Jump to content

Baterie seria 3 E90


THX-1

Recommended Posts

Da, se codeaza. Cu ISTA, la secțiunea retrofit. Dacă nu exista capacitatea respectiva se codeaza la cea mai apropiata

IBS trebuie sa știe parametrii bateriei și gradul de uzura, în funcție de aceștia difera parametrii de încărcare.

Același lucru am făcut la mașina personala, am pus baterie de 95Ah în locul celei originale de 80

LE: Dacă Ah e identic doar o înregistrezi; dacă Ah difera, se codeaza (aceeași situație dacă difera tipul bateriei, de ex normala vs AGM)

Edited by Madutzu25
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, se codeaza. Cu ISTA, la secțiunea retrofit. DacĂŁ nu exista capacitatea respectiva se codeaza la cea mai apropiata

IBS trebuie sa știe parametrii bateriei și gradul de uzura, ĂŽn funcție de aceștia difera parametrii de ĂŽncĂŁrcare.

Același lucru am fĂŁcut la mașina personala, am pus baterie de 95Ah ĂŽn locul celei originale de 80

LE: DacĂŁ Ah e identic doar o ĂŽnregistrezi; dacĂŁ Ah difera, se codeaza (aceeași situație dacĂŁ difera tipul bateriei, de ex normala vs AGM)

 

Ah-ul va fi identic, doar curentul de pornire va fi diferit.

Link to comment
Share on other sites

Ah-ul va fi identic, doar curentul de pornire va fi diferit.

 

Vrei sa detaliezi putin? Care curent de pornire?

Curentul de pornire al motorului va fi acelasi; nu are cum sa fie diferit. Amperi-ora pot fi mai mari dar nu inseamna ca motorul va folosi mai multi!

Motorul, de fapt demarorul isi ia/trage curent cat are nevoie sa porneasca motorul! Poti sa pui baterie si de 1000Ah, demarorul tot 3-400 Amperi va folosi vara pentru 1,5 secunde si 5-600 Amperi IARNA in 3-4 secunde(!).

Important e sa ai baterie gata sa dea suficient curent de pornire in toate situatiile.

Sper ca m-am facut inteles asupra principiului.. ;)

 

Desigur important e ca IBSul daca este instalat, sa fie instiintat ca are de controlat O ALTA baterie in privinta reincarcarii.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt expert si nici nu vreau sa par unul, dar din ce am vazut toate bateriile auto au 3 specificatii: Tensiune [V], Amperaj [Ah] si Curent de pornire [A] sau CCA - un exemplu aici: https://www.epiesa.ro/baterie-auto-varta-e9-5701440643122-black-dynamic-12v-70ah-640a-acc-987.htm

 

Ti-am atasat o poza cu bateria mea in care curentul de pornire (asa cum ii spune) este de 570 A sau CCA.

 

Iar eu nu am intrebat decat daca pun o baterie cu o valoare diferita a curentului de pornire fata de bateria existenta mai necesita recodare sau doar inregistrata. Atat.

post-73748-0-72097000-1537868030_thumb.jpg

Edited by PetrolHead
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru info, am Carly pe tableta, incerc cu el.

Sa verifici după înregistrare dacă aceasta s-a făcut sau nu, mi s-a întâmplat sa nu meargă din prima

Poți pune și o baterie mai mare de 70Ah, nu e nici o problema.

Curentul maxim la pornire nu e citit de IBS, în principiu nu e de luat în calcul. E normal ca la o baterie generație noua vs una veche Cca sa fie mai mare, bateria fiind mai eficienta. Cel puțin teoretic

Poate fi și o chestie de marketing ce influențează cumpărătorul final

Cum spunea și Bimmer90, electromotorul absoarbe curent pana la limita lui maxima, asta în cazul în care bateria este mai mare

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

(...) toate bateriile auto au 3 specificatii: Tensiune [V], Amperaj [Ah] si Curent de pornire [A] sau CCA (...)

 

Ti-am atasat o poza cu bateria mea in care curentul de pornire (asa cum ii spune) este de 570 A sau CCA.

 

Iar eu nu am intrebat decat daca pun o baterie cu o valoare diferita a curentului de pornire fata de bateria existenta mai necesita recodare sau doar inregistrata. Atat.

CCA - Cold Cranking Ampers este curentul total (sute de amperi) e care o baterie il poate da intr-un interval foarte scurt (instantaneu) de timp de ordinul secundelor fara ca aceasta sa sufere schimbari interne definitive.

Ah, Amperi-ora (zeci poate suta dde Amperi) reprezinta curentul MAX pe care bateria il poate debita/da in mod constant, masurat in zeci de minute/ore, pana la decarcare din nou, fara a fi afectata intern.

 

In general daca CCA e mare si Ah sunt mari.

 

Tu esti limitat de dimensiunile fizice din locasul bateriei; fii atent ca clama (surubul) de prindere se poate monta in doua locuri diferite. Baterie mai mare, mai greu de scos/bagat de acolo!

Apoi esti limitat de POZITIA +/- acestea la unele baterii sunt inversate!

Dimensiune fizica mai mare a bateriei intotdeauna ii va mari capacitatea "motorie".. CCA/Ah..

 

IBSul este un factor important in viata bateriei.

Recodarea, scrie in tutorialul-link pus mai sus, se face cand schimbi natura bateriei.

Inrrgistrarea cand schimbi bateria cu alta noua, aproape obligatoriu..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Iti multumesc pentru raspunsul atat de detaliat, dar pe scurt, necesita sau nu recodare daca difera doar CCA-ul / curentul de pornire ?

 

Un citat din linkul pus mai sus:

Q: Why do I need to "code" for a new battery?

A: The answer to this varies. You may not have to! That is, so long as you replace your old battery with an exact replacement. However, if you switch from a wet-cell type battery to an AGM type battery, or vice versa, you must code for the change.

 

Raspunsul e acolo.

Daca pui acelasi tip de baterie nu trebuie codat, ci mai degraba inregistrata.

Daca schimbi tipul bateriei (sa zice vrei sa pui AGM si ai avut baterie "uda" adica, cu acid sulfuric..) trebuie sa codezi.

 

Ce nu stiu multi e (ca diferenta dintre acele doua tipuri) e ca bateria AGM este o baterie dispusa sa primeasca mult curent o data, sa se incarce rapid dar incarcarea se opreste la o tensiune mai mica sau cel mult 13,5V(..); in timp ce bateria cealalta, clasica, incarcarea se opreste la 14,3-14,4V, fapt important de gestionat de IBS, in sensul ca TREBUIE sa i se spuna, ca sa opreasca incarcarea bateriei AGM mai devreme.

 

(stai linistit nu scriu numai pentru tine; scriu pentru toti care vrem sa intelegem)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Am revenit in urma discutiei de mai sus.

 

Am pus bateria asta pe masina: https://www.epiesa.ro/baterie-auto-varta-e9-5701440643122-black-dynamic-12v-70ah-640a-acc-987.htm cu specificatii aproape identice cu cea OEM pe care a avut-o masina (tot VARTA). Avand doar curentul de pornire diferit (640 in loc de 570 CCA) nu a necesitat recodare, ci doar inregistrare. Totul bine din Septembrie pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.