Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF

 

Click here to view the articol

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

salut,am o rugaminte daca puteti sa ma ajutati,cu un sfat cu o parere,tocmai am citit acest topic tau legat de cutii de viteze automate,unde am facut legatura cu cutia mea manuala,respectiv http://bmwfans.info/..._gearbox_s5d_z/ ,in care dupa cate am inteles din topic cred ca are probleme,deci sa povestesc...

in ultimul an din cauza timoneriei,bucatile de plastic ce tin fix schimbatoru si alte piese sau cam stricat,ei de atunci am facut prostia,mergand si mai sportiv,sa schimb treptele,dar din nefericire sa le ratez,pe trepte inferioare,gen din a5 la 140,am dat 1a,din a 2a in loc sa dau a3a,am dat 1,din a4 a 3a si tot asa,toate aceste lucrui intamplanduse la turatii mari,ba chiar odata mia sarit si fulia,nu prea am avut grija de masina in perioada aia,dupa aceea i-am facut resoftare la 163cp,bineinteles cel mai probabil cuplu a crescut pe la 340nm,ambreaju fiind schimbat cu 1 an de zile inainte de resoftare,dar in mod sigur nu a fost uzat chiar daca sa mers sportiv,gen liniutze,plecari de pe loc sport,drifturi si altele sau alte chestii de genu.Dupa resoftare,ma apucat nebuneala,gen mers tare(sportiv cica),la fel am facut dupa ce am resoftato. Nu a fost suficient decat sa ratez de vreo 3-4 ori treptele, iar apoi in timp am realizat ca masina imi da un semn de patinare,dar nu gen ambreaj nu stiu cum sa zic,am avut stricat si ambreaju dar la ambreaj turometru creste in gol dar nu creste viteza,ei la cutie am observat,daca e asa cum banuiesc, turatia creste mai greu pe turatiile mari dupa 3800rpm,bineinteles si acu la viteza urca mai greu,chestia e ca am masina de 3 ani si nu am schimbat uleiu nici in diferential,nici in cutie pentru ca nu am stiut ce se schimb,de exemplu am incercat testu cu plecarea de pe loc cu treapta a5-a ,ei pleaca,posibil sa fie si ambreaju...nu zic nu.Cam de atunci m-am cam lecuit,acum stau si primesc foloase,de exemplu acum iarna,cand ma duc sa pornesc masina,ambreaju se apasa greu,vitezele se schimba greu ca si cum as avea gelatina in cutie si trebuie sa misc in viteze ca sa o dezamorsez sa fie mai lichida,am prins si 220,210,200,190,180km/h,de exemplu: ma duc si ii dau cu vmax ar trebui sa prinda cam 220,ei nu ii prinde,prinde 210,apoi a 2a cand incerc 200 cu chiu cu vai,apoi nu mai trece de 180km/h,pe turatiile mari patineaza dupa 3500,cel putin asta imi da senzatia motorul trage bine,dar parca imi da in cap cand atinge 4000rpm,inainte mergea pana in 4500,cand schimbam treptele inainte de toate astea smuncea ma izbea,acuma uneori prinde si ma izbeste ,se ridica botu,alteori ma pune in cap,gen ca scapa ceva,a1-2a,2-a -3a,as vrea sa aflu un raspuns la problemele mele inainte sa ajung la un mecanic,pentru ca bani nu prea sunt si sa imi spuna ce stiu si eu si sa imi ia si bani cum sunt mecanicii pe aici,nu e bun...am vazut ca tu te pricepi (DOMI)mai bine referitor la acest subiect,daca poti sa imi dai un raspuns in legatura cu cutia daca e inca e buna sau sa stricat si mai exact ce piese posibile din cutie sa fie defecte,dupa parerea ta si dupa simptomele spuse,sunt probleme de la cutie?de la ambreaj si cutie? sau numai de la ambreaj?ti-am dat tipu de cutie pe care il am ,si te rog frumos daca poti sa imi spui ce tip de ulei sa pun in ea,sau ce trebuie luat ca sa fac schimbu,cati Litri incap in cutie,poate chiar si in diferential daca cunosti http://bmwfans.info/...ive_output/,iti multumesc,astept un raspuns de la tine,si chiar din partea celorlalti care se pricep la acesta problema,chiar am nevoie de ajutor...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

 

eu as fi scos asta din context . No offence . O replica puerila care nu ar avea target decat la vreun pustan figurant de 18 ani , care n-a mai vazut mobila :pardon:

In rest articolul e bun , e pe undeva pe forum lista cu uleiuri ZF pt E90 .E vb de cutiile 6hp19 in care se pune doar ulei Lifeguard 6 , Zf fiind singurul furnizor momentan . Am sa o caut si o atasez aici . Mentionez si eu ca raspunsul oficial ZF este ca uleiul se schimba si e un consumabil , asta pt cei care inca mai sunt sceptici in a schimba uleiul si poate in final se va intelege clar ca BMW nu e producator cutii automate , e doar utilizator , producatorul fiind dupa caz ZF , GM.

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

nici o ofensa. Si intradevar articolul se adreseaza si categoriei de varsta mentionate, multi au impresia ca daca e BMW rezista la orice abuz si cine nu are "chiptuning" traieste degeaba. Incerc sa folosesc mai putini termeni tehnici si sa infloresc putin articolul, sa il fac mia putin plictisitor..Cam asta am avut in cap cand am pus fraza aia.

 

Link to comment
Share on other sites

Bogdan, nu stiu exact ce ai comentat, nu au fost sterse de mine si nici nu am dreptul asta.

Chiar am incercat sa rezolv asta, nu am putut accesa de loc primele comentarii puse, am vazut ca era pus unul si de tine,. au fost ceva probleme tehnice, aceasta fiind o sectiune noua a forumului, pe care le-am semnalat si lui Romulus.

http://www.bmwclub.r...1/page__st__260

Daca ai comentarii, completari te rog sa postezi aici sau sa ma contactezi pe privat daca e cazul.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pai era vb despre experienta mea in incercarea de a repara o cutie A5S 390 R de la GM de pe un 320d e46 touring din 2003.E masina userului @skorpyon.Oricum inca sunt probleme si nu le stiu cauza.Asa ca o sa strang toate datele mecesare si o sa postez la momentul potrivit.Pana una alta am in posesie un pdf cu manual de reparatii pentru acest tip de cutie.Daca te intereseaza da-mi un mail pe privat sa ti-l trimit.
Link to comment
Share on other sites

Pai era vb despre experienta mea in incercarea de a repara o cutie A5S 390 R de la GM de pe un 320d e46 touring din 2003.E masina userului @skorpyon.Oricum inca sunt probleme si nu le stiu cauza.Asa ca o sa strang toate datele mecesare si o sa postez la momentul potrivit.Pana una alta am in posesie un pdf cu manual de reparatii pentru acest tip de cutie.Daca te intereseaza da-mi un mail pe privat sa ti-l trimit.

 

Da te rog, scopul meu e sa adun cat mai multe materiale din surse autorizate si credibile, sa ajute pe oricine are nevoie de ea, si sa fie toata la un loc. Dupa cum stii avem 300 de topicuri cu cutii automate si in fiecare zi mai apare cate unul. Vreau sa am ceva cat de cat cuprinzator, niste sfaturi utile, documentatii utile etc, si cand cineva are o intrebare sa il trimitem sa citeasca aici mai intai.

Fisierul tau il pot adauga la articol, depinde daca il pot publica, ca mai par chestii legate de dreptul de autor, sa nu intram in alte belele.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Trimite-mi e-mail-ul tau pe privat si pana maine ti-l trimit.Oricum modelul asta de cutie A5S 360/390 R de la GM e cu cele mai mari probleme.In Germainia sunt firme care repara doar modelul asta.ZF-ul de pe 730d-ul lui @unvicont nu a cedat decat dupa 380.000 km.Si a cedat un solenoid de pe blocul hidraulic.
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant articolul. Dupa mine are o singura concluzie: uleiul trebuie schimbat. Acum intervalul depinde de modul de utilizare si cutie.

Eu am schimbat uleiul si baia la cutia mea GA6HP26Z fabricata de ZF cand am cumparat masina la 98.000km. Din convertizor nu l-am schimbat. Uleiul din cutie era foarte curat, fara pilitura si fara miros de ars. Ori se schimbase inainte, ori s-a mers corespunzator cu masina.

Link to comment
Share on other sites

Cam asta e si ideea, sa il schimbi inainte sa miroasa a ars . GA6HP26Z are limita maxima de cuplu 600 NM, si cum tu o ai pusa pe 525D nu e foarte solicitata. Cat despre culoare, BMW a solicitatat in mod expres sa se puna mai mult colorant in uleiurile lifetime, asa ca nu poti judeca gradul de oxidare usor. (fara ajutorul unei analize de laborator)

Cam asta a fost solutia lor la nenumaratele poze cu ulei "lifetime" care probabil le-au primit.. :)

Ce ulei ai pus ? lifeguard 6 sau echivalent ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca accepti un pont, in principiu uleiul ala se vinde si la mercedes, Audi, Jaguar etc. Dai pe goole Shel M-1375.4 part no. si gata. Am si o lista pe undeva. E foarte usor de aflat part no si data viitoare il poti lua de Hyundai de exemplu, unde cu siguranta e mai ieftin decat la BMW, cam jumatate de pret, sa pastrezi costurile sub control.

Treaba cu culoarea e adevarata e scrisa negru pe alb in BMW TIS.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salutare am o nedumerire in legatura cu uleiul de cutie automata, si aceasta nedumerire se leaga de faptul ca : am luat ulei de cutie automata dupa codul de pe baia de ulei conform cum zice si in TIS am precum si culoarea si am achizitionat 7 litri de ulei ce respecta indicatia ETL-7045E pentru cutie GM A5S390R(avea culoarea rosie uleiul). Problema sta asa : am bagat uleiul in cutie dar se pare ca nu este nici o inbunatatire semnificativa a simptomelor din cutie (zguduire sau zgaltaire la rece si la franare chiar daca s-a mers cca.20min prin oras).Astfel ca ne-am gandit sa inlocuim acest ulei cu un ulei echivalent care sa fie sintetic si nu mineral. Am vazut ceva uleiuri cum ar fi cel de la Liquy Moly dar este pentru LT 71411 dar nu este ceea ce scrie pe cutia mea si inca unul de la Castrol Import... ceva de genu care este echivalent cu ETL 7045-E, as vrea sa te intreb cam ce parere ai? Sau ar trebui sa fiu atent si la alte specificatii sau coduri? Mersi mult. Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

daca ai schimbat uleiul dupa ce ai inceput sa ai probleme, de regula e prea tarziu. Cum am scris si mai sus, schimbatul uleiului se face preventiv, nu costituie o "reparatie". Unii scapa daor cu un schimb de ulei, dar cel mai multi nu, daca au avut probleme deja.

Ai fost la un diagnostic, tester ? CUm adica zgaltaie? Cand zgaltie, in orice treapta, imprejurare primele 20 de min ?

Mai verifica daca ai nivelul cat trebuie odata totusi, unii mai gresesc la umplerea cutiei, desi nu e o procedura extraordinar de complicata.

 

 

 

http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/pds_ImportMV.pdf

 

Castrol Multi ATF pare a fi echivalent la tine. Daca te uti pe fiserele atasate mai sus o sa gasesti si la Valvoline cred (applicationhuiletrans.pdf atasat mai sus..)

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Deci masina are un tremurat ca si un frison( sau ca si cand trece un fior rece prin tine) cam asta e aproximatia pe care o pot da in legatura cu simptomul, ea face o zgaltaiala dimineata cand dau in R si apasa acceleratia si ies din parcare(dar e de scurta durata cca. 1 sec dar se simte bine pe masina), dupa care mai face cand o dau in D tot asa un frison rapid dar cateodata chiar daca apas accelaratia si sunt in D, nu pleaca de pe loc paraca ar aluneca ambreiajele in cutie dar dupa cateva secunde de dat din D in N si din N in R si innapoi pana in D isi revine si plec la drum. Dupa 20 min dupa ce se incalzeste nu mai face asa de tare nici in D si nici in R cateodata deloc, dar la franare, in mers daca e un pic mai violenta sa zic asa franarea se mai simte acel frison sau zgalt daca pot sa ii zic asa doar in momentul decelerarii si presupun ca in momentul in care schimba in treapta inferioara. oricum cateodata in mers undeva la o turatie cuprinsa intre 1500 si 2000 are un sunet ciudat, nu stie ca sa faca sa scada in treapta sau sa urce. Daca o accelerez nu se mai aude la fel si daca ridic piciorul de pe acceleratie. Daca il tin acolo se aude incontinuu acel sunet. Am fost pe zeci de testere de cutii, testere si testere ca m-am urat de ele, la toate a iesit ok partea tehnica si electrica la cutie fara erori fara nimik. Ulei am bagat aprox 7,5l, mai mult nu incape da pe dinafara. De gresit nu am avut cum sa gresim @bogdan_chis e tata lor in umplere si golire cutii automate.Dar chestia e ca ne-o bagat in ceata cu figurile ei.Astept zilele calde sa vad daca e acelasi comportamentul.
Link to comment
Share on other sites

Daca esti absolut sigur ca uleiul a fost schimbat "ca la carte", trebuie sa o pui pe tester sa vezi ce "zice". Dupa cate zici imi pare a fi probleme de cavitatie hidraulica, data de nivel incorect de ulei, electrovalve uzate, pompa uzata, etc...la fel de bine pot fi si ambreiajele uzate. Cu alte cuvinte daca la tester nu iese nimic si simptomele se inrautatesc, atunci trebuie sa te gandesti la o inspectie mai profunda intr-un service specializat (nu ma refer la reprezentante).
Link to comment
Share on other sites

pe tester a iesit ok, nu am nico o eroare nici la valve si nici pe partea electrica, am facut testul de vreo 3 ori si nu a iesit nici o eroare. Simptomele se amelioreaza pe zi ce trece dar in momentul in care se incalzeste afara, dar persista intr-un mod mai rar decat facea inainte. Totusi si de aici tind sa cred ca uleiul este de vina, din moment ce la rece face urat iar dupa aceea la cadl nu mai exista socuri de amplitudine mare doar asa din cand in cand foarte slab sesizabile in mers sau pe loc. Oricum inspre desfacerea ei tind sa ma duc impreuna cu bogdan, cred ca ar fi cea mai corecta chestii sa vedem ce se petrece acolo pe partea blocului hidraulic. Daca ar fi dusa deja cutia sigur intra in avarie, dar dinoctombrie vad ca nu a intrad si nici semna se pare ca nu da.Aici este partea cea mai problematica, de ce face chestia asta? Aici ne mancam nervii si singurul neuron ramas in rezolvarea dilemei.Pentru inceput ne gandim totusi la flush cu curatarea totala a cutiei precum si a blocului hidraulic plus convertizorul de cuplu.
Link to comment
Share on other sites

Bai fratilor eu zic ca problema in cutia aia este uleiul.Si in maxim doua luni daca e treaba buna o sa fie iara in parametrii.Acum merge la 90% zic eu.@skorpion e un perfectionist de felul lui si daca nu merge ca noua pentru el este egal cu 0.Ma rog.Eu zic ca o sa se rezolve.Simtomele care le zice el se manifestau inainte destul de tare.Dupa schimb de ulei si completare se manifesta putin doar la rece si dupa aceea merge brici.M-am dat si eu cu masina si stiu ce face.Acolo sunt mai multe probleme.O parte din vibratii rezulta de la o tija care trebuia sa tina catalizatorul de dupa turbina.Care dupa ce a fost schimbata turbina la un momentdat in viata masinii,a disparut.Si esapamentul vibreaza in draci.In plus mai este si o problema cu centrarea si tragerea la semne a cardanului.Care de asemenea genereaza vibratii.Toate astea o sa se rezolve pe parcurs.Si o sa va tin la curent.E usor sa vb in necunostinta de cauza si sa dramatizezi.Pana nu rezolv problema definitiv nu mai are rost sa vb degeaba despre acest caz.Tot ce ma intereseaza este un ulei alternativ la faimosul Texaco ETL 7045 care are proprietati hidraulice superioare.Preferabil din gama Liqui Molly.Daca stie careva ceva astept un pont.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am dat ding greseala submit scuze, vroiam sa ii zic lui @bogadan, ca intradevar asa sunt cum zice el, cine nu ar fi :), dar in legatura cu uleiul echivalent la ETL 7045 ti-am trimis 2 optiune una de la Liqui Moly si alta de la Castrol. Aseara pe messenger.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.