Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Nu vreau sa deschid "cutia" Pandorei dar trebuie sa intreb: UNDE schimbam uleiul? Si nu vreau sa discutam de reprezentanta pentru ca nu vor sa faca serviciul. Unde gasim un furnizor cu experienta, nivel tehnic rezonabil (experienta + scule - pompa), fara emotii de piese/uleiuri contrafacute?
Link to comment
Share on other sites

15 March 2011 - 12:54Motorul de 177CP are 350 Nm, iar cel de 184CP are 380 Nm. De ce ti se pare exagerat sa puna cutie de 400 Nm?Pentru ca BMW este o firma comerciala, pusa pe facut bani. Bani se fac printre altele reducand costurile. Pentru ca au mai facut-o de nenumarate ori, in special la cutii, si mai ales prin Europa.. vezi catastofele legate de tot ce a fost 3.0D la BMW in 200-2003. Pentru ca le merge, mai ales in Europa, din cauza garantiei mai mici si a faptului ca Europa nu e unita, inca, sunt 30 de tarisoare mai mari sau mai mici si consumatorii inghit orice rahat li se serveste de la marketing cu usurinta, fara sa aibe organizatii puternice sa le reprezinte drepturile cum se intampla in State. De asta zic eu ca e foarte posibil sa aibe cutia la limita, si pana cand BMW nu va fi mai transparent, cum era inainte, pornesc de la presupunerea asta. Asa cum au pus cutia cea mai mica si pricajita, la limita pe motoarele 3.0D, nu stiu de ce nu ar face-o si acum, ca 100k km tin oricum. Dupa garantie.. potopul.

Link to comment
Share on other sites

Daca gandesti asa, inseamna ca toate companiile producatoare de autoturisme ar trebui sa faca la fel, ca toate sunt puse pe facut bani, nu? Si totusi, care este frecventa de cutii stricate la 320d?

...le merge in Europa din cauza faptului ca "Europa nu e unita", "sunt 30 de tarisoare mai mari sau mai mici"!? ...no comment :console:

Link to comment
Share on other sites

pai da, e foarte adevarat din pacate. Nu cred ca a fost in Europa vreun class action suit ca in State impotriva vreunei comapanii auto, datorita defectiunilor aparute prematur. Una e cand ai o piata de 300 de mil de omeni care vorbesc in aceasi limba si comunica imediat intre ei si se organizeaza usor, si alta e in Europa. Plus ca in US se fac de regula si km mai multi si din cauza asta si indicatiile de service sunt diferite.

Masini cu defecte majore care chiar omoara oameni.. sunt o surpriza pentru tine ? sunt nenumarate exemple... cel mai recent e Toyota.

 

Si cam fac si ceilalti, mai mult sau mai putin. Problema e ca un BMW nou costa o groaza de bani, oriunde in lume , si un client are ceva mai multe pretentii.. Si mai ales ca au facuta deja, cand nu numai ca au pus cutie la limita ci chiar sub limita, vezi tot ce a fost cu motor 3.0 D din 2000-2003, in afara de 730.D, care avea o cutie protrivita motorului.

Am gasit un document TIS, ei spun ca are rating de 400 NM

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai da, e foarte adevarat din pacate. Nu cred ca a fost in Europa vreun class action suit ca in State impotriva vreunei comapanii auto, datorita defectiunilor aparute prematur. Una e cand ai o piata de 300 de mil de omeni care vorbesc in aceasi limba si comunica imediat intre ei si se organizeaza usor, si alta e in Europa. Plus ca in US se fac de regula si km mai multi si din cauza asta si indicatiile de service sunt diferite.

Masini cu defecte majore care chiar omoara oameni.. sunt o surpriza pentru tine ? sunt nenumarate exemple... cel mai recent e Toyota.

 

Si cam fac si ceilalti, mai mult sau mai putin. Problema e ca un BMW nou costa o groaza de bani, oriunde in lume , si un client are ceva mai multe pretentii.. Si mai ales ca au facuta deja, cand nu numai ca au pus cutie la limita ci chiar sub limita, vezi tot ce a fost cu motor 3.0 D din 2000-2003, in afara de 730.D, care avea o cutie protrivita motorului.

Am gasit un document TIS, ei spun ca are rating de 400 NM

 

Salut, DOMI. Daca vorbim despre E90, 177CP si 350NM, nu cred ca max cutiei este de 400NM! Pentru ca, BMW are acest "upgrade" (Performance Power kit) care duce motorul la 200CP si 400NM. Si ofera garantie pentru tot! Deci, m-as mira sa fie DOAR 400NM, maximul de cuplu. Apoi, sunt multi tuneri consacrati care duc motorul de la 400 pana la aprox 450 NM si ....nu crapa nimic! Deci, cred ca limita superioara a cutiei de pe 320dA este ceva mai departe!

Link to comment
Share on other sites

am atasat documente clare de la ZF. Sunt doua versiuni, cea maxima care e pe BMW are 400NM.

Poti sa te uiti si in TIS, tot 400 NM au. Exista un 6hp19TU. care are niste chestii pe la solenoizi upgradate si schimba ceva mai repede, soft suplimentar pentru functia de Start - Stop, etc..

 

TUnerii consacrati ofera aceasi garantie cu a productorului, si daca masina este noua. iar ce imi spui tu doar imi confirma mizeria pe care BMW a facut-o cu 530D, X3 3.0 D in 2000.

Tu imi spui ce auzi, eu pun documente oficiale. In plus tunerii conscrati, mai recurg la niste artificii, gen limitare de cuplu in treptele inferioare, modifica si softul cutiei, introduc un fel de clutch delay, ca sa protejeze cutia. Dar nu orice musca face asta si nici nu e la indema tunerilor de scara blocului. Dar cu sigurantac a o astefel de cutie impinsa la limita nu va tine cu toata intretinerea corecta . Ori sunt eu nebun si vreau ceva mai mult de la o masina ori 150k km la o cutie e ceva accetabil si normal ..

Poate pachetul perfomance are alta cutie, pune un vin sau un part no te rog si vedem.

 

pentru fiecare om care tu mi-l aduci si zice ca a facut chiptuning la 320DA si zice ca a nu a avut nici pe dracul eu iti arat unul caruia ia crapat cutia.

Trebuurile sunt relative.. a facut chip tuning si se tarie cu masina cu medie de viteza de 19 km/h in Bucuresti 90% din timp, face 10k km/an.. normal ca nu are probleme. Uzura e cumulativa, nu se rupe in doua cum iesi cu ea din parcarea "tunerului", daca are asa ceva.

 

Asta imi arata si ce respnsabili sunt, habar nu au rating-uri de cutii dar dau garantii.. ca merge, ca au mai facut si nu se intampla nimic.. asta e garantia lor.

 

Si tehnic vorbind, daca Performance upgrade iti da 400 si cutia e la 400.. da. o sa tina fix cat e garantia.

 

 

Dar e putin probabil sa sara de 50k km cu chip si cuplu mai mare de 400 NM, cum sunt majoritatea "chipurilor" pentru e90 320D

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ok are 400 NM oferta perfomance. De unde tragi tu concluzia ca acea cutie duce mai mult de 400 NM. ? sau daca macar e aceasi cutie pe modelul performance. Eu iti spun cat duce cutia 6HP19Z cu 2 documente, de la ZF si BMW. Ai vreo documentatie sa ma contrazica ?

Ai modelul ala de cutie pe masina, atat duce, cam asta e tot. Daca cineva cred ca o cutie cu limita constructiva 400 NM, functioneaza fara nici un fel de consecinta cuplata la un motor care dezvolta cuplu semnificativ mai mare e problema lui si nu are de cat sa isi faca pe masina ce modificari vrea. Si nu vorbim de varfuri ocazionale aici.. acea cutie va merge multa vreme in regimul ala la un diesel cu geometrie variabila cum e motorul de pe e90 320D, care are cuplul maxim si aproape de maxim pe o plaja relativ larga.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

de vreo 2 ani equant

Link to comment
Share on other sites

@DOMI - te referi la functia de oprire a motorului la stop? Daca da, da-mi si mie o documentatie sa citesc despre asta; eu am efficient dynamics si steptronic si nu am aceasta functie si, personal, nici n-am auzit de ea pe alte masini cu steptronic, doar pe manuale.

 

E clar ca daca producatorul specifica un cuplu maxim de 400Nm pt o cutie, n-o sa pice daca bagi in ea 401Nm. Exista niste tolerante la piesele componente, insa daca depasesti cuplul maxim recomandat de producator deja o faci pe barba ta. E acelasi lucru ca si cu remaparile - daca era totul 100% safe scotea BMW direct din fabrica motoare de 2L si 200+cp/400+Nm. Daca utilizatorul creste puterea peste cea din fabrica deja intra in acele tolerante si probabilitatea sa pice ceva e mai mare.

Un lant e la fel de puternic ca si cea mai slaba veriga a sa.

Edited by EQUANT
Link to comment
Share on other sites

toleranta deja e mica la o cutie, interesul producatorului e sa tina in timpul garantiei.

Sunt nenumarate exemple de la BMW.. incidenta defectiunilor e mult mai mica in cazurile in care a existat o diferenta sensibila intre cat duce cutia ca maxim si cuplul maxim dezvoltat de motor. treaba e cu atat mai sensibila la un diesel modern care are maximum, sau aproape maxim de cuplu pe o plaja relativ larga, fata de un benzinar care ajunge acolo numai la turatii foarte mari. deci cutia e solicitata la maxim mai putin timp. E diferenta intre a merge cu motorul in limitare un timp lung si unul din cand in cand. E clar ca in primul caz fiabilitatea scade ... MAi clar si mai simplu nu stiu cum sa explic, desi sunt fenomene diferite.

 

 

stai sa caut un document din TIS care zice de GA6hp19Z TU .aveam un link pe undeva... in care mentioneaza functia de start stop. Ca nu mai am spatiu sa pun toata documentatia aici. In principiu cauta intr-un TIS mai nou daca il ai, acolo am citit Oricum din ce am vazut e disponibila numai pe e92,si asta din 2009 incoace, si doar cateva modele de acolo, nici macar nu cred ca a fost pe vreun 320D. 6HP19 nu e exclusiva pe 320D, e prezenta pe mai multe modele, inclusiv pe benzina.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

toleranta deja e mica la o cutie, interesul producatorului e sa tina in timpul garantiei.

Daca o cutie ar tine doar 2 ani de zile ar mai cumpara-o Cucu`. Deja o dam in diverse, afirmi lucruri cu o asa certitudine de parca tu insuti ai fi proiectat-o :rolleyes:

 

Cat despre start/stop, vad ca astia de la BMW spun ca au introdus-o prima oara odata cu steptronicul cu 8 rapoarte: http://www.bmw.ro/ro/ro/newvehicles/x/x3/2010/showroom/efficiency/8_gear_automatic.html#more

Link to comment
Share on other sites

N-a spus cã doar atât Þine cutia, a spus cã atât conteazã pentru producãtor.

 

DacĂŁ nu-Ăži picĂŁ transmisia ĂŽn perioada de garanĂžie, pentru ei e totul ok.

 

Oricum maºina κi schimbã În general proprietarul dupã vreo 3 ani, aºa cã nu vor exista plângeri.

Link to comment
Share on other sites

e simplu, ai datele de la producator. In opinia ta, cutia asta mirifica, rating 400 NM, pusa pe un 320D performance.care are cuplu maxim intre 1800 si 4000 de ture, .si aceasi cutie, pusa pe un 330i, 270 de cai si 320Nm cuplu..din cand in cand , care are sanse sa fie mai durabila ? Caldura vine din convertizorul de cuplu, si caldura e cel ami mare dusman al cutiei.

Se repeta aceasi poveste cu motorul de 3.0D. Un e46 320A.. cutie cu rating 360NM.. nici o problema, abuzate pana la dumnezeu, cu chip tuning, uleiul neschimbat de 10 ani.. nici o problema.

Aceasi cutie pusa pe 530D.. catastrofa.. de ce.. cuplul fix cat rating-ul cutiei. 730D.. motor comun cu 530D.. alta cutie.. A5S440Z, cutia proiectata sa tina 440NM .. toleranta de peste 10% deci fata de cuplul maxim.

 

extrem de durabila, foarte putine probleme chiar abuzate si fara schimburi de ulei facut..

Univont am impresia ca a facut schimbul la vreo 350k km..si nu a avut probleme Dar a tinut atat numai dinc auza asta, ca a avut toleranta mare.. un 530D in conditii similare era la a 2-a cutie..

Putine masini mai ajung la km cu cutii intregi si neglijate in halul asta, dar nu va fi cazul la o masina proiectata la limita cum e cazul asta.

Dar astea apar la km multi.. intre timp vezi-ti treaba, ai un e90.. poate ai un 40k km in bord.. il mai tii 2 ani.. mai faci 40k km, nu te doare capul.. faci si un chip tuning.. si urmatorul proprietar va trage ponoasele.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Problema cu cuplul maxim e mai complicata. Ce strica si dauneaza e variatia brusca a cuplului combinata cu sarcina mare asupra transmisiei. Si aici intervine managementul motorului si al cutiei.

 

Parca la vechile e39 530d cutia tinea 390 nm si motorul avea 410 stock. Asta pe hartie. In realitate la vitezele 1, 2, 3 cuplul era limitat . Adica in momentul schimbarii vitezei ECU-ul cutiei trimitea un semnal managementului motor si acesta limita cuplu ( harta de injectie / clapete din admisie ) astfel incat totul era in specificatii pentru cateva sute de milisecunde cand se facea schimbarea. De ce la 1,2,3 pentru ca acolo e sarcina mare si potentialul de a strica cutia crescut.

 

La fel probabil e si cazul 320d Performance , motorul in sine pe banc scoate 400 nm ( atentie cuplu maxim , 95 % din plaja de turatie probabil e sub aceasta valoare), cutia tine mai putin, dar cand sunt puse amandoua functioneaza fara probleme din cauza sincronizarii managementului electronic al cutiei si motorului.

Plus ca interesul BMW e ca totul sa functioneze cat e in garantie , dupa aia nu ii mai intereseaza.

Mai e o problema care nu s-a discutat, acelasi tip de cutie poate avea diferite convertoare de cuplu si asta e foarte important pentru ca tipul de convertor de cuplu folosit poate afecta radical valoarea cuplului motor. ( asta la modul generic , nu neaparat la cutiile pentru BMW)

 

DOMI are dreptate cu cutiile care pica mai des pe diesel ca pe benzina pentru ca perioada in care cutia functioneaza in regim maxim de cuplu e mai mare la diesel datorita formei curbei de cuplu . E mai greu la benzina sa o tii doar in 6000 si ceva de ture unde are cuplul maxim , ca sa soliciti cutia.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

am mentionat si eu artificiile alea de soft, dar sunt solutii tehnice extreme astea. Softul are limitele lui. Chiar si in afara situatiilor gestionate de soft, cutia mergea intr-un regim destul de violent, la limita constructiva. E clar ca viata ei e afectata.

Probabil ca vreau eu prea mult de la masini gen sa faci filmulete pe ea cu 800k km la bord.. ca pe formurile Volvo..de afara :)

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

functionarea unei cutii zf poate fi influentata de:

1*turbo, daca nu functioneaza in parametrii normali?

2*senzorul care masoara viteza? se fac adaptaiile singure daca se trece de la roti pe 16' la roti pe 18'?

 

cu pompa de flus, cand se schimba uleiul in cutie,(pe la radiatorul de racire) se schimba si uleiul din convertizor sau nu?

Link to comment
Share on other sites

cu pompa de flush, se schimba total. Se determina relativ usor daca ai schimbat tot, ca se vede cat lichid a iesit din ea, si daca folosesti o pompa de flush conecata la radiatoare nu se amesteca lichidul vechi cu cel nou.

Adpatarile in cutie se fac in functie de stilul de mers si nu de tipul rotilor.

Turbo poate influenta in masura in care nu isi face treaba si asta la modul in care schimba cutia. Softul citeste pozitia pedalei de acceleratie, si daca sesizeaza ca nu exista o acceleratie corespunzatoare prezenta schimba in treapta inferioara, cum face atunci cand ajungi la o panta de exemplu. ..

 

este posibil ca in caz de defectiuni catastrofale sa intre si cutia in safe mode, dar nu cunosc detaliile astea.

La cutii moderne, incepand cu e60 de exemplu, cutia sesizeaza daca esti in curba si intarzie schimbarea treptei, sa nu strice echilibrul dinamic. Deci are informatii si de la senzorii ABS, si de la senzorul de pozitie al volanului, de la senzorul de viteza clasic care masoara numarul de roatatii al cardanului etc..

 

Tipul rotilor poate influenta altceva. In cazuri extreme forteaza transmisia. De exemplu rotile de 22 de inch puse pe e65 740i duc la defectiunea prematura a cutiei, exista cazuri documentate, cu expertiza tehnica.

Poti face un exercitiu simplu .. iei o roata de la o jucarie cu un ax si invarte de axul ala pe o suprafata oarecare. apoi ia o roata mai mare pe acelasi ax.. .. ca sa accelerezi trebuie sa folosesti o forta mai mare..

 

Acum am descoperit niste chestii interesante.. exista chiar forumuri dedicate pentru asta. Cutii automate construite din piese Lego :) Sunt multe filmulete pe youtube si explica destul de bine si modul de functionare a lor.. ..

 

 

..

Link to comment
Share on other sites

@domi - stii undeva in tara unde exista aparatura pentru facut flush la uleiul din cutie?

Incercam sa ne dam seama cum am putea sa golim tot uleiul din cutie + cel din convertizor dar fara aparatura aia speciala de flush, doar cu o pompa cu doua sensuri. Chestia este ca daca nu poti face flush nu prea ai cum sa scoti afara tot uleiul din convertizor el se depune in partea de jos si fara o presiune mai ridicata nu cred ca iese singur nu prea ai cum sa faci vacuum acolo. Ai tu ceva sugestii mai bune sau ceva indrumari poate ne sunt de folos.

Link to comment
Share on other sites

Da, e un service si in Timisoara, ala cred ca e cel mai aproape de voi, al unui tip samir, da pe google "service cutii automate timisoara".. dai de el sigur. Alte 2 mai sunt in Bucuresti.

I-am trimis si lui Bogdan un link cu un tip care a improvizat el o chestie cu o pompa manuala legata la furtunul de la radiator. sunt acolo poze si explicatii.

 

Link to comment
Share on other sites

Da, e un service si in Timisoara, ala cred ca e cel mai aproape de voi, al unui tip samir, da pe google "service cutii automate timisoara".. dai de el sigur. Alte 2 mai sunt in Bucuresti.

I-am trimis si lui Bogdan un link cu un tip care a improvizat el o chestie cu o pompa manuala legata la furtunul de la radiator. sunt acolo poze si explicatii.

 

 

O sa incerc sa fac un film daca ma lasa oamenii cand ma duc sa schimb uleiul ( sau cutia :D) ca sa ne lamurim cum merge masina aia de flush. Stiu sigur ca se utilizeaza nu doar pentru cutii si sunt si alte aplicatii ale pompei. Deci sigur exista prin Romania , dar probabil sunt folosite la alte chestii.

Nu stiu daca ar fi prea rea ideea cu gaurirea convertorului dupa aia dat filet si montat un dop. La majoritatea cutiilor exista dop de evacuare a uleiului din convertor, probabil la BMW sunt mai cu motz ca sa cumpere omul cutia intreaga cand se duce dracului.

Uleiul din radiator si furtune se schimba iar foarte usor.

 

Chiar sunt curios ce sa intampla daca pornesti motorul si desfaci furtunele de la radiatorul din fata, oare nu arunca pompa din cutie si uleiul din convertor ? ( depinde de unde are sorbul). Cutia nu are de ce sa se strice daca e in P, fara ulei pentru ca se invarte doar elicea din convertor de pe partea motorului. ( ERA SUB SEMNUL INTREBARII ULTIMA FRAZA DECI NU INCERCATI ACASA :D)

Link to comment
Share on other sites

se face pe la furtunele de radiator si cu masinutele alea

uite una mai complicata

http://www.youtube.com/watch?v=GLnx1oEwLJg

 

una mai mica si mai simpla.

http://www.youtube.com/watch?v=FjxmlrbpjTk

 

NU cred ca e chiar o avere, probabil ca din 20 de schimburi o amortizezi.

uite si un fel de manual.

Ca principiu e ca o orice alta pompa de schimbat fluide, pentru frane sau mai stiu eu ce, are niste adaptoare in plus sa se potriveasca la iesiri.

 

Se pare ca sunt 2 tipuri.. unele care se conecteaza la furtunele din radiator si altele la care se conecteaza la intrarea din pompa.din cutie (cu oil pan dat jos) uleiul vechi iese pe furtunul de la transmisie>radiator..

Ambele metode sunt mai eficace decat un simplu schimb.

uite una de vanzare.. 450 de dolari.. costa o nimica toata chiar si pentru un service one man show..

http://cgi.ebay.com/...ls#ht_957wt_939

L.E. ai dreptate DSF cu dopul ala.. mercedes majoritatea il au..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.