Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Desi am incercat modul manual al cutiei doar de 2 ori, nu am condus luand piciorul de pe acceleratie.

Am condus ca si cand ar fi fost in modul automat, doar ca miscam maneta inainte / inapoi .

Link to comment
Share on other sites

la urcare in trepte nu o las, doar atunci cand vreau frana de motor si retrogradez o las, dar cand vreau doar sa retrogradez pentru putere mai multa o calc in acelasi timp in care dau inferioara tocmai pentru a evita frana de motor...
Link to comment
Share on other sites

Domi,am si eu o nelamurire la cutia mea de pe 530d e39(2002); imi agata putin dar numai de pe pozitia P(deci cand trag de levier spre urmatoarea comanda adica R,atat) se intampla doar dimineata( dupa ce masina e oprita o perioada mai lunga de timp) si o singura data,adica dupa ce plec pt prima data de pe loc,in rerstul zilei nu se mai repeta,indiferent de pozitia levierului,si nu conteaza de cate ori opresc-pornesc,nici cate miscari fac cu levierul,nici pozitia in care se afla,nimic; doar o singura data si anume dimineata(ma rog,ar putea fi in orice moment din zi,dar faza e ca se intampla dupa o perioada mai mare de stationare). As vrea sa-mi spui si mie ce se intampla,e ingrijorator acest lucru?

 

Incearca sa o lasi putin in "N" inainte sa o pui in pozitia "P".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

am observat la masina mea, e92 330d cutia automata, ca atunci cind o trec pe sport sau manual, cind schimba treapta superioara undeva intre 2500-3200 rpm, are un soc, ca si cum cineva iti da un "sut in cur". sau ca si atunci cind schimbi cu o cutie manuala, fara sa tii suficient ambreiajul. destul de deranjant. daca schimb peste 3500 rpm nu prea se simte.

 

in D schimba bine si fara socuri.

 

nu trepideaza cind stau pe loc si schimb din P-R-D. nu patineaza

 

nu stiu cum facea de noua. am luat masina la 67000 km.

 

vreo sugestie?

Edited by muzica9
Link to comment
Share on other sites

da schimbai prima data uleiul... daca tot asa face si dupa schimb este ori din blocul hidraulic(care se repara de un meserias bun) ori vreun dram cu uzura si da soc in revenire ( fiind uzat se umple mai greu cu ulei)
Link to comment
Share on other sites

bun... ca sa schimb uleiul am inteles ca ma costa cam 1000 lei. daca nu se intimpla nimic dupa, si se comporta la fel si sunt nevoit sa desfac cutia, posibil sa fie bani aruncati degeaba, pentru ca o sa trebuiasca alt ulei dupa.

 

mi-as dorii sa fiu indrumat catre cineva care poata sa puna un diagnostic concret.

Link to comment
Share on other sites

bun... ca sa schimb uleiul am inteles ca ma costa cam 1000 lei. daca nu se intimpla nimic dupa, si se comporta la fel si sunt nevoit sa desfac cutia, posibil sa fie bani aruncati degeaba, pentru ca o sa trebuiasca alt ulei dupa.

 

mi-as dorii sa fiu indrumat catre cineva care poata sa puna un diagnostic concret.

daca vrei iti recomand pe cineva in bucuresti care iti poate da un verdict dupa ce vede cum se comporta cutia. Dar magacieni care sa ghiceasca e greu. ti am zis din ce motiv poate face asta. oricum cand umbla la ulei si da jos baia se vede daca sunt discuri si placi uzate. Omul cand da jos uleiul il pastreaza daca e praf cu depuneri ti l pune la loc..... daca vrei indrumare da un semn si iti dau numar de tel

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

mi-as dorii sa fiu indrumat catre cineva care poata sa puna un diagnostic concret.

Ai incercat sa mergi mai mult timp in DS? Si a mea facea niste smucituri (dar nu asa puternice cum le descrii tu) in DS, insa dupa ce am mers mai mult timp cu ea in oras in DS au disparut complet. Banuiesc ca-si face ea ceva adaptari pe-acolo, nu stiu.

Ai putea incerca, cine stie :)

Link to comment
Share on other sites

daca vrei iti recomand pe cineva in bucuresti care iti poate da un verdict dupa ce vede cum se comporta cutia. Dar magacieni care sa ghiceasca e greu. ti am zis din ce motiv poate face asta. oricum cand umbla la ulei si da jos baia se vede daca sunt discuri si placi uzate. Omul cand da jos uleiul il pastreaza daca e praf cu depuneri ti l pune la loc..... daca vrei indrumare da un semn si iti dau numar de tel

 

astept un pm de la tine cu date de contact

 

Ai incercat sa mergi mai mult timp in DS? Si a mea facea niste smucituri (dar nu asa puternice cum le descrii tu) in DS, insa dupa ce am mers mai mult timp cu ea in oras in DS au disparut complet. Banuiesc ca-si face ea ceva adaptari pe-acolo, nu stiu.

Ai putea incerca, cine stie

 

cei drept, nu prea am incercat ca nu prea am avut unde. si drumuri in afara orasului nu am avut. o sa incerc miine o resetare a valorilor adaptive la tester.

Edited by muzica9
Link to comment
Share on other sites

o sa incerc miine o resetare a valorilor adaptive la tester.

Incearca, insa vezi ca dupa ce le resetezi o sa schimbe si mai rau o vreme :) A mea, cel putin, asa a facut dupa ce mi le-au resetat la dealer. Mergi mai multi timp in DS (nu neaparat in forja, mergi normal asa cu ea, doar ca o tii in DS) si vezi daca observi o imbunatatire.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

n-am nimic impotriva in a il schimba. vreau doar sa nu aud de la mecanici fraze de genul: acum trebuie sa schimbam uleiul iar, ca asta nu mai poate fi folosit.

E primul lucru pe care il poti face , adica sa te asiguri ca in cutie ai ungere si presiune perfecta . Un ulei vechi isi pierde din calitatile astea si incepe si blocheaza valve sau nu mai face presiunea necesara si atunci apar mici socuri in prima faza . E greu de spus daca un schimb de ulei va elimina socul ala . De la orice mecanic bun vei primi recomandarea asta , de a schimba uleiul in prima faza . Mai ales ca la cuplul pe care il suporta cutia ta e nevoie de ulei nou si schimbat la timp .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

nu schimba uleiul domane fereste :)

nici sa nu verifici nivelul cumva, e scump.

se rezolva tot din tester :) , nu ti-a zis ala si catulei ai in cutie cumva :) ?

 

Mergi asa pana o vinzi, si te sfatuiesc sa o faci mai repede :), sa nu cumva sa dai vreun ban pe schimbat uleiul..

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cum spui tu.

1. Uleiul ala se schimba oricum la 80k km.

2. masina iti face asa ca deja nu mai ai destul ulei in ea. resetand adaptarile doar ai impresia ca ai facut ceva, ai facut un kkt, ascunzi o problema si maresti uzura.

3. cutiile pe pe e92 sunt setate din soft sa schimbe mai rapid, pentru a da o impresie de sportivitate superioara sedanului, de asta sunt mai solicitate, de unde si punctul 1 devine cu atat mai imperativ.

4.e posibil sa salvezi cutia cu un simplu schimb care trebuie facut oricum, (vezi punctul unul) dar nu e o garantie. Totusi e cel mai ieftin lucru care il poti incerca.

intre timp mai mergi la un tester, fa niste diagnoze, intreaba in 10 locuri .. si mai vedem apoi care ce, cat costa.

Asa ca amana treaba asta, si apoi sa vedem topicul cu cat costa reconditionarea cutiei si cum esti dispus sa dai un 1500 de euro, dar cu cap, nu asa ca prostul.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

1.masina nu are 80000 km

2.uleiul este la nivel. testat tot azi.

3.probabil

4.voi face si schimbul de ulei in viitor foarte apropiat.

 

dar am si eu o intrebare pt tine. daca schimbam uleiul inainte si nu resetam valorile, ce rezolvam? resetarea a fost cea mai rapida metoda de a scapa de o chestie enervanta. daca nu disparea, atunci clar era o problema mecanica. si macar stiam ca simplul schimb de ulei nu ajuta la nimic.

Link to comment
Share on other sites

cum ai testat nivelul la ulei :) ?

eu stiu o singura metoda la e90 ..

 

 

ce adaptari ai resetat ?

Poate baiatul ala care a facut-o sa iti explice in ce consta, ce face chestia aia efectiv.

 

Iti spun eu, daca nu ti-a explicat el.

cand se reseteaza adaptarile, e cam impropriu spus, "adaptari" practic anunti softul ei ca cantitatea si calitatea uleiului a scazut si sa o lase mai moale, timpi de schimb se maresc si infelul asta ai scapat de socuri.

Dar bineinteles. desi softul permite o oarecare flexibilitate, schimbul tot trebuie facut.

Link to comment
Share on other sites

cand se reseteaza adaptarile, e cam impropriu spus, "adaptari" practic anunti softul ei ca cantitatea si calitatea uleiului a scazut si sa o lase mai moale, timpi de schimb se maresc si infelul asta ai scapat de socuri.

Huh?! :logik:

Un link catre informatia oficiala care mentioneaza lucrul asta gasim?

2. masina iti face asa ca deja nu mai ai destul ulei in ea.

Este uimitor cum poti da un diagnostic atat de precis din fata monitorului :thumbsup:

Am si eu o problema la masina, spune-mi, te rog, care este :D

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Amice vezi-ti de chat room si lasa-ma

pai cauta si tu in tis, sau in orice documentatie de cutii automate, in special despre cutiile 6hp fabricate de ZF, e garla, disponibila pe net, si desi e destul de stufoasa, si nici nu are poze multe, poate totusi iti intra ceva in cap.

 

 

 

Diagnosticul il dau foarte usor, pentru ca a mentionat ca a fost la tester si a resetat adaptarile si acum nu mai face.

 

Daca nu se rezolva avea alta problema.

Bineinteles rezolvarea e temporara.

oricum face fiecare ce vrea pe banii lui.

L.E.

daca nu ma insel, a scris in alt topic ca nici nu a putu verifica prima data nivelul ca uleiul avea 75 de grade. Temperatura optima de lucru e undeva la 50+ grade.

 

In conditii normale, nu are voie sa ajunga la temperatura aia decat daca e varza, si nu mai face ungere cum trebuie.

Daca inainte de a merge la service, a tras dupa el o remorca, sau poate a urcat pe transfagarasan, atunci se explica temperatura.

Altfel daca s-a tarait si el prin oras ca tot omul, uleiul varza e singura explicatie.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Amice vezi-ti de chat room si lasa-ma

pai cauta si tu in tis, sau in orice documentatie de cutii automate, in special despre cutiile 6hp fabricate de ZF, e garla, disponibila pe net, si desi e destul de stufoasa, si nici nu are poze multe, poate totusi iti intra ceva in cap.

 

 

 

Diagnosticul il dau foarte usor, pentru ca a mentionat ca a fost la tester si a resetat adaptarile si acum nu mai face.

 

Daca nu se rezolva avea alta problema.

Bineinteles rezolvarea e temporara.

oricum face fiecare ce vrea pe banii lui.

L.E.

daca nu ma insel, a scris in alt topic ca nici nu a putu verifica prima data nivelul ca uleiul avea 75 de grade. Temperatura optima de lucru e undeva la 50+ grade.

 

In conditii normale, nu are voie sa ajunga la temperatura aia decat daca e varza, si nu mai face ungere cum trebuie.

Daca inainte de a merge la service, a tras dupa el o remorca, sau poate a urcat pe transfagarasan, atunci se explica temperatura.

Altfel daca s-a tarait si el prin oras ca tot omul, uleiul varza e singura explicatie.

+1. 75 de grade este enorm pentru uleiul de cutie de viteza automata. Chiar si o crestere de 10 grade duce la uzura prematura a cutiei. Uzura duce la contaminarea uleiului iar uleiul blocheaza canalele si valvele din blocul hidraulic si de acolo si socuri si diverse anomali. Sa crezi ca o resoftare va reduce temperatura uleiul este cel putin stupid . REsoftarea face exact ce a zis Domi modifica parametri cutiei in fctie de uzura uleiului , practic ascunsi mizeria sup pres.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

75C mi se pare o temperatura normala a uleiului din cutie la functionare, nu prea cred ca are cum sa fie 50C, si eu am citit multe documente si 75 e normal, in conditii de circuit sau mers sportiv poate ajunge si la 90-100C, pana la 120C, care este maxim, e inca ok, a mea are 35C la rece, asta e temperatura exterioara, si 80C la mers normal si intre 90C-100C la mers sportiv cand o tin in S si merg foarte turat...deci 75C nu este deloc anormal mai ales daca afara ai 30C...el are un 330d, cutia chiar lucreaza sa struneasca cuplul ala de 500nm, nu-i ca la un benzinar aspirat de 2.5 sau 3.0 sau un diesel de 2.0d unde cuplul nici nu trece de 350nm in cel mai bun caz... Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Amice vezi-ti de chat room si lasa-ma

Amice, nu am postat niciodata in chat room :thumbsup:

 

pai cauta si tu in tis, sau in orice documentatie de cutii automate, in special despre cutiile 6hp fabricate de ZF, e garla, disponibila pe net, si desi e destul de stufoasa, si nici nu are poze multe, poate totusi iti intra ceva in cap.

Ce sa facem, nu suntem toti asa inteligenti ca tine, ne trebuie poze multe ca sa intelegem :thumbsup:

 

Diagnosticul il dau foarte usor, pentru ca a mentionat ca a fost la tester si a resetat adaptarile si acum nu mai face.

Si dupa vasta ta experienta, daca a resetat adaptarile si nu mai face inseamna ca nu mai avea ulei in cutie, nu? A, sau cand resetezi adaptarile ii spui, de fapt, cutiei ca nu mai are ulei si s-o lase mai incet, am inteles :laugh:

Si eu am avut o problema similara cand am luat masina prima data, am resetat adaptarile si n-a mai facut niciodata (peste 1an/30,000km de atunci).

Ti-a si spus omul ca a verificat uleiul din cutie si este la nivel, dar tu ai o singura recomandare vis-a-vis de cutii automate: schimba uleiul, punct. :wacko: In plus de asta, a mai spus ca in D nu face niciun fel de soc.

 

Daca nu se rezolva avea alta problema.

Evident! :laugh:

 

Bineinteles rezolvarea e temporara.

Asta o stii tu, de unde, din globul de cristal? La mine a fost permanenta.

 

Asa ca, data viitoare cand mai emiti astfel de diagnostice pe forum, ar fi frumos sa le si sustii cu extrasul din documentatia aferenta, nu sa vii sa-i iei peste picior pe cei care intreaba.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.