Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Intrebari: ce model de cutie automata se gaseste pe 540i e39 si ce cuplu suporta?

5hp24.

 

 

e la fel de "pacatoasa" ca cea de pe 530d?

Nu.

 

cutia automata de pe e60 530d e aceeasi cu cea de pe 530d e39?

Nu. E60 530d e echipata cu ZF 6hp26. E39 530d e echipata cu GM 5L40-e.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

5hp24.

 

 

Nu.

 

 

Nu. E60 530d e echipata cu ZF 6hp26. E39 530d e echipata cu GM 5L40-e.

 

Si totusi din ce-am vazut pe net, cuplul lui 540i fata de 530d (ambele e39) este mai mare adica 440nm fata de 410nm; dar daca are un alt tip de cutie, probabil ca nu e subdimensionata asa cum e cea de pe 530d...

Link to comment
Share on other sites

Am circulat destul timp cu o cutie care rezista la 360 nm, motorul dezvoltand dupa resoftare 520nm si nu a cazut cutia. Am o zdranganeala la motor, am crezut ca e convertizorul si am luat alta cutie de 390 nm. Cutia nu are nimic atata timp cat schimbi uleiul si filtru cand trebuie.

 

Le: Catalin, eu zic sa cauti o manuala. E sfanta.

Edited by nt98adu
Link to comment
Share on other sites

Am circulat destul timp cu o cutie care rezista la 360 nm, motorul dezvoltand dupa resoftare 520nm si nu a cazut cutia. Am o zdranganeala la motor, am crezut ca e convertizorul si am luat alta cutie de 390 nm. Cutia nu are nimic atata timp cat schimbi uleiul si filtru cand trebuie.

 

Le: Catalin, eu zic sa cauti o manuala. E sfanta.

 

Deacord cu tine, dar e cam inutil sa-l mai schimbi dupa ce cumperi o masina cu 247k km (in cazul meu) si nu ai niciun fel de istoric legat de masina (in special cutie, nu stii cand/daca a fost schimbat uleiul din ea,etc)...

LE. Am citit cate ceva legat de problema ta cu zornaitul....ma bucur ca intr-un final ar rezolvat-o.happy.png

LE2. Deja sunt in cautari de o masina cu manuala, dar ce vreau eu e cam rar, nu prea am vazut nimic deocamdata... imi doresc mult un 530i manual si bine dotat grin.png.

LE3. M-as mai baga si la o automata, dar NUMAI cu conditia sa-i stiu istoricul complet legat de cutie (si de masina in general), schimburi,intervale,eventuale interventii,etc...altfel nu mai fac greseala pe care am facut-o.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Deacord cu tine, dar e cam inutil sa-l mai schimbi dupa ce cumperi o masina cu 247k km (in cazul meu) si nu ai niciun fel de istoric legat de masina (in special cutie, nu stii cand/daca a fost schimbat uleiul din ea,etc)...

LE. Am citit cate ceva legat de problema ta cu zornaitul....ma bucur ca intr-un final ar rezolvat-o.happy.png

LE2. Deja sunt in cautari de o masina cu manuala, dar ce vreau eu e cam rar, nu prea am vazut nimic deocamdata... imi doresc mult un 530i manual si bine dotat grin.png.

LE3. M-as mai baga si la o automata, dar NUMAI cu conditia sa-i stiu istoricul complet legat de cutie (si de masina in general), schimburi,intervale,eventuale interventii,etc...altfel nu mai fac greseala pe care am facut-o.

 

 

Din pacate minunea a tinut o zi. Zornaie din nou :pirate:

 

Cat priveste 530i si manual era unul de vanzare cu nr. de MM, insa avea taxa recuperata.

Link to comment
Share on other sites

Da, schimbasem volanta plus cuplajul dintre volanta si convertizor. Acum am impresia ca se aude in motor :hyper: Cum am putin timp liber, dau baia jos sa vad daca nu e pe acolo vreo problema. Chiar sunt curios ce este si trebuie sa gasesc de unde provine zdranganitul ala enervant.
Link to comment
Share on other sites

Da, schimbasem volanta plus cuplajul dintre volanta si convertizor. Acum am impresia ca se aude in motor :hyper: Cum am putin timp liber, dau baia jos sa vad daca nu e pe acolo vreo problema. Chiar sunt curios ce este si trebuie sa gasesc de unde provine zdranganitul ala enervant.

 

Dar n-ai ridicat-o pe elevator ceva ca sa incerci sa auzi mai bine de unde ar veni acel zgomot?

Link to comment
Share on other sites

Si totusi din ce-am vazut pe net, cuplul lui 540i fata de 530d (ambele e39) este mai mare adica 440nm fata de 410nm; dar daca are un alt tip de cutie, probabil ca nu e subdimensionata asa cum e cea de pe 530d...

Cutiile ZF mi se par mai bune decat cele GM.

 

In acest caz mai ales, 5hp24 e o cutie mult mai fiabila decat GM 5L40-e, o cutie destul de slaba. Daca te uiti pe net vei vedea ca face probleme in general, nu doar pe BMW.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si dacă desfaci aceste cutii îți dai seama ca Zf ul e gândit mai bine. Zf 5hp24 suporta 440 nm. Cuplul unui benzinar nu se compara cu cuplul unui diesel. Benzinărul face cuplu la turatie mai mare si nu bruscheaza ca un diesel. Si nu sfatuiesc pe nimeni sa creadă ca poți resofta un motor ce are o transmisie ce suporta un cuplul mult mai mic . In acest caz vor ceda ansamble mari din cutie , pur si simplu se vor forfeta piese din cutie. Uleiul schimbat la timp la o astfel de masina nu ajuta cunimic. Uleiul nu tine drumurile si nu întărește carcasele . Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Si inca de cate ori! Am fost la vreo cateva service-uri si fiecare imi spunea altceva. Am ascultato si cu stetoscopul insa zgomotul se disperseaza atat de bine incat nu pot localiza cu precizie. Se aude intre motor si cutie. Vedem.

Sigur e zornait? Nu cumva este un tacanit care manifesta doar la cald.? Daca da, e bĂŁtaie de piston (fusta).

Link to comment
Share on other sites

Sigur e zornait? Nu cumva este un tacanit care manifesta doar la cald.? Daca da, e bĂŁtaie de piston (fusta).

 

Nu e bataie de piston. E un zdranganit ca de tabla. ca si cum ai pune 2 pietre de dimensiuni mici (prundis) intro cutie de conserva. De asta zic ca e ceva nestrans, cu joc.

Cat despre resoftarea motorului, ai perfecta dreptate, insa softul a fost facut cu cap. Pe treapta 1 si 2 cuplul este normal. Abia din treapta 3 creste pana in 5, iar kich down este nemodificat. Asa a fost recomandarea pentru cutia automata pe care o are masina. Altfel zbura cosmelia.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
am un bmw 520 d an 2006 cutie automata 110kw si vreau sa ii pun ulei in cutia de viteze deoarece a suferit un accident si s-a spart radiatorul de racire si banuiesc ca a curs tot lichidul....cum imi dau seama ce ulei tre sa pun si de care?nici nu dispun de bani de ulei bmw la 100 ron litrul,adica caut care e mai ieftin dar nici sa mi se strice cutia...am gasit pe cutie o hartie alba cu un cod de bare 107130111360824161 si mai sus scrie 113 6HP19 6082416
Link to comment
Share on other sites

am un bmw 520 d an 2006 cutie automata 110kw si vreau sa ii pun ulei in cutia de viteze deoarece a suferit un accident si s-a spart radiatorul de racire si banuiesc ca a curs tot lichidul....cum imi dau seama ce ulei tre sa pun si de care?nici nu dispun de bani de ulei bmw la 100 ron litrul,adica caut care e mai ieftin dar nici sa mi se strice cutia...am gasit pe cutie o hartie alba cu un cod de bare 107130111360824161 si mai sus scrie 113 6HP19 6082416

 

Compatibil ar fi dextron 6 la 65 ron/litru de la Febi. Cel putin acest tip am bagat eu la A5S 390R. Pentru siguranta ta, mergi la un magazin de piese auto si cu VIN-ul poti afla ce tip de cutie ai si ce ulei iti trebuie pe producator.

Link to comment
Share on other sites

Ce treaba are cutia ta GM 5L40-e cu 6hp26 de la ZF? Nu se pune acelasi tip de ulei.

 

In 6hp poti pune ZF Lifeguard Fluid 6.

 

Producatorul nu recomanda ulei Dextron 6 pentru ZF 6hp. In plus o cutie de genul asta e mai pretentioasa la ulei decat un GM 5L40-e.

 

In plus, daca tu poti sa-ti iei o cutie cu 300-400 euro, un 6hp costa 1000 euro sh.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.