Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

75C mi se pare o temperatura normala a uleiului din cutie la functionare, nu prea cred ca are cum sa fie 50C, si eu am citit multe documente si 75 e normal, in conditii de circuit sau mers sportiv poate ajunge si la 90-100C, pana la 120C, care este maxim, e inca ok, a mea are 35C la rece, asta e temperatura exterioara, si 80C la mers normal si intre 90C-100C la mers sportiv cand o tin in S si merg foarte turat...deci 75C nu este deloc anormal mai ales daca afara ai 30C...el are un 330d, cutia chiar lucreaza sa struneasca cuplul ala de 500nm, nu-i ca la un benzinar aspirat de 2.5 sau 3.0 sau un diesel de 2.0d unde cuplul nici nu trece de 350nm in cel mai bun caz...

 

Temperatura la care se face nivelul uleiului e 50-60 grade. In forja nu trebuie sa sara de 75-80. De aia are radiator in fata ca sa nu sara de temperatura asta. Daca nu ma insel pleaca si ventilatorul cand temperatura in cutie atinge o anumita valoare.

Am mers eu vreo 50 km cu diagnoza pusa ca sa vad in cat timp se incalzeste uleiul din cutie, si nu a depasit 70 grade oricata forja i-am dat (530d e39).

La 545i capacul cutiei are un fel de radiator pe el ca sa se raceasca cu aerul ce trece pe sub masina. La fel si la diferential.

Firma unde fac eu service la cutie (reprezentata ZF in Olanda ) mi-au zis ca in caz de forja maxima (gen dus pe circuite, liniute, etc) pot sa-mi puna 1-2 radiatoare mici suplimentare pentru racirea suplimentara a uleiului din cutie.

Din observatiile mele cu cat uleiul e mai fierbinte (peste 60 grade) cu atat problemele se accentueaza :gen socuri 2-1, schimbat de treapta cu socuri, trecere RND cu vibratii, etc.

Link to comment
Share on other sites

schimbul se face la 35-40C, si eu am facut diagnoza in mers si in oras imi sta intre 70-80, pe autostrada in jur de 70, la forja sta intre 90-100, insa forja ma refer la plecari de pe loc repetate pana in maxim tr. a 3a in DS cand si frana de motor solicita cutia iar racirea evident ca nu este foarte buna neparcurgand distante in viteza, cum ar fi pe circuit, insa cum am zis, 75C consider ca este temperatura ok de functionare care nu poate afecta cutia...eu nu am socuri nici la 90C dar trebuie mentionat ca aici temperaturile exterioare vara ajung la 50C, asa ca ar fi cam greu ca mie sa imi functioneze la 50C :), tot din alte surse am vazut ideea ca daca temperatura este cu 30-40C peste mediul ambient este ok, ce depaseste toleranta asta poate fi un semnal de alarma, insa iarsi trebuie luat in calcul si faptul ca masinile de care vorbim nu mai sunt noi si deci ar trebui sa mai adaugam ceva in plus la specificatiile initiale...din cate stiu la 120C intra cutia in Limp Mode! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

 

L.E.

daca nu ma insel, a scris in alt topic ca nici nu a putu verifica prima data nivelul ca uleiul avea 75 de grade. Temperatura optima de lucru e undeva la 50+ grade.

 

In conditii normale, nu are voie sa ajunga la temperatura aia decat daca e varza, si nu mai face ungere cum trebuie.

Daca inainte de a merge la service, a tras dupa el o remorca, sau poate a urcat pe transfagarasan, atunci se explica temperatura.

Altfel daca s-a tarait si el prin oras ca tot omul, uleiul varza e singura explicatie.

 

eu n-am postat nimic legat de temperatura uleiului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

a mai postat pe undeva la alt topic despre o cutie la un 730D daca nu ma insel.

 

 

Esti un idiot Lym, daca tu crezi ca eu stau sa dau citate de 100 de orI.

Deocamdata cam tragi pe alturi, mai incearca.

 

 

 

 

Oxidarea uleiului creste geometric cu temperatura.

Ideea e ca operand la o temperatura mai mica, uleiul ala din cutie tine mult mai mult decat un ulei de motor care il schimbi la 20k km.. de unde si intervalul mult mai mare.

 

In momentul in care tu in regim de exploatare normala ai peste 70 de grade, nu prea e ok, uzura lui creste destul de mult. E un cerc vicios care l-am explicat in articol.

 

 

De aici si problemele de fapt, pe majoritatea masinilor e un radiator mic, cu un circuit simplu, fara termostat, care doar raceste cu 20 de grade sa zicem, dar nu tine o temperatura X constanta, cum se intampla cu racirea motorului sa zicem.

Daca cutia si uleiul depind de producatorul cutiei, sa zicem ZF, circuitul de racire depinde de producatorul masinii, la unele e mai capabil, la altele nu..

Edited by DOMI
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Esti un idiot Lym, daca tu crezi ca eu stau sa dau citate de 100 de orI.

N-am de gand sa raspund injuriilor tale, fiindca ar insemna sa ma cobor la nivelul tau, asa ca du-te tare! :good:

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Daca tu poti urma orbeste un sfat de la oricine, asa, esti invitatul meu. Dupa cum ai vazut bine, omul povesteste din ce-a visat azi-noapte (vezi faza cu temp uleiului), iar apoi alti useri o iau de buna si incep sa-l urmeze ca oile (no offence), fara macar sa verifice informatia.

Intai i-a spus ca e cutia praf ca are temp de 75*C, apoi spune ca parca vorbise (altcineva) pe alt topic de o cutie de 730d in situatia asta, complet relevant, de altfel.

Over and out.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cum ai testat nivelul la ulei :) ?

eu stiu o singura metoda la e90 ..

 

 

i-am rugat pe cei de la filaret sa verifice cind am fost sa fac geometria. cum... chiar nu e meseria mea.

 

explicatia lor a fost:

 

1.am mers perioada prea scurta in DS si destul de brutal(ceea ce s-a si intimplat intr-o zi) zapacind valorile din cutie

 

sau

 

2. uzura a unor valve. mi-au spus ca daca acele valve sunt uzate si reapare, schimbul de ulei nu rezolva problema. nici inainte nici dupa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am si eu un e46 320d cutie automata . imi scoate un sunet gen "poc" atunci cand cuplez D. are cineva ceva idei, ce poate fi?

 

s-ar putea sa fie bucsele de la diferential/punte

 

LYM-ule, ce ai cu DOMI ?! omul nu e mecanic bmw, a zis si el o parere, esti prea radical..

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Pana una alta DOMI este din pct meu de vedere cel mai bine informat referitor la acest "tabu" al masinilor si anume cv automate; unele lucruri se pot si deduce daca ai cunostiinte temeinice intr-un domeniu, nu este necesar sa prezinti concluziile altora ca sa fie credibile.

Nu toti ne permitem sa mergem pe la reprezentante si sa platim revizii de sute/mii de euro asa ca sfaturile primite aici sunt bine venite. Ironiile tale nu cred ca isi au rostul la adresa lui DOMI pt. ca pana acum toate sfaturile primite de la el referitoare la masina mea au fost bune si nu cred ca sunt singurul in aceasta situatie.

Elegant era sa dai tu cu niste explicatii prin care sa arati ca el greseste, nu sa ii ceri sa "citeze date oficiale", in general datele oficiale sunt de genul "prezentativa la cel mai apropiat service/dealer etc.."

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Domi,am si eu o nelamurire la cutia mea de pe 530d e39(2002); imi agata putin dar numai de pe pozitia P(deci cand trag de levier spre urmatoarea comanda adica R,atat) se intampla doar dimineata( dupa ce masina e oprita o perioada mai lunga de timp) si o singura data,adica dupa ce plec pt prima data de pe loc,in rerstul zilei nu se mai repeta,indiferent de pozitia levierului,si nu conteaza de cate ori opresc-pornesc,nici cate miscari fac cu levierul,nici pozitia in care se afla,nimic; doar o singura data si anume dimineata(ma rog,ar putea fi in orice moment din zi,dar faza e ca se intampla dupa o perioada mai mare de stationare). As vrea sa-mi spui si mie ce se intampla,e ingrijorator acest lucru?

Nu e ingrijorator. Dupa ce o pui in P, tragi si frana de mana sau nu? Eu daca ii trag frana de mana dupa ce o pun in P, nu imi agata la urmatoarea schimbare. Masina stationeaza prin frana de mana si nu prin frana de parcare a cutiei de viteze. Daca o las doar in P, agata cand schimb in R datorita acestei frane de parcare.

Insa chiar si cu frana de mana trasa, daca stationeaza mult, tot agata putin la schimbare.

 

am observat la masina mea, e92 330d cutia automata, ca atunci cind o trec pe sport sau manual, cind schimba treapta superioara undeva intre 2500-3200 rpm, are un soc, ca si cum cineva iti da un "sut in cur". sau ca si atunci cind schimbi cu o cutie manuala, fara sa tii suficient ambreiajul. destul de deranjant. daca schimb peste 3500 rpm nu prea se simte.

 

in D schimba bine si fara socuri.

 

nu trepideaza cind stau pe loc si schimb din P-R-D. nu patineaza

 

nu stiu cum facea de noua. am luat masina la 67000 km.

 

vreo sugestie?

Modulul cutiei retine niste valori adaptive care se modifica in functie de stilul de mers (de fapt iti memoreaza apasarile acceleratiile, mai lungi, mai scurte). Tu daca mergi pe D lejer, automat modulul iti va schimba la turatii mici pentru un consum cat mai mic. Insa daca o dai pe DS, ea schimba numai peste 2500rpm. Si atunci se produce smucitura aia pentru ca modulul stie 2 chestii contradictorii: sa schimbe peste 2500rpm, dar totodata sa schimbe cat mai jos si cat mai economic.

Daca vrei sa resetezi valorile adaptive o poti face urmarind pasii de aici: h t t p://w w w .b i m m e r f e s t . c o m / f o r u m s / s h o w t h r e a d . p h p ? t = 4 1 1 5 4 3

Sa elimini spatiile ca nu ma lasa sa pun link-ul.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

revin cu date obtinute ieri si astazi facand live scan la masina mea, date referitoare la temperatura uleiului din cutie:

 

1. temperatura exterioara 36-40C, viteza pe cruise control 138km/h, temperatura uleiului din cutie varia intre 78C-80C ajungand la 85C in stationare(la peco) apoi scazand din nou in mers la valorile anterioare. Tot in acest timp, temperatura uleiului din motor era la 90C iar a apei la 92-93C

 

2. temperatura exterioara 47C, viteza aceeasi, temperatura uleiului din cutie era la 88-90C, a apei la 95C si a uleiului din motor ajungea si catre cca 95-96C.

 

cutia functioneaza la fel de bine si la valorile astea fara socuri, indiferent de mod(D, DS sau tiptronic) si am tinut laptop-ul conectat pe distanta mare, am facut cam 800km de ieri pana azi. Uleiul din cutie si filtrul au mai putin de 5k km de cand le-am schimbat, insa si cu uleiul vechi am vazut cam aceleasi valori.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

+1 eu mi am reparat cutia la unu care a lucrat la zf si mi a zis clar cutiile cad din cauza ca uleiul oxideaza. O sa il rog sa intre odata pe forum sa va explice exact pas cu pas.De exemplu era la reparat la el un E klass din2007 cu cutia desfacuta pe banc facuta praf si l am intrebat de ce a ajuns asa? raspunsul a fost ca au problema de racire nu este amplasat bine radiatorul si din cauza asta se intampla asta. Omul nu iti da garantie daca nu e sigur ca sistemul de racire al uleiul este 100 % functional. De exemplu la convertor in Germania se da garantie doar daca schimbi si radiatorul de racire al uleiului de cutie. Intr adevar merge si la 110 grade dar nu e temperatura optima de functionare.
Link to comment
Share on other sites

am explicat si eu tot mecanismul pentru cine are rabdare sa citeasca primul post, articolul propriu zis.

 

 

Binenteles ca are cam o pagina scrisa marunt si e si fara poze, si nici backround de manele am putut pune, fiind limitat de formatul site-ului.

 

 

 

 

E mai usor sa vina cate unul din an in pasti ca a vazut ca iti apare ceva la indexul de postari noi si sa borasca o idee fara sa se documenteze

 

Malasorte daca stii un service de cutii unde au oameni priceputi, trimite un PM cu datele de contact sa il pot introduce in lista cu service-uri de la sfarsitul articolului te rog.

Sunt foarte putine in ROmania si lumea nu stie unde sa se duca.

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

am 530d 235cp din 12/2008 fabricatie. Masina schimba perfect toate treptele si in modul D si DS.Singurul comportament suspect il are atunci cand sunt in treapta 5 in modul manual M5 pe la 100-110kmh si 1800rpm viteza constanta si accelerez foarte sensibil si ridic de pe acceleratie, incepe sa aibe niste smucituri,iar daca ii dau inferioara m4 sau superioara m6 la viteza respectiva 100-110kmh merge perfect. Am mai observat ca face numai daca accelerez sensibil in m5 pe la 1800rpm, daca accelerez la podea nu mai face.

Am zis ca este de la ulei si l-am achimbat de doua ori ,prima data s-a desfacut doar surubul de scurgere,a fost umplut cu ulei nou ,mers 20km ,apoi schimbat filtru plus alt ulei nou.

O perioada aprox. 1000km de la schimb nu mai smucea nici in M5 la 100-110kmh dar acum iar a inceput sa faca si parca incepe sa faca asa si in M4 tot la turatia de 1800 rpm.

Mecanicul mi-a zis ca este normal sa faca asa( cica nu e hotarata cutia sau convertizorul daca sa intre in frana de motor sau sa accelereze).

Mentionez ca masina are 177.000 km reali verificati si uleiul l-am schimbat eu acum 2000km la 175.000.

Nu cred ca a mai fost schimbat pentru ca avea data pe filtru 11/2008.

Stie cineva ce are?

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor si multumiri lui DOMI pentru topic.

Cei neinitiati macar au avantajul ca stiu cum sa abordeze problema iar informatia este condensata si foarte la obiect.

Si eu am o problema cu cutia automata, masina e 320d din 2003, 110.000 km, cutia conform realoem este A5S360/390 (o sa vad sigur cand o sui pe rampa). Daca o las sa schimbe linistita, undeva in viteza a 4a, cam intre 1600-1800 ture, da o vibratie destul de puternica - se simte ca si cum ai trece peste banda de pe autostrada (cea cu vibrator). Daca accelerez, chir si usort, nu mai face, daca franez un pic nu mai face.

Am schimbat tampoanele de la motor (care erau praf) si cele de la cutie care erau bune. In rest schimba foarte bine, nu agata, doar cand sunt oprit si schimb din D in R sau invers masina parca se ridica un pic de fund. Cum nu am mai avut cutie automata pana acum nu stiu daca este normal.

As vrea sa merg sa fac un schimb de ulei insa nu stiu unde, reparatiicutiiautomate.ro am inteles ca sunt autorizati ZF iar cutia mea este GM. Eu sunt din Bucuresti.

Ce ulei recomandati - as merge pe Motul.

Astept un sfat si multumesc anticipat pentru el.

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor si multumiri lui DOMI pentru topic.

Cei neinitiati macar au avantajul ca stiu cum sa abordeze problema iar informatia este condensata si foarte la obiect.

Si eu am o problema cu cutia automata, masina e 320d din 2003, 110.000 km, cutia conform realoem este A5S360/390 (o sa vad sigur cand o sui pe rampa). Daca o las sa schimbe linistita, undeva in viteza a 4a, cam intre 1600-1800 ture, da o vibratie destul de puternica - se simte ca si cum ai trece peste banda de pe autostrada (cea cu vibrator). Daca accelerez, chir si usort, nu mai face, daca franez un pic nu mai face.

Am schimbat tampoanele de la motor (care erau praf) si cele de la cutie care erau bune. In rest schimba foarte bine, nu agata, doar cand sunt oprit si schimb din D in R sau invers masina parca se ridica un pic de fund. Cum nu am mai avut cutie automata pana acum nu stiu daca este normal.

As vrea sa merg sa fac un schimb de ulei insa nu stiu unde, reparatiicutiiautomate.ro am inteles ca sunt autorizati ZF iar cutia mea este GM. Eu sunt din Bucuresti.

Ce ulei recomandati - as merge pe Motul.

Astept un sfat si multumesc anticipat pentru el.

 

1.Motul nu stiu daca face ulei cu specificatiile esso .

2. Mergi pe esso sau mobil au ulei cu specificatiile producatorului GM

3. Problema pe care o prezinti esti cel mai probabil din cauza convertizorului. banuiesc ca se resimte acel tremurat undeva intre 60-80 km h( se simte un tremurat in tot habitaclu) si undeva pe la 120 in special dupa ce masina a decelerat la 1600-1800 turati. Aceasta turatie este aproape de cea de blocare a convertizorului iar aceasta patineaza. Dupa 2000 convertizorul este blocat si zgomotul inceteaza

4. E normal sa se ridice un pic de fund cand o pui in D si tii frana apasa.

5. Serviceul Faur din bucuresti care este autorizat ZF m a dezamagit total asa ca nu iti recomand. Am fost la ei sa imi repar cutia si mi au explicat ca mai bine o trimit in Germania la zf si imi ia vreo 3000 de euro.

6. Schimbarea uleiului cand convertizorul este uzat nu foloseste la nimic

 

Sfatul meu este sa mergi la un mecanic bun de cutii automate sa iti deschida baia de ulei si sa vada daca sunt urme de uzura in ulei iar apoi sa vezi ce este de facut mai departe.

 

O zi buna

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Ciudat este ca nu face la viteze mari ci doar la viteze de 50-60 km/h, insa dupa cum mi-am dat eu seama cutia daca mergi linistit deja schimba in 4. La 120 si peste 80 functioneaza perfect. Tremuratul mai mult se aude decat se simte, adica nu vibreaza masina, volan, bord, etc, ci zgomotul este deranjant in principal. E ca si cum ar intra in rezonanta.

As merg si azi la un mecanic bun, imi sta pe creier traba asta si merg si stresat, am luat masina acum 1000 km si la inceput nu prea face, se aude mai tare dupa ce am schimbat tampoanele.

Daca ai o recomandare de mecanic bun iti raman recunoscator.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Ciudat este ca nu face la viteze mari ci doar la viteze de 50-60 km/h, insa dupa cum mi-am dat eu seama cutia daca mergi linistit deja schimba in 4. La 120 si peste 80 functioneaza perfect. Tremuratul mai mult se aude decat se simte, adica nu vibreaza masina, volan, bord, etc, ci zgomotul este deranjant in principal. E ca si cum ar intra in rezonanta.

As merg si azi la un mecanic bun, imi sta pe creier traba asta si merg si stresat, am luat masina acum 1000 km si la inceput nu prea face, se aude mai tare dupa ce am schimbat tampoanele.

Daca ai o recomandare de mecanic bun iti raman recunoscator.

til pot recomanda pe cel care mi a reparat mie cutia din bucuresti daca vrei. dami pm pentru detalii

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.