Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Normal ca difera... Cutia schimba in turatie mai mare.In plus fatza de acest aspect cutia sta mereu in treapta inferioara pentru a raspunde mai prompt la o acceleratie brusca (sta aproape de cuplul motorului ca turatie). La mine de exemplu in S sta mereu peste 2000 de turati iar pe D normal scade sub 2000 dupa schimbarea vitezei. Fiind mai prompta in acceleratie masina automat cresc si perfomantele ei 0-100 Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca difera, mie nu mi se parea nici-o diferenta asta numai in cazul in care pleci de la 0 si apesi acceleratia in blana,cand faci asta oricum intra pe sport automat. In mers cand este pe S sta putin mai turata, cum zice mai sus si malasorte.Da atunci cand faci 0-100 nu difera(apesi acceleratia blana), mie asa mi sa parut la fostul e39.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tot n-am aflat un raspuns concret...pana la urma exista diferente sau nu? colegul malasorte spune ca da, in schimb branevl zice ca nu; eu totusi tind sa cred ca difera aceste performante,altfel de ce ar mai fi existat modul sport? totusi mai astept si alte pareri.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da, exista diferente, si nu numai in turatia in care sta, care e mai mare, ci si raspunsul pedalei de accelaratie de multe ori ( la masinile cu senzor de pozitie, nu la cele cu cablu clasic de acceleratie).

LA anumite modele, pana si schimbul de la o treapta la alta se face mai rapid, dar nu la toate.

LA modele 6hp ( cele de pe e90. e60), poate, in anumite momente, si cand e selectata pe sport, poate sa sara si 2 trepte deodata., gen din a 6-a direct in a 4 de exemplu, fara sa mai treaca prin 5...

Dar nu intodeauana si nu oricum, in fucntie de ce ii permite softul, managementul e un pic mai complex.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Tot n-am aflat un raspuns concret...pana la urma exista diferente sau nu? colegul malasorte spune ca da, in schimb branevl zice ca nu; eu totusi tind sa cred ca difera aceste performante,altfel de ce ar mai fi existat modul sport? totusi mai astept si alte pareri.

 

 

Nu ai inteles ce am zis.Exista diferente intre S si D. Eu m-am referit strict la cazul cand pleci de pe loc cu acceleratia in podea pana la 100 la ora, fie ca este in D sau in S tot la fel fuge masina, am testat acest lucru pe fostul e39 de m-am saturat.Cand esti in mers si este in S masina sta mai turata, cum zice si domi, raspunde mai redepe la acceleratie, schimba mai repede inferioara, diferente exista.

Da si la mine cand apasam blana sa ziceam ca era in viteza a 5-a, la 70-80 la ora schimba direct a treia poate chiar a doua

Link to comment
Share on other sites

Am trei intrebari pentru care nu reusesc sa gasesc raspuns pe internet.

 

Masina mea este un 525D PRE-LCI 2007 februarie, automat (177hp).

 

1. Ce cutie am pe masina?

- GA6HP19Z (designed for maximum torque of 400 Nm)

- GA6HP19Z TU (designed for maximum torque of 400 Nm)

- GA6HP26Z (designed for maximum torque of 600 Nm)

 

Ma tenteaza sa umblu la motor sa o duc in 550Nm si vreau sa vad daca ma tine cutia.

 

 

2. Uneori cand opresc sa zicem ceva mai brusc la un semafor, dupa ce opresc masina, ma smunceste un pic ca si cum ar da drumu f rapid la ambreaj. Oare de la ce poate fi?

 

3. Ce ulei sa bag in cutie ca are 130.000 km si nu stiu daca proprietarul anterior a schimbat uleiul (o am de la 118.000km) ?

 

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Tot n-am aflat un raspuns concret...pana la urma exista diferente sau nu? colegul malasorte spune ca da, in schimb branevl zice ca nu; eu totusi tind sa cred ca difera aceste performante,altfel de ce ar mai fi existat modul sport? totusi mai astept si alte pareri.

Nu exista nicio diferenta la 0-100km/h. Cand apesi acceleratia la maxim se comporta la fel, indiferent de mod: D/DS/Manual. Mai auzi pe unii ca daca e pe DS se schimba sunetul motorului, trage mai bine etc. Astea sunt povesti de adormit copiii.

 

Am trei intrebari pentru care nu reusesc sa gasesc raspuns pe internet.

 

Masina mea este un 525D PRE-LCI 2007 februarie, automat (177hp).

 

1. Ce cutie am pe masina?

- GA6HP19Z (designed for maximum torque of 400 Nm)

- GA6HP19Z TU (designed for maximum torque of 400 Nm)

- GA6HP26Z (designed for maximum torque of 600 Nm)

 

Ma tenteaza sa umblu la motor sa o duc in 550Nm si vreau sa vad daca ma tine cutia.

 

 

2. Uneori cand opresc sa zicem ceva mai brusc la un semafor, dupa ce opresc masina, ma smunceste un pic ca si cum ar da drumu f rapid la ambreaj. Oare de la ce poate fi?

 

3. Ce ulei sa bag in cutie ca are 130.000 km si nu stiu daca proprietarul anterior a schimbat uleiul (o am de la 118.000km) ?

 

 

Multumesc anticipat!

1. Ai cutia GA6HP26Z, pe care o am si eu, rezista la 600Nm. Poti sa-i faci chiptuning linistit, insa sa nu fie prea agresiv. Oricum noi avem cuplu maxim 400Nm stock.

2. Mi se intampla si mie uneori, insa foarte rar. Asta cand merg pe D si merg mai sportiv, la oprire la semafor, face chestia asta. Schimba in treapta 1 ca sa poti pleca repede si in forta. In mod normal, pe D, pleaca de pe loc cu treapta 2. Ca sa nu-ti mai faca asta ii poti reseta valorile adaptive ale calculatorului cutiei, n-o sa-ti mai faca o perioada, pana iti va invata iar stilul de mers (de fapt apasarile pedalei de acceleratie).

3. Ulei original BMW, e cel mai sigur. Mai sunt si corespondenti de la alte marci, poti cauta la inceputul articolului. Si cand schimbi uleiul trebuie sa-i schimbi si baia de ulei pentru ca are filtru incorporat, nu-l poti schimba separat.

Eu am schimbat astea, m-a costat aprox. 100lei/l ulei original, au intrat 6 litri si un pic. Daca schimbi undeva la un centru care are si pompa sa traga din convertizor, incap 9.5l.

Iar baia de ulei a fost undeva la 700-800lei originala.

 

 

Link to comment
Share on other sites

poti folosi in cutia aia si ulei motul multi atf, e cam 53 de roni l.

 

In principiu, daca esti din bucuresti sau ai drum acolo, il poti contacta pe claudiubwr, care are oferte bune si pentru oem si aftermarket, si colaboreaza si cu un service care iti poate face operatiunea.

poti incerca si un update de soft al cutiei, la e60 primii ani de fabricatie mai apareau socuri la franare care erau din soft..

ca timp chestia asta dureaza 1-2h..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Multumesc DOMI, masina este 2007 deci nu e chiar printre primii ani de fabricatie, in plus la reprezentanta au zis ca daca-mi fac update de soft si se arde vreoun calculator, il platesc eu. (nu ofera garantie)

Ajung prin Bucuresti la sfarsitul lui iulie cand imi fac si evacuarea (Longlife Bucuresti) si voi vorbi si cu claudiu sa-mi faca si schimbul de ulei din cutie. :) (poate chiar si uleiul si filtrele de la motor, ca mai am vreo 3500km pana la pragul de 10.000km deci pana atunci ii fac)

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa-i vorbesc de rau pe cei de la reprezentanta, insa eu mi-am updatat singur toate modulele (mai putin CCC-ul care se updateaza cu fibra optica, deci trebuie OPS sau OPPS) cu cablu k-line si un redresor. Riscant, nu recomand, dar ei care au toate sculele tot fac pe neseriosii. Insa a mea e fabricatie 12/2005, la a ta nu cred ca e nevoie de update de soft.
Link to comment
Share on other sites

Salut am si eu o intrebare, cand schimba viteza la coborarea unei pante parca smuceste in a 2-a sau a3-a nu-mi dau seama exact, e normal? ca si cum masina ar prinde mai mare viteza decat ansamblu transmisie, precizez ca nu am masina de mult timp si nu cunosc exact cum trebuie sa schimbe o cutie automata perfect, in rest nu simp nici o smucitura la schimbatul treptelor pe drept sau la urcare, doar "smucitura" normala cred mai degraba foarte mic delay, doar din a5-a in a 6-a aproapte ca nu-ti dai seama cand schimba numa dupa turometru, asea ar trebui sa fie normal?
Link to comment
Share on other sites

cu cat amani cu atat uzura cutiei creste, pana crapa.

nu e chiar o avere schimbul, nici macar la preturile din italia.

In schimb o cutie costa mult mai mult decat un biet schimb de ulei.

Eu nu as risca.

Ai depasit cu mult intervalul, care e de max 120k km.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Acum eu intreb in necunostinta de cauza, am testat un pic cum schimba si am observat totusi ca din a 2-a in a 3-a parca scuceste un pic cateodata la mers mai lin, din a 3-a in a 4-a foarte slab si in continuare pana in a 6-a aproape ca nu-ti dai seama, acum eu intreb... in treptele inferioare se simte mai tare smucitura? e normal? nu trebuie sa simti nimic ca si in treptele 5-6? sau din cauza cuplului mai mare se simte ca schimba un pic mai brusc? nu am mai condus cu cutie automata si nu am habar cum ar trebui sa schimbe normal. Faza cu smucitul la coborarea unei pante, face si la mersul in linie dreapta doar nu asa accentuat sa fie aceasi problema cu nivelul uleiului scazut? Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

asta e principala cauza a defectarii cutiilor, ulei prost si care nu e la nivel.

Ce simti sunt primele simptome. Clar cutia e afectata, cat, nu se poate stii poana nu o desfaci.

 

Daca ai noroc scapi cu un schimb, daca nu alta sau rebuild complet.

MAi multe detalii nu am ce sa iti dau, daca iti explic mult mai multe si desfacem firul in 4, pierzi si vremea ta si a mea.

Pe scurt, mergi fa un schimb de ulei si kitul de filtru, daca iti face in continuare ai pus-o de cutie noua, sh sau rebuild, cum te tine buzunarul.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

As putea face eu schimbul de uelei? adica sa schimb filtru si uleiul? din cate am vazut aici procedura ar fi urmatoarea:

1 Suspend masina pe un plan drept

 

2 Dau drumul la uleiul vechi

 

3 Schimb baia de ulei cu filtru incorporat

 

4 Pun uleiul adecvat dupa citirea etichetei de pe cutie

 

5 Complectez ulei pornesc motorul si complectez iar ulei pana incepe sa stropeasca afara pe la busonul de umplere, aste dupa ce am schimbat cu drana de mana trasa in toate vitezele si as avea cutia la temperatura de 40 50 grade.

 

Gresesc? ar trebui sa am alceva in vedere? adica mai bine ma las pe mana unu specialist? am inteles ca multi nu dispun de masina de flush pt un schimb complect, eventual refac un schimb dupa aproximativ 20 30 mii km

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Buna seara. Am un BMW seria 3 coupe 330 CI din 2001 automata si am si eu o problema la cutie. Dimineata cand am pornit masina mia apraut o eroare in bord cu semnul exclamarii cand am vrut sa cuplez in D , pur si simplu masina se tura si nu mai merge , am accelerat mai tare si am reusit sa o urnesc . Ma puteti ajuta cu un sfat va rog frumos nu stiu ce sa fac sa schimb uleiul , nu am nici macar o idee. Va multumesc!!
Link to comment
Share on other sites

de la ce oare sa fie ? as putea merge cu ea la service nu e nici o problema daca mai merg in jur de 15 km ?

in principiu poti sa mergi. Masina este in Trans failserv program adica merge doar in a 3a. cauzele pot fii nenumarate. Singurul risc sa mergi ar fii daca nu are ulei. Dar personal nu cred ca aaceasta e cauza. Cutia cel mai probabil are nevoie de un rebuild daca nu e vreo problema electrica

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.