Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Domi, spune-mi si mie care e problema zumzaitului in habitaclu doar la retrogradare si doar la viteze de sub 50km/h? tot ce-i pste nu se aude nimic,insa cand retrogradeaza 3-2-1 se aude un zumzait nu huruit,alaturi de o mica vibratie la toata masina.

 

zi si tu ce cutie/masina /an eventual.

smiley, cam aceasi problema, ajuta daca zici de ce masina e vorba.

La tine cred ca e blocul hidraulic dus, poate scapi cu o curatare, dar in principiu, ar trebui sa ii faci o reconditionare completa,

Daca nu ai de gand sa tii masina mult, vinde-o rapid.. :)

Si nu nu trebuie sa simti nici un soc, in nici o imprejurare.

alexandru..mergi si da masina inapoi si sa si-o bage in fundulet, te-a tras pe sfoara.

 

daca e cutia, costa destul de mult , si probabil ca stia asta.

 

o cutie sh te costa cam 400 de euro, minim, +montat +ulei si filtre noi.. te duci in 600.

mergi totusi si pune-o si pe un tester vezi ce zice, sa nu mai ai si alte belele..

Link to comment
Share on other sites

cam nasol, ce sa zic, cati km ai cu ea ?

de fapt daca ai citit articolul, la inceput e o pagina din manulul ZF, producatorul cutiei, care zice 80-120k km, in functie de regimul de exploatare...

mai poti incerca o singura chestie.. un update de soft + inca un schimb de ulei si filtru, ca ai zis ca ai schimbat doar uleiul...

 

 

Pana la urma cred ca cea mai buna solutie e sa mergi cu ea cat mai poti (inainte sa pice de tot si sa o cari cu platoforma) in Ungaria sau Austria, sunt ateliere specializate acolo, si dai cutia ta + o suma si pe loc ti-o schimba cu una reconditionata, cu garantie si tot tot ce trebuie.

Daca faci programare din timp, o sa o aibe pe stoc, si stai o zi cel mult.

 

daca vrei mai poti schimba odata uleiul, cu instalatie de flush, si filtru, daca ai noroc, dar costa ceva, si sincer nu cred ca o salvezi.

daca ai un mecanic bun sa se bage la asa ceva, sa iti dea blocul hidraulic jos, dar costa foarte mult si nu ai garantie, si 3 cheltuieli mai mici fara garantie.. mai bine o schimbi si scapi de o grija, stai cativa ani linistit si te bucuri de masina.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la tine e posibil sa nu fie cutia.. daca ai ocazia sa inspectezi si cardan, bucsulite pe la diferential etc..

zgomotele la cutie sunt foarte grave, daca ajunge sa faca zgomot e oale si ulcele in general.

 

Vibratii mai apar cateodata de la convertizor, dar de regula in accelerare sau la o anumita viteza constanta, care e cam acelasi lucru, adica e oale si ulcele..

 

 

 

 

Zici ca nu ai nici un fel de socuri, doar un un fel de vibratie, bazait ?

Incearca sa o treci pe N si sa franezi de la 50 km/h, vezi mai face ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la tine e posibil sa nu fie cutia.. daca ai ocazia sa inspectezi si cardan, bucsulite pe la diferential etc..

zgomotele la cutie sunt foarte grave, daca ajunge sa faca zgomot e oale si ulcele in general.

 

Vibratii mai apar cateodata de la convertizor, dar de regula in accelerare sau la o anumita viteza constanta, care e cam acelasi lucru, adica e oale si ulcele..

 

 

 

 

Zici ca nu ai nici un fel de socuri, doar un un fel de vibratie, bazait ?

Incearca sa o treci pe N si sa franezi de la 50 km/h, vezi mai face ?

 

 

Am trecut-o pe N si am franat, nu se mai aude/simte nimic. Faza e ca nu face la accelerare sau viteza constanta, ci doar la decelerare si implicit retrogradare, si cum am spus sub 50km/h.Deranjant ar fi zumzaitul acela infundat,ca vibratia e nesimnificativa,aproape ca nu se simte.

In legatura cu socurile, zic eu ca am simtit de vreo doua ori un soc foarte fin dar fara zgomot fara nimic; asta s-a intamplat cand am am plecat de pe loc (deci era intr-a-ntaia) si urma s-o bage p-a doua deci -ca sa zic asa- s-a cam grabit s-o bage p-a doua si a produs socul de care-ti vorbesc; binenteles, toata povestea asta s-a intampat la o viteza de 10-20km/h maxim si de vreo doua ori(daca viteza era mai mare n-ar fi facut), asta fiind acum cateva luni. Faza e ca nu mi s-a intamplat niciodata sa faca vreo figura indiferent de plecari de pe loc, de acceleratii, de reprize, de pozitia pedalei de acceleratie, nici la kickdown n-am avut probleme cu ea.

In legatura cu vibratia, totusi zic si eu ca ar fi din cardan, pt ca mi se mai intampla sa vibreze(dar fara zgomot) si la o viteza constanta de 120km/h; peste sau sub aceasta viteza nu se mai simte nimic.

Link to comment
Share on other sites

cand esti pe N, practic doar convertizorul iti mai lucreaza la a ta.

 

 

Ori e convertizorul, care poate vibra si la viteze constante, ori e altceva.

Cardanul daca e vibreaza si la accelerare, poate sunt ceva busulite sau se intampla ceva la transferul maselor cand faci decelerarea.

 

Normal se poate verifica stall speed sa vezi daca e convertizorul

Iti trebuie un tester, sa iti indice foare precis turatia, ce vezi pe turometru nu e suficient, si tabelul de stall speed, dar pentru e39 nu stiu unde il gasesti, normal ar trebui sa fie intr-un manual bentley..

 

Stall peed e specifica in orice treapta de viteza. Cu frana de mana trasa, frana calcata, o selectezi manual in a doua si o accelerezi blana pentru o perioada scurta de timp , gen maxim 10 sec la cat se poate duce ea si notezi maximul de turatie.

O variatie fie si de 50 de rpm fata de tabel inseamna ca ai o problema la convertizor.

De exemplu la cutia si motorul meu stall peed in a II e 2450 RPM... daca as avea 2500 sau 2400, inseamna ca am o problema...

Sper sa nu fie cutia la tine, de si modelul ala e cam cu probleme, la 530d 2000-2003 cam picau pe capete ca nu prea duce ea saraca la ce cuplu scoate motorul..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

cand esti pe N, practic doar convertizorul iti mai lucreaza la a ta.

 

 

Ori e convertizorul, care poate vibra si la viteze constante, ori e altceva.

Cardanul daca e vibreaza si la accelerare, poate sunt ceva busulite sau se intampla ceva la transferul maselor cand faci decelerarea.

 

Normal se poate verifica stall speed sa vezi daca e convertizorul

Iti trebuie un tester, sa iti indice foare precis turatia, ce vezi pe turometru nu e suficient, si tabelul de stall speed, dar pentru e39 nu stiu unde il gasesti, normal ar trebui sa fie intr-un manual bentley..

 

Stall peed e specifica in orice treapta de viteza. Cu frana de mana trasa, frana calcata, o selectezi manual in a doua si o accelerezi blana pentru o perioada scurta de timp , gen maxim 10 sec la cat se poate duce ea si notezi maximul de turatie.

O variatie fie si de 50 de rpm fata de tabel inseamna ca ai o problema la convertizor.

De exemplu la cutia si motorul meu stall peed in a II e 2450 RPM... daca as avea 2500 sau 2400, inseamna ca am o problema...

Sper sa nu fie cutia la tine, de si modelul ala e cam cu probleme, la 530d 2000-2003 cam picau pe capete ca nu prea duce ea saraca la ce cuplu scoate motorul..

 

 

 

 

Si unde naiba fac un test cu stall speed-ul asta, ca daca le spun la ignorantii astia, habar n-au de viata lor. M-oi duce la bmw sa vad daca pot rezolva ceva,insa nu cred.

 

 

Mai stau ce mai stau cu ea(sper sa n-am vreo surpriza neplacuta in viitorul apropiat), si cred ca-i "dau vant", si-mi iau frumusel un 530i cu cutie manuala si-am terminat "balciul". La ala baremi stiu cand pica ambreiajul,stiu ca-i de schimbat si cu asta basta; pe cand la automate...e cam dificil cu reparatia lor, majoritatea nu stiu si nu se baga,altii se baga dar o repara prost si tot asa. Totusi nu inteleg de ce sunt atat de complicate automatele astea, de se ajunge ca in anumite cazuri sa nu se mai poata repara...La o manuala, daca s-a spart vreun pinion sau rulment sau craboti, sau vreo furca sau chiar si un ax,stii ce ai de schimbat, pe cand la automate, majoritatea dau cu presupusul.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

pai la un 530i cand pica ambreiajul, se schimba cu tot cu volanta, si kitul plus volanta plus manopera.. asa bate la un 35-40 de mil lejer.

Asta sa o repari cam tot ata costa, si in general pica mai rar, in afara de modelul tau. Din pacate s-au zarcit sa bage cutia de pe 7'arul 730D contemporan, ca aia ducea mult mai mult. De fapt nici nu prea avau de ales, la vremea respectiva mai era o singura cutie in stare sa duca cuplul de porc.. si aia se punea normal doar la alde V8, era varful gamei..

oricum, sa nu ne vaitam de drobul de sare care poate pica.. vezi ce are si cat costa..

normal aia la reprezentanta stiu de stall speed etc si pot face o diagnoza.. dar ma rog.. e ca la noi, se poate intampla orice..

 

normal una reconditionata te costa cam 900-1000 de euro + a ta la schimb, deci nu e chiar asa de negrul dracul.

Poti lua si sh, mai ieftin, la un 6-700, preferabil sa vina de pe un 525d, ca a fost aceasi cutie dar mult mai putin solicitata, deci mai duce mult..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salut baieti! Am si eu o mica problema la cutie...mai exact : in D-rive masina merge perfect adica schimba lin , nu bruscheaza dar in modul sport imi da suturi aproape la fiecare schimb de viteza mai ales cand schimba pe la 3000 d ture . Am fost la BMW ptr up-grade de soft dar din pacate am ultima versiune pe masina. Uleiul in cutie e schimbat recent max 10K. Inainte de a schimba uleiul aveam ceva suturi si in Drive dar au disparut complet dupa schimb. Am reusit sa scot aprox 9L de ulei din cutie acesta avand o culoare galbuie...mecanicul mi-a zis ca mai ducea fara probleme uleiul inca vre-o 30-40K.

Masina in cauza e 635D 104000km. Vreo parere/sfat/idee? Mulumesc!

Link to comment
Share on other sites

se duce cutia, la motoare mari e un fel de consumabil, din pacate, mai ales de la e60 in sus..

 

 

 

 

Si nu nu mai ducea 30-40k , la tine se schimba la 80k.

Valorile adaptive nu fac nici un kkt, doar anunta cutia ca e uleiul sub nivel si introduce un delay la schimbul de treapta, sa o mai menajeze, e un un fel de fas.

 

O sa o mai duca o perioada, pana moare. in functie decat o abuzezi mai mult de 20k km nu ii dau.

Pregatestete de o cheltuiala, cam 1100 de euro + cutia veche una reconditionata cu 50k/un an garantie.

Sfatul meu e sa mergi in Austria, ungaria cat mai esti cu ea pe roti, dureaza o zi daca faci programare, si in banii aia iti intra si manopera..

In romania te costa mia mult si nu prea stii ce iese, dureaza mult mai mult.

 

 

Link to comment
Share on other sites

se duce cutia, la motoare mari e un fel de consumabil, din pacate, mai ales de la e60 in sus..

 

 

 

 

Si nu nu mai ducea 30-40k , la tine se schimba la 80k.

Valorile adaptive nu fac nici un kkt, doar anunta cutia ca e uleiul sub nivel si introduce un delay la schimbul de treapta, sa o mai menajeze, e un un fel de fas.

 

O sa o mai duca o perioada, pana moare. in functie decat o abuzezi mai mult de 20k km nu ii dau.

Pregatestete de o cheltuiala, cam 1100 de euro + cutia veche una reconditionata cu 50k/un an garantie.

Sfatul meu e sa mergi in Austria, ungaria cat mai esti cu ea pe roti, dureaza o zi daca faci programare, si in banii aia iti intra si manopera..

In romania te costa mia mult si nu prea stii ce iese, dureaza mult mai mult.

 

 

Domi sincer sa fiu ma astepatam sa imi zici ceva de genu :( problema e ca fostul proprietar a avut power box din ala pe masina...din cate stiu cutia mea suporta cuplu de pana la 600 iar masina sock are 580...deci iti dai seama ca a depasit cuplul suportat de cutie cu acel power box ( montat in germania la BMW asa a zis fostul proprietar ) :-j oricum ciudat e faptul ca in D schimba normal si lin fara nici un pic de soc...normal daca era pe duca nu dadea si in D suturi?

Link to comment
Share on other sites

pai de la e60 si dupa au aparut dieseluri mari + v8 turbo.

Aveai diesel de peste 200 de cai inainte de e60 ? era doar 740d (e38) si ala au fost vreo 2000 de exemplare.

 

 

Ai impreisa ca au tinut vreodata foarte mult cutiile la masinile astea ?

 

Daca imi gasesti proprietari de seria 5,6,7 fie cu 3.5d diesel, mai mari, sau V8 -uri fara probleme la cutie la modelele astea..si sa aibe peste 150k km, e mare minune.

 

Eu va urez succes, eu nu cunosc nici unul.

 

Practic rar duc mai mult de 150k km, pe de alta parte nici nu e asa mare nenorocire, ca nu sunt o avere comparativ cu cat costa ele, nici nu sunt genul de masini cu care faci cate 30-40k km/an si cu siguranta ca sunt apropiate costurile de un kit de ambreiaj +volanta la o manuala asemanatoare.

Nu e e asa o drama.se repara, si mergi mai departe. .. daca aveai un 740d de prin 2004 si dadeai un 7k euro la reparatie, mai ziceam, dar asa.. un 1000 de euro e mai suportabil.

 

 

.

Edited by DOMI
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut , este vorba despre un 330xd din 2002 cutie automata , cutie care pana ieri a mers perfect. Am dat sa plec din parcare am mers 100 m pe D apoi a inceput sa se tureze in gol , schimb pe R la fel , opresc pornesc motorul si nimic , apoi bag in D , turez mai tare (3000rpm) si masina incepe sa plece usor , apoi pe R si a facut la fel ca pe D pleca usor pe la 3000 de ture dupa care am bagat pe D si a mers normal tot restul zilei. Care sa fie problema?S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Mentionez ca masina este achizitionata recent , l-am sunat pe cel de la care am luat-o si a zis ca nu e reglata timoneria.

Link to comment
Share on other sites

Da, am rezolvat toate problemele dupa ce am schimbat uleiul si filtrul dar mai ales dupa ce am resetat adaptarile si presiunea pe ambreaje, schimba perfect acum , nici nu-ti dai seama cum schimba, dupa ce am resetat in aproximativ 50km facuti prin oras si-a revenit spectaculos!!! multumesc colegilor pentru sprijinul acordat :dancer:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cred ca da :rolleyes: oricum ar trebui sa arete asa http://i45.tinypic.com/f2tk3.jpg

 

Dupa reset toate valorile sunt 0 In poza zice asa , Valorile de adaptare se referă la ambreiaj(deci s-ar putea sa fie si la altceva) , presiunea de umflare, durata de incarcare rapida, acum nu stiu cate tipuri de valori adaptive sunt, adaptari la sofer, la cutie, la ambreaje, etc... Un lucru stiu sigur, ca era sa schimb cutia la ce figuri avea!

Cu un schimb de ulei+filtru+resetari am o cutie de nerecunoscut :frantics:

 

 

ps: doar cu un schimb de ulei si filtru nu se observa nici o schimbare spectaculoasa, doar dupa resetare si urmatorii 50 km am vazut o schimbare radicala :thumbsup:

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Salut , este vorba despre un 330xd din 2002 cutie automata , cutie care pana ieri a mers perfect. Am dat sa plec din parcare am mers 100 m pe D apoi a inceput sa se tureze in gol , schimb pe R la fel , opresc pornesc motorul si nimic , apoi bag in D , turez mai tare (3000rpm) si masina incepe sa plece usor , apoi pe R si a facut la fel ca pe D pleca usor pe la 3000 de ture dupa care am bagat pe D si a mers normal tot restul zilei. Care sa fie problema?S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Mentionez ca masina este achizitionata recent , l-am sunat pe cel de la care am luat-o si a zis ca nu e reglata timoneria.

hahahhaha omul are tupeu nu gluma. Daca era din cautator nu pleca la 3000 de rpm. la tine ori e convertorul uzat, ori drumurile se incarca greu ori blocul hidraulic deschide f greu. Oricum in principiu se lasa cu rebuild de cutie

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

smiley, mai fa cateva mii de km si apoi vezi daca ai scapat. In general daca socurile dispar dupa resetarea adaptarilor ele in majoritatea cazurilor apar iar dupa un nr. de km.

Adaptarile astea sunt un fel de pacaleala, adica prin intermediul softului anunti cutia ca uleiul e ceva mai jos, si e ceva uzura si sa o ia mai usor, schimburi ceva mai lungi, in loc de sa zicem 250 ms sa o faca in 350ms, etc..

Dar asta tine doar pana la un punct, procesul de uzura de la care au aparut de fapt socurile e ireversibil( uzura e prezenta acolo, nu poti sa ii dai delete)

Si o sa iti mearga bine o bucata de vreme, pana apar iar Asta e valabil in 90 % din cazuri.

 

 

Nu vreau sa fiu piaza rea, dar mai asteapta 1000-2000 de km macar pana sa zici hop...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Poi nu stiu daca anunti cutia ca uleiul e mai jos si ca e ceva uzura si sa o ia mai usor din moment ce s-au resetat si km cutiei, practic softul lucreaza ca si cum ar fi cutia noua nu?

Din moment ce dupa resetare schimba mai burusc in toate vitezele si cam in aproximativ 50km facuti in oras a inceput sa schimbe perfect insemana ca totusi ceva s-a intamplat nu? Cutia lucra cu un ulei nasol, murdar si de slaba calitate (150000km) probabil ca nu mai avea "putere" sa schimbe corect.

Daca ar fi fost o problema mecanica cred ca nu s-ar fi vazut nici o ameliorare dupa schimb de ulei si resetare

 

Ps am uitat sa precizez ca am facut si update de soft la unitatea EGS (cutie)

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Adaptarile astea sunt un fel de pacaleala, adica prin intermediul softului anunti cutia ca uleiul e ceva mai jos

Deci nu pot sa cred ca inca insisti cu aceleasi tampenii!

 

Sa detaliem un pic: dupa logica matale, BMW a creat o procedura speciala, numita "reset adaptari cutie", pe care o aplica atunci cand un client vine cu masina in service si nivelul uleiului din cutie este scazut. Adica, mai precis, respectiva reprezentanta, in loc sa-i completeze clientului cu ulei in cutie, ii aplica aceasta procedura de "reset adaptari" (de fapt, cum si numele sugereaza - reset adaptari - este vorba despre uleiul din cutie, nu? :poke: ) si ii da drumul mai departe, ca doar a informat cutia ca nu mai are ulei destul si s-o lase usurel :geek:

 

Ai tu un fix cu uleiul ala din cutie!

 

http://www.bmw-mhs.ro/despre-noi-mhs/contact-mhs/bucuresti.html

Telefon:

+40 372 112 500

 

Iti recomand sa le dai un telefon si sa-i rogi sa te lamureasca si pe tine sau, eventual, sa-i lamuresti tu pe ei, ca e clar ca cineva, ori tu, ori BMW, bate campii la greu!

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.