Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Nici nu vreau sa aude de service mai ales aici !

 

Ok am intels aspectul, credeam ca pompa functioneaza din moment ce ai pornit motorul, e bine de stiut si asta...

 

Probabil am avut o perioada scurta in care lasam pe N chiar inainte de semafor cu vre-o 100m (unde era cazul) acum nu stiu daca s-a stricat ceva in 5000 de km facuti in stilul asta, sa speram ca nu.

 

Ce am citit in legatura cu cutia autoamta ar fi, producatorul recomanda maxim viteza de tractare 70km si nu mai mult de 500km, deci nu cred ca ar fi asa grav in privinta asta cu mersul in N (la liber)

 

In legatura cu decuplatul

Convertizorul e decuplat automat cand ai oprit si ai frana apasata

si totusi simt ca masina tinde sa mearga inainte cu frana apasata mai usor, asta nu inseamna ca convertizorul este cuplat?

Sa nu ma intelegeti gresit, nu fac pe desteptul, intreb doar sa inteleg mai bine :pardon:

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

E mai bine sa nu mergi cu masina in neutral cand te apropii de stop. Economia pe care o faci la carburant e infima, dar raul e enorm pentru ca poti distruge ambreiajele.

 

Convertizorul decupleaza cand masina s-a oprit si frana e apasata complet.

 

Daca tu aproape ridici complet piciorul de pe frana, e normal sa cupleze la loc.

 

Nici nu trebuie sa intelegi foarte bine. Daca nu da nici un semn de uzura cutia, mergi fara griji.

Foarte multi va stresati inutil pentru probleme inexistente. Unde mai e placerea de a conduce masina daca tot timpul te gandesti ca pica ceva?

Link to comment
Share on other sites

smiley, mai fa cateva mii de km si apoi vezi daca ai scapat. In general daca socurile dispar dupa resetarea adaptarilor ele in majoritatea cazurilor apar iar dupa un nr. de km.

Adaptarile astea sunt un fel de pacaleala, adica prin intermediul softului anunti cutia ca uleiul e ceva mai jos, si e ceva uzura si sa o ia mai usor, schimburi ceva mai lungi, in loc de sa zicem 250 ms sa o faca in 350ms, etc..

Dar asta tine doar pana la un punct, procesul de uzura de la care au aparut de fapt socurile e ireversibil( uzura e prezenta acolo, nu poti sa ii dai delete)

Si o sa iti mearga bine o bucata de vreme, pana apar iar Asta e valabil in 90 % din cazuri.

 

 

Nu vreau sa fiu piaza rea, dar mai asteapta 1000-2000 de km macar pana sa zici hop...

 

Am vre-o 2000km si totul este ok, doar ca m-am jucat cu DIS-ul si credeam in intru in ceva meniu sa pot citi noile valori de adaptare si le-am resetat din nou :frantics: si acum trebuie sa o iau de la capat :twitch:

Urmeaza sa fac un drum mai lung de 2500km apoi sa vedem cum se prezinta!

 

O.T.

@Ciupanezu

Da ai dreptate, in D cu frana calcata decupleaza transmisia dupa aproximativ 5-6 secude, deci normal e inutil sa scoti din D in N!

 

Acum as avea o nelamurie, am observat o chestie la decuplatul asta, daca calci frana usor (oprit complect) ea nu decupleaza din D cu toate ca esti complect oprit! Daca calci mai tarisor atunci ea decupleaza si recupleaza inapoi cand ajunge la switch-u de la pedala de frana.

 

Acuma intreb, are ceva sensori care masoara si forta cu care apesi pedala de frana? si in functie de aia cupleaza si decupleaza? sau are switch-u de la pelada 2 trepte ? tin sa mentionez ca trebuie apasata frana destul de tarisor sa decupleze in D :rolleyes:

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut am un 320d touring 150 cp din 2004 cu toate ca am schimbat uleiul imediat ce am cumparato imi face un „ harait „ de obicei intre a doua si a treia dar dupa ce se incalzeste putin nu se mai simnte este ceva grav ce trebuie sa fac.

MULTUMESC aaa si despre articol foarte bun fara cuvinte.

Link to comment
Share on other sites

Cand apare zgomotul? La schimbarea treptei?

 

La mine de exemplu, face la schimbarea treptei (e ca o pierdere usoara de putere + zgomot si isi revine) doar intre aceste turatii ale motorului si nu intotdeauna.

 

Daca trec de 2000rpm, nu se simte nimic niciodata dar in oras (Cluj-Napoca) nu am intotdeauna ocazia sa trec de punctul asta critic. In afara orasului nu imi aduc aminte sa fi simtit vreodata chestia asta in 5000km de cand am masina.

 

Eu imi pun alta problema. Am achizitionat masina in septembrie (era destul de caldut) si nu imi aduc aminte de chestia asta. Se poate sa aibe un comportament atat de diferit uleiul si doar la schimbare din 2 in 3 sa faca zgomot?

 

Nu cunosc exact cand cupleaza convertizorul, cum , detalii tehnice ale cutiei dar cred (si corecteaza-ma daca gresesc) treptele 1 si 2 sunt de urnit masina de pe loc si de la 3 in sus de acceleratie serioasa.

 

La mine o sa urmeze sa schimb uleiul, e cam la limita schimbarii. Tot BMW 320D, AF 11/2003.

 

Mie cel putin, mi se pare ca seamana putin cu problema lui Pole, cu pierderea usoara de putere si apoi revenire. Doar ca parca la el se manifesta in alte trepte de viteza.

 

LE: In rest nu imi dau seama de alte socuri, tampoanele de la motor si cutie au vreo 4000km, toate sunt Corteco, la diagnoza (a pus-o de mai multe ori pentru alte motive) nu sunt erori deloc pe computerul masinii. E ciudata treaba.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Nu ai cum sa-ti dai seama de la ce este.

 

Daca se va inrautati, trebuie desfacuta.

Schimbul de ulei in acest caz nu cred ca ajuta, dar daca vrei sa-l faci, vezi inainte in ce stare este.

Daca e plin de pilitura si e foarte negru, mai bine nu-l mai schimba.

 

Faza e ca cel de la care am cumparat masina sustine ca a schimbat cutia cu totul in 2006 (avea ceva probleme la pompa de ulei, nu avea cine sa o repare si a luat alta completa si i-a facut schimbul de ulei).

 

Acuma, omul parea serios, motive sa nu il cred nu am pentru ca masina, per total a fost in stare destul de buna pentru 6 ani de rulat in Romania. Nu am schimbat cine stie ce (2 bielete antiruliu, 2 arcuri spate si releul de bujii) in afara de curele, intinzatoare si piese care contineau cauciuc, de starea generala a cutiei nu stiu , uleiul inca nu l-am verificat.

 

Stiu, nu trebuie sa ma bazez pe ce zice vanzatorul ca e interesul lui sa vanda dar indiciile duc spre bine.

 

La ce ma pot gandi e ca ori e din soft problema ori e defect fizic. Ce mi se pare ciudat e ca doar in punctul ala (schimbare 2->3) si intre turatiile respective e problema.

 

Cand o sa ma interesez de schimb de ulei, o sa rog intai sa verifice starea uleiului si eventual sa completeze daca e sub nivel si negru. Si intr-o zi cu soare o sa isi primeasca rebuildul.

Link to comment
Share on other sites

deci la mine apare la schimbarea treptei acelasi lucru ca si la jezzy ( un zgomot urmat si de o trepidare a masini in acelasi timp ) dar repet cand masina se incalzeste putin nu se mai simnte si se intampla numai la turatii mici intre 1500 si 2000 daca o calci mai tare si daca este rece nu se simnte absolut nimic mi se pare un pic stranu .
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

salut.

 

De curand am achizitionat si eu un 120d automat 2006 163cp. Va rog spuneti-mi si mie pentru ca nu vreau sa am probleme pe viitor..dau 1 bere 2 3 :D

 

1. pana la urma cum e? scoti sau nu din drive la semafor? (mie mi se pare ca motorul respira in momentul cand o scot pe neutru la semafor dar asta nu inseamna ca e si cum trebuie)

 

2. in momentul cand ma apropii de coada unui semafor....este o problema daca scoti pe neutru si o lasi sa "curga" pana la semafor? daca in timpul asta semaforul se face verde....si o bag inapoi in drive accelerand dauneaza?

 

Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

salut.

 

De curand am achizitionat si eu un 120d automat 2006 163cp. Va rog spuneti-mi si mie pentru ca nu vreau sa am probleme pe viitor..dau 1 bere 2 3 :D

 

1. pana la urma cum e? scoti sau nu din drive la semafor? (mie mi se pare ca motorul respira in momentul cand o scot pe neutru la semafor dar asta nu inseamna ca e si cum trebuie)

 

2. in momentul cand ma apropii de coada unui semafor....este o problema daca scoti pe neutru si o lasi sa "curga" pana la semafor? daca in timpul asta semaforul se face verde....si o bag inapoi in drive accelerand dauneaza?

 

Multumesc mult.

 

cel mai bine o tii numai in D.

Link to comment
Share on other sites

2. in momentul cand ma apropii de coada unui semafor....este o problema daca scoti pe neutru si o lasi sa "curga" pana la semafor? daca in timpul asta semaforul se face verde....si o bag inapoi in drive accelerand dauneaza?

Nu confunda cutia automata cu una manuala. Asa faceau soferii de dacie, lasau masina pe liber pana la semafor, sau cand coborau o panta. Asta dauneaza atat cutiei manuale, cat mai ales celei automate.

 

In plus chiar nu vad de ce ai face asta. De ce ai lasa masina sa curga scoasa din viteza?

 

Cand astepti la semafor, daca dureaza mai mult de 10-15 secunde, poti pune cutia pe N.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

salut.

 

De curand am achizitionat si eu un 120d automat 2006 163cp. Va rog spuneti-mi si mie pentru ca nu vreau sa am probleme pe viitor..dau 1 bere 2 3 :D

 

1. pana la urma cum e? scoti sau nu din drive la semafor? (mie mi se pare ca motorul respira in momentul cand o scot pe neutru la semafor dar asta nu inseamna ca e si cum trebuie)

 

2. in momentul cand ma apropii de coada unui semafor....este o problema daca scoti pe neutru si o lasi sa "curga" pana la semafor? daca in timpul asta semaforul se face verde....si o bag inapoi in drive accelerand dauneaza?

 

Multumesc mult.

1. LĂŁsa mașina in drive

2. DacĂŁ nu aichef sa afli cât costa reparația unei cutii NUMAI fa așa ceva. Convertorul e decuplat si tu il cuplezi direct in turatie marita si cu rotile in mișcare.....nu este raba

Link to comment
Share on other sites

nu e cuplat in permanenta transfer case-ul. are doua turbine care se invart in ulei antrenandu-se una pe cealalta in felul asta, fara sa se atinga.. cand rotatia transfer case-ului atinge 90% din rotatia motorului, atunci se cupleaza 1:1 si devine ambreiaj clasic. se numeste lock-up clutch. Edited by zahei
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.