Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Cam asa arata.

In a torque converter there are at least three rotating elements: the impeller, which is mechanically driven by the prime mover; the turbine, which drives the load; and the stator, which is interposed between the impeller and turbine so that it can alter oil flow returning from the turbine to the impeller. The classic torque converter design dictates that the stator be prevented from rotating under any condition, hence the term stator. In practice, however, the stator is mounted on an overrunning clutch, which prevents the stator from counter-rotating with respect to the prime mover but allows forward rotation.

post-12161-0-49008100-1363628171_thumb.jpg

post-12161-0-67837600-1363628667_thumb.jpg

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

sunt doaua turbine in cutia de viteze? :blink:

nu sunt chiar 2 .. tehnic una... si nu sunt in cutie ci in convertor

 

Convertizorul nu este in permanenta cuplat?

In neutral, parking si cand ai frana apasata in drive convertorul este decuplat. diferenta este ca in drive cu frana apasata pompa de ulei tine in continuare ambreajele aplicate...

Practic cand o accelerezi si o bagi Drive din mers presiunea este f violenta atat in convertor cat si in pachetele de discuri din forward... Pompa de ulei din cutie ridica presiunea direct proportional cu turatia Stall speed (aproximativ turatia volantului). este aproape acelasi lucru ca si cum ai accelera tare masina si ai ridica brusc piciorul dupa ambreaj la o cutie manuala.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Convertizorul este in permanenta cuplat la motor. Deci se invarte in permanenta. Decuplarea se face dupa convertizor, prin intermediul ambreiajelor din cutia de viteze automata.

 

convertizor = transfer case = ambreiaj.

si cutia are niste ambreiaje dar ambreiajul principal dintre motor si cutie este acest transfer case.

Ups! Nici pe departe.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Convertizorul este in permanenta cuplat la motor. Deci se invarte in permanenta. Decuplarea se face dupa convertizor, prin intermediul ambreiajelor din cutia de viteze automata.

exact. asta am explicat si eu. El prins mecanic de volant... si fireste ca este cuplat tot timpul de motor. eu nu despre asta vb... Eu ma refeream de cuplarea pe cutie care este violenta in turatie mare

 

convertizor = transfer case = ambreiaj.

si cutia are niste ambreiaje dar ambreiajul principal dintre motor si cutie este acest transfer case.

Nu , ambreajele sunt in cutie... convertorul transfera cuplu motor. Are si el cateva discuri si placi intr adevar. La o anumita viteza in functie de masina si convertorul este aplicat complet...

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

transfer case-ul este ambreiajul care face posibila transmiterea rotatiei de la motor spre cutie. la stationare el decupleaza complet motorul de la cutie, iar pe masura ce accelerezi mororul, prin rotatia in ulei a turbinei el transmite miscarea de rotatie catre cutie. la schimbarea de viteze in mers, el functioneaza ca un ambreiaj clasic, decupland motorul de la cutie. transfer case-ul preia diferenta de rotatie dintre motor si cutie. dupa schimbarea treptei de viteza, turbina din transfer case antreneaza in ulei si cutia, fara contact intre placile transfer case-ului. de indata ce diferenta de rotatie e suficient de mica, face lock-up si transmite rotatia 1:1 functionand din nou ca un ambreiaj clasic. ambreiajele din cutie folosesc la obtinerea de combinatii din care rezulta treptele de viteza. cine a vazut cum arata ambreiajele alea intelege ca n-ar putea prelua diferenta de rotatie dintre motor si cutie. nu sunt mecanic, doar am citit si am vazut o cutie desfacuta.
Link to comment
Share on other sites

Pai nu exista ce spui tu - transfer case-ul este ambreiajul care face posibila transmiterea rotatiei de la motor spre cutie.

 

La cutia automata nu exista absolut nici un ambreiaj care sa decupleze cutia de motor. Cutia este cuplata in permanenta la motor prin convertizorul de cuplu.

Link to comment
Share on other sites

cum am vazut ca's multi colegi experimentati aici, m-am gandit sa-mi zic si eu oful:

 

cutie automata pe e39 525d, 07.2001. Merge bine in general si schimba foarte fluent si in sus si in jos. Smuceste uneori cand trec brusc din acceleratie in frana la viteza mica. Nu stiu cum sa explic mai bine ... incerc cu un exemplu: plecat tare de la semafor dar intra unul in fata ta si esti nevoit nu numai sa iei piciorul de pe acceleratie dar si sa ciupesti frana un pic. In aceasta situatie de multe ori simt smucitura.

 

Suna cunoscut cuiva? Sugestii? Uleiul si filtrul le-am schimbat la finele lui 2011 si frecventa smuciturilor a ramas cam aceiasi....

Link to comment
Share on other sites

Pai nu exista ce spui tu - transfer case-ul este ambreiajul care face posibila transmiterea rotatiei de la motor spre cutie.

 

La cutia automata nu exista absolut nici un ambreiaj care sa decupleze cutia de motor. Cutia este cuplata in permanenta la motor prin convertizorul de cuplu.

 

draga paul, numele corect al "convertizorului de cuplu" este transfer case. transfer case-ul la stationare detaseaza complet cutia de motor. transfer case-ul este un ambreiaj centrifugal in ulei. de ce preferi sa te contrazici in loc sa citesti cum functioneaza si sa argumentezi mai apoi? ai niste linkuri cateva posturi mai sus.

Edited by zahei
Link to comment
Share on other sites

Zahei, eu stiu foarte bine ce vorbesc.

Tu insa gresesti. Mult de tot.

Am incercat sa-ti explic, dar tu batman, batman.

 

Nu stiu de unde ai inventat aiurelile astea, dar:

1. transfer case-ul de care tot pomenesti nu are nici o legatura cu convertizorul de cuplu.

2. Nimic nu decupleaza in nici o situatie motorul de convertizorul de cuplu.

3. Nu exista nici un ambreiaj centrifugal.

 

Mi-e teama ca nivelul tau de cunostinte tehnice nu-ti permite sa intelegi explicatiile din link-urile la care faci referire, asa ca nu te mai contrazice degeaba :) .

Link to comment
Share on other sites

e o problema prezenta si la bmw si la mercedes si la alte masini. unii spun sa resetezi adaptarile cutiei, dar nu cred ca asta rezolva ceva. altii au facut reclamatii la producator si s-au ales cu undate de soft care tot ce face e sa nu mai schimbe din viteza 2 in 1 din mers ci asteapta sa se opreasca masina si abia dupa aceea schimba in treapta 1. cred ca e o problema care tine de fortele din cutie, si la cutie manuala patesti acelasi lucru daca schimbi din 2 in 1. prin urmare nu te ingrijora, cei mai multi avem manifestarea asta dar ne-am obisnuit cu ea. cauta pe google "gearbox lurching".

 

cum am vazut ca's multi colegi experimentati aici, m-am gandit sa-mi zic si eu oful:

 

cutie automata pe e39 525d, 07.2001. Merge bine in general si schimba foarte fluent si in sus si in jos. Smuceste uneori cand trec brusc din acceleratie in frana la viteza mica. Nu stiu cum sa explic mai bine ... incerc cu un exemplu: plecat tare de la semafor dar intra unul in fata ta si esti nevoit nu numai sa iei piciorul de pe acceleratie dar si sa ciupesti frana un pic. In aceasta situatie de multe ori simt smucitura.

 

Suna cunoscut cuiva? Sugestii? Uleiul si filtrul le-am schimbat la finele lui 2011 si frecventa smuciturilor a ramas cam aceiasi....

Link to comment
Share on other sites

Zahei, eu stiu foarte bine ce vorbesc.

 

Mi-e teama ca nivelul tau de cunostinte tehnice nu-ti permite sa intelegi explicatiile din link-urile la care faci referie, asa ca nu te mai contrazice degeaba :) .

 

multumesc frumos, stau jos. nu sunt platit sa ma contrazic pe internet. hai sa ramanem fiecare la opinia lui, ca sa respectam diversitatea.

 

Din ciclul, asa face toate, nu, zahei ?

salut. voi sunteti frati sau doar va prefaceti?

Link to comment
Share on other sites

Esti ironic absolut degeaba :).

 

1. Transfer case-ul nu are legatura cu transmisia automata. Transfer case-ul este un tip de reductor utilizat la masinile cu tractiune integrala. Este evident conectat DUPA cutia de viteze.

post-787-0-18087900-1363637723_thumb.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Transfer_case

The transfer case receives power from the transmission and sends it to both the front and rear axles. This can be done with a set of gears, but the majority of transfer cases manufactured today are chain driven

 

2. Convertizorul de cuplu este cuplat in permanenta la motor. Nu exista nici un sistem mecanic care sa decupleze convertizorul de motor.

Exact acesta este rolul convertizorului de cupu: sa asigure cuplarea si transferul de cuplu dintre motor si cutia de viteze.

 

Unele convertizoare contin si un ambreiaj, dar scopul acestuia nu este de decupleze convertizorul de motor, ci sa cupleze mecanic in anumite conditii arborele de intrare cu cel de iesire, astfel incat sa se reduca pierderile in convertizor. Cuplarea se face dupa ce masina s-a pus in miscare, la atingerea unei anumite viteze.

 

Aici poti gasi explicatii in limba romana:

http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/69-hidrotransformator-convertizor-cuplu.html

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

e o problema prezenta si la bmw si la mercedes si la alte masini. unii spun sa resetezi adaptarile cutiei, dar nu cred ca asta rezolva ceva. altii au facut reclamatii la producator si s-au ales cu undate de soft care tot ce face e sa nu mai schimbe din viteza 2 in 1 din mers ci asteapta sa se opreasca masina si abia dupa aceea schimba in treapta 1. cred ca e o problema care tine de fortele din cutie, si la cutie manuala patesti acelasi lucru daca schimbi din 2 in 1. prin urmare nu te ingrijora, cei mai multi avem manifestarea asta dar ne-am obisnuit cu ea. cauta pe google "gearbox lurching".

 

Multumesc pentru sugestia de cautare. Nu nimerisem termenul corect in engleza pana acum dar se pare ca intr-adevar e o problema relativ comuna si oarecum fara rezolvare. Schimbarea corpului de supape (?! valve body) pare sa fi rezolvat problema in cele mai multe cazuri dar e o optiune ... scumpa.

Link to comment
Share on other sites

draga paul, numele corect al "convertizorului de cuplu" este transfer case.

 

 

Zahei, am si eu o curiozitate, ca orice om care nu pricepe bine engleza: Torque converter ce inseamna?

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei care stiu un raspuns sigur.

Vreau sa schimb uleiul la cutia mea (GA6HP26Z) si cei de la reprezentanta m-au avertizat ca exista posibilitatea ca dupa schimbul uleiului cutia sa nu mai schimbe la fel de bine, sa existe anumite probleme.. voi ce parere aveti?

 

A, si inca o intrebare, cum se masoara nivelul de ulei in cutie la bmw? (E60 525d)

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei care stiu un raspuns sigur.

Vreau sa schimb uleiul la cutia mea (GA6HP26Z) si cei de la reprezentanta m-au avertizat ca exista posibilitatea ca dupa schimbul uleiului cutia sa nu mai schimbe la fel de bine, sa existe anumite probleme.. voi ce parere aveti?

 

A, si inca o intrebare, cum se masoara nivelul de ulei in cutie la bmw? (E60 525d)

 

 

Din ce stiu eu daca cutia e buna acum, nu are uzura deloc, daca ii schimbi uleiul e foarte bine, dar daca are uzura se va strica mai rpd.

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei care stiu un raspuns sigur.

Vreau sa schimb uleiul la cutia mea (GA6HP26Z) si cei de la reprezentanta m-au avertizat ca exista posibilitatea ca dupa schimbul uleiului cutia sa nu mai schimbe la fel de bine, sa existe anumite probleme.. voi ce parere aveti?

 

A, si inca o intrebare, cum se masoara nivelul de ulei in cutie la bmw? (E60 525d)

 

Daca are deja probleme, exista intr-adevar aceasta posibilitate.

Ar trebui sa te uiti la ulei inainte sa-l schimbi.

Daca are pilitura sau miroase urat, mai bine nu-l schimbi.

Nu se poate masura, are un buson de supraplin.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.