Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Deocamdata o sa mai completez cu inca un litru sau juma de litru de etl 7045 ca de ala am bagat.Si eu zic ca o sa meraga bine.Cand o sa mai stranga @skorpyon niste bani(dupa pasti cred)chiar daca o sa meraga bine.si sunt convins de asta.o sa o dau jos sa curat blocul hidraulic si sa schimb toatal uleiul cu ceva mai bun.De asemenea simtoma cu primele schimburi de viteze la rece,cu socuri si delay este tratata si in TIS.Ei sustin ca este o problema de soft.Valva care actioneaza ambreiajul C1 ramane deschisa facand ca daca masina sta parcata mai mult timp sa se scuga uleiul si la o prima actionare sa nu aiba presiune hidraulica suficienta.In momentul in care este presiune cupleza brusc.Ei recomanda resoftare.Cer doar rabdare.Si o sa va tinem la curent.
Link to comment
Share on other sites

uite inca un ulei compatibil .. la texaco etl 7045

http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=51&pcid=9

de la redline, am auzit numai lucruri bune de ei.

 

Nu stiu cine si daca aduce cineva in RO, parca era cineva pe forum. Ma uit la pret si ma umfla rasul.. ~ 10 $/L, fata de cat cer astia pe la stealership.

 

Link to comment
Share on other sites

Deocamdata o sa mai completez cu inca un litru sau juma de litru de etl 7045 ca de ala am bagat.Si eu zic ca o sa meraga bine.Cand o sa mai stranga @skorpyon niste bani(dupa pasti cred)chiar daca o sa meraga bine.si sunt convins de asta.o sa o dau jos sa curat blocul hidraulic si sa schimb toatal uleiul cu ceva mai bun.De asemenea simtoma cu primele schimburi de viteze la rece,cu socuri si delay este tratata si in TIS.Ei sustin ca este o problema de soft.Valva care actioneaza ambreiajul C1 ramane deschisa facand ca daca masina sta parcata mai mult timp sa se scuga uleiul si la o prima actionare sa nu aiba presiune hidraulica suficienta.In momentul in care este presiune cupleza brusc.Ei recomanda resoftare.Cer doar rabdare.Si o sa va tinem la curent.

 

Acea valva poate fi blocata mecanic (span sau altceva o blocheza deschis) si atunci nu ai cum s-o rezolvi prin resoftare, la fel de bine poate "curge" si pistonul care actioneaza ambreiajul C1, care iarasi nu se poate rezolva prin resofare ci prin repararea lui.

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Am mai gasit niste uleiuri, tot citeam pe ceva forumuri nemtesti de el, dar nu intelegem mare lucrul. acum ca am terminat lvl 2 :) la germana... mai inteleg cate ceva.

Este o lista de FUCHS, e o companie germana independenta care face numai uleiuri, de orice fel.

 

 

Frumusetea listei de la ei e ca specifica clar aplicatiile la BMW cu part. no. Deci cautati in Real OEM sau pe cutie part.no si apoi alegeti unul din lista.

http://www.fuchs-europe.de/automatic_transmission_fluids.html

Link to comment
Share on other sites

Felicitari! Interesant articolul tau si, mai ales, UTIL!!! Dar, daca tot ai inceput, ar fi bine sa-l....termini/completezi!

Adica, daca ai posibilitatea de a afla date concrete de la ZF, ar fi benefic sa postezi si un tabel cu diferitele cutii de viteze si modelele de masini care-l folosesc in care sa apara si CUPLUL MAXIM suportat! Asta, tot pentru amatorii de ...chip tuning!

Multumesc

Cu stima

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

multumesc.Am adunat ceva fisiere. o sa le organizez putin si le adaug. Referitor la cuplul maxim suportat, la majoritatea se aplica regula care am mentionata-o in articol, e continut in denumirea cutiei. Dupa aparitia cutiilor in 6 trepte, pe e90 e60 de exemplu, au schimbat nomenclatura si datele sunt ceva mai greu de gasit, dar in principiu le pot afla si daca aveti vreo intrebare specifica o putei adresa aici.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

multumesc. Cat despre sfaturi in mare am scris acolo, pe langa schimbul uleiului, trebuie evitate liniute, cerculete etc..in general tot ce presupune accelerari violente de pe loc( 0 km/h), mai ales tinand frana..

In al doilea rand la primul semn de probleme mergeti la un diagnostic.. o problema prinsa din timp poate scuti multi bani. In multe cazuri pot fi niste simple tampoane, sau completat un pic uleiul, dar ne diagnosticate si mers in continuare gen "poate isi revine" poate duce la costuri mari de reparatie..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

informatii oficiale BMW dupa cum stii nu exista . Conform fisierului oficial ZF care il am scrie clar ca ZF 6hp19 are rating intre 350-400 NM in functie de versiune. Nu sunt diferente foarte mari dar sunt.

Daca te uti prin realoem o sa vezi diferente subtile la ani de productie de regula in care denumirea e aproximativ indentica, totusi part no poate diferi. Exista de regula o litera suplimentara, care poate indica rating-ul cutiei. Din pacate lipsa de transparenta a BMW face dificila chestia asta. Asa ca din informatiile care mi le-a dat nu pot spune precis..Daca imi dai part no al cutiei sau vin-ul masinii pot incerca sa aflu. Sau chiar mai bine, part no ZF, care e pe o eticheta foarte mica si difera de cel BMW.

Si 50 de NM e toleranta destul de mare daca vrea sa faca un chip tuning de exemplu, poate fi diferenta intre a fi in limitele de toleranta chiar cu o marja suficienta , sau a le depasi.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

7probabil nu am fost suficient de clar. In momentul in care BMW nu ofera nici un feld e date eu ma bazez pe ce spune ZF, si ZF spune despre cutia aia ca suporta intre 350-400NM IN FUNCTIE DE VERSIUNEA cutieI, nu masina pe carea fost folosita. Cutia asta in general e folosita pe o groaza de modele de BMW, dar in multe cazuri part no difera.

 

Daca te uiti aici..

http://www.realoem.c...=24&fg=05&hl=60

 

aceasi cutie si alt part no. Despre asta vorbesc.

 

 

Diferenta intre cele 2 versiuni, de 350 si 400 de NM ale cutiei consta intr-o singura piesa, convertizorul de cuplu . Neavand cod separat al piesei imi e greu sa bag mana in foc. De asta am cerut codul ZF de pe cutie, e cea mai sigura cale.

uite aici un link catre un document ZF, sa nu mai atasez 1 mil de pdf -uri ca nu mai am spatiu.

Totusi nu cred ca au pus ei pe 320D cutie de 400 Nm ca strica orzul pe gaste...

 

http://www.kingjs.co...description.pdf

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

7probabil nu am fost suficient de clar. In momentul in care BMW nu ofera nici un feld e date eu ma bazez pe ce spune ZF, si ZF spune despre cutia aia ca suporta intre 350-400NM IN FUNCTIE DE VERSIUNEA cutieI, nu masina pe carea fost folosita. Cutia asta in general e folosita pe o groaza de modele de BMW, dar in multe cazuri part no difera.

 

Daca te uiti aici..

http://www.realoem.c...=24&fg=05&hl=60

 

aceasi cutie si alt part no. Despre asta vorbesc.

 

 

Diferenta intre cele 2 versiuni, de 350 si 400 de NM ale cutiei consta intr-o singura piesa, convertizorul de cuplu . Neavand cod separat al piesei imi e greu sa bag mana in foc. De asta am cerut codul ZF de pe cutie, e cea mai sigura cale.

uite aici un link catre un document ZF, sa nu mai atasez 1 mil de pdf -uri ca nu mai am spatiu.

Totusi nu cred ca au pus ei pe 320D cutie de 400 Nm ca strica orzul pe gaste...

 

http://www.kingjs.co...description.pdf

 

 

Salut, am si eu o intrebare : cutia de 750 e38 Part number: 24 00 1 422 512 A5S560Z-PZ a fost steptronic? Nu stiu daca poti afla exact din ce an s-a pus pe e38 steptronic, din cate am gasit pe google si in manuale BMW, incepand cu 1996 dar nu sunt sigur.Am atasat si o poza cu schimbatorul...cu ce e diferita fata de automata standard? poti schimba din schimbator cand vrei pe + si - ? eu asta am inteles...Ai idee cam ulei e indicat ptr cutia asta? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

7probabil nu am fost suficient de clar. In momentul in care BMW nu ofera nici un feld e date eu ma bazez pe ce spune ZF, si ZF spune despre cutia aia ca suporta intre 350-400NM IN FUNCTIE DE VERSIUNEA cutieI, nu masina pe carea fost folosita. Cutia asta in general e folosita pe o groaza de modele de BMW, dar in multe cazuri part no difera.

 

Daca te uiti aici..

http://www.realoem.c...=24&fg=05&hl=60

 

aceasi cutie si alt part no. Despre asta vorbesc.

 

 

Diferenta intre cele 2 versiuni, de 350 si 400 de NM ale cutiei consta intr-o singura piesa, convertizorul de cuplu . Neavand cod separat al piesei imi e greu sa bag mana in foc. De asta am cerut codul ZF de pe cutie, e cea mai sigura cale.

uite aici un link catre un document ZF, sa nu mai atasez 1 mil de pdf -uri ca nu mai am spatiu.

Totusi nu cred ca au pus ei pe 320D cutie de 400 Nm ca strica orzul pe gaste...

 

http://www.kingjs.co...description.pdf

 

 

Salut, am si eu o intrebare : cutia de 750 e38 Part number: 24 00 1 422 512 A5S560Z-PZ a fost steptronic? Nu stiu daca poti afla exact din ce an s-a pus pe e38 steptronic, din cate am gasit pe google si in manuale BMW, incepand cu 1996 dar nu sunt sigur.Am atasat si o poza cu schimbatorul...cu ce e diferita fata de automata standard? poti schimba din schimbator cand vrei pe + si - ? eu asta am inteles...Ai idee cam ulei e indicat ptr cutia asta? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

cutia ta e steptronic, ZF 5HP30 Daca te uiti la articol ai acolo linkuri cu ueliuri compatibile.

 

 

Uleiul original e esso LT 71141 (se vede clar in prima poza atatasata la articol)

aici ai niste varainte de la Fuchs.(link prezent in articol pe part no si ai si un OIL chooser unde bagi direct masina)

http://www.olyslager....asp?language=1

 

Tot in tabelul atasat la articol, cel cu uleiuri Valvoline, este specificat clar la masina ta e38 750I Valvoline MaxLife

 

 

 

 

 

 

Transmission, automatic ZF 5HP30 (A5S560Z)/1Capacity 5,5 liter

Use: With black gearbox ID shield TITAN ATF 3353

TITAN ATF 5005

TITAN ATF 4400

 

 

Use: With green gearbox ID shield TITAN ATF 3353

TITAN ATF 5005

TITAN ATF 4400

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cutia ta e steptronic, ZF 5HP30 Daca te uiti la articol ai acolo linkuri cu ueliuri compattibile.

 

 

Uleiul original e esso LT 71141 (se vede clar in prima poza atatasata

aici ai niste varainte de la Fuchs.(link prezent in articol pe part no si ai si un OIL chooser unde bagi direct masina

http://www.olyslager-lubricants.nl/FuchsEurope/select.asp?language=1

 

Tot in tabelul atasat, cel cu uleiuri Valvoline, este specificata clar la masina ta Valvolinwe MaxLife

 

 

 

 

 

Transmission, automatic ZF 5HP30 (A5S560Z)/1Capacity 5,5 liter

Use: With black gearbox ID shield TITAN ATF 3353

TITAN ATF 5005

TITAN ATF 4400

 

 

Use: With green gearbox ID shield TITAN ATF 3353

TITAN ATF 5005

TITAN ATF 4400

 

 

Mersi mult, vazusem chart-ul si ma uitam ca chiorul ca nu gaseam A5S560Z/5HP30...deci in cutie intra 5.5l ptr ca nu are convertor ci...discuri ambreiaj?

 

Am retinut, A5S560Z esso LT 71141 :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Toate cutiile automate au convertizor si discuri. Dupa cum scrie si in articol, daca nu faci la un service specializat fara pompa speciala de schimb, pe cel din convertizor nu il poti schimba. De aici si diferentele.. schimb normal intra 5.5L, schimb total 13.5 L. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Toate cutiile automate au convertizor si discuri. Dupa cum scrie si in articol, daca nu faci la un service specializat fara pompa specaila de schimb, pe cel din convertizor nu il poti schimba. De aici si diferentele.. schimb normal intra 5.5L, schimb total 13.5 L.

 

 

Am inteles. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.