Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Am si eu o neclaritate in legatura cu schimbul vitezelor la un E60, automat...in momentul cand schimb in manual,imi arata viteza a doua cand stau pe loc si cand pun frana si ma opresc ajunge inapoi pana la a doua, niciodata in viteza 1 decat daca o comand eu din schimbator.

 

Schimbata pe automat, am senzatia ca tot cu a doua pleaca de pe loc, nu am o pornire asa sprintena cum zic eu ca ar trebui sa fie.

 

E normal sa plece pe automat din a doua direct? sa nu plece cu viteza 1 cum ar fi logic?

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o neclaritate in legatura cu schimbul vitezelor la un E60, automat...in momentul cand schimb in manual,imi arata viteza a doua cand stau pe loc si cand pun frana si ma opresc ajunge inapoi pana la a doua, niciodata in viteza 1 decat daca o comand eu din schimbator.

 

Schimbata pe automat, am senzatia ca tot cu a doua pleaca de pe loc, nu am o pornire asa sprintena cum zic eu ca ar trebui sa fie.

 

E normal sa plece pe automat din a doua direct? sa nu plece cu viteza 1 cum ar fi logic?

 

E normal

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Si atunci care mai e rolul treptei 1, pt cand ai 7 tone pe masina?

 

la motoare mai mari si/sau cuplu mai maricel e setare standard, si nu numai la bmw, ca sa pleci lin, nu sa iti zgaltaie creierii in cap..

daca o calci pleaca cu 1 -a

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@dan, vorbim de autoturisme.

 

De ce sa iti zgaltaie creierii daca pleaca cu a 1-a?

Si v8-ului ii placea mai mult cand plecam cu 1-a decat cu a 2-a.

Ma gandesca ca au pus treapta 1 doar sa iasa bine in testele 0-100, alt beneficiu nu vad.

Oare si cutia asta cu 8 trepte tot in treapta a 2-a pleaca?

Edited by r0n1n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu mai compara mere cu pere, cutie manuala cu automata.

Cutia automata cu convertizor mecanic are alt raport de transmitere al treptelor. La plecarea de pe loc convertizorul amplifica cuplul motor mai mult de 2 ori.

Edited by branevl
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@dan, vorbim de autoturisme.

 

De ce sa iti zgaltaie creierii daca pleaca cu a 1-a?

Si v8-ului ii placea mai mult cand plecam cu 1-a decat cu a 2-a.

Ma gandesca ca au pus treapta 1 doar sa iasa bine in testele 0-100, alt beneficiu nu vad.

Oare si cutia asta cu 8 trepte tot in treapta a 2-a pleaca?

 

Ia incearca sa pleci cu ea de pe o rampa cu inclinatie de 15 grade. Tot cu viteza a doua pleaca? De prosti nu au pus ei treapta aia acolo. Daca ai un cuplu suficient astfel incat pe plan orizontal sa poata pleca foarte usor cu viteza a doua e foarte bine. Daca mergi la munte si te opresti sa faci o poza sau ce vrei tu nu cred ca mai vrea treapta a doua.

Edited by Dobrescu Alex
Link to comment
Share on other sites

La care cutii te referi ca pleaca cu a 2a? E90 nu pleaca niciodata cu a 2a (exceptie iarna, cand aluneca rau pe jos) intr-un mod automat (D/DS):

Cand e in manual da, trebuie sa retrogradezi manual in treapta 1, altfel pleaca cu a 2a.

Edited by LYM
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A mea pleaca cu a doua. 6HP26X

Doar daca plec mai agresiv de pe loc trece in treapta intai.

 

pe ce masina ai cutia? eu am x3 tot 6hp26x nu am bagat de seama cu ce viteza pleaca,la 275k ma multumesc ca mai pleaca :Devil:

Link to comment
Share on other sites

Numai posteaza nimeni , nimic aici ?

Daca stie cineva, tocmai mi-am achizionat un e90,sh, 320d, am facut schimburi ulei, filtre,placute, discuri si am citit acum si de cutie . Stie cineva care este costul final unui astfel de schimb ?sau gen pret : ulei si pret manopera ?

Va multumesc!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu ai cum sa schimbi toti 10 litri. Aveai nevoie doar de 6 litri.

E posibil sa fie alta problema, nu neaparat convertizorul.

Pretul e foarte mare doar pentru inlocuirea convertizorului. Un convertizor e vreo 500-600 euro. Manopera in cazul asta n-ar trebui sa fie mare pentru ca nu e nevoie sa desfaci cutia ca sa schimbi convertizorul. Trebuie doar data jos.

 

O problema de genul asta nu se poate rezolva doar prin schimb de ulei. Iar daca nivelul de ulei nu ar fi fost ok, cutia ar fi patinat. Deci schimbul de ulei e inutil.

Am facut la Samer in Timisoara. Convertizorul se repara,uleiul schimb plus filtru, si spalat cutia. De atunci merge ca noua

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu am un bmw x1 automat din 2010 . cu 91K km la bord. Singura "problema" cand am luat-o (sh din Germania la 82K km) a fost ca nu imi placea cum schimba din a 2-a in a 3-a, in rest celelate trepte schimba impecabil.Adica smuncea foarte putin cand schimba la mers lejer.La mers putin mai sportiv nu se simtea deloc schimbul din a 2-a in a 3-a .

Nu am fost la o reprezentanta sau ceva,ci la un service specializat pe BMW.L-am intrebat pe mecanic daca trebuie sa schimb uleiul.

MI-a spus aceiasi chestie , ca uleiul din cutie ar fi lifetime si nu ar trebui schimbat,masina fiind adusa din germania si cu doar cateva mii de km facuti in RO zicea ca nu ar trebui sa fie probleme cu uleiul,desi el recomanda schimbul de ulei indiferent de marca si tipul maisinii de la fiecare 80k km in sus.

MI-a pus-o pe tester,nici o eroare.Mi-a recomandat in schimb o readapatare a cutiei , mi-a resetat nu stiu ce valori + adaptarea EGR si nu mai stiu ce.

Mi-a spus sa dau masina pe manual , sa plec de la treapta 1 pana in a 6-a cu schimburi de viteza undeva peste 2000 rpm dar nu mai mult de 3000, apoi sa franez lejer cu schimburi de viteze din a 6-a pana la 1-a si apoi sa opresc.

Dupa ce am facut asta , am dat-o in Drive si m-am intors la service. Stupoare , nu mai smuncea deloc la schimbul din a 2-a in a 3-a,idiferent ca masina schimba la 1500 rpm sau 3500 .

Alt lucru care mi s-a parut ciudat dupa readaptare in Drive nu mai pleaca de pe loc in treapta a 2-a ci cu treapta 1.In schimb cand franezi chiar si pana 5-3 km/h nu o da niciodata in treapta 1 .Se pare ca acum masina foloseste treapta 1 doar la pornirea de pe loc cand ai viteza 0 km/h , in rest indiferent ca ai 1km/h sau 15 km/h foloseste de la treapta a 2-a in sus.

Meanicul mi-a explicat ca daca nu scapam de smuncitura din a 2-a in a 3-a trebuia musai sa schimb uleiul , dar si asa mi-a recomandat sa nu prind 100k km fara sa schimb uleiul,daca vreau sa ma tina cutia mult si bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
siplu de tot. ZF produce cutiile BMW. ZF spune clar la 80-120k km se schimba uleiul. depinde de cata forja a vazut masina. sau de cat trafic oras/afara. BMW e mai destept si zice Lifetime. ei bine la e38 750i mi-a picat cutia la ca. 250k km. totul servisat ca la carte aka BMW. constatare serive BMW Niedelasssung Essen: ulei ars, span in cutie. aha, zic si? trebuie cutie noua. mhhhh.....si serviceul vostru? am intrebat de ulei cutie automata si voi: Lifetime. deci? pai sa vedeti.....da, vedeti o scrisoare de le avocat! atat, fix atat! rezultat: cutie nou de la BMW! cost: fix zero! ei spuneau ca Lifetime este 160k km. ei na? da cand am luat masina a zis cineva ca tine doar atat? daca eu am chef sa tin masina p viata? adica cat oi traii?
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

deci? pai sa vedeti.....da, vedeti o scrisoare de le avocat! atat, fix atat! rezultat: cutie nou de la BMW! cost: fix zero! ei spuneau ca Lifetime este 160k km. ei na? da cand am luat masina a zis cineva ca tine doar atat? daca eu am chef sa tin masina p viata? adica cat oi traii?

 

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/154/915/1311792525915.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.