Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Si a mea are 140k. Sper sa nu ma lase in drum spre ZF :))

Acum sunt si eu paranoic.

 

Oricum am vorbit cu un mecanic de la Bavaria Baneasa si mi-a zis in felul urmator.

 

Citez:

"La Kick-Down cutia automata se da peste cap. Pentru ea este un soc sa accelereze de la 1500 in Drive la 5000. Mi-a zis clar: Cu 1-2 kick-downuri pe zi sa te astepti sa-ti cada cutia peste 2 luni indiferent cat de recenta e revizia.

In depasiri e recomandat sa se apese usor pe acceleratie pana la atingerea vitezei dorite.

 

In extrema opusa daca mergem subturat si se schimba la 1600 de asemenea nu e bine pentru cutie.

Incet incet o sa inceapa sa aiba smucituri . Ideal ar fi ca ea sa schimbe undeva la 2200-2600 rpm. Pana la urma e o masina sportiva"

 

Am incheiat citatu.

 

Sincer cam inclin sa cred ca are dreptate. Acum eu va doresc la toti sa ajungeti la service doar o data pe an.......pentru revizie :)

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

nu e nici un soc la kick down.

cutiei nu ii pasa de turatii si variatii in turatii. inamicul numarul unul e caldura si variatiile mari de temperatura care degradeaza uleiul. Caldura cea mai mare se face in zona de cuplu maxim...deci cea mai importanta solicitare a ei vine din cuplu. faci kickdown si sare de la 1500 la 5000 rpm motorul nu e drama..

nici plaja mare de cuplu maxim pe care motoarele fie ele benzina/ diesel pe care o au in ultima vreme nu ajuta foarte tare.

sunt totusi fiabile in general.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ieri am facut schimbul de ulei si filtru la Service Faur. Au intrat 7 l de ulei. Cost total 1786 lei.

Cand am intrebat de resetarea valorilor adaptive mi-au raspuns ca nu au tester pentru cutia 8HP, dar nu e nevoie de resetare intrucat acest lucru il face cutia.

Edited by "ZIGZAG"
Link to comment
Share on other sites

e ceva mai complicat. ai de exemplu aceasi cutie pe diverse moatoare.. sa zicem de la 316d la 320d aceasi cutie.. e clar pe pe 316d sansele sa crape sunt mai mici..

 

Mersi, dar m-am cotit iarasi, nu am incredere in automate, degeaba motorul e decent daca transmisia scartaie, parca 6 trepte manuale suna mai bine

Link to comment
Share on other sites

salut

 

Exista vreo cale de a opri auto-adaptarea cutiei de viteze automate? ma dispera ca in D imi schimba in oras pe la 2300pana pe la 2500...nu vreau sa mai stau sa resetez cu inpa pentru a schimba mult mai lin in D.

 

inca nu am incercat resetarea prin tinutul 5 secunde apasata pedala de acceleratie etc. dar nu vreau sa o fac saptamanal.

Link to comment
Share on other sites

Si a mea are 140k. Sper sa nu ma lase in drum spre ZF :))

Acum sunt si eu paranoic.

 

Oricum am vorbit cu un mecanic de la Bavaria Baneasa si mi-a zis in felul urmator.

 

Citez:

"La Kick-Down cutia automata se da peste cap. Pentru ea este un soc sa accelereze de la 1500 in Drive la 5000. Mi-a zis clar: Cu 1-2 kick-downuri pe zi sa te astepti sa-ti cada cutia peste 2 luni indiferent cat de recenta e revizia.

In depasiri e recomandat sa se apese usor pe acceleratie pana la atingerea vitezei dorite.

 

In extrema opusa daca mergem subturat si se schimba la 1600 de asemenea nu e bine pentru cutie.

Incet incet o sa inceapa sa aiba smucituri . Ideal ar fi ca ea sa schimbe undeva la 2200-2600 rpm. Pana la urma e o masina sportiva"

 

Am incheiat citatu.

 

Sincer cam inclin sa cred ca are dreptate. Acum eu va doresc la toti sa ajungeti la service doar o data pe an.......pentru revizie :)

Ete na,se duce cutia daca primeste doua kick down-uri pe zi...o fi ceva bibelou,se sparge imediat. Nici sa accelarm puternic in depasiri nu avem voie,ca se strica...povesti.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Si a mea are 140k. Sper sa nu ma lase in drum spre ZF :))

Acum sunt si eu paranoic.

 

Oricum am vorbit cu un mecanic de la Bavaria Baneasa si mi-a zis in felul urmator.

 

Citez:

"La Kick-Down cutia automata se da peste cap. Pentru ea este un soc sa accelereze de la 1500 in Drive la 5000. Mi-a zis clar: Cu 1-2 kick-downuri pe zi sa te astepti sa-ti cada cutia peste 2 luni indiferent cat de recenta e revizia.

In depasiri e recomandat sa se apese usor pe acceleratie pana la atingerea vitezei dorite.

 

In extrema opusa daca mergem subturat si se schimba la 1600 de asemenea nu e bine pentru cutie.

Incet incet o sa inceapa sa aiba smucituri . Ideal ar fi ca ea sa schimbe undeva la 2200-2600 rpm. Pana la urma e o masina sportiva"

 

Am incheiat citatu.

 

Sincer cam inclin sa cred ca are dreptate. Acum eu va doresc la toti sa ajungeti la service doar o data pe an.......pentru revizie :)

 

Am mai auzit povesti din astea de la mecanici care ,in general, conduc golfuri 4 manuale. Deci da, nu da kick down cand il prinzi pe drum ca ti se strica masina.

Link to comment
Share on other sites

Exista vreo cale de a opri auto-adaptarea cutiei de viteze automate? ma dispera ca in D imi schimba in oras pe la 2300pana pe la 2500...nu vreau sa mai stau sa resetez cu inpa pentru a schimba mult mai lin in D.

Pai si ce nu e bine la turatia aia sau cum? La cutiile noi cu 8 trepte schimba si mult mai jos chiar, sub 2000rpm pe modul comfort. Abia pe sport schimba cam pe la 2000-2200 sa zic.

Link to comment
Share on other sites

Pt oras este exact la limita de sus cand schimba la 2500, incetinesc spre semafor, revine la treapta i nitiala si cam smuceste un pic. De ex ma duce cu a 3 a pe la 50 60. Ideea e ca se tureaza si si smuceste daca nu urci in ture cu ea cand schimba

 

I am facut procedura cu rsetare din pedala de acc si este mai bine. Dar dupa resetarea cu inpa, este smooth de tot. Nici cu rheingold ul nu schimba asa - la inpa folosesc alles steuergeraete reset. Probabil ca reseteaza tot nu numai cutia

 

Sent from my SM-T320 using Tapatalk

Edited by Danyro
Link to comment
Share on other sites

Poti da mai multe detalii? Eu in INPA n-am vazut nicio optiune de reset adaptari la cutie, unde o gasesc?

 

pe modulul engine -> F5 sau F6 ceva cu adaptationen loeschen si alles steuergerate reset parca.

eu am N47/ecu fam e89.

Edited by Danyro
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am schimbat si eu uleiul din cutia automata GA6HP19Z X1 2010 2.0D Xdrive. AU intrat 8.5L , ulei ZF LifeGuard 6 , baie de ulei originala.Uleiul schimbat nu era ars deloc,arata chiar bine.

Desi nu am nici cea mai mica problema cu cutia,totusi am gasit ceva span pe magentii din baie, sper sa ma tina cutia tinand cont ca am schimbat uleiul la 97K km.

 

Metoda clasica,sau nu ... scurs tot uleiul din baie,pus baia noua,fara pic de ulei in ea pornit motorul 5s .Dupa dat drumul iar la ulei (ce a venit dupa pornirea motorului e uleiul din convertizorul de cuplu).Facut nivelul(au intrat 8.5L , se pare ca 0.5L au ramas pe undeva inautru)

Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut baieti,

 

Foarte interesant si util topicul. Am cazut si eu in plasa cu lifetime pana am gasit din intamplare acest topic. Am un prieten in domeniu care a verificat documentatia BMW si mi-a spus sa stau linistit ca nu se schimba. Uite acu nu mai sunt linistit...

 

Am un E53 3.0D din 2004, l-am luat de cateva luni la 170.000 km si am mai facut eu vreo 10.000. Cutia este 6HP26Z si am vazut clar in documentatia de la ZF ca se recomanda a fi schimbat la 80-120.000 km.

 

Pot sa-mi dau seama cumva daca a fost schimbat uleiul vreodata la cutie? Deja vad niste preturi cam piperate. Aveti idee cam cat m-ar duce un schimb? Cutia functioneaza impecabil, chiar surprinzator de bine as putea spune.

 

Cred ca o sa fac la Faur treaba asta, am vazut ca e singurul service partner ZF din Bucuresti. Ma gandesc sa pun ulei ZF bineinteles, dar oare am nevoie sa schimb si baia, garnituri etc?

 

Apropo de ulei, ma distreaza ca in programul de intretinere BMW nu prevede schimbarea uleiului la cutie, dar nenorocitii au ulei "original" BMW pentru cutie, chiar si "kit complet"... cat despre "expertii" din reprezentante... nu vreau sa comentez, stiu foarte bine ce se intampla pentru ca lucrez la la o alta marca premium.

Link to comment
Share on other sites

la masina ta, cand schimbi uleiul trebuie sa schimbi si filtrul. Filtrul ala face corp comun cu capacul baii deci se schimba cu totul, e si o garnitura pe acolo .. e un kit complet.

La zf la faur probabil ca o sa coste peste 1200 de roni .. poti iesi mai ieftin daca cumperi kitul si uleiul, care e aprox 50 roni/l , chiar si mai putin, depinde ce pui...iti trebuie vreo 8-9 l parca si o faci la un sevice obisnuit.

vezi ca ai si o cutie de transfer, se schimba si aia uleiul, numai ca e mult mai simplu si trebuie mult mai putin.

Acum vad ca e 2005, are cutiile mai vechi GM, deci cred ca scapi mai ieftin chiar.

Prin vest kitul complet adica baie+filtru, garnituri etc + 9l de ulei e in jur de 140 de euro , plus cat mai dai tu la service..normal nu dureaza mai mult de 1 - 1.5 h toata treaba..

poti cere oferte si pe aici pe forum sunt baieticare vand piese de noi si sigur iti poate cineva recomanda si un service, de exemplu user-ul Service Premium se pricepe la cutii automate.

Edited by DOMI
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut

 

Am si eu o intrebare referitoare la data introducerii cutiei de viteze automata de 8+1 pe X6 , daca ma poate ajuta cu un link ceva .

 

Detin un E60 2006 525I si cutia de viteze ( banuiesc ca 6+1 ) s-a comportat ft bine in cei 6 ani de cand am masina , am schimbat doar garnitura ( de fapt care vine cu toata baia de ulei a cutiei hidramate ) plus litrii de ulei care se puteau schimba din cutie pe la 160.000 masina are 190.000 acum pt ca pierduse pe la garnitura care nu mai tinea vreun litru de ulei si de atunci nu am mai sesizat probleme - schimbarea a fost facuta la Filaret .

 

Ma intereseaza spre primavara sa vand E60 - ul si sa achizitionez un X6 2010-2011 . si stiu ca undeva intre anii astia - 2010 sau 2011 s-a introdus noua cutie pe bmw X6 , daca imi puteti spune si aveti idee in ce data mai exact ca sa stiu sa caut masinile dupa data respectiva .

 

De fapt cel mai recent pe autovit am gasit anunturi cu octombrie 2010 care mentioneaza cutia 8+1 - toate modelele 2010 ar avea 8+1 ? sau doar dupa o anumita luna ? si unde ar trebui sa verific ca exemplarul respectiv are aceasta cutie mai noua .

 

Diferente de fiabilitate exista de la 6+1 la 8+1 ? exceptand consumul mai mic am inteles la 8+1 - dar pretul triplu insa la uleiul de cutie insa fata de 6+1 ?

 

Foarte bun topicul de motor N52 .. incalzirea motorului la rece si in primele minute de dupa pornire la peste 2500 de turatii ajuta ft mult - zici ca e alt motor dupa .. e clar ca ungerea completa ajuta ft mult motorul in performante .. un mers cu el liniar si scazut ca turatii il termina practic ca se unge incomplet si apar erori de la axa cu came ( pe care am schimbato aiurea cred cu una noua :) ) pana la erori pe ambele Vanosuri , practic aceasta ungere completa prin turatii mari elimina aceste erori de fabricatie privind lubrifierea motorului.

 

Multumesc anticipat !

Edited by cipriangeorge12
Link to comment
Share on other sites

poti verifica pe pe realoem.com, bagi seria masinii si vezi ce cutie are.

nu se stie mare lucru despre cat de fiabile sunt cutiile 8+1, nu sunt inca destul de vechi/raspandite, dar ca idee nu am auzit de vreo problem frecventa/generala cu ele inca.

Si la 8+1 e aceasi poveste, bmw zice lifetime, ZF zice 80-120k km in functie de uzura..

Link to comment
Share on other sites

Ma intereseaza spre primavara sa vand E60 - ul si sa achizitionez un X6 2010-2011 . si stiu ca undeva intre anii astia - 2010 sau 2011 s-a introdus noua cutie pe bmw X6 , daca imi puteti spune si aveti idee in ce data mai exact ca sa stiu sa caut masinile dupa data respectiva .

 

In anii respectivi BMW promisese o cutie cu 8 rapoarte dar ZF inca nu dezvoltase cutia de viteza promisa.

S-ar putea sa vezi alta cutie pe masinile respective. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

Multumesc anticipat !

 

X5 a avut LCI (facelift), moment in care a trecut de la euro 4 la euro 5, si de la cutia zf 6hp la zf 8hp, din luna Martie 2010, data de fabricare. Ceea ce vezi in anunturi in general este first registration care nu e acelasi lucru, dar cel mai simplu e sa te uiti daca masina e facelift sau nu. Daca e facelift sigur e zf 8hp.

Presupun ca si pt X6 E71 e cam aceeasi data, si cu siguranta incepand tot cu LCI facelift.

Link to comment
Share on other sites

X5 a avut LCI (facelift), moment in care a trecut de la euro 4 la euro 5, si de la cutia zf 6hp la zf 8hp, din luna Martie 2010, data de fabricare. Ceea ce vezi in anunturi in general este first registration care nu e acelasi lucru, dar cel mai simplu e sa te uiti daca masina e facelift sau nu. Daca e facelift sigur e zf 8hp.

Presupun ca si pt X6 E71 e cam aceeasi data, si cu siguranta incepand tot cu LCI facelift.

 

multumesc tuturor pt raspunsuri

 

cred ca ai dreptate - cam dupa mai-iunie 2010 apare noul motor pe X6 am verificat in anunturi cei care au data de productie dupa data aceea , si ma gandesc ca noua cutie a fost introduse odata cu noul motor .

 

sunt multi care pe langa saltul de la 235 de cai la 245 de exemplu la 3.0 diesel specifica si ca masina are noua cutie 8+1 la E71 .

 

deci eu banuiesc ca noua cutie 8+1 a fost introdusa incepand cu data de fabricatie iunie 2010 odata cu noile motoare euro 5 care sunt si diferite si ca nr de cai - asta apare clar la toate anunturile .

 

un anunt clar cu aceast cutie 8+1 am gasit un octombrie 2010 iar cu noile motoare cu iunie 2010 .

 

dar banuiesc ca motorul si cutia noua au fost introduse de BMW pe X6 E71 in iunie 2010 .. cam asta e concluzia .

 

va multumesc mult pt ajutor , si va rog daca sunt si alte informatii va rog sa le impartisiti :) !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.