Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

concluzia e ca daca vrei sa faci chituning pe un e90 320DA practic atragi atentia zeului cutiilor automate si e posibil sa te trazneasca.. :) cam asta e treaba. Poate scapi o vreme.. dar te va trazni la un moment dat.

 

 

Si e in general un factor de luat in seama..la orice masina cu transmisie automata, ca marii "chip tuneri" nu prea se uita la o cutie automata, ce cat, suporta. Ei cred ca e ca la una manuala.. gen.. se duce ambreiajul mai repede poate, dar nici atat, "stiu eu pe unul.. are 40k km nici o problema.." :) si alte "testimonials"..

 

Si nu vorbim aici de o buleala la ECu, o turbina care o recondtionezi relativ ieftin, un ECU il mai gadili, il mai rescrii.. .. ci de ceva mult mai scump. Si nu prea sunt nici service-uri, e bataie de cap.. ca nu sunt toti in Bucuresti sau langa Ungaria.. platforma sute de km.. sa te tot veselesti..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Tunerii care au habar au mai multe versiuni de soft in functie de cutie.

Ex la mine: Stock 333 cai si 450 nm.

 

Softuri pe piata : 360 / 498 nm , 366 / 470 nm , 362 / 520 nm . Am preferat si mi s-a recomandat pe ala de 366 / 470nm tocmai pentru ca nu modifica cuplul motor foarte mult.

Bine ca probleme la cutie oricum o sa am ca doar e e60 masina, si steptronicul e consumabil la tipul asta de masina,dar macar ma consolez ca am protejat-o.:laugh:. Deja nu ma mai stresez , am pus banii de refacut cutia deoparte si ii dau in gura cat cere, acum vedem cand pica cutia.

Link to comment
Share on other sites

da mai DSF.. dar tu mai ai habar de una alta, si nici nu il faci in spatele blocului la 6 mil... Plus ca esti constient de riscuri. Stii vorba maestrului.. Tradare, dar sa stim si noi.. :)

Problema mea e cu clientii si tunerii neinformati care vin si se bat cu caramida in piept ca "merge domle.., stiu eu pe unul.."

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

uite aici ceva.. cam la toate cutiile de BMW cam la fel procedura

http://www.1addicts....ad.php?t=409293

 

 

 

asta e la un seria 1, dar cutia e aceasi generatie si asemanatoare.

Procedura e diferita daca inlocuiesti si kitul de filtrul.

Sfatul meu e sa cauti un manual bentley pentru e60 pe torente, e cea mai detaliata procedura acolo.

Are niste poze interesante cu uleiul din motor, si diferential.. .. aviz amatorilor long service .. gen schimbat ulei in motor la 25k km.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@DOMI - te referi la functia de oprire a motorului la stop? Daca da, da-mi si mie o documentatie sa citesc despre asta; eu am efficient dynamics si steptronic si nu am aceasta functie si, personal, nici n-am auzit de ea pe alte masini cu steptronic, doar pe manuale.

 

 

Noul X3 are de exemplu. Motorul porneste cand iei piciorul de pe pedala de frana.

Link to comment
Share on other sites

Pt colegul "skorpyon "....nu vreau sa ma bag in seama cu japca...si daca ti se pare ...im cer scuze diainte..si pe deasupra...nici nu am citit cu atentie toate posturile voastre..sunt nuou printre voi si caut si eu pareri...si incerc sa ajut cu ce cunosc si ce am patit.....revenind la ideee....cele indicate de colegul cu cutia automata...cat si simtoma cu "C1" am trait-o pe propia piele ( in 2008 cu un cu un 525i 2001 in urma unei eploatari de 2 lei la care am adaugat si eu prostia mea)...numai ca eu am avut parte de un mecanic extraordinar de prost.....ca sa rezum....dupa ce am schimbat toate discurile din cutie...am schimbat si platoul de valve.......iar din ce am observat ...convertizorul nu am reusit sa-l golesc si sa-l umplu cu ulei la loc decat dat jos...dar...repet...eu am dat peste un idiot! plus pe langa toate cele....patite....a durat fffff mult pana au reusit sa o aeriseasca....cu 7 testere...imi iesea totul ok(inclusiv cel de reprezentantza....care abia a 2a oara dupa ce mi-au scos bornele... au lasata masina vreo 2 ore cica la "asezat" si apoi pornita mers cu ea...a iesit din nou eroare pe C1) Inca o data mii de scuze daca am deranjat pe cineva sau am incurcat
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor. sant nou aici si am o intrebare. am cumparat un bmw 318i brek an 1997 luna 12, cutie automata. ce ulei ar trebui sa cumpar.pt cutie? am inteles ca exista si un filtru care trebuieste schimbat. Dupa schimb la cati km trebuie schimbat iar uleiul si filtru (daca exista). Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

in mod normal ai kit de filtru, dar nu poate sa iti spuna nimeni daca nu ai part no de la cutie si ce eticheta e pe ea.. trebuie sa o salti pe elevator si sa verifici. LA tine au fost 2 variante de cutie ambele destul de diferite, cu ckituri de garnitura/filtru si ulei complet diferit.

In mod normal e orice Castrol sau Texaco Dexron III, la unul din tipurile de cutie care au fost pe modelul tau, ori texaco ETL 7045 . Asta ca ulei original, altfel gasesti echivalent sigur.aproape la orice mai marca mai rasarita, gen Valvoline, Motul, Liqui Molly, Titan etc..

Dar trebuie sa fii sigur exact ce cutie ai, si ce eticheta e pe ea.. portocalie.. galbena etc.. uleiul il cauti dupa aprt no cutiei sau al uleiului care e trecut pe eticheta aia..

 

Kitul de garnitura si filtru te sfatuiesc sa iei original..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la 530dA 2001 mi-a picat cutia la 184000 km - A5S390 GM. Am inlocuit-o cu una noua, intre timp i-am facut cam 110k km la asta noua, si abia acum cateva zile i-am schimbat uleiul. Deja, dupa ce am citit aici imi pare rau ca nu l-am schimbat mai devreme. Deci pot confirma ca aceste cutii sunt fragile pe motoarele 3000d.

 

Felicitari, DOMI, pt. topic! Foarte folositoare informatii si sfaturi. Multumim!

Link to comment
Share on other sites

salut,am o rugaminte daca puteti sa ma ajutati,cu un sfat cu o parere,tocmai am citit acest topic tau legat de cutii de viteze automate,unde am facut legatura cu cutia mea manuala,respectiv http://bmwfans.info/..._gearbox_s5d_z/ ,in care dupa cate am inteles din topic cred ca are probleme,deci sa povestesc...

in ultimul an din cauza timoneriei,bucatile de plastic ce tin fix schimbatoru si alte piese sau cam stricat,ei de atunci am facut prostia,mergand si mai sportiv,sa schimb treptele,dar din nefericire sa le ratez,pe trepte inferioare,gen din a5 la 140,am dat 1a,din a 2a in loc sa dau a3a,am dat 1,din a4 a 3a si tot asa,toate aceste lucrui intamplanduse la turatii mari,ba chiar odata mia sarit si fulia,nu prea am avut grija de masina in perioada aia,dupa aceea i-am facut resoftare la 163cp,bineinteles cel mai probabil cuplu a crescut pe la 340nm,ambreaju fiind schimbat cu 1 an de zile inainte de resoftare,dar in mod sigur nu a fost uzat chiar daca sa mers sportiv,gen liniutze,plecari de pe loc sport,drifturi si altele sau alte chestii de genu.Dupa resoftare,ma apucat nebuneala,gen mers tare(sportiv cica),la fel am facut dupa ce am resoftato. Nu a fost suficient decat sa ratez de vreo 3-4 ori treptele, iar apoi in timp am realizat ca masina imi da un semn de patinare,dar nu gen ambreaj nu stiu cum sa zic,am avut stricat si ambreaju dar la ambreaj turometru creste in gol dar nu creste viteza,ei la cutie am observat,daca e asa cum banuiesc, turatia creste mai greu pe turatiile mari dupa 3800rpm,bineinteles si acu la viteza urca mai greu,chestia e ca am masina de 3 ani si nu am schimbat uleiu nici in diferential,nici in cutie pentru ca nu am stiut ce se schimb,de exemplu am incercat testu cu plecarea de pe loc cu treapta a5-a ,ei pleaca,posibil sa fie si ambreaju...nu zic nu.Cam de atunci m-am cam lecuit,acum stau si primesc foloase,de exemplu acum iarna,cand ma duc sa pornesc masina,ambreaju se apasa greu,vitezele se schimba greu ca si cum as avea gelatina in cutie si trebuie sa misc in viteze ca sa o dezamorsez sa fie mai lichida,am prins si 220,210,200,190,180km/h,de exemplu: ma duc si ii dau cu vmax ar trebui sa prinda cam 220,ei nu ii prinde,prinde 210,apoi a 2a cand incerc 200 cu chiu cu vai,apoi nu mai trece de 180km/h,pe turatiile mari patineaza dupa 3500,cel putin asta imi da senzatia motorul trage bine,dar parca imi da in cap cand atinge 4000rpm,inainte mergea pana in 4500,cand schimbam treptele inainte de toate astea smuncea ma izbea,acuma uneori prinde si ma izbeste ,se ridica botu,alteori ma pune in cap,gen ca scapa ceva,a1-2a,2-a -3a,as vrea sa aflu un raspuns la problemele mele inainte sa ajung la un mecanic,pentru ca bani nu prea sunt si sa imi spuna ce stiu si eu si sa imi ia si bani cum sunt mecanicii pe aici,nu e bun...am vazut ca tu te pricepi (DOMI)mai bine referitor la acest subiect,daca poti sa imi dai un raspuns in legatura cu cutia daca e inca e buna sau sa stricat si mai exact ce piese posibile din cutie sa fie defecte,dupa parerea ta si dupa simptomele spuse,sunt probleme de la cutie?de la ambreaj si cutie? sau numai de la ambreaj?ti-am dat tipu de cutie pe care il am ,si te rog frumos daca poti sa imi spui ce tip de ulei sa pun in ea,sau ce trebuie luat ca sa fac schimbu,cati Litri incap in cutie,poate chiar si in diferential daca cunosti http://bmwfans.info/...ive_output/,iti multumesc,astept un raspuns de la tine,si chiar din partea celorlalti care se pricep la acesta problema,chiar am nevoie de ajutor...

 

 

 

Ma ajute si pe mine careva?

Link to comment
Share on other sites

cand incepe sa patineze acolo patineaza.. daca e ambreiajul la inceputul de uzura..

Cutia probabil ai facut-o praf deja, probabil trebuie reconditionata sau inlocuita. DIn fericire tu gasesti usor o cutie manuala si e foarte ieftina comparativ cu una automata

TImoneria se rezolva usor,

 

Cu turatia nu stiu ce sa zic, pot fi multe.. de la un amarat de furtun de vaccum pana la alte mai grave.

Banuiesc ca ai un 320D sau ce masina ai ?

Nu scapi fara tester si un mecanic bun din pacate. E complicat sa te ajute cineva pe forum, mia ales ca tu se pare ca ai mai multe probleme si nu neaprat legate una de alta.

.. cel mult putem oferi o opinie unde sa te uiti si ce sa cauti.

Bedwap.. cutia in sine e ok pe alte modele, e doar o imperechere nefericita cu 3.0D care e mai mult decat poate ea sa mestece.. :) ..

Sper sa nu mai ai probleme si sa te bucuri de masina.. acum macar stii ce trebuie sa faci sa ii prelungesti viata macar..

Link to comment
Share on other sites

daca stiti careva..., un X5 2006 serie de sasiu LX70458. codul de ulei de pe baie e 83220142516. am sunat la bmw si e 103 ron/litru. vreun alt ulei care sa corespunda acestui cod mai ieftin, mai bun? mi se pare f scump. la masina mea a fost 35 lei/litru tot la bmw. merci! Edited by bedwap
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare: pe convertorul de cuplu exista ceva dop sau surub care poate fi desfacut in asa fel incat sa poti golii convertorul de cuplu fara sa trebuiasca sa il dai jos?

Am vazut pe ceva topic cum ca ar fi ceva surub de golire la cutia automata de pe 320dA. Aveti cunostiinte despre asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

la unele modele de cutii da.La Mercedes de exemplu aproape toate au chestia asta. Am vazut unii ca dau o gaura pur si simplu in convertor si apoi fasoneaza un dop cu filet.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

orice ulei compatibil dexron III. In mod normal, licenta a fost ridicata de prin 2002, dar ai o groaza de producatori, de la Castrol la Motul , Liqui Molly etc. care fac ulei compatibil Dexron III E un ulei relativ ieftin si usor de gasit, nu e nimic special la el. Cere la magazin un ulei ATF (pentru transmisii automate ) Dexron III si o sa gasesti multe, ai de unde alege.

In cutia mea trebuie acelasi ulei., la service mi-au pus Motul Multi ATF, un ulei mult superior, la mie a costat cam 100 de euro, ulei manopera, tot..

Nu am avut probleme, de acum am binisor peste 40k km de la schimb, si la urmatorul o sa pun acelasi.

Depinde unde o sa faci schimbul si cat de priceput e cel care il face.... cred ca o sa iti intre 6 si 8l.

In manualul Bentley, la tipul tau de cutie schimbul e recomandat intre 50-60k km. NU ai filtru sau alte minuni.

 

Daca dai jos baia de ulei, (te sfatuiesc sa o faci mai, mai cureti pe acolod epuneri si golesti si mai bine cutia) o sa trebuiasca sa schimbi si garnitura, part. no.. 24271218856.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.