Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

daca ai manuala trebuie posteaza ultimele 7 cifre din VIN sa iti spuna cineva sigur. Poti lua original lejer, chiar daca e mai scump nu iti trebuie decat 1.5l.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pai ce vrei tu, original sau echivalenti de la Motul sau Titan. Cum te duce buzunarul..

Vezi oferte de pret si iei o deicizie. LA masina ta nici ala original nu mai e o avere, dar e inca scumput totusi.

Cere oferte la baietii care vand pe forum au si original si echivalenti, vezi topicuri la mica publicitate colegii grazadan, claudiubwr..

 

 

kit de filtru/garnitura, face si febi. Eu eram sceptic cu filtrul aftermarket deoarece la un moment dat erau probleme de genul ca nu se potrivea, se pare ca astea febi sunt ok..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare

 

O intrebare: pe un e46 318i din '98, cutie automata (GM 1423020 SP 96018407 5547657, astea-s codurile de pe ea) pot pune urmatoarele tipuri de ulei in ea?: Mobil ATF 320 Dexron III sau Castrol TQ Dexron III?

 

Mentionez ca, codurile pt ulei de pe cutie sunt: Dexron III 83229407858 sau 83229407859

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
Salut ! Am un 325d automat din 2007 cu ultimele 7 cifre din vin kk20024 , din cate m-am uitat eu pe real-oem codul de cutie este GA6HP19Z . La acest model cel putin pe la 100k km trebuie sa schimbi baia de ulei care are filtru atatsat deoarece se deformeaza fiind din plastic . Vreau acum sa imi schimb baia de ulei , uleiul si as vrea niste recomandari referitor de unde as putea sa cumpar un ulei bun ( as merge pe ulei original chiar dc este mai scump) si baia de ulei ... va multumesc
Link to comment
Share on other sites

colegii grozadan si claudiubwr au topic la mica publicitate cu piese oem, pot aduce si kitul de baie si uleiul la preturi decente.

Daca vrei cumpara si busonul ala de unde se da drumul la ulei, e dintr-un metal foarte moale si e ciudat, cam de unica folosinta, de multe ori se duce foarte rapid si iti scapa ulei pe acolo. Cine iti face schimbul trebuie sa fie atent la strangeri, sa nu fie ciobani....

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

trebuie sa te uiti pe cutie, ai o eticheta si scrie part no pe ea. Ast ar fi cea mai sigura metoda.

LA sfarsitul articolului ai diverse tabele cu cutii, ce ulei intra in ele si cat. Nu vand piese, si nu stiu exact. dar normal totul te ajunge in jur de 12 mil cred.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cred ca o sa trec si eu pe un BMW xdrive automat, 320d si am cautat in mod special sa vad cum sta acea cutie dar din numele ei de pe realoem nu inteleg nimic: GA6HP19Z... Informatia e de aici: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=PP31&mospid=52073&hg=24&fg=05

 

ma ajuta cineva cu clarificari vis-a-vis de cuplul maxim suportat si potentiale probleme la asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

da, 400 NM duce.

E ok daca iei precautiile obisnuite la orice cutie automata.

Din pacate nu ai nici o marja. Nu duce mai mult de 400 fara consecinte asupra durabilitatii.

Nici macar in tara lui "merge si asa" in care traim..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

sal la toti...am un bmw e34 din 90 535i benzina hidramat.am o probl...cred ca la cutie....mergea bn..tragea...si deodata....fara nici un zgomot sau ceva de genu.....nu mai are vlaga....deci am oprito si apoi cand am pornit am constatat ca nu mai are vlaga...se accelereaza si nu prinde viteza aproape deloc...nu are demaraj...schimba vitezele dar tarziu...cand ia viteza....mi sa spus ca e de la ulei....am verificat pe joja de la cutie...si pare ca are...adik e chiar peste nivel...si nu e negru sau ceva de genu...cine ma poate ajuta cu un sfat ...va rog...si ink ceva...stie careva cat ulei intra in cutie....in total....sa stiu daca cumpar....ca mi-au spus la un service ca intra cica 3L,dar am citit pe net la un e39 intra 10L si ma gandeam ca nu are cum sa fie asa de mare diferenta....va multumesc
Link to comment
Share on other sites

cred ca s-a dus convertizorul. Uleiul trebuia schimbat de mult, cutia ta nu a fost niciodata lifetime. Daca e din 90. se umeste ZF 4hp22.

 

 

 

daca faci schimb complet intra 8l, dar nu poti face schimb complet fara pompa de flush.Altfel intra 3l. Trebuia facut la intervalul specificat, nu mai intorci mortuld e la groapa..

 

 

In cutia ta merge orice ulei compatibil dexron III

Alta cutie te costa cam 3-400 de euro, macar astea sunt ieftine.

Se poate reconditiona, dar costa sensibil mai mult, in schimb ai garantie.

Mergi la un specialist in cutii. sa iti puna un diagnostic, totusi e putin probabil sa o mai salvezi din ce zici tu.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai oficial motorul are 380 Nm si cutia duce 400 Nm... ambele sunt numere oficiale si eu am si cutie automata... in consecinta nu cred ca am cum sa o fortez... chiptunning nu ma bate gandul si chiar daca as face as merge exact in 400 Nm maxim si as creste poate mai mult puterea... totusi, nu e cazul acum sa ma gandesc la asta sau sa imi doresc asa ceva... vad eu cum merge masina si apoi mai vorbim ;) doream doar sa fiu sigur ca exista totusi o marja de siguranta acolo ;)
Link to comment
Share on other sites

cand ai intrebat de marja credeam ca ai in vedere un chip tuning.

nechipuite, cutiile automate de pe e90 320d sunt fiabile daca faci schimbul de ulei macar la un 80k km..

Chiar am auzit rar sa pice, chiar foarte rar, spre deosebire de alte motorizari, diesel in special.

Link to comment
Share on other sites

aici nu pot sa editez, mi-am mai adus aminte o cauza, smucituri mai pot aparea si daca nu e uleiul la nivel. SI la rece cateodata mai apar, nu neaparat dar sporadic se mai intampla.

Din cate stiu la a ta erori de solenoizi raman inregistrate si pot fi citite cu un tester competent ( si omul si scula :) )

Dopul ala de la tine la cutie e cam de unica folosinta, sa nu pierzi pe acolo, normal se schimba si ala.

E facut dintr-un aliaj foarte moale, si trebuie strans cu atentie si faorte usor, cam vreo 15 NM maxim..

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

aici nu pot sa editez, mi-am mai adus aminte o cauza, smucituri mai pot aparea si daca nu e uleiul la nivel. SI la rece cateodata mai apar, nu neaparat dar sporadic se mai intampla.

Din cate stiu la a ta erori de solenoizi raman inregistrate si pot fi citite cu un tester competent ( si omul si scula :) )

Dopul ala de la tine la cutie e cam de unica folosinta, sa nu pierzi pe acolo, normal se schimba si ala.

E facut dintr-un aliaj foarte moale, si trebuie strans cu atentie si faorte usor, cam vreo 15 NM maxim..

 

 

 

 

 

 

 

 

nu prea are legatura cu rece sau cald, a facut si la cald, smuceli. Eu si scula mea bmw inpa e suficient :)) ?

de pierdut nu cred ca pierde, ca altfel ,era ud filtrul, capacul de plastic.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

daca poti sa citesti valorile dinamic urmareste si presiunea uleiului in cutie, poate fi si asta o cauza, sa nu ii dea debit cat vrea ea in momentele alea..

 

 

 

 

Dar cum ti-am spus, normal erorile de deschidere la valve apar in mod normal pe tester..

daca pierde o cantitate relativ mica, nu cred ca iti dai seama si cu jegul care se aduna. Poa sa treca si 20k km de la schimb pana pierde o cantitate semnificativa sa o afecteze..

 

 

Practic nu prea ai cum sa iti dai seama decat desfacnd busonul ala si vazul nivelul.. cea ce e ceva bataie de cap, plus ca daca e calda (cum se verifica in mod normal) si e cat trebuie, cum il desfaci cum curge si trebuie iar sa completezi... :)

Daca nu gasesti nimic pe tester asta ar fi cam cea mai simpla chestie care sa o poti verifica.

 

Incearca niste plecari din pante abrupte, relativ usoare, dar nici la pas de tot, gen sa pleci din relanti.

Adica o lasi in panta mare, parcata macar cateva minute, si apoi nici prea prea nici foarte foarte., nu stiu cum sa iti explic.. .. normal daca e problema cu nivelul uleiului sau cu presiunea ar trebui sa se manifeste atunci..

 

 

A fost o problema relativ frecventa asta cam la toate cutiile 6hp la care s-a umblat.. au stricat dopul ala care e cam fragil..

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Astazi am schimbat uleiul in cutie (a intrat cam 6.5 l) si dupa ce am plecat din service , cutia a intrat in safe-mode ! dupa cateva schimbari P-R-N-D pare ok dar nu imi dau seama daca este ca inainte de schimb deoarece am schimbat si articulatia fata-spate si nu am facut geometria. Este normal sa intre in safe-mode ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.