Jump to content

Jaluzelele din fata radiatoarelor la 520 sunt o optiune?


comandante

Recommended Posts

DupĂŁ aproape 1 an de condus cu "jaluzele" la radiatoare, va pot confirma ca 99% stau ĂŽnchise (motorul 3Litri diesel), fie vara, fie iarna, eu fĂŁcând drumuri ĂŽntinse... Ăn oraș se deschid dacĂŁ ĂŽși face regenerare dpf-ul (inclusiv iarna) și oprești motorul in timpul asta... si atunci pornesc si radiatoarele...am observat asta de vreo 3-4 ori...

Va pot face poze, ĂŽntr-un an de condus nu am o musca pe radiator, arata ca nou(de menționat ca motorul trebuie sa meargĂŁ la 100 grade).

Apropo, știe cineva daca pot fi deschise manual?

 

 

Am in familie masini cu: B47, B57 si B38 , toate au aceste "jaluzele" si sunt aproape tot timpul inchise. Cu greu am reusit sa fac o poza cu ele deschise pentru un coleg de forum care dorea sa faca acelasi retrofit.

Haideti colegii, nici voi nu mergeti cu masinile? Cum sa stea atata timp inchise, nu vedeti ce spune bimmer?

Ne contrazice unul care nici macar nu are asa ceva pe masina...ba baiatule...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Haideti colegii, nici voi nu mergeti cu masinile? Cum sa stea atata timp inchise, nu vedeti ce spune bimmer?

Ne contrazice unul care nici macar nu are asa ceva pe masina...ba baiatule...

Am dreptul sa aflu nu?

Nu vrei sa vii cu argumente?

 

De unde stii ca nu am condus unul cu asa ceva?

Bai baiatule..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

(Aia cu turatia pompei independent de turatia motorului ramane..)

...

 

cum ramane ???

 

...

Eu intreb de flapsuri exclusiv. Toti spuneti ca stau inchise, eu tot ziceam ca se deschid in mers cand trebuie racit motorul..

Se deschid sigur si cand functioneaza ACul vara..

...

 

Nu este o regula. Depinde de multi factori. Pot ramane permanent inchise.

Daca sunt permanent deschise ... nu e ok.

Link to comment
Share on other sites

cum ramane ???

 

Ramane electrica.

 

 

Nu este o regula. Depinde de multi factori. Pot ramane permanent inchise.

Daca sunt permanent deschise ... nu e ok.

 

E bine sunt altii care duc dorul pietrelor din radiator si a mustelor sinucigase si ca atare vor sa le blocheze pe deschis?

De ce?

Tocmai ca s-ar putea sa supra-incalzeasca motorul daca nu se mai deschid(!).. au unii o obsesie, nu eu.

Trebuie doar sa intrebi geaogle.

Doar un link din zbor:

 

https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1594714

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

a facut cineva retrofit la din astea si aici ma refer la uni profi cu firele trase unde trebuie?

Nu merge retrofit.

Functioneaza in concordanta cu pompa electrica, termostatul comandat electronic si ventilatorul.

La unele modele, mai vechi, cu pompa mecanica ... jaluzelele sunt montate pe frame-ul radiatorului si sunt comandate vacumatic.

 

 

Ramane electrica.

...

coane, si eu ce spusei?

sau vorbim una si ne intelegem separat?

 

 

 

 

....

E bine sunt altii care duc dorul pietrelor din radiator si a mustelor sinucigase si ca atare vor sa le blocheze pe deschis?

De ce?

Tocmai ca s-ar putea sa supra-incalzeasca motorul daca nu se mai deschid(!).. au unii o obsesie, nu eu.

...

 

E logica si de bun simt obsesia respectiva!

Daca pica vre-un senzor de temp/etc ... ele sunt programate sa ramana deschise permanent.

Exista nesansa sa ramana blocate pe inchis...

Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur, la drum ĂŽntins, nu se deschid. Exista curenți de aer care rĂŁcesc suficient motorul care oricum trebuie sa stea la 100 grade (ĂŽntra suficient aer pe unde este senzorul radar, grilele de jos, ca sĂŁ zic asa). Nu știu la benzina dacĂŁ este valabil.

Pun pariu ca grilele se deschid dacĂŁ mergi bara la bara ĂŽn oras, numai dupĂŁ ce motorul a ajuns la 100... având ĂŽn vedere ca e diesel, mai rar. Iar ĂŽn oraș, ĂŽn coada, nu iei nici muște, nici pietre ĂŽn radiatoare.

As pune gopro-ul sa filmez vreo ora de condus, dar nu știu cum naiba sa ĂŽl prind.

Sunt și eu curios sa le vad când se deschid, pt ca, dupĂŁ cum am zis, am vĂŁzut grilele deschise când am parcat și am ĂŽntrerupt regenerarea dpf (acum vreo 2 sĂŁptĂŁmâni, ĂŽn oras, am parcat și mi-a arĂŁtat pe bord ca ventilatoarele vor rĂŁmâne pornite 7 minute, grilele deschise...si trimitere la manual, unde am citit), iar radiatorul este curat ca din fabrica..

...

 

-in modul normal/eco pro... temp. optima de functionare a motorului e undeva la 105/112 grade C. In sport undeva la 95 grade C.

In general se deschid dupa oprirea motorului, foarte rar, chiar deloc in eco pro in timpul rularii.

In trafic bara la bara, daca este foarte cald si mergi pe sport ... se deschid si in timpul mersului.

 

si userul Alexandru a punctat bine:

 

Eu le-am vazut deschise de 2 ori la e60, de fiecare data, vara, dupa ce am oprit in parcare.

La f10 nu le-am vazut deschise niciodata pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Este recomandat sa mai conduci vreo 20 de minute când se ĂŽntâmplĂŁ asa, ca sĂŁ ĂŽși termine regenerarea sau sa se rĂŁceascĂŁ ĂŽn mers motorul.

Da...pai o sa las job-ul si o sa plimb masina cand se deschid jaluzelele ca sa se raceasca motorul.

Eu folosesc masinile pentru a-mi usura viata, nu pentru a mi-o complica.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

coane, si eu ce spusei?

sau vorbim una si ne intelegem separat?

 

Tu ai pus o intrebare, de aceea m-am si mirat vreo cinci minute, tocmai tu ma intrebi.. :hyper:

 

Tocami din bun simt am dus si eu topicul asta unde l-am dus; nu dati cu pietre..; nu se merita retrofit decat daca ai bani prea multi si nu ai ce face cu ei.

 

Intreb si eu asa, in cat timp isi scoate banii dati pe retrofit din carburantul salvat si din radiatorul salvat de praf mizerii etc etc??

 

Jur, eu la troaca mea veche si zilnic abuzata (mai putin motoristic..) am RADIATORUL ORIGINAL; de 15 ani de cand e masina. Uita ca nici o musca prea in viteza nu l-a spart, sau piatra sarita..

 

Wiktor, te-as crede ca mai intra aer si din alte parti.. la radiatorul cu pricina, daca NU AS FI demontat masca masinii de vreo 2-3ori la mine si am vazut ce si cum.. Vezi tu, aerul e ghidat temeinic si in proportia necesara in functie de necesitate.. /calcule facute de mesterii proiectanti.. /aerul pentru radiator nu se amesteca decat poate, poate 5-10% cu cel de la intercooler sa zic.. tin secret, ce pateste turbina daca nu are aer.. ;)

 

:offtopic:

Wiktor (uimeste-ma) ce economie faci, aduca ce consum ai (ca masina e mai aerodinamica cum cu abilitate o baga ei in documente.. ) cand mergi la drum intins? Adica care e media cu, care mergi pe autostrada si cata motorina in litri pui ca banuiesc ca faci plinul si cati km parcurgi cu masina ta, G30; parca ai 3 litri..?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Tu ai pus o intrebare, de aceea m-am si mirat vreo cinci minute, tocmai tu ma intrebi.. :hyper:

...

chiar?

 

 

 

...

 

Tocami din bun simt am dus si eu topicul asta unde l-am dus; nu dati cu pietre..; nu se merita retrofit decat daca ai bani prea multi si nu ai ce face cu ei.

 

Intreb si eu asa, in cat timp isi scoate banii dati pe retrofit din carburantul salvat si din radiatorul salvat de praf mizerii etc etc??

 

...

 

Retrofit la ce? ca nu sunt jaluzele pentru termopan. Nu eGzista!

Tre sa ai cotet cu motor de asa natura sa fie prevazuta masina cu jaluzele.

 

 

....

Jur, eu la troaca mea veche si zilnic abuzata (mai putin motoristic..) am RADIATORUL ORIGINAL; de 15 ani de cand e masina. Uita ca nici o musca prea in viteza nu l-a spart, sau piatra sarita..

 

...

da-l jos, spala-l temeinic pe exterior si vei ramane uimit cat pamant/nisip/mizerie scoti din el! si o sa ai si racire mai buna.

 

 

...

Wiktor, te-as crede ca mai intra aer si din alte parti.. la radiatorul cu pricina, daca NU AS FI demontat masca masinii de vreo 2-3ori la mine si am vazut ce si cum.. Vezi tu, aerul e ghidat temeinic si in proportia necesara in functie de necesitate.. /calcule facute de mesterii proiectanti.. /aerul pentru radiator nu se amesteca decat poate, poate 5-10% cu cel de la intercooler sa zic.. tin secret, ce pateste turbina daca nu are aer.. ;)

...

 

- 5-10% ... de pe ce google procentul aista?

- conform circuitului aerului turbina isi ia aer prin alte tubulaturi

 

...

Wiktor (uimeste-ma) ce economie faci, aduca ce consum ai (ca masina e mai aerodinamica cum cu abilitate o baga ei in documente.. ) cand mergi la drum intins? Adica care e media cu, care mergi pe autostrada si cata motorina in litri pui ca banuiesc ca faci plinul si cati km parcurgi cu masina ta, G30; parca ai 3 litri..?[/size]

 

pe laga aerodinamicitate ... ar trebui sa intelegi ca sistemul in ansamblu ajuta la functionarea motorului in parametrii/temperaturi variabile functie de ... deci si consumul variaza EFICIENT!

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

Unvicont, nu te lua de radiatorul meu, ca se bucura de cele mai bune conditii. Nu iese din el nici un nisip, nimic.

De ce?

Pentru ca o data la doi ani se bucura de o DECONTAMINARE chimica cu solutie dedicata a elementelor pentru imbunatatirea eficacitatii a lui dar mai ales a celui de AC (sa mai zic ca si compresorul e tot al din fabrica, sa moara doua capre, nu una..). Totul se face pe masina, fara sa fi demontat ceva.. ma pui sa demontez un radiator de 15 ani .. :))

Vezi tu, nu intru degeaba pe forumul asta, dau si la altii ce aflu, am pus linkuri de pe YT sa arat ca eu cred in alti mecanici care chiar pun mana pe scule nu scriu din spatele tastaturii aici sau pe internetul asta care ne uneste.

 

Te invit si chiar te rog sa cauti sa vezi ca pentru (eficienta) racire (parametri bla-bla-bla) se pot face si alte lucruri..

 

Eu stiu ca tu stii ce spui, dar nu-i frumos din partea ta sa incerci sa ma incurci, MAI ALES CAND INTREBI MONOSILABIC aproape..

Asa ca o sa incep sa ignor provocatile tale..

 

Eu sincer nu cred ca un motor cu clapete (e mai bine zis asa?) o sa ma dea pe spate la consum, mai ales ca am condus un 2 litri.. asa ca aerodinamicitatea asta ma lasa rece, aproape mort..

 

Ajuta, da aerpdinamicitatea.. un pic mai mult decat la o dubita.. care e duba si aia e.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Unvicont, nu te lua de radiatorul meu, ca se bucura de cele mai bune conditii. Nu iese din el nici un nisip, nimic.

De ce?

Pentru ca o data la doi ani se bucura de o DECONTAMINARE chimica cu solutie dedicata a elementelor pentru imbunatatirea eficacitatii a lui dar mai ales a celui de AC (sa mai zic ca si compresorul e tot al din fabrica, sa moara doua capre, nu una..). Totul se face pe masina, fara sa fi demontat ceva.. ma pui sa demontez un radiator de 15 ani .. :))

...

DECONTAMINARE CHIMICA eventual pentru reziduri de natura organica. Cu ce solutie actionezi asupra pamantului/nisipului? Chiar m-ai facut curios.

 

 

..

Te invit si chiar te rog sa cauti sa vezi ca pentru (eficienta) racire (parametri bla-bla-bla) se pot face si alte lucruri..

...

disctutam de masini de fabrica, nu upgrade by unvicont sau bimmer90f30

 

...

Eu stiu ca tu stii ce spui, dar nu-i frumos din partea ta sa incerci sa ma incurci, MAI ALES CAND INTREBI MONOSILABIC aproape..

Asa ca o sa incep sa ignor provocatile tale..

...

sa ma vezi ce bine stau cu onomatopeele. de-ncurcat te-ncurci singur in circuite si sisteme.

 

...

Eu sincer nu cred ca un motor cu clapete (e mai bine zis asa?) o sa ma dea pe spate la consum, mai ales ca am condus un 2 litri.. asa ca aerodinamicitatea asta ma lasa rece, aproape mort..

...

 

ce crezi tu, in speta adespre erodinamicitate, nu este obligatoriu sa fie corect!

 

...

Ajuta, da aerpdinamicitatea.. un pic mai mult decat la o dubita.. care e duba si aia e.

asta-i de pus in rama!

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Salutari!

Ca sa fiu on topic, pt cine a intrebat, "Jaluzelele" nu sunt o optiune, ele vin standard in anumite configurari ale motoarelor, pe benzina nu am vazut, si nu pot fi alese separat in configurator.

 

 

G21 benzina am jaluzele, aveam fi pe f10 diesel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Romulus changed the title to Jaluzelele din fata radiatoarelor la 520 sunt o optiune?

Posibil sa se fi stricat motorasul, poti pune o diagnoza. Eu sunt asa cu ele de ceva timp, fiind vara am zis ca merge sa le las deschise. Cu toata lumea cu care am vorbit spun ca trebuie grilele schimbate cu totul din ce am mai citit spun ca s-ar putea schimba si doar actuatorul, am sa ma mai interesez sau poate exista colegi care au schimbat.

 

image.thumb.png.29f2a56691faf0122d1fa1c14134d122.png

Edited by arnx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.