Jump to content

Trepidare punte spate in mers la viteze peste 120km/h


skorpyon

Recommended Posts

Am o problema la un BMW 320d, din 2004, cu cutie automata (GM-A5S/390R M47TU) astfel incat am schimbat uleiul in cutie (nu eu bineinteles ci impreuna cu colegul @bogdan chis -mersi mult inca odata daca cumva citesti si tu - si impreuna cu colegul @mircea fara de care nu am fi avut un loc unde sa ne bagam in groapa daca nu ar fi fost el(si tie iti multumesc ca ne-ai primit)dupa cum ziceam schimbat ulei cu tot cu filtre si restul carcoafelor:))ce mai trebuiau puse pe acolo plus un simering pe la care se scurgea putin ulei, oricum povestea cu schimbul este prezentata si de @bogdan_chis cred ca in zona articole, dar oricum nu acesta este lucrul de care ma leg ci de o trepidare in mers de pe la 120km/h poate si de mai sus de aceasta viteza.Aceasta trepidare se simte foarte bine daca stai in spate, cel putin acolo m-am asezat cand am facut testul cu @bogdan_chis pe autostrada A3 iar trepidare o simti muuuuuuult mai bine decat stand in fata sau la volan ai cateodata impresia ca trepideaza de la drum de la cauciucuri sau alte chestii.Tin sa mentionez ca am verificat ulei din diferential este in regula ca si nou, flansa de la cardan in parametri excelenti. Problema mai mare este ca din cauza trepidatiilor undeva pe la 160km/h s-a aprins pe bord beculetul de baterie, dupa care s-au mai aprins beculetele de la ABS si DSC, dupa care s-a oprit instalatia de climatizare precum si navigatia.Asta a fost doar pentru 35-40 de secunde pana si-a revenit dar coborand viteza pe la 130km/h dupa care urmatorii 35km pana la Cluj nu a mai facut nimik.Tin sa mentionez ca de la Cluj Napoca la Campia Turzii am condus eu si am mers aproape tot drumul cu viteza constanta de 150-160km(nu ma mandresc cu aceasta viteza stiu ca nu e bine), dar am iesit pe autostrada pentru a intinde un pic masina si cutia automata in care am adaugat ulei zilele trecute dar nu am reusit sa o scot la un drum mai lung. Intrebarea mea ar fi ce problema ar putea fi sau de ce ar trebui sa ma leg ca sa pot sa ii dau de capat acestei probleme. Si inca o chestie care este adevarata - intradevar nu am fost sa ii fac geometria la roti asta recunosc, dar inafara de chestia asta am echilibrat si reechilibrat rotile, am bagat in ele presiune la fix cum cere in manual, discurile sunt noi presupun sa si placutele de frana. Am luat masina in septembrie 2010 din Bucuresti de la un tip care tracta o remorca pe care isi urca ATV si mergea la munte cu 320d.Din cate am citit in TIS se prea poate sa fie fisurat ceva la puntea spate deoarece ei dau ca si cauze : tractari de remorci, condus sportiv, plus suspensie montata neadecvat sau alta decat cea recomandata de producator si mai erau inca vreo 2 dar nu se incadrau la problema mea. Voi ce parere aveti cum as putea remedia problema?

 

P.S.Stiu ca am scris aici aproape o carte :)) dar daca sunt binevoitori ce vor dori sa citeasca tot le-as ramane recunoscator pentru orice interventie sau remarca.Mersi mult

Am uitat sa precizez ca este incaltata cu jante 17, cauciucuri 225/45/R17 si are suspensie m-sport(asa scrie in dotarile ei)

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Pai daca tot ai pus masina pe groapa poti verifica daca este ceva problema la puntea spate (subframe) ... pui pe cineva sa stea sub masina si tu ii dai niste socuri in fata spate si imediat se vede daca e ceva buba ...

 

- pentru bucsi etc sa iti faci o idee

 

http://video.google.com/videoplay?docid=8362789948066992482# - aici vezi subframe defects

 

Personal ma gandesc ca daca folosea masina pe post de tractoras a reusit sa strice ceva peacolo ... verifica buscile prima data TOATE iar apoi cu atentie partea metalica si prinderile.

 

 

Bafta si noroc !

 

p.s. draguta povestioara cu mircea si cristi :)

 

eu unu mam plictisit sa citesc romanu asta de pe la jumatea lui..scz paote te ajutam cu un raspuns....

 

Atunci ce te-ai mai obosit sa postezi ? :D

Link to comment
Share on other sites

Asa ma gandeam si eu inainte sa vad filmuletul cu subframe unde din cate observ eu s-a rupt ceva pe acolo.Nu am verificat bucsile(de la diferential) tot ce e posibil sa fie si acelea date gata. Oare chestia aia subframe daca si la mine e rupta sau mai bine zis fisurata m-ar costa ceva sa le schimb sau se pot remedia? Vazusem pe TIS la remediu ca se umple cu ceva maclavais acolo in fisuri dar numai daca au sun 20mm fisura peste 20mm cica se schimba dar codurile nu le-am prea gasit. Oricum am sa o duc sa vad ce are sa o urc pe elevator si pe groapa dar mai ales sa vad ce e si cu geometria la roti stiu si eu poate o fi de acolo dar ma indoiesc la ce vibratii produce. Mersi mult inca odata mai astept pareri, opinii indrumari etc.
Link to comment
Share on other sites

Nu e nimic la subframe.Imi sarea in ochi daca era ceva cand am verificat uleiul din diff.(apropo care stie unde scrie pe diff la e46 daca e LSD sau OPEN?)Vibratiile se simt la viteze mari ajung la aplitudine maxima in jur de 170 km/h si mai sus pana la 200 km/h incep sa scada in intensitate.Inclin sa cred ca e vb ori de geometrie,ori e ceva brat spate indoit,ori nu sunt elementele transmisiei aliniate.Ma rog marea majoritate a problemelor se pot constata facand geometria.Ma indoiesc ca este subframe-ul pt ca am mai accelerat-o bruc si nu bate nimic in spate.Pot sa fie cel mult bucsile de la subframe,desi ma indoiesc si de asta.
Link to comment
Share on other sites

Probabil sa fie de la geometrie cum zici tu, am sa o fac si pe aceea dar totusi gandul ma duce la bucsile de la puntea spate si din cate ma gandesc si la alinierea transmisiei care ar putea fi descentrata din cauza starii lor precare zic eu. Sau nu?

Cauciucurile nu au nimik au fost luate de noi de catre fostul proprietar inainte cu o luna de a cumpara masina. Nu cred sa fie din cauza lor. Se aude ruliul specific de la cauciucuir dar nu este sub nici o forma vorba de vibratii de la ele. Nu au bolfe, galme sau uzura mare. Nu stiu ce sa zic am sa fac toate operatiunile si dupa ceea am sa revin cu ceea ce se intampla.

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Nu cred.Foarte putin probabil.Cand bucsile alea sunt duse se aud socuri la porniri bruste.Am avut 525td din 94 cu peste 350.000 km la bord si nu avea bucsile alea turtite.Si ala o carat la viata lui.Inca avea carlig aftermarket din ala sanatos.

Vibratia aia o genereaza ceva care se invarte.Si cum rotil sunt ok ar mai fi posibilitatea sa fie celelalte piese care se afla in miscare.Gen aliniere cardan,prinderi,rulment cardan,amortizoare soc diferential si poate bucsi diferential,planetare etc.Is curios daca o suim pe doua capre de spate,ii decuplam dsc-ul si ii dam in drive o sa vibreze ceva.Si cu una cu doua se poate verifica si prinderea la subframe daca e ridicata de spate.

Link to comment
Share on other sites

Da tu zici ca se poate sa fie chestiile descrise ne mai ramane sa o suim pe 2 capre si sa vedem ce sicum, dar problema este daca nu e aliniera in regula cum stabilesti cum tre sa o aliniezi? Si da cred ca ai dreptate si eu ma refeream la bucsile de la diferential da exprimarea mea a fost una mai neinginereasca :). Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Si eu am o vibratie asemanatoare si luni ma duc cu ea la mecanic.E posibil sa fie si de la acele crucii cardanice sau/si de la rulment(de sprijin)in ciuda faptului ca te-ai uitat pe dedesubt...si mai ales ca ai spus ca masina a fost pe post de tractor.
Link to comment
Share on other sites

Acuma am venit din service iar baietii de acolo impreuna cu mine si cu @bogdan_chis am vazut ca nu are nimic subframe-ul e intreg, bucsile sunt in regula, bucsile de prindere de la diferential sunt si ele ok, asadar trebuie sa desfacem cardanul si sa vedem ce are acolo in neregula fie rulment, sau flanse, daca e pus la semn nuca de centrare sa aiba toleranta de 4mm plus alte carcoafe. Revenim cu pareri si cu noutati in legatura cu demontat si montat plus aliniat cardanul, o sa fie cateva zile frumoase :) pentru aceasta operatiune dar macar lucram cu GURU (A.K.A bogdan_chis) la care ii multumesc de promptitudine precum si de detaliile tehnice oferite. :popcorn: Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Se pare ca si aceasta problema dezbatuta a fost rezolvata printr-un mod neasteptat trebuie inlocuiti rulmentii de la rotile fata. Am inlocuit un rulment pe spate iar trepidatia s-a diminuat dar nu total astfel incat in urmatoarele saptamani am sa trec la inlocuirea rulmentilor care au mai ramas de inlocuit. Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.