Jump to content

tractiune spate vs. tractiune fata


cyborg

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pentru soferul obisnuit, subvirarea e mai usor de stapanit decat supravirarea. In cazul subvirarii, teoretic se corecteaza usor prin reducerea de viteza, asta combinat cu un ABS bun, face minuni. In cazul supravirarii, efectele sunt dezastruoase pentru, probabil, majoritatea soferilor.

 

In general, adaugat la faptul ca tehnic este mai usor si ieftin, asta e motivul pentru care majoritatea masinilor au tractiune fata...

 

Sunt multe de spus aici...

Link to comment
Share on other sites

Unde am spus eu asta?!? Supravirarea (des intalnita la tractiunea spate) este greu de controlat, iar producatorii o folosesc totusi din mai multe motive: traditie, sportivitate, etc.

 

Subvirarea, e usor de controlat, dar apare intotdeauna in cazul "totul pe fata': tractiune si motor. Adica greutatea e in fata. Se iese usor din subvirare, reducand viteza. Iar daca se accelereaza in curbe, tractiunea are rol de a tine masina pe traiectorie.

Link to comment
Share on other sites

Aici sunt multe de spus. In principiu are de a face cu trei lucruri (nu neaparat in ordinea importantei):

 

- transferul maselor la aceleratie inspre puntea spate -> aderenta mare

- repartizare de greutate mai buna

- directie si suspensie mai buna, din cauza ca nu incurca si transmisia acolo. Imagineaza-ti cum arata wishbones la rotile fata la F1.

 

Probabil mai sunt altele, dar sunt mi-e lene sa ma gandesc acum

Link to comment
Share on other sites

Aici sunt multe de spus. In principiu are de a face cu trei lucruri (nu neaparat in ordinea importantei):

 

- transferul maselor la aceleratie inspre puntea spate -> aderenta mare

- repartizare de greutate mai buna

- directie si suspensie mai buna, din cauza ca nu incurca si transmisia acolo. Imagineaza-ti cum arata wishbones la rotile fata la F1.

 

Probabil mai sunt altele, dar sunt mi-e lene sa ma gandesc acum

13440[/snapback]

Mai este si unghiul de viraj mai mare la tractiune spate,comparativ cu fata,aceasta din urma fiind limitata de amovibilitatea planetarei-deci in concluzie o manevrabilitate mai mare ptr. spate(mai ales intoarceri)

-in cazul deraparii,spatele are sanse de redresare mai rapida ,prin corectii ale volanului dreapta-stanga,fata fiind foarte greu de redresat daca a intrat in derapaj

Link to comment
Share on other sites

Mai este si unghiul de viraj mai mare la tractiune spate,comparativ cu fata,aceasta din urma fiind limitata de amovibilitatea planetarei-deci in concluzie o manevrabilitate mai mare ptr. spate(mai ales intoarceri)

-in cazul deraparii,spatele are sanse de redresare mai rapida ,prin corectii ale volanului dreapta-stanga,fata fiind foarte greu de redresat daca a intrat in derapaj

13441[/snapback]

 

Directia am mentionat-o... E legata de manevrabilitate...

Link to comment
Share on other sites

Explicatia lui romulus este ca la carte, intru totul de acord.

 

Mai simplu:

- daca masina este fwd atunci puntea fata este ocupata cu doua lucruri deodata,respectiv virare si asigurarea tractiunii.

 

-daca masina este Rwd, puntea fata se ocupa numai de virare iar puntea spate de tractiune.

 

De multe ori nu se observa, dar in cazul masinilor de peste 200cp, forta masiva a motorului ingreuneaza acuratetea directiei.

 

La masinile sport,parerea mea, tractiunea spate e cea mai buna pentru ca, se asigura astfel o distribuire a maselor corespunzatoare si puntea fata se ocupa numai cu ceea ce ar trebui ea sa faca:

-virare

-franare

-tangaj

-si celelalte

 

Lasand in seama puntii spate tractiunea si motricitatea.

 

Explicatie data de Jeremy Clarcson TopGear.Uk

Link to comment
Share on other sites

Sa nu uitam confortul oferit de tractiunea spate. Iar "astea doi"... nu se adreseaza oricui...

 

Comparati de exemplu feeling-ul demarajului cu rotile bracate la masina cu tractiune spate vs spate. Mi-au spus-o multi amici de la tara, deci nu trebuie sa fii ultimul fitzos ca sa-ti dai seama.

 

Iar ca sofer ... no comment. Am condus masini mai noi (decat a mea:P) cu tractiune fata, e adevarat nu sportive (115cp) care nu mi-au oferit nici o satisfactie. Mult mai placut a fost chiar si 518-le din 77...

 

Era pe forumul Autoshow un articol dintr-o revista americana care prezenta pe larg avantajele propulsiei.

Link to comment
Share on other sites

de multi ani conduc masini cu tractiune spate, mai rar si cu tractiune fata. dupa parerea mea tractiunea spate e mult mai confortabila(exceptie facand iarna cand daca nu ai cauciucuri corespunzatoare e nasol rau, dar de 2 ani m-am dotat cu cauciucuri de iarna si nu am absolut NICI o problema). eu personal nu mi-as mai cumpara masina cu tractiune fata. :blink:
Link to comment
Share on other sites

tractzine pe spate e normal, tractziune pe fatza e inventata de japonezi pentru ca e mai ieftin de facut.

 

Urasc masinile cu tractziune pe fatza, asta poate ca in un XR6 peste 600hp cu tractziune pe fatza tziar smulge volanu din mana.

 

Greutatea e mult mai mare pe fatza la masinile cu tractziune pe fatza = la o curba si cu viteza mai mare inloc sa iei curba mergi tot drept insa la tractziune pe spate se poate sa te invartzi, oricum daca esti sofer cat de cat o sa regretzi toata viatza ca tziai ulat masina cu tractziune pe fatza :blink:

 

BMW si Mercedes stiu ce fac, chiar si Seria 1 are tractziune pe fatza. Nu e de mirat de ce BMW ishi bate joc de masinile cu tractziune pe fatza in curbe :)

Link to comment
Share on other sites

cred ca e doar o greseala, probabil ca a vrut sa spuna tractiune spate :) Chiar si seria 1 e BMW!

 

Oricum, cine a condus mult timp doar tractiune fata are nevoie de timp sa se obisnuiasca cu tractiune spate. Dar si eu sunt de acord : e un alt feeling tractiunea spate si o data ce te obisnuiesti cu ea, nu mai vrei tractiune fata :blink:

Iar BMW n-ar mai fi BMW daca ar fi FWD!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
chiar nu ma pricep la tractiuni. de ce marea majoritate a producatorilor fososesc tractiunea pe fata, mai putin "astea doi"... :blink:

13418[/snapback]

 

Probabil pt ca e mai grea masina pe fata si are aderenta mai buna.. adica la o accelerare mai brusca nu risti sa iti fuga masina intr-o parte cum ti-ar putea face la o tractiune spate

Link to comment
Share on other sites

tractzine pe spate e normal, tractziune pe fatza e inventata de japonezi pentru ca e mai ieftin de facut.

 

Urasc masinile cu tractziune pe fatza, asta poate ca in un XR6 peste 600hp cu tractziune pe fatza tziar smulge volanu din mana.

 

Greutatea e mult mai mare pe fatza la masinile cu tractziune pe fatza = la o curba si cu viteza mai mare inloc sa iei curba mergi tot drept insa la tractziune pe spate se poate sa te invartzi, oricum daca esti sofer cat de cat o sa regretzi toata viatza ca tziai ulat masina cu tractziune pe fatza :blink:

 

BMW si Mercedes stiu ce fac, chiar si Seria 1 are tractziune pe fatza. Nu e de mirat de ce BMW ishi bate joc de masinile cu tractziune pe fatza in curbe :)

13615[/snapback]

aaa era o gluma cu tractiunea fata la seria 1? sau o greseala de tipar?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.