Jump to content

GPL


bogdan-cta

Recommended Posts

Si-a montat careva? Aveti idee de pret? Anul trecut erau in teste inca si nu primisera omologarea RAR. Instalatia e buna si pentru cei pasionati de tuning: creste mult puterea motorului(CP, torque) zgomot mai mic, etc dar si pentru cei mai stransi la buzunar care si-au luat diesel din considerent economic: creste arderea de la 82% la 95%, scade consumul cu 40%, se reduc depunerile de zgura, elimina necesitatea de a curata EGR si alte panarame ce se umplu de mazga de la motorina sau ulei ars, etc.
Link to comment
Share on other sites

e super ok instalatia, am intalnit in italia pe utilaje, fara obiectii, super bine daca aduce cineva si la noi. stii vreun importator ?

 

WLF - presupunand ca s-ar putea monta bujii cu scanteie (spark plugs) in locul bujiilor incandescente (glow plugs), lucru total imposibil de altfel fara modificari majore, ce or sa faca dupa montaj bujiile alea pe un MAC?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Uite ce am gasit pe net:

Sistemul utilizat foloseste un amestec de motorina cu GPL. Dezvoltarea acestui sistem dual, motorina+GPL (DFD = dual fuel diesel), a fost motivata de obtinerea unor cheltuieli mai reduse pentru combustibil, obtinerea unor emisii poluante mult mai mici, precum si a unei fiabilitati mai mari a motoarelor diesel. Motorina, care are o ardere de 82%, amestecata cu propanul dezvolta o ardere aproape completa de 97.5%, asemanatoare cu a benzinei.

Trebuie specificat faptul ca, in 2005 instalatia gpl pentru diesel avea o justificare importanta numai pentru masinile care circulau mult in afara localitatilor. Acum s-au schimbat datele, sistemele fiind recomandate si pentru turisme. Functionand in sistem dual, senzorul de pozitie al pedalei de acceleratie, transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. In acest moment, se schimba procentul de amestec motorina/gpl in favoarea gpl-ului. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Astfel se obtine si arderea completa si cresterea puterii motorului.

 

Beneficiile folosirii acestui sistem sunt:

 

* economie de combustibil intre 5%-40%, in functie de sarcina;

* cresterea puterii motorului pana la 30%;

* cresterea cuplului motor pana la 40% ;

* uleiul se pastreaza mai mult timp curat(schimbul se face la un numar mai mare de kilometri);

* cresterea semnificativa a fiabilitatii motorului;

* reducerea costurilor pentru intretinerea motorului, datorate arderii complete ;

* reducerea emisiilor poluante si automat a mirosului specific al gazelor de evacuare;

* reducerea zgomotului motorului.

 

Sistemul este format din:

 

* rezervor GPL

* electrovalva GPL,care deschide si inchide trecerea GPL, prevazuta cu un filtru

* reductor-vaporizator, care vaporizeaza gpl-ul si reduce presiunea la valorile dorite

* rampa de injectoare de gpl

* E.C.U.(calculatorul), care controleaza electronic sistemul

* buton de comutare diesel - L.P.G.

* senzor M.A.P.,care masoara presiunea G.P.L.transmitand semnal catre E.C.U.pentru calcularea cantitatii G.P.L. necesare motorului

* senzor de pozitie al pedalei de acceleratie

 

Eram curios sa-mi spuna cineva daca si-a montat, cum functioneaza; ma gandeam sa pun pe masina, dar costa undeva la 1000Euro si vreau sa vorbim cu cineva care deja foloseste.

Link to comment
Share on other sites

EU totusi nu inteleg faza cu reducerea zgomotului,pt ca din cate stiu,zgomotul motoarelor diesel vine in principal de la pompa de injectie,si atunci cum se reduce zgomotul?

Alta nelamurire ar fi pornirea mai ales iarna:pai daca se inlocuiesc incandescentele si se introduc cele pt gpl,mai pormeste atat de usor,tinand cint ca motorina se aprinde prin compresie,iar gazul avand o temp ff scazuta,iarna ii va fi f greu sa se aprinda?

Link to comment
Share on other sites

catalin bum bum e36 bmw - indiferent de combustibilul cu care e conceput sa functioneze initial un motor, benzina sau motorina, instalatiile de GPL sunt concepute in asa fel incat sa nu se aduca modificari sistemelor originale ale masinii, in cazul lipsei posibilitatii de alimentare cu GPL sau in cazul defectarii instalatiei, masina trebuie sa poata functiona cu sistemele originale. asa ca, relax, bujiile raman la locul lor.

 

Rares_CJ - GPL, dupa cum se si numeste....nu cred ca are ce sa cauta in sistemul de injectie...

Link to comment
Share on other sites

exact,nu se schimba nimic din cate inteleg,doar ca masina va merge cu un amestec de motorina si GPL, la relanti probabil 100% motorina 0% gaz si pe masura ce cresc turele se inverseaza proportiile ...oricum interesant, auzisem ca se poate monta pe diesel cu conditia sa mearga distante lungi si opriri putine,ma bucur ca evolueaza tehnologia..
Link to comment
Share on other sites

Printre altele e vorba si de fițĂŁ, puterea la diesel putand sa creasca cu pana la 40%; benzinarele in schimb leșinĂŁ pe gaz. Iar daca scade consumul, e smekerie si mai mare. Cine are diesel stie cat consuma un motor de 3000 sau 2000 comparativ cu cele de 1800 sau 1500, si aici nu ma refer numai la BMW ci la cele renumite pentru 5 la suta in oras la care nu s-ar justifica.
Link to comment
Share on other sites

Eu totusi nu vad o economie la asta,adica unde facem economie,la buzunar sau la cantitatea de combustibil?pai sa inteleg ca:avem 3 motoare de 1.6l,unul pe benzina,nunul diesel si al 3-lea diesel+gpl;la cel de benzina avem un consum mediu de 9%,la cel diesel de 6,5%,iar ultimul sa fie de 4%??? Sau faza cu economia la buzunar,pai ce economie fac eu can sunt obligat sa bag si motorina,pt ca din cate s-au scris mai sus functionarea motorului se face pe baza amestecului de motorina cu gaz,si atunci ce economie fac cand litrul de motorina costa 5,2 lei?

Pe ala de benzina care are montat gpl pe el ii inteleg economia,bag gaz si circul doar pe gaz,dar asta?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare. Am un bmw e36 brek 318i hidramat, iar acum 2 saptamani mi-am montat gpl pe masina si sant foarte multumit. Consum benzina in oras 15% iar cu gpl tot 15%, dar bani sant alti. :thumbsup:

 

 

 

 

care e treaba cu, consumul?majoritatea zic ca le consuma putin mai mult,1-3l la suta pe gpl?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.