Jump to content

Cum se verifica valva pcv ?


LUF

Recommended Posts

Am demontat si eu valva la masina mea. Nu imi dau seama daca este sau nu stricata. Am suflat aer in ea si trece,la fel d eusor trece si in sens invers. Sune asta ceva despre functionalitatea ei?

Pentru motorul meu m43b18 care este producatorul pentru aceasta valva? Am intrebat la un magazin de piese si au pe producatori de la vaico, swag si FEBI? Astea sunt ceva mai ieftine decat pe original.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa tragi prin orificiul de jos tinand degetul pe teava pe care se pune furtunul, cand tragi trebuie sa inchida si tinand tras trebuie sa poti lua degetul dar sa nu treaca aer. (valabil la E46, acum vad ca ai E36)

 

 

 

 

motorul, cand e rece, chiar daca valva PCV e buna, merge "aiurea"

 

 

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

trebuie sa tragi prin orificiul de jos tinand degetul pe teava pe care se pune furtunul, cand tragi trebuie sa inchida si tinand tras trebuie sa poti lua degetul dar sa nu treaca aer. (valabil la E46, acum vad ca ai E36)

 

 

 

 

motorul, cand e rece, chiar daca valva PCV e buna, merge "aiurea"

 

motorul merge bine si la rece si la cald.

Am facut cum ai zis tu. Am tras aerpe la cea de jos si am tinut cu degetul in partea cealalta, si simt cum se misca ceva inauntru,se aude dar imediat ce iau degetu pot trage aer lejer. Este aceeasi valva ca la orice m43 de pe e46, am gasit poza pe net si scrie acelasi lucru si pe asta.

P.S. Am desfacut valva fiindca banuiam ca e o problema cu ea deoarece simt miros de gaze nearse la evacuare destul de pregnant atunci cand e motoru rece.

Link to comment
Share on other sites

Valva aia are o membrana, care ori e intreaga ori nu e intreaga.

De obicei se vede daca e rupta sau nu. Daca nu-ti dai seama, faci cum a zis Myx, pui gura unde vine furtunul, tii mana in partea cealalta, tragi ca sa creezi un vid, cand auzi un zgomot iei mana, dar tii la gura in continuare, si nu ar trebui sa scape.

Link to comment
Share on other sites

Valva aia are o membrana, care ori e intreaga ori nu e intreaga.

De obicei se vede daca e rupta sau nu. Daca nu-ti dai seama, faci cum a zis Myx, pui gura unde vine furtunul, tii mana in partea cealalta, tragi ca sa creezi un vid, cand auzi un zgomot iei mana, dar tii la gura in continuare, si nu ar trebui sa scape.

 

Rhaziel zice invers legat de orificiul pe care tragi aer. Ar trebui sa mearga in orice sens testul?

P.S. 240 de lei pe original, am facut comanda, ajunge maine dimineata. O sa va scriu aici cand o iau si o testez cum ar trebui sa mearga una noua.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa o verific si pare a fi buna.Trebuie sa astupi orificiul mic care intra in admisie si sa tragi pe unde intra furtunul si membrana se va misca.

hmm, acum am incercat si eu si merge si la mine asa, se ridica partea din mijloc si-mi departeaza degetul de pe gaura din mijloc, sper ca nu am dat banii degeaba, o sa verific maine.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa elucidam misteru. Am luat valva noua, si singuru test concludent este urmatorul:

pui gura la stutzul unde intra furtunul, si un deget la gaura din mijloc si tragi aer, apoi iei degetul tragand in continuare aer cu putere.

Rezultatul este ca o chestie se ridica in gaura din mijloc si inchide valva nepermitzand aerului sa intre in valva, deci creeaza un vacuum inauntru. La cea veche, se ridica chestia aia din mijloc dar cand ii dadeam drumu intra aer, nu inchidea(cel putin nu am tras eu aer destul de tare pt ca mirosea urat a ulei si benzina si mi-a fost scarba).

In rest poti sa suflii aer pe orice parte si merge, poti sa tragi prin gaura din mijloc si nu face decat sa se ridice mijlocul dar cand iei degetul d ela stutz trece aeru.

 

Sper sa ajute pe viitorii posesori de BMW e36 si e46 aceste sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Sunt inca la servici, n-am ajuns acasa sa o montez insa o sa adaug un feedback si dupa ce o montez. Masina nu se manifesta nici cum, in sensul rau, aveam insa impresia ca la evacuare se simte un miros ceva mai incarcat

 

Am montat-o, nici o schimbare, nici nu avea ce sa se schimbe de indata ce masina mergea bine si inainte. In schimb noutatea e ca si valva cea veche e functionala, probabil trebuia decat curatata. La testul cu trasul aerului pe la stutz a creat vacum si ramane asa pana ii dau drumu de la gura. Asta e, nu-mi pare rau ca am dat banii degeaba, sunt multe piese pe care le-am schimbat preventiv, de-asta masina nu mi s-a stricat niciodata. Daca e cineva interesat de o valva buna o dau la bani putini, de preferabil sa fie din Craiovasa nu mai dea bani pe curier.

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Ce bine ca am gasit topicul asta!!!!

Am o maaaare problema. Azi am fost cu ea la mecanic sa-mi schimbe curelele, o rola(intinzator)si pompa de apa. Toate bune si frumoase,dupa ce i-a facut aerisirea la inst de racire,mi-a zis sa las motorul pornit pt a vedea cum se prezinta situatia dupa ce i-a schimbat respectivele piese. La un momentdat,deodata a inceput un fluierat destul de puternic numai la relanti,cand acceleram disparea acest sunet. Dupa lungi cautari,mecanicul a scos furtunul care face legatura intre PCV si capacul chiulasei,cand deodata a disparut fluieratul. Precizez ca in momentul in care a inceput sa fluiere,am simtit si un miros de ars. Din cate am inteles,intre valva aceea si galerie(practic in continuarea galeriei de admisie)se afla un motoras care nu stiu(nu am inteles bine)ce rol are,oricum e o piesa destul de ciudata din plastic cu multe fire cu mufe. INTERESANT a fost faptul ca in momentul scoaterii furtunului,nu a aparut nici-o schimbare in functionarea motorului,in sensul ca nu s-a subturat si nici nu s-a supraturat.

Intrebarea mea este daca intr-adevar acolo exista motorasul de care am vb,si daca e posibil sa se fi ars,si care e rolul lui alaturi de valva PCV?am inteles ca e si fff scump! :bashwall:

Masina,un e36 318i din '95.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.