Jump to content

Cum se verifica valva pcv ?


LUF

Recommended Posts

Din ce zici tu in continuarea admisiei este piesa 6, din schema asta http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1516&hg=11&fg=40 . Dar nu stiu sa aiba ceva fire, nu se vad intrand acolo.

E posibil s ate referi poate la valva de relanti, care se afla sub partea superioara a admisie si atunci e vorba de piesa 8 din urmatoarea schema http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=13_0390&hg=13&fg=15 , valva de relanti, altceva nu stiu ce e pe acolo.

Deci?

Link to comment
Share on other sites

Exact Domi,este piesa nr 6,la fel cum a spus si mihai,deci la ea ma refeream. E,aia am inteles ca are un motoras inauntru si s-ar fi ars,e adevarat?si ce rol are?

 

Din ce zici tu in continuarea admisiei este piesa 6, din schema asta http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1516&hg=11&fg=40 . Dar nu stiu sa aiba ceva fire, nu se vad intrand acolo.

E posibil s ate referi poate la valva de relanti, care se afla sub partea superioara a admisie si atunci e vorba de piesa 8 din urmatoarea schema http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=13_0390&hg=13&fg=15 , valva de relanti, altceva nu stiu ce e pe acolo.

Deci?

Nu Mihai,e vorba de piesa nr 6 din prima imagine.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu sigur daca e motoras, sau e un electromagnet care impinge tija clapetei.

http://i259.photobucket.com/albums/hh284/lpcapital/DISA%20Simulator/DSC02673.jpg

E o clapeta care deschide/inchide, si modifica traseul circuitul de admisie.

Asta influenteaza cuplul - mai mare la turatii mici, iar dupa 4500 rpm, cuplul scade, si creste puterea motorului.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Hai sa elucidam misteru. Am luat valva noua, si singuru test concludent este urmatorul:

pui gura la stutzul unde intra furtunul, si un deget la gaura din mijloc si tragi aer, apoi iei degetul tragand in continuare aer cu putere.

Rezultatul este ca o chestie se ridica in gaura din mijloc si inchide valva nepermitzand aerului sa intre in valva, deci creeaza un vacuum inauntru. La cea veche, se ridica chestia aia din mijloc dar cand ii dadeam drumu intra aer, nu inchidea(cel putin nu am tras eu aer destul de tare pt ca mirosea urat a ulei si benzina si mi-a fost scarba).

In rest poti sa suflii aer pe orice parte si merge, poti sa tragi prin gaura din mijloc si nu face decat sa se ridice mijlocul dar cand iei degetul d ela stutz trece aeru.

 

Sper sa ajute pe viitorii posesori de BMW e36 si e46 aceste sfaturi.

 

 

 

 

s-o luam logic:

 

 

-admisia creaza vacuum tragand chestia aia mica de plastic in jos, inchizand gaura

 

-furtunul care intra in supapa vine din capacul axului cu came iar cand se creaza presiune impinge in membrana supapei PCV ridicandu-se acea "chestie" care inchide gaura de jos permitand gazelor sa intre in admisie.

 

astfel, ca sa verifici trebuie sa simulezi vacuumul admisiei deci sa tragi prin gaura de jos dar fara ca cea pe unde intra furtunul sa fie libera(ca nici pe motor nu e libera ci vine din carter). Dupa ce ai tras si chestia de plastic(cu un mic oring) a inchis gaura trebuie sa poti lasa degetul de pe gaura unde intra furtunul fara sa intre aer... chestia de plastic pe care tu o tii trasa (vacuum) sa inchida perfect gaura...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Este o electrovalva,la modelul meu valva e la vedere si cand masina e la relanti pot sa pun mana sa verific daca sta inchisa, daca nu inseamna ca e dusa membrana de la valva.Multi merg cu aceasta valva sparta dar nu-si dau seama pt.ca nu influentiaza mersul motorului doar ii scade cuplul la turatii mici.Deci daca simti ca masina nu mai trage la plecari de pe loc ca inainte e posibil sa fie disa de vina.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

s-o luam logic:

 

 

-admisia creaza vacuum tragand chestia aia mica de plastic in jos, inchizand gaura

 

-furtunul care intra in supapa vine din capacul axului cu came iar cand se creaza presiune impinge in membrana supapei PCV ridicandu-se acea "chestie" care inchide gaura de jos permitand gazelor sa intre in admisie.

 

astfel, ca sa verifici trebuie sa simulezi vacuumul admisiei deci sa tragi prin gaura de jos dar fara ca cea pe unde intra furtunul sa fie libera(ca nici pe motor nu e libera ci vine din carter). Dupa ce ai tras si chestia de plastic(cu un mic oring) a inchis gaura trebuie sa poti lasa degetul de pe gaura unde intra furtunul fara sa intre aer... chestia de plastic pe care tu o tii trasa (vacuum) sa inchida perfect gaura...

 

Deci am desfacut din nou valva, si doar cand trag pe stutul unde vine furtunul, si tin mana partea cealalta, atunci se ridica membrana.

Daca fac cum ai zis tu, se ridica membrana, dar nu tine...

 

Daca as gasi una noua, as verifica, asa nu stiu ce sa cred...

 

Inca ceva, referitor la PCV... Dupa un anumit timp (sau numai la mine, nu stiu), din cauza caldurii, sau vechimii, valva se stramba...

Eu am dat jos galeria de admisie, pentru a ajunge la electromotor, si implicit si flansa aia pe care e pus pcv-ul.

Spre surprinderea mea, daca astupam gaurelele din flansa, si suflam in pcv, iesea aer, si inca foarte mult, pe sub pcv. (sageata de mai jos)

 

Solutia... Am scos garnitura, am pus un fir de snur de azbest (parca asa ii zice, e rezistent la temperaturi foarte mari), apoi am pus garnitura, am strans bine suruburile, iar rezultatul... Nu mai sufla deloc pe acolo.

Si se simte, masina merge mult mai bine acum.

 

Deci, daca aveti probleme / simptome care s-ar datora pcv-ului, verificati si etanseitatea acesteia. Pe plan drept, se vedea clar ca a mea e putin curbata, partea pe care e garnitura e putin intrata inauntru.

post-13255-0-13574700-1301396445_thumb.jpg

post-13255-0-93790000-1301396476_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Deci am desfacut din nou valva, si doar cand trag pe stutul unde vine furtunul, si tin mana partea cealalta, atunci se ridica membrana.

Daca fac cum ai zis tu, se ridica membrana, dar nu tine...

 

Daca as gasi una noua, as verifica, asa nu stiu ce sa cred...

 

Inca ceva, referitor la PCV... Dupa un anumit timp (sau numai la mine, nu stiu), din cauza caldurii, sau vechimii, valva se stramba...

Eu am dat jos galeria de admisie, pentru a ajunge la electromotor, si implicit si flansa aia pe care e pus pcv-ul.

Spre surprinderea mea, daca astupam gaurelele din flansa, si suflam in pcv, iesea aer, si inca foarte mult, pe sub pcv. (sageata de mai jos)

 

Solutia... Am scos garnitura, am pus un fir de snur de azbest (parca asa ii zice, e rezistent la temperaturi foarte mari), apoi am pus garnitura, am strans bine suruburile, iar rezultatul... Nu mai sufla deloc pe acolo.

Si se simte, masina merge mult mai bine acum.

 

Deci, daca aveti probleme / simptome care s-ar datora pcv-ului, verificati si etanseitatea acesteia. Pe plan drept, se vedea clar ca a mea e putin curbata, partea pe care e garnitura e putin intrata inauntru.

 

Tine, dar trebuie s aincerci d emai multe ori si sa tragi tare si scurt, eu asa am facut si o sa vezi ca daca pui limba in stutzu ala iti ramane valva prinsa d elimba :), a mers si cu valva noua si cu cea veche.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Avand si eu problema cu o mica variatie de relantiu suspectez valva PCV si vin si eu cu o intrebare.A incercat careva sa excluda acea valva? adica sa obtureze gaura de pe flansa de la galeria de admisie cu o flansa oarba si sa lase furtunul care capteaza gazele din capacul de la culbutori si carter liber (in aer) eventual prelungit si tras pe sub masina asa cum se facea odata la batranele Dacii princiupiul ar fii asemanator,eu cred ca are doar rol de a arde gazele din carter pt. a nu le elimina in natura si a polua mai mult.Tin minte ca daca te prindea R.A.R-ul cu acel furtun tras sub masina la Daciile ale caror segmenti erau teminati te amendau de iti mergeau fulgii.Cel putin la Matiz,Supernova,Logan,Cielo,Megane acel furtun este introdus in carcasa filtrului de aer sau inainte de clapeta de acceleratie motiv care motorul pas cu pas(ce tine relatiul) se imbacsea foarte repede. Edited by gabyyy26
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

fluctuatia de relanti e posibil sa vina din cauza ei?am schimbat sonda lambda, curatat clapeta si icv, filtru aer este nou.cand accelerez si revine la relanti revine ok pana pe la 1200 dupa revine mai ushor pana pe la 750 si apoi incepe si fluctueaza intre 400-500 si 1000 rpm.Maine imi vin si bujiile sa le inlocuiesc....este posibil sa fie de vina valva PCV? :blink:

 

stie cineve un cod al piesei pt a incerca sa il cumpar?multumesc

 

 

e36 316 m43

Edited by stalex2004
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut.

Am un e36 de ceva timp si azi cand nu aveam ce face si m-am uitat pe la motor sa vad care e treaba lichidelor am observa ca furtunul care duce de la valva pcv la capacul culbutorilor e sectionat in 2, capatul dinspre capac fiind lasat liber in jos iar celalat capat infipt in stutul valvei este obturat cu un surub. Manaria asta cred ca a fost facuta de vechiul propietar, ptr ce, nu stiu... asta e si intrebarea ...

Cert e ca motorul functioneaza super ok, nu consuma ulei , doar niste mici fluctuatii la relanti la cald.

Stie cineva ce cod are furtunul acela? Sau de care sa cumpar?

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Am un e36 de ceva timp si azi cand nu aveam ce face si m-am uitat pe la motor sa vad care e treaba lichidelor am observa ca furtunul care duce de la valva pcv la capacul culbutorilor e sectionat in 2, capatul dinspre capac fiind lasat liber in jos iar celalat capat infipt in stutul valvei este obturat cu un surub. Manaria asta cred ca a fost facuta de vechiul propietar, ptr ce, nu stiu... asta e si intrebarea ...

Cert e ca motorul functioneaza super ok, nu consuma ulei , doar niste mici fluctuatii la relanti la cald.

Stie cineva ce cod are furtunul acela? Sau de care sa cumpar?

 

Ori avea valva pcv stricata si nu mai vrut sa dea banii pe alta ori masina are presiune prea mare pe carter

Da daca nu manaca ulei cel mai probabil s-a zgarcit

Link to comment
Share on other sites

pt inceput , pune un furtun din comert....e undeva la 10-15 lei.. ca sa vezi daca e valva buna, si daca totul este ok cu ea conectata...apoi dupa caz, schimbi valva, nu e asa scumpa, eu am dat 30lei pe una SH o am de 1 an si ceva pe masina si e buna si acuma,+ ca eu am si furtun din ala din comert, este de 1 an pe masina si totul este ok.....
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am reusit intr-un final sa schimb furtunul (greu cu timpul asta), dar din pacate valva cred ca este dusa. La prima pornire la rece motorul s-a balbait si a murit apoi la a doua cheie au aparut fluctuatii mari la ralanti insotite de un suierat din zona valvei + lag in acceleratie. Deci, se cere schimbata.
Link to comment
Share on other sites

Am reusit intr-un final sa schimb furtunul (greu cu timpul asta), dar din pacate valva cred ca este dusa. La prima pornire la rece motorul s-a balbait si a murit apoi la a doua cheie au aparut fluctuatii mari la ralanti insotite de un suierat din zona valvei + lag in acceleratie. Deci, se cere schimbata.

 

exact!...asa imi facea si mie, inclusiv acel suierat....imediat cand am schimbat valva, motorul mergea perfect

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am reusit de am schimbat si valva pcv cu una noua fabricata de Vaico la 169 lei (cea de origine am gasit-o la 350 lei si nu m-am indurat sa dau atatia bani). Motorul toarce bine acum fara fluieraturi si fluctuatii, consumul s-a diminuat considerabil si accelereaza mult mai bine, are zvac. A ramas o mica fluctuatie la pornire - turometrul se duce in 800 rpm, cade la 500 si apoi se stabilizeaza repede la 800. Cred ca tre sa ma bag si regulatorul de relanti dar in viitor intrucat nu ma jeneaza asa tare
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

la valva pcv de la modelul cu facelift ce defecte poate sa aibe in afara daca se rupe membrana?

 

am demontat valva si am desfacut partea cu membrana,nu era rupta,am curatat si montat la loc.

 

are 3 iesiri ,astupam doua si prin una trageam ,apoi deblocam cele doua iesiri si ramanea vid.

 

este modelul din poza

 

 

 

 

post-36571-0-43928900-1446400955_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.