Jump to content

Probleme pornire e90 320d


bo6dan

Recommended Posts

Salut!

Acum 2 saptamani in timp ce conduceam mi s-a oprit brusc masina si s-a aprins engine light in bord. Dupa ce am incercat in repetate randuri sa o pornesc, si nu am reusit, a trebuit sa o duc pe platforma la un service bmw. Acolo am aflat ca "presiunea in rampa" e 1.5 bar in loc de 4, dar nu stiau care e cauza. Din cauza costurilor extrem de ridicate am decis sa iau masina de acolo si spre uimirea mea, totul mergea ok. Timp de 5 zile a mers perfect pana cand nu a mai pornit deloc. Am dus-o intr-un service autorizat unde dupa 2 zile de teste au ajuns la concluzia ca ar putea fi "pompa de inalta presiune" si posibil, "valva de control a pompei". Le-au inlocuit cu unele noi dar masina refuza sa porneasca. Are cineva idee ce ar putea fi ? Presiune e ok pana la pompa de inalta presiune, dar de acolo nu se mai intampla nimic.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai inteles bine cu "presiunea pe rampa", ori locatia ori valorile, presiunea in rampa e de minim 250bar in timpul pornirii, cand invarte doar electromotorul.

Poate au ei au zis ca e 1.5 in loc de 4 dar nu se refereau la bari, ci la procente din maxim sau stiu eu ce.

Daca a mai mers si dupa prima intmplare eu zic ca NU e pompa de inalta.

Ai grija pe unde mergi sa nu probeze careva cu mufa de la valva scoasa pentru ca nu mai are ce sa descarce presiune din rampa si se to acumuleaza pana se strica ceva sau se sparge vreo teava.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai inteles bine cu "presiunea pe rampa", ori locatia ori valorile, presiunea in rampa e de minim 250bar in timpul pornirii, cand invarte doar electromotorul.

Poate au ei au zis ca e 1.5 in loc de 4 dar nu se refereau la bari, ci la procente din maxim sau stiu eu ce.

Daca a mai mers si dupa prima intmplare eu zic ca NU e pompa de inalta.

Ai grija pe unde mergi sa nu probeze careva cu mufa de la valva scoasa pentru ca nu mai are ce sa descarce presiune din rampa si se to acumuleaza pana se strica ceva sau se sparge vreo teava.

 

E foarte posibil sa nu fi inteles bine. Am schimbat pompa de inalta, senzorul de presiune, releul de presiune. Am testat injectoarele si toate erau bune. Mecanicul zice ca ori e ceva banal ori e calculatorul masinii. E posibil sa fie o siguranta ceva ? Oricum el a refuzat sa mai continue cu masina pentru ca nu isi da seama.

 

Din cate am citit pe forum e foarte posibil sa fie axul cu came. L-am sunat pe mecanic si a zis ca nu are legatura cu presiunea de la pompa de inalta. E adevarat ?

Link to comment
Share on other sites

Este adevarat, nu are treaba cu presiunea.

Deci tu ai platit o pompa de inalta presiune degeaba? Sau le-ai dat-o inapoi? Daca ai schimbat-o inseamna ca s-au uitat si daca lantul e intreg, adica daca pompa este antrenata de vibrochen.

Senzorul de presiune de pe rampa functioneaza ok? sau nu v-ati atins de el?

 

Ca sa fiu sigur ca vorbim de acelasi lucru asta-i pompa de inalta, antrenata de vibrochen pe unul din pinioane si de pe celalat pleaca un lant la unul din axele cu came

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-M47N2/LHD/N/2007/september/browse/fuel_preparation_system/high_pressure_pump/

 

Din ce an e masina?

 

Masina nu da nici un semn ca vrea sa porneasca? sau pare ca porneste si dupa aia "moare"

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Este adevarat, nu are treaba cu presiunea.

Deci tu ai platit o pompa de inalta presiune degeaba? Sau le-ai dat-o inapoi? Daca ai schimbat-o inseamna ca s-au uitat si daca lantul e intreg, adica daca pompa este antrenata de vibrochen.

Senzorul de presiune de pe rampa functioneaza ok? sau nu v-ati atins de el?

 

Ca sa fiu sigur ca vorbim de acelasi lucru asta-i pompa de inalta, antrenata de vibrochen pe unul din pinioane si de pe celalat pleaca un lant la unul din axele cu came

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-M47N2/LHD/N/2007/september/browse/fuel_preparation_system/high_pressure_pump/

 

Din ce an e masina?

 

Masina nu da nici un semn ca vrea sa porneasca? sau pare ca porneste si dupa aia "moare"

Au luat-o inapoi. Dupa ce au pus-o au verificat daca lantul e ok si era. Senzorul l-a schimbat cu unul nou si niciun rezultat.

Da. E identica cu cea din imagine.

07/2007

Pur si simplu motorul nu mai vrea sa porneasca deloc. Doar electromotrul incearca sa il porneasca, dar fara rezultat.

 

mai degraba pare a fi pompa de motorina

Pompa de motorina din rezervor e ok. Cea intermediara e ok. Si cea care vine exact langa motor (din imaginea de mai sus) pare a fi ok. Pana la pompa de inalta presiune, presiunea e ok. Dupa pompa de inalta presiune, nu mai e ok.

Link to comment
Share on other sites

Pompa ok, senzor presiune ok, valva control presiune ok.

Trebuie sa te asiguri daca ai sau nu presiune pe rampa cu un manometru dar unul cu peste 250 (sare lejer de mie daca porneste cumva) bar gasesti doar la cei ce se ocupa cu injectoare/pompe de injectie iar adaptarea la rampa doar sa gasesti pe cineva sa faca ceva custom, nu cred ca tine cineva asa ceva.

Mai simplu si ar putea face oricine ar fi sa demontezi un injector si sa-l cuplezi din nou la rampa dar scos din cilindru. Daca vrei sa faci asa ceva si participi si tu sa-l pui intr-o sticla ceva si sa nu-l ti sub nici o forma de diuza, motorina poate trece prin piele si e toxica ajunsa direct in sange.

 

Mai pune-i sa verifice si tensiunea la injectoare.

 

Ar mai fi comada injectoarelor care e cam dubios sa pice toate comenzile odata, daca au masa e comuna e posibil sa fie asta intrerupta, dar asta ar trebui sa dea eroare, stiu sigur ca scurt-circuitul da eroare.

Deci de verificat si continuitatea conductorilor injectoarelor.

 

Daca ai intr-adevar presiune pe rampa, din pacate si eu tind sa cred spre o problema la calculator.

 

Stiu ca am sugerat chestii ca-n epoca de piatra dar ma gandesc ca eu as fi dispus la orice ca sa-i dau de cap.

Succes sa-i dai de cap.

Link to comment
Share on other sites

Pompa ok, senzor presiune ok, valva control presiune ok.

Trebuie sa te asiguri daca ai sau nu presiune pe rampa cu un manometru dar unul cu peste 250 (sare lejer de mie daca porneste cumva) bar gasesti doar la cei ce se ocupa cu injectoare/pompe de injectie iar adaptarea la rampa doar sa gasesti pe cineva sa faca ceva custom, nu cred ca tine cineva asa ceva.

Mai simplu si ar putea face oricine ar fi sa demontezi un injector si sa-l cuplezi din nou la rampa dar scos din cilindru. Daca vrei sa faci asa ceva si participi si tu sa-l pui intr-o sticla ceva si sa nu-l ti sub nici o forma de diuza, motorina poate trece prin piele si e toxica ajunsa direct in sange.

 

Mai pune-i sa verifice si tensiunea la injectoare.

 

Ar mai fi comada injectoarelor care e cam dubios sa pice toate comenzile odata, daca au masa e comuna e posibil sa fie asta intrerupta, dar asta ar trebui sa dea eroare, stiu sigur ca scurt-circuitul da eroare.

Deci de verificat si continuitatea conductorilor injectoarelor.

 

Daca ai intr-adevar presiune pe rampa, din pacate si eu tind sa cred spre o problema la calculator.

 

Stiu ca am sugerat chestii ca-n epoca de piatra dar ma gandesc ca eu as fi dispus la orice ca sa-i dau de cap.

Succes sa-i dai de cap.

Injectoarele au fost testate cu un fel de "paharele" si totul a iesit bine. Mecanicul, tot spre calculator s-a referit dar sper sa nu fie. E posibil sa fie din cauza imobilizatorului? Problema e ca eu sunt acum in Anglia si luni ar fi trebuit sa plec spre casa si de asta sunt foarte grabit sa o fac.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 years later...

Salutare, am o problema cu un bmw 320d E90 163 cp automat. Masina are 316 000 si functioneaza perfect cel putin pana azi dimineata cand am incercat sa pornesc. Apas butonul start, electromotorul invarte normal dar nu porneste am incercat de 2 ori cate 10 secunde si nimic. Inainte pornea la juma de secunda.

 

Apoi am pus INPA sa vad ce tensiune are bateria (a fost schimbata acum 2 ani) si avea 12 V. La pornire cand apas start scade la 8,7V si sta acolo cand invarte electromotorul. Stiu ca e normal sa scada datorita curentului absorbit dar e normal sa scada asa mult? Poate cineva cu un bmw e90 320d care are INPA face un test si imi spune ce valoare are in timpul pornirii.

 

Apoi am scanat de erori modulele, nici o eroare pe motor doar cateva erori care par a aparea din cauza tensiunii insuficiente.

Am observat cu motorul pornit cand aprind pozitia (angel eyes) se aude un buzz urat.

 

A pornit in final la a 3 a incercare greu si am dat o tura , merge ok, trage masina normal apoi am parcat si maine fac un nou test sa vad.

 

Ce zice-ti ca poate fi?

post-68455-0-64894900-1451683125_thumb.jpg

post-68455-0-26930600-1451683131_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca unele module functioneaza cu 8,7 v,e prea putin,ar trebui sa incarci acumulatorul sau sa il schimbi si sa vezi ce tensiune incarca alternatorul.

 

Alternatorul indica 14.6 volti dupa ce pornesc masina deci ma indoiesc ca problema e de acolo. Cand e terminata bateria ma astept sa invarta greu electromotorul , cel putin asa am experimentat la alte masini.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu , de atunci porneste perfect si bateria nu am incarcat-o. Probabil a prins ceva mizerie pe alimentarea cu motorina ca am mers pe rezerva ultimii 100 km si mai aveam max 5 L cand am ajuns la peco si am facut plinul.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salutare tuturor!!

Este prima data cand scriu pe un forum, dar am simtit ca sunt si eu dator la randul meu cu rezolvarile gasite (mai mult sau mai putin) in urma a multor ore de citit aici.

O sa incerc sa fiu cat mai clar si concis asa cum ar trebui sa se intample aici.

 

Masina este un E90 320D din 2005 motor M47 163Hp.

 

Am pornit o si am lasat o sa mearga cam 45min cand, s a oprit si nu a mai pornit.

In bord nu aveam martori sau mesaje.A doua zi am reusit sa gasesc pe cineva din zona unde s a oprit masina, sa vina si sa puna testerul pe ea.

Testerul a dat probleme la rampa de injectoare (pareri-domne ca este regulatorul de pe rampa sau chiar pompa de inalte,pompele de motorina din rezervor).Am verificat daca primesc curent pompele din rezervor, si surpriza!!!! nu primeau (am alimentat cu sursa externa pompa din dreptul pasagerului si masina a pornit).Ne am indreptat catre panoul de sigurante unde am gasit o siguranta galbena de 20A arsa.Siguranta nr 35.

In urma discutiilor si orelor de citit, cauze ce pot face masina sa nu pornesca (+mesaje tster) sunt urmatoarele:

 

-releu albastru.se gaseste in dretul pasagerului, in cutia alba la mine langa calculatorul masinii.cost pe om 78 lei.nu mai alimenteaza calculatorul masinii.Eroarea data pe tester este "probleme ECU"

-siguranta nr 35 20A din panoul de sigurante.Numai alimenteaza pompa de motorina din rezervor.Eroarea data pe tester'probleme la rampa de injectoare'

-senzorul de pe axul cu came.la mine (am lantul in fata) este langa busonul de ulei.Acesta nu mai se sincronizeaza cu cel de pe vibrochen si considera ca masina nu mai este la 'punct' deci nu mai porneste.Pe tester da eroarea 'senzor AX'

 

Din cauza acestor probleme masina se opreste si nu mai porneste deloc.

 

Am mai avut o problema destul de majora zic eu pe care vreau sa o expun.Poate ajuta pe cineva candva.

 

Masina parca era posedata.Incepeau stergatoarele sa merga, dadeam semnal dreapta si ramanea blocat chiar daca eu faceam stnaga (si tot mergea....1 min), nu mai se accelera, nu mai tragea....La tester am fost de n ori si nimic 'domne este senzorul SZL (cel cu maneta de semnal si stergatoare.este o intreaga inghinerie acolo...)) l am schimbat a doua zi.Dupa 2-5 min masina o lua razna in trafic.M am intors iar la tester. 'domne bateria originala este veche si au intrat in scurt elementii).Seara am schimbat bateria si nimic.

Dupa 3 zile ii vine ideea sa pornesca toti consumatorii de pe masina cand este pornita si sa se indrepte catre parametrii alternatorului cu testerul pus.Pentru o fractiune de secunda alternatorul baga 17 18v si calculatoarele intrau in protectie sa nu se arda si de aici toate minutatiile care le facea masina fara voia mea.

 

Concluzia:releu de incarcare de pe alternator era dus (releul este toata piesa neagra de pe alternator cu carbuni cu tot).Nu recomand sa il schimbati decat pe original (la mine valeo) dar este ff scump.Nu schimbti cu aftermarket deoarece nu o sa comunice cu ecu masinii ok si ajungeti la altele.Eu am pus sh.

Recomand alternator sh sau acel releu pe OM.

9

 

 

Va salut si sper sa va fie cu folos ce v am scris!!

 

PS:Puneti toti care cititi aici si rezolvarile la probleme vostre (nu cred ca cei care nu au mi revenit cu rezolvarea au aruncat masina).Altfel o sa ajungem cu masini pe platforme si o sa schimbam piese luate prin eliminare de mesteri avizati sau mai rau pe la alte service uri cu staif de la care o sa plecam cu masina ok dar facturi cu multe 00000 pe anumite piese care poate nu au fost cauza problemei.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Lung post si oarecum "interesante" experiente.

Intr-adevar pentru marea majoritate a problemelor nu apar martori in bord iar daca apar trebuie investigate alte cauze in legatura cu eroarea nu eroarea in sine.

 

Deci testerul te-a ajutat sau te-a incurcat?

Ai mers tot timpul la acelasi tester?

Ce tester s-a folosit?

 

Si pana la urma sa ai masina functionala ai schimbat o siguranta pentru pompa din rezervor.

Apoi ai schimbat releu din bord pentru calculator.

Apoi blocul cel negru (..IBS-ul bateriei) de pe alternator si bateria (pentru ca probabil incarcarea nu era buna de ceva timp..).

Am aceeasi masina dar nu am avut nici una dintre problemele tale ...inca(?).

De cand ai masina?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lung post si oarecum "interesante" experiente.

Intr-adevar pentru marea majoritate a problemelor nu apar martori in bord iar daca apar trebuie investigate alte cauze in legatura cu eroarea nu eroarea in sine.

 

Deci testerul te-a ajutat sau te-a incurcat?

Ai mers tot timpul la acelasi tester?

Ce tester s-a folosit?

 

Si pana la urma sa ai masina functionala ai schimbat o siguranta pentru pompa din rezervor.

Apoi ai schimbat releu din bord pentru calculator.

Apoi blocul cel negru (..IBS-ul bateriei) de pe alternator si bateria (pentru ca probabil incarcarea nu era buna de ceva timp..).

Am aceeasi masina dar nu am avut nici una dintre problemele tale ...inca(?).

De cand ai masina?

 

Salut

 

Da.M a ajutat.Testerul a redus aria de cautare a problemelor

Am ajuns la tester de 2 ori cu testere diferite (nu stiu ce prog. au folosit)

 

Pt. a face masina functionala am schimbat siguranta de la pompa din rezervor.

Releul din bord pt. calculator l am schimbat inainte sa pun testerul (pt 80 lei a meritat sa incerc) dar nu era el ci siguranta pompei.In ambele cazuri masina se opreste (cazuri si in mers) si nu mai porneste, dar pe tester dau erori diferite.

Da.Blocul cel negru de pe alternator (era de vina) si bateria si senzorul SZL am schimbat .Bateria am schimbat o prima ca asa mi a spus prima data meseriasul cu tester 'ai scurt intre elementii ei'.Apoi am schimbat senzorul SZL.Primele 2 schimburi de piese (baterie+senzor SZL) au fost eronate.

 

 

Masina o am din 2014.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut tuturor,

 

Problema e similara cu cea descrisa aici (nu mai porneste), dar as vrea sa ofer niste detailii in speranta unor idei de rezolvare.

 

Am un E91 LCI 184CP si acum 2 saptamani am facut DPF/EGR Off, dar nu stiu exact cati CP sunt acum (stage 1+). Acum 2 zile, conduceam masina fara probleme/simptome/erori, am oprit undeva pt 30 de minute si dupa nu a mai pornit (electromotorul invarte). Am incercat s-o imping, dar degeaba.

Am lasat-o acolo si a venit a doua zi cineva cu tester (ISTA+), iar eroarea gasita era la DDE: 4B94, injectors, cylinders 1,2,3,4 activation.

Eroarea a putu fi stearsa, dar a reaparu in urma incercarii de a porni masina.

 

Urmatorul pas: rampa-->Service. S-au facut tot felul de verificari (pompe, regulator presiune, circuit electric). Totul OK. Urmatorii pasi: verificarea modulului DDE si...injectoare.

Poate fii de la resoftarea in urma DPF/EGR off?

Daca aveti cumva alte idei, va rog sa nu va abtineti :)

 

Multumesc de ajutor!

Link to comment
Share on other sites

 

Urmatorul pas: rampa-->Service. S-au facut tot felul de verificari (pompe, regulator presiune, circuit electric). Totul OK. Urmatorii pasi: verificarea modulului DDE si...injectoare.

Poate fii de la resoftarea in urma DPF/EGR off?

Daca aveti cumva alte idei, va rog sa nu va abtineti :)

 

Multumesc de ajutor!

E de bun simt si logic sa mergi inapoi la cei care au facut cresterea de putere, din moment ce ai incercat tot ce se poate pe partea de pornire.

 

La service ce ti-au spus cand/daca le-ai zis de resoftare?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare,

Am intampiant si eu problema opririi motorului. Al meu a pornit si dupa cca. 1 min (la ralanti) s-a oprit si nu a mai vrut sa porneasca.

Inainte de aceasta, masina nu avea erori pe tester.

Dupa oprirea (din senin) au aparut urmatoarele erori:

- P0091 - Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit LoW

- P0193 - Fuel Rail Pressure Sensor A Circuit High Input

- P1252 - No DTC definition found

- P2620 - Throttle POsition Output Circuit / Open.

 

In urma a cateva zile de cautat pe diverse forumuri, youtube, scheme electrice, realoem, etc... am rezolvat problema.

Este vorba despre o siguranta din cutia de la calculatorul masinii (partea stanga).

Am incercat sa pun poze sa se vada exact dar imi da eroare de upload.

Sper sa va fie de ajutor!

Drumuri bune!!!

Edited by Adi Dragut
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.