Jump to content

Problema suspensie pneumatica E39/touring/2002


Aki Ross

Recommended Posts

Salut,

 

 

Am cautat ceva despre chestia asta, insa mare lucru nu am gasit, sper sa nu deschid un topic nou degeaba. Problema mea este legata de "perna" de pe partea dreapta. Cand este oprita masina, se lasa mai mult pe acea parte. Variabil insa, cateodata aproape insesizabil, rareori aproape ca acopera cauciucul. Sunt convins ca nu e normal, mai ales ca nu facea cand am luat masina. Intrebarea mea ar fi daca a mai intalnit cineva chestia asta si daca ar fi vreo metoda mai "neortodoxa" de a depista daca sunt probleme cu senzorul sau "perna".

Masina are schimbate ambele perne, de catre fostul proprietar, insa una a inlocuit-o "de buna".

Vara trecuta am facut o mica incursiune in nisip, si mi-a luat vreo 2 ore sa o recuperez de acolo. Este posibil sa fi intrat pe undeva, avand in vedere ca spatele a fost cel mai "scufundat" ?

 

Multumesc

Edited by Aki Ross
Link to comment
Share on other sites

Imi dau eu cu parerea, deoarece sistemul e oarecum asemanator cu cel de pe Range Rover vechi, pe care-l stiu destul de bine.

Metoda pt a afla daca ai camera sparta sau cu pori nu prea exista, doar apa cu sapun. Asta inseamna sa pui greutate pe masina, sa soliciti sistemul sa umfle pernele si apoi sa te bagi pe sub masina sa dai cu pensula pe perne sa vezi daca face spume/clabuci.

O alta cauza ar fi la blocul de valve, cel care controleaza nivelul in functie de incarcarea puntii spate. Daca e busita o valva, va pierde aer pe acolo. De asemenea mai ai si conductele de aer, care pot fi fisurate si sa piarda aer.

Ca sa-ti dai seama daca pierzi aer, trebuie urmarit compresorul de aer, sa vezi daca lucreaza tot timpul. Sistemul compenseaza pierderea de aer, pe baza senzorilor de nivel si pun compresorul la lucru.

Daca esti sigur ca pernele sunt ok, conductele de aer sunt ok doar blocul de valve ramane de schimbat. Si e cel mai scump din tot sistemul LAD al BMW-ului.

Nu stiu exact cum se face compensarea stanga dreapta. Cred totusi ca sunt senzori separati pe cele 2 roti. Daca e doar unul, atunci e mai simplu. Daca nu ai pe cineva care sa se priceapa la suspensii pneumatice, mai bine o lasi balta. O sa orbecaie tot felul de mecanici de duminica, or sa-si dea cu parerea insa nu-i vor da de cap decat prin schimbarea la plezneala de componente. Cauta pe cineva care stie cu ce se mananca treaba asta si-ti va spune precis care e buba. Unul care a lucrat Range Rover, Audi Allroad. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Imi dau eu cu parerea, deoarece sistemul e oarecum asemanator cu cel de pe Range Rover vechi, pe care-l stiu destul de bine.

Metoda pt a afla daca ai camera sparta sau cu pori nu prea exista, doar apa cu sapun. Asta inseamna sa pui greutate pe masina, sa soliciti sistemul sa umfle pernele si apoi sa te bagi pe sub masina sa dai cu pensula pe perne sa vezi daca face spume/clabuci.

O alta cauza ar fi la blocul de valve, cel care controleaza nivelul in functie de incarcarea puntii spate. Daca e busita o valva, va pierde aer pe acolo. De asemenea mai ai si conductele de aer, care pot fi fisurate si sa piarda aer.

Ca sa-ti dai seama daca pierzi aer, trebuie urmarit compresorul de aer, sa vezi daca lucreaza tot timpul. Sistemul compenseaza pierderea de aer, pe baza senzorilor de nivel si pun compresorul la lucru.

Daca esti sigur ca pernele sunt ok, conductele de aer sunt ok doar blocul de valve ramane de schimbat. Si e cel mai scump din tot sistemul LAD al BMW-ului.

Nu stiu exact cum se face compensarea stanga dreapta. Cred totusi ca sunt senzori separati pe cele 2 roti. Daca e doar unul, atunci e mai simplu. Daca nu ai pe cineva care sa se priceapa la suspensii pneumatice, mai bine o lasi balta. O sa orbecaie tot felul de mecanici de duminica, or sa-si dea cu parerea insa nu-i vor da de cap decat prin schimbarea la plezneala de componente. Cauta pe cineva care stie cu ce se mananca treaba asta si-ti va spune precis care e buba. Unul care a lucrat Range Rover, Audi Allroad. Spor!

 

 

Tocmai de aceea am apelat pe aici, ma gandeam ca: cineva are pe cineva care cunoaste pe cineva care e frate cu varsu` unuia care repara sau "precepe" problema :rolleyes: Mai tin topicul sus poate se gaseste un "specialist" si pentru mine. :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

noi la e34 unde avem un sistem similar pe touringuri am recurs la schimbarea pernelor cu amortizoare normale.

 

 

Chiar azi ma gandeam la acelasi lucru, dar asta in functie de cat costa blocul acela de valve pentru ca perna de schimb am deja :D

Edited by Aki Ross
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Eu am un turing cu suspensie pneumatica din care am vandut perna stanga. Am sa intreb niste priceputi in bmw din aria mea despre problema ta si am sa-ti comunic raspunsurile lor. Daca va fi necesar sa inlocuiesti ceva am eu.
Link to comment
Share on other sites

Eu am un turing cu suspensie pneumatica din care am vandut perna stanga. Am sa intreb niste priceputi in bmw din aria mea despre problema ta si am sa-ti comunic raspunsurile lor. Daca va fi necesar sa inlocuiesti ceva am eu.

 

 

Ok, merci mult. Oricum sambata viitoare o sa-i fac si eu o "diagnoza babeasca". Tinem legatura :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

noi la e34 unde avem un sistem similar pe touringuri am recurs la schimbarea pernelor cu amortizoare normale.

Sorry ca te contrazic, sper sa nu-ti narui visurile dar E34 nu are suspensie pe perne de aer.

E34 touringul are doar pe spate amortizoare umplute cu lichid hidraulic luat din bidonul de servodirectie (este comun). Este un sistem mecanico-hidraulic daca pot sa-i spun asa. O tija ce-si modifica pozitia in functie de incarcarea puntii spate regleaza o supapa care baga/scoate lichidul din amortizoare si ridica/lasa masina. Nu exista compresor de aer si rezervor pt inmagazinarea aerului.

La E39 a aparut solutia cu perne de aer de care vorbim aici.

Cine vrea mecanic de Land Rover, care e tatic pe suspensii pneumatice sa-mi dea un PM si-i dau nr de telefon. Spor!

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Daca-i faci o diagnoza cu un soft de diagnoza vei stii daca ai senzorul defect. Daca zici ca doar cu motorul oprit coboara inseamna ca scapa presiune ori vreun furtun sau mufa de imbinare,ori perna. Daca bine imi amintesc sistemul lucreaza independent de faptul ca e oprit sau pornit motorul.Masina mea a stat cam o luna fara curent si suspensia era la pamant. I-am pus baterie si nu a inceput sa se ridice decat cand am deschis portbagajul si m-am asezat pe margine. Motorul era oprit si nu imi amintesc sa fi fost pus nici contactul. Nu stiu ce sa zic........
Link to comment
Share on other sites

Sistemul e dependent de curent: compresorul de aer are nevoie de alimentare. Sistemul are si un rezervor care inmagazineaza aer, care tine sistemul sub presiune si compenseaza urgent, pana sa apuce compresorul sa bage volumul de aer necesar. Nu ar fi trebuit sa se miste suspensia dat fiind ca sistemul e gestionat de un calculator ce monitorizeaza senzorul/senzorii de nivel. Poate aveai doar contactul pus, fara pornit motorul.

Masina nu are voie sa se lase atunci cand sta mai mult pe dreapta. Doar daca are scapari pe la blocul de valve/furtunuri/compresor/perne.

Link to comment
Share on other sites

Se prea poate sa fi avut contactul pus dar referitor la problema colegului, ceea ce e ciudat e ca nu tot timpul are scapari. Si daca are intr-adevar scapari de ce nu-i coboara total. Eu azi demontat tot sistemul de pe masina si cand am eliberat presiunea din perne a coborat de tot.
Link to comment
Share on other sites

Sistemul e dependent de curent: compresorul de aer are nevoie de alimentare. Sistemul are si un rezervor care inmagazineaza aer, care tine sistemul sub presiune si compenseaza urgent, pana sa apuce compresorul sa bage volumul de aer necesar. Nu ar fi trebuit sa se miste suspensia dat fiind ca sistemul e gestionat de un calculator ce monitorizeaza senzorul/senzorii de nivel. Poate aveai doar contactul pus, fara pornit motorul.

Masina nu are voie sa se lase atunci cand sta mai mult pe dreapta. Doar daca are scapari pe la blocul de valve/furtunuri/compresor/perne.

 

 

Am impresia ca este prevazut sa se lase in mod egal si foarte putin, cand masina sta mai mult. Sambata sunt programat la o diagnoza si daca nu iese nimic electronic, o luam "babeste", apa si sapun ca la tevile de gaze, daca este nevoie :download:

Edited by Aki Ross
Link to comment
Share on other sites

Eu acum o sa povestesc putin cum e la Range Rover sistemul (si cam la fel la allroad): erori apar in momentul in care compresorul merge prea mult timp si se incalzeste. Are o siguranta termica care il decupleaza. In mod normal, cand sistemul e in regula compresorul merge foarte putin. Tipul asta de eroare este considerata soft error pt ca inca se mai pote merge cu masina. Exista si varianta hard, cand se culca pe burta din cauza unei perne sparte, furtun sarit, etc. Atunci ajunge pe niste stopere pe bascula si te anunta ca e groasa.

Daca nu ti-a aparut nimic in bord eu cred ca nu-ti va aparea nici la tester. Eu as incepe cu verificatul traseelor, furtunuri, perne. Incarcata masina pt a pune presiune pe sistem si luata la mana. Pulverizator cu apa si sapun si bagat sub masina. Urmarit compresorul cat lucreaza.

Daca nu, mergi la cineva priceput care stie sa-ti verifice sistemul.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca avem acceasi buba, tot pe partea dreapta :rolleyes: .

 

A mea asa am luat-o iar fostul propietar a schimbat ambele perne pentru ca a spart-o pe cea din stanga. Dupa ce am cumparat-o am fost cu ea la Bavaria sa schimb perna dreapta, era in garantie si asa mi-a sugerat un prieten care este chiar la receptie (mecanica) si nu s-a schimbat nimic, mi-a zis ca este posibil sa fie de la conducte care sunt de plastic. Mai mult, am schimbat si senzorul dreapta de pe puntea spate ca nu mi se mai ridicau farurile si perna se comporta la fel.

Culmea e ca nu se aude compresorul cand pornesc masina, doar cand o incarc.

 

Uite ce solutie am aplicat (aproape rezolvat).

 

La mine echiparea din fabrica a suspensiei este sport pe fata si normala pe spate :blink: .

Ciudat, dar lucru intalnit si pe alte forumuri din europa.

Si iata solutia:

http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=33983

 

Pretul unui set e undeva la 65 dolari.

Am facut o mica tiganie, am scurtat bieletele originale ce tin senzorii reusind sa cobor spatele cu 2 cm. Bieleta din dreapta am lasat-o un pic mai lunga si asa am reusit sa mai reduc din diferenta de nivel dintre cele doua perne.

 

Daca am avea sistemul asta reglabil ne-am juca cu ele.

Edited by slymoto
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca avem acceasi buba, tot pe partea dreapta :rolleyes: .

 

A mea asa am luat-o iar fostul propietar a schimbat ambele perne pentru ca a spart-o pe cea din stanga. Dupa ce am cumparat-o am fost cu ea la Bavaria sa schimb perna dreapta, era in garantie si asa mi-a sugerat un prieten care este chiar la receptie (mecanica) si nu s-a schimbat nimic, mi-a zis ca este posibil sa fie de la conducte care sunt de plastic. Mai mult, am schimbat si senzorul dreapta de pe puntea spate ca nu mi se mai ridicau farurile si perna se comporta la fel.

Culmea e ca nu se aude compresorul cand pornesc masina, doar cand o incarc.

 

Uite ce solutie am aplicat (aproape rezolvat).

 

La mine echiparea din fabrica a suspensiei este sport pe fata si normala pe spate :blink: .

Ciudat, dar lucru intalnit si pe alte forumuri din europa.

Si iata solutia:

http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=33983

 

Pretul unui set e undeva la 65 dolari.

Am facut o mica tiganie, am scurtat bieletele originale ce tin senzorii reusind sa cobor spatele cu 2 cm. Bieleta din dreapta am lasat-o un pic mai lunga si asa am reusit sa mai reduc din diferenta de nivel dintre cele doua perne.

 

Daca am avea sistemul asta reglabil ne-am juca cu ele.

 

 

Si la mine e posibil sa fie aceeasi suspensie, mai sport de atat ar da cu "burta" de pamant :download: Acum ma intreb eu, ca orice platitor de taxe si impozite, "sistemul de reglaj" nu se gaseste retrofit ? Practic ce lipseste este un "modul" care sa "porunceasca lu` domnu` compresor" ce, cand si cum sa faca. :fear:

post-20562-0-76283500-1302751227_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Si la mine e posibil sa fie aceeasi suspensie, mai sport de atat ar da cu "burta" de pamant :download: Acum ma intreb eu, ca orice platitor de taxe si impozite, "sistemul de reglaj" nu se gaseste retrofit ? Practic ce lipseste este un "modul" care sa "porunceasca lu` domnu` compresor" ce, cand si cum sa faca. :fear:

Normal ca exista:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/57996-modificare-garda-masinii-e39/

 

Din cate imi aduc aminte parca era vreo 500euro tot sistemul.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine e posibil sa fie aceeasi suspensie, mai sport de atat ar da cu "burta" de pamant :download: Acum ma intreb eu, ca orice platitor de taxe si impozite, "sistemul de reglaj" nu se gaseste retrofit ? Practic ce lipseste este un "modul" care sa "porunceasca lu` domnu` compresor" ce, cand si cum sa faca. :fear:

Daca ar fi asa simplu...

Rolul compresorului e sa tina o presiune constanta in rezervorul de aer. Livrarea aerului in perne este comandata de un computer (mult spus) care deschide blocul de valve si livreaza aer dupa nevoie.

Legat de pozitia masinii eu as lasa-o asa cum a dat-o fabrica. Spun asta bazat pe experienta mea cu masina: pt ca pot modifica garda la sol dupa dorinta am incercat masina si pe o pozitie mai inalta si pe una mai joasa pe spate. Isi schimba din pacate comportamentul: cand e prea lasata are tendinta sa balansese pe spate la franari si sa nu aduca roata pe asfalt repede la gropi sau denivelari. Cand e prea sus suspensia pe spate e prea dura si lipsita de cursa, avand tendinta sa tzopaie la denivelari. Asa ca am ajuns la concluzia ca asa cum e data de fabrica asa-i shade bine. La E34 in manual gasesti pozitia optima prin masurarea distantei cand masina e goala de la aripa spate in pamant. Posibil si E39 sa aiba o astfel de distanta data de fabricant. Parerea mea e s-o lasati asa. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi asa simplu...

Rolul compresorului e sa tina o presiune constanta in rezervorul de aer. Livrarea aerului in perne este comandata de un computer (mult spus) care deschide blocul de valve si livreaza aer dupa nevoie.

Legat de pozitia masinii eu as lasa-o asa cum a dat-o fabrica. Spun asta bazat pe experienta mea cu masina: pt ca pot modifica garda la sol dupa dorinta am incercat masina si pe o pozitie mai inalta si pe una mai joasa pe spate. Isi schimba din pacate comportamentul: cand e prea lasata are tendinta sa balansese pe spate la franari si sa nu aduca roata pe asfalt repede la gropi sau denivelari. Cand e prea sus suspensia pe spate e prea dura si lipsita de cursa, avand tendinta sa tzopaie la denivelari. Asa ca am ajuns la concluzia ca asa cum e data de fabrica asa-i shade bine. La E34 in manual gasesti pozitia optima prin masurarea distantei cand masina e goala de la aripa spate in pamant. Posibil si E39 sa aiba o astfel de distanta data de fabricant. Parerea mea e s-o lasati asa. Spor!

Corect, nu ne trezim noi mai destepti decat nemtii, insa circul de mai bine de 1 an cu spatele un pic mai lasat si nu am sesizat nici o diferenta de comportament.

Acum sta cum trebuie.

Edited by slymoto
Link to comment
Share on other sites

Corect, nu ne trezim noi mai destepti decat nemtii, insa circul de mai bine de 1 an cu spatele un pic mai lasat si nu am sesizat nici o diferenta de comportament.

Acum sta cum trebuie.

 

 

Offtopic: Frumoasa masina, chiar ma gandeam daca sa-i pun si eu folie sau nu :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Offtopic: Frumoasa masina, chiar ma gandeam daca sa-i pun si eu folie sau nu :thumbsup:

Multumesc.

 

Folia am pus-o in ianuarie si masina o am din 2008 si chiar ma gandeam de ce n-am facut traba asta pana acum, este foarte utila si arata si bine masina. Iti recomand :thumbsup: .

 

Ma enerva la culme sa se vada bagajele in masina la orice plecare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
O problema cu suspensia spate: E foarte rigida pe denivelari. Nu se lasa nici pe stanga, nici pe dreapta. Compresorul nu porneste decat atunci cand adaug greutati suplimentare. Am fost nevoit sa circul pe un drum plin de denivelari, gropi, portiuni lipsa de asfalt si a fost destul de problematic. Ce ar trebui sa verific?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

O problema cu suspensia spate: E foarte rigida pe denivelari. Nu se lasa nici pe stanga, nici pe dreapta. Compresorul nu porneste decat atunci cand adaug greutati suplimentare. Am fost nevoit sa circul pe un drum plin de denivelari, gropi, portiuni lipsa de asfalt si a fost destul de problematic. Ce ar trebui sa verific?

 

Posibil sa ai suspensie sport + roti mari cu "garda" joasa ceea ce face ca masina sa fie mai rigida de fel, sau amortizoarele slabe/consumate si atunci socurile sunt absorbite in mare parte de pernele de aer si articulatiile aferente.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.