Jump to content

Chip tuning sau resoftare ?


aurash

Recommended Posts

Consumul de 9% l-ai avut cumva vara si pe asta de 11% l-ai remarcat iarna? Daca da, atunci nu-i nimic in neregula, este normal! Problema este temperatura de afara, plus cauciucurile de iarna, lucruri ce-ti cresc semnificativ consumul!

Consumul de 9-10 l-am avut inainte de a face resoftarea adica pana acum o saptamana, cu cauciucuri de iarna si de vara, iar dupa resoftare consumul a crescut. Asta s-a intamplat pana azi, cand am inceput sa observ o imbunatatire a consumului ca sa zic asa.

Link to comment
Share on other sites

daca ai facut deja 5000 km si-ti face asta nu prea e de bine.uleiul din cutie l-ai schimbat?

Mda..cred ca beleaua era de la foarte bine cunoscutii neispraviti de prin reprezentantele BMW pentru ca azi am fost la cei(o oreprezentatan BMW anonimca din Ro) la care am facut revizia cutiei de viteze (baie cu filtru, 6L ulei Lifeguard6, garnitura de etansare, suruburi) si am constatat cu stupoare ca.... AVEAM ULEI PE MINUS IN CUTIE...da, aveam vreo 400ml de ulei minus in cutie, ulei pe care l-au completat de fata cu mine si bineinteles plata a fost suferita de catre cardul meu... Este din ce in ce mai interesant ce se intampla in tara asta a noastra de 2 lei, nu-i asa?

Aviz amatorilor de revizie cutie steptronic:aveti mare grija pentru ca azi mi-am dat seama ca defaptul ca reprezentanta(cel putin cea la care am fst eu azi) nu stie cum se schimba corect uleiul ala si cand spun asta ma refer la procedura. La ei uleiul din cutie se schimba la fel ca si uleiul din motor, fara a tine cont de faptul ca dupa umplerea initiala cu ulei masina trebuie sa fie trecuta prin toate vitezele in modul M/S, dupa care se mai completeaza o canititate de ulei in cutie toata treaba asta facandu-se cu motorul pornit. In felul asta mi-am dat seama azi de ce lipsea ulei din cutie si deci pierderi de presiune in cutie si deci tot felul de socuri bizare:pentru ca ei nu pun in cutie ulei in cantitatea necesara, probabil dintr-un viciu grav de procedura sau din nestiinta. Cutia si-a revenit si functioneaza perfect normal azi dupa ce s-a completat ulei, si dupa ce a fost resetata cutia (adaptari, presiune ulei, mechatronic) ulei care sigur nu a fost pierdut din cutie pentru ca inainte de a fi inspectata de ei, masina a primit o inspectie vizuala destul de serioasa de la mine inainte de a merge la ei azi. Puteam deci sa stric cutia din cauza unui viciu de procedura sau din cauza nestiintei sau iresponsabilitatii lor. Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Consumul de 9-10 l-am avut inainte de a face resoftarea adica pana acum o saptamana, cu cauciucuri de iarna si de vara, iar dupa resoftare consumul a crescut. Asta s-a intamplat pana azi, cand am inceput sa observ o imbunatatire a consumului ca sa zic asa.

 

Reducerea(imbunatatirea) consumului are 2 cauze probabile.Prima cauza ar fi ca ai coborat mai mult cu masina la vale sau cealalta cauza ar fi ca ai fost prin zone in care gravitatia este mai mica.

Link to comment
Share on other sites

Reducerea(imbunatatirea) consumului are 2 cauze probabile.Prima cauza ar fi ca ai coborat mai mult cu masina la vale sau cealalta cauza ar fi ca ai fost prin zone in care gravitatia este mai mica.

Mie mi-e foarte clar ca inainte de resoftare masina consuma mai putin.In perioada de dinanite de resoftare am apucat sa conduc masina in jur de 3000km,in timp ce dupa resoftare/updatare module cum ii spune colegul, am condus masina in jur de 2000km. Toate drumurile astea au fost facute pe distante destul de lungi (Slatina-Constanta, Constanta-Alba Iulia via Dealu' Negru, Alba Iulia-Oradea etc.)si intr-un regim de viteza medie pe undeva pe la 70km/h(A1 si A2 130km/h pe pilot automat 75% din ele,iar in localitate 55-60km/h uneori pilot automat activat).

Dupa acest update de soft masina mi s-a parut un pic mai lenesa chiar, si asa cu spuneam cu un apetit mai ridicat in a manca benzina din rezervor. Atata tot. Nu am nici un minim de interes in a dezinforma aici.Masina consuma mai multa benzina in acelasi regim de exploatare si in aceeasi sarcina dupa resoftare/update-are. Cu toate astea 325i E90 mi se pare o masina extraordinara cu o motorizare extraordina! Numai bine!

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Mda..cred ca beleaua era de la foarte bine cunoscutii neispraviti de prin reprezentantele BMW pentru ca azi am fost la cei(o oreprezentatan BMW anonimca din Ro) la care am facut revizia cutiei de viteze (baie cu filtru, 6L ulei Lifeguard6, garnitura de etansare, suruburi) si am constatat cu stupoare ca.... AVEAM ULEI PE MINUS IN CUTIE...da, aveam vreo 400ml de ulei minus in cutie, ulei pe care l-au completat de fata cu mine si bineinteles plata a fost suferita de catre cardul meu... Este din ce in ce mai interesant ce se intampla in tara asta a noastra de 2 lei, nu-i asa?

Aviz amatorilor de revizie cutie steptronic:aveti mare grija pentru ca azi mi-am dat seama ca defaptul ca reprezentanta(cel putin cea la care am fst eu azi) nu stie cum se schimba corect uleiul ala si cand spun asta ma refer la procedura. La ei uleiul din cutie se schimba la fel ca si uleiul din motor, fara a tine cont de faptul ca dupa umplerea initiala cu ulei masina trebuie sa fie trecuta prin toate vitezele in modul M/S, dupa care se mai completeaza o canititate de ulei in cutie toata treaba asta facandu-se cu motorul pornit. In felul asta mi-am dat seama azi de ce lipsea ulei din cutie si deci pierderi de presiune in cutie si deci tot felul de socuri bizare:pentru ca ei nu pun in cutie ulei in cantitatea necesara, probabil dintr-un viciu grav de procedura sau din nestiinta. Cutia si-a revenit si functioneaza perfect normal azi dupa ce s-a completat ulei, si dupa ce a fost resetata cutia (adaptari, presiune ulei, mechatronic) ulei care sigur nu a fost pierdut din cutie pentru ca inainte de a fi inspectata de ei, masina a primit o inspectie vizuala destul de serioasa de la mine inainte de a merge la ei azi. Puteam deci sa stric cutia din cauza unui viciu de procedura sau din cauza nestiintei sau iresponsabilitatii lor. Numai bine.

 

bine ca ai rezolvat problema.

de curiozitate,despre care reprezentanta era vorba?

Link to comment
Share on other sites

zone in care gravitatia este mai mica.

 

Asa ceva n-am mai auzit! Poate doar daca a ajuns pe la Cernobil si a trecut prin ceva zone modificate "genetic" ori radioactive, gravitatia sa fie diferita! Ceva ca si in jocul STALKER daca ai jucat....nu stiu! zic si eu!

Ai putea sa detaliezi putin ca m-ai facut curios! :p

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

bine ca ai rezolvat problema.

de curiozitate,despre care reprezentanta era vorba?

Cea de la Pitesti...fara suparare dar daca cutia va pati ceva rau in cele din urma cred ca voi face un scandal monstru si voi face apela la garantia pe care mi-au acordat-o pe lucrare, pentru a-mi repara cutia...imi spunea unul din ei ceva de genu: "eh...ce atata problema 400ml de ulei in minus...la cei 7-8 L de ulei pe cutia ii contine 400 e nimic"..asta sustine un meserias din curtea lor cu atata seninatate...Eu sincer sa fiu nici acum nu sunt sigur ca in cutie e atat ulei cat e nevoie, iar pentru a preveni defectarea ei prematura,peste ceva km am sa le mai fac macar o vizita pentru a mai controla nivelul uleiului.Tot mechatronicul ala functioneaza la presiuni de ulei bine determinate, iar explicatia lui nenea ala o pun la capitolul NESTIINTA. De exemplu valvele alea 6 la numar si solenoizii din compunerea mechatronicului functioneaza din ce am mai citit si eu de pe la ZF, la o presiune de 4,6 bari.400ml de ulei minus pot insemna ceva milibari minus in cutie la schimbarea rapoartelor in cutie si de aici socuri in mers si chiar poate si pe loc.In plus de asta o uzare prematura a ambreiajelor poate surveni in urma neumplerii corespunzatoare a cutiei cu ulei. Aveti grija toti cei ce aveti de gand sa va service-ati cutia prin reprezentante pentru ca ei am abservat ca se exchiveaza extrem de usor atunci cand vine vorba sa dea socoteala in momentu in care li se demonstreaza neprofesionalismul si va putei alege cu pagube destul de insemnate.Numai bine!

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salutare tuturor!!! am si eu o intrebare in legatura cu subiectul RESOFTARE, am achizitionat un E46 2002 318d(1951cm3) de 116 hp si sincer sa va spun nu stiu cum sa fac sa vad daca a fost resoftat sau nu.....am avut o masina pe benzina de 116 hp care nu pleca asa cum pleaca si bmw si ma gandesc ca a fost facuta resoftare!!! trebuie sa ma duc la vreun service sa vad daca a fost resoftat sau se poate verifica si de mine!!! orice raspuns este bine venit!!
Link to comment
Share on other sites

Resoftarea omoara mototul incet si sigur sa nu mai pun cutia,ambreajul si multe altele. Ne mai intrebam de ce masinile americane tin o viata de om....la motor de 4000-5000 l au undeva la 200 cai si ale noastre la motor de 2 l au si peste 200 cai. Asta cu resoftarea nu afecteaza ii o laba trista !
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

oricum la cum intru in depasiri si cum se duce eu unul nu as zice ca are doar 116 hp!!! cel putin pana in treapta a 3 a pleaca glont!!! eu unul sunt foarte uimit......multumesc tare mult de raspunsuri tuturor!!! o sa caut sa vad exact care e treaba!!!
Link to comment
Share on other sites

Resoftarea omoara mototul incet si sigur sa nu mai pun cutia,ambreajul si multe altele. Ne mai intrebam de ce masinile americane tin o viata de om....la motor de 4000-5000 l au undeva la 200 cai si ale noastre la motor de 2 l au si peste 200 cai. Asta cu resoftarea nu afecteaza ii o laba trista !

 

ce comparatii...

Link to comment
Share on other sites

Resoftarea omoara mototul incet si sigur sa nu mai pun cutia,ambreajul si multe altele. Ne mai intrebam de ce masinile americane tin o viata de om....la motor de 4000-5000 l au undeva la 200 cai si ale noastre la motor de 2 l au si peste 200 cai. Asta cu resoftarea nu afecteaza ii o laba trista !

gresesti la partea cu americanii ca un reper.aia nu sunt in stare nici acum sa aiba suspensie independenta spate.cat despre uzura prematura iti dau dreptate 100%.Cel mai probabil pica ambreiajul datorita cuplului in plus

Edited by thekid
Link to comment
Share on other sites

nci nu au nevoie de suspesie independenta pe spate, datorita limitarilor de viteza si a tipului de drumuri..

pe de alta parte si masinile sunt mult mai ieftine din n motive, unul ar fi asta, ca nu au suspensie independenta...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nci nu au nevoie de suspesie independenta pe spate, datorita limitarilor de viteza si a tipului de drumuri..

pe de alta parte si masinile sunt mult mai ieftine din n motive, unul ar fi asta, ca nu au suspensie independenta...

noroc ca nu au viraje

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Si eu sunt in dilema cu resoftarea la 320d 1998 Nfl 136 Cp fiindca am avut o Bora din 2001, motor 1.9 SDI 68 Cp (fara turbo) si i-am facut cip.

 

Diferenta sa vazut la masina .. tragea mult mai bine .. dar am facut un drum de Oradea - Budapesta si inapoi si mi-a consumat aproape tot rezervorul (a ajuns pe rosu deja cand eram la 10 km de vama). Nu am condus agresiv deloc ce chiar in limite pe computerul de bord aveam consum cuprins intre valorile 5.2% - 6.6%. Inainte de resoftare pe acelasi traseu cosuma aproape jumate de rezervor.

 

Cei cu care m-am consultat in perioada aceea mi-au spus ca de vina e motorul ca nu are Turbo si ca daca era TDI sau orice alta masina cu Turbo ii scadea consumul sau ramanea la fel.

 

Ideea e ca in bord era cam la fel ca si inainte de cip .. poate putin mai mare ; dar in realitate .. consumul era enorm.

 

In oras (Oradea) sincer sa fiu nu prea am simtit diferenta de consum cu soft .. dar cand paraseam orasul era jale .. am fost nevoit sa ma duc sa imi scoata softul si sa il reinstaleze pe cel original.

 

La fel si acum daca fac drum de Oradea - Budapesta si inapoi cu Bmw`u tot cam jumatate de rezervor consuma (in conditii normale de condus).

 

De aceea as dori si eu o parere cat se poate de reala in privinta consumului. Eu de atunci am ramas socat si blocat pe ideea ca : " putere mai multa nu scoti din aer .. pentru putere mai multa implicit vine si carburant mai mult consumat ". Ceea ce inseamna ca inca nu cred ca daca am turbo pe masina actuala, va rezolva problema cu consumul care am avut-o la Bora fiindca nu avea turbo si aspira mai mult aer ca sa faca arderea combustibilului in plus introdus.

 

Doresc o parere cat se poate de sincera sa stiu daca se merita sa strang bani pt asa ceva sau nu .. ideea de un consum mai mic cum e in reclamele care si le fac cei care fac resoftare ma incanta .. dar nu le pot crede inca acele reclame.

 

Am mai auzit si eu din alte parti ca masinile ies din fabrica cu ~80 % din putere si softarea safe le-ar duce undeva la 95% .. evident piesele se vor uza altfel daca folosesti intruna puterea in plus .. dar momentan pe mine ma intereseaza consumul fiindca vreau sa imi pot folosi masina in continuare dupa o eventuala resoftare fara sa scot bani in + pe motorina.

 

Astept cu nerabdare raspunsuri/pareri.

Link to comment
Share on other sites

eu mi-am resoftat 320d-ul 136cp an fabricatie 2000 , l-am dus in 166 cp.ce pot sa zic pana acum dupa aprx 20.000 km .... nu mi-a picat nimic la motor , ambreiajul patina inainte sa ii fac resoftarea si l-am schimbat acum 15.000 km , pana acum nici o problema.consumul in oras mi-a scazut cu 0,5 l/100 km , la drum intins daca depasesc 120 km/h imi creste consumul cu 0,5l/100km fata de cum era inainte...per total sunt multumit si nu as mai trece la softul original
Link to comment
Share on other sites

eu mi-am resoftat 320d-ul 136cp an fabricatie 2000 , l-am dus in 166 cp.ce pot sa zic pana acum dupa aprx 20.000 km .... nu mi-a picat nimic la motor , ambreiajul patina inainte sa ii fac resoftarea si l-am schimbat acum 15.000 km , pana acum nici o problema.consumul in oras mi-a scazut cu 0,5 l/100 km , la drum intins daca depasesc 120 km/h imi creste consumul cu 0,5l/100km fata de cum era inainte...per total sunt multumit si nu as mai trece la softul original

 

Doar in bord a scazut sau "la pompa" sa zic asa .. Fiindca si mie la Bora in bord imi era consumul cam la fel dar la pompa .. cred ca in afara consuma 10 % :))

 

Si de aceea sunt curios fiindca mie nu imi place sa dau un ban pe ceva ce imi va aduce costuri suplimentare in viitor ce din contra vreau ceva ce sa reduca consumul ;)

 

Tin sa iti multumesc ca mi-ai raspuns privind solicitarea mea cu rezultateul obtinut de tine si astept cu nerabdare daca se poate si informatia solicitata mai sus ( de la pompa sau din bord e informatia privind consumul ) ;)

Link to comment
Share on other sites

Diferenta sa vazut la masina .. tragea mult mai bine .. dar am facut un drum de Oradea - Budapesta si inapoi si mi-a consumat aproape tot rezervorul (a ajuns pe rosu deja cand eram la 10 km de vama).

Eu n-am avut probleme de genul, din contra, acum mi se pare ca ia ceva mai putin la consum. Ciudat oricum.

Si distanta Oradea-Budapesta tur-retur totusi e mica pentru a epuiza un rezervor intreg, hai jumatate in cazul meu spre exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele aspirate nu merita resoftate. Cele supraalimentate, da. Dar si acolo, trebuie stiut ce si cum se face.

Iar daca softul e facut bine si ca utilizator nu ajungi sa crezi ca ai transformat masina intr-un Mclaren, nu doar ca nu strici motorul ci e posibil sa si scazi consumul.

Una din masini o am resoftata de 5 ani si merge fara probleme, cealalta de 1 an si e tot bine. Ambele turbo.

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am avut probleme de genul, din contra, acum mi se pare ca ia ceva mai putin la consum. Ciudat oricum.

Si distanta Oradea-Budapesta tur-retur totusi e mica pentru a epuiza un rezervor intreg, hai jumatate in cazul meu spre exemplu.

 

 

Asta ziceam si eu ca e mica distanta dar chiar s-a intamplat .. si chiar nu glumesc si nu exagerez cand zic chestia asta cu consumul .. toata lumea zicea ca e din cauza motorului aspirat.

Link to comment
Share on other sites

Dar legat de EcoTuning .. Si-a facut cineva sau stie cineva cum se comporta in realitate o masina cu resoftarea aceasta ?

 

Info de pe un site legat de ecotuning:

 

"Ecotuning (sau Ecologic Tuning, sau Low Tuning ) este o metoda asemanatoare Chiptuning-ului. In ambele cazuri se modifica softul de gestiune, doar ca la ‘Ecotuning’ se urmareste mai mult scaderea consumului, decat cresterea puterii. Consumul de carburant, astfel poate sa scada, la motoarele supraalimentate cu pana la 20%, iar la motoarele aspirate cu pana la 5%. Aceasta operatiune se adreseaza in mod special persoanelor care parcurg multi kilometri si sunt multumiti de performantele intiale ale automobilelor folosite. De retinut faptul ca in urma operatiunii de Ecotuning, puterea initiala a masinii NU scade, ci din contra, poate sa creasca, insa putin!"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.