Jump to content

Chip tuning sau resoftare ?


aurash

Recommended Posts

Pt un 330cd din 2004 (FL) care ar fi varianta "safe" pt resoftare?

Are 204 CP si 410nm declarati de producator.

 

Masina este in stare buna zic eu, parca suiera un pic turbina (to be checked).

Oricum, presupun ca daca faci resoftare asa cum trebuie (pe dyno etc) oamenii se uita cam in ce stare e masina si ce ar fi safe, nu?

 

Cam cat costa o resoftare profi (dyno inainte, dyno dupa etc...) in RO?

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Cutia rezista fara probleme.

 

sa mori tu... dai si garantie..un 50k km acolo ? cutia automata de pe de pe 320 NFL suporta maxim 390NM, si probabil ca are deja vreo 200k km cu ulei "lifetime" in ea.. iar daca are ghinion poate are cutia A5S360, foarte posibil pe e320D NFL, care are maxim constructiv 360NM...

Pune si banul jos daca rezista fara probleme.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

200.000 e chiar la limita pentru un diesel in privinta resoftarii...e o opinie personala oricum,iar garantie pentru resoftare se poate primi eventual de la o firma specializata pentru asa ceva,care verifica inainte paramtrii de functionare ai masinii,apoi ofera conditiile de garantie...altfel de la un particular trebuie sa fii naiv sa te astepti la o garantie...o faci pe cont propriu resoftarea,fiecare se bazeaza pe ceea ce simte despre masina personala. Edited by BMW_Zeu
Link to comment
Share on other sites

sa mori tu... dai si garantie..un 50k km acolo ? cutia automata de pe de pe 320 NFL suporta maxim 390NM, si probabil ca are deja vreo 200k km cu ulei "lifetime" in ea.. iar daca are ghinion poate are cutia A5S360, foarte posibil pe e320D NFL, care are maxim constructiv 360NM...

Pune si banul jos daca rezista fara probleme.

Nu stiu de ce vorbesti tu de cutia de pe nFL pentru ca eu intrebam de masina mea, si daca te uiti bine e FL si are deja 330 NM din fabrica si este GM, nu A..... Daca te pricepi asa bien spune-mi si mie daca merge la a mea dusa pana la 180cp?

 

Salut, depinde la cine faci resoftarea, eu personal iau 200 euro pentru membrii bmwclub.

 

Numai bine.

Merci mult. Mi se pare destul de rezonabil 200€, ai mai facut la modele ca a mea? Ai avut probleme pana acum?

Link to comment
Share on other sites

sa mori tu... dai si garantie..un 50k km acolo ? cutia automata de pe de pe 320 NFL suporta maxim 390NM, si probabil ca are deja vreo 200k km cu ulei "lifetime" in ea.. iar daca are ghinion poate are cutia A5S360, foarte posibil pe e320D NFL, care are maxim constructiv 360NM...

Pune si banul jos daca rezista fara probleme.

 

 

Salut, in primul rand nu mi se pare ca te pronunti foarte politicos ( "sa mori tu..." ) , ma rog... asta tine de educatia fiecaruia pana la urma..., in al doilea rand nu cred ca ai fost foarte atent despre ce masina e vorba.... , e modelul fl nu nfl.

Personal am resoftat multe 320d fl 150cai automate, dupa resoftare standard se obtine 185cai, 390-400nm , unele au peste 70-80mii km cu softul modificat fara sa apara probleme. Binenteles ca daca streptronicul are uzura va ceda si cu softul stock si cu cel modificat (daca cutia are uzuri binenteles ca un soft mai agresiv va accelera defectarea ei- fiind si o forta mai mare pe care trebuie sa o suporte). Una peste alta daca s-ar da garantie de catre tuner la steptronic , turbina,.... pe 200 euro :) (cat iau eu pe un soft) cred ca nu as mai putea sa respir... , toate masinile cu probleme mai mult sau mai putin ascunse ar sta la rand :)) . Daca fabricantul nu mai da garantie la masina, cum as putea sa dau eu ?

 

Numai bine !!!

Edited by 320i e36
Link to comment
Share on other sites

NU ma pricep la softuri dar mai stiu una alta despre cutii automate. e46 320D FL are cutia A5S390 facuta de GM . 39() NM maxim constructiv. Puterea nu e nici o problema la cutiile automate, cuplul este. Este clar ca o impingi peste limitele constructive. Pentru fiecare om de care zici tu ca nu a avut probleme eu iti aduc contraexemple de oameni care au avut.

 

LA 200 de euro nu poti cere garantie, dar macar te-ai putea documenta un pic si avertiza clientii in mod corect ca exista un risc marit la cei cu cutii automate (nu in toate cazurile, exsita destule exceptii, atunci cand cutia este binisor epste cuplul rezultat in urma resoftarii)

. . MAi ales cand nu exista un istoric clar, lumea nu are grija de cutii, crede in bullshit-ul cu lifetime si apoi" cica am auzit eu ca merge, cunosc eu pe cineva" .Ele pica si singure, desi acest model a fost unul din cele mai fiabile din punctul asta de vedere tocmai ca e o marja confortabila intre cat scoate motorul stock si cat duce cutia ..duc saracele la tot felul de abuzuri, ulei neschimbat cu sute si sute de mii de km, brultalizate la liniute.. etc..

 

 

 

Nu vorbim aici de o piesa ieftina, chiar si o turbina o mai reconditionezi cu cateva milioane . ci de costuri potentiale de 1200 de euro minim, cat costa o reconditionare la o cutie automata, nu mai vorbesc de platforme.. si alte minuni..ca specialisti in cutii in stare sa fac reconditonari nu sunt in fiecare oras. Un alt motor cu totul la masina aia nu costa atat..

 

 

 

 

 

 

Exista niste posibilitati sa micosrezi riscul, dar nu stiu daca colegul care zice aici ca nu sunt probleme si face tuning are variante speciale de soft pentru modelele DA.. adica limitare de cuplu in trepte inferioare, modificat soft ECU cutie sa introduca un clutch delay.. etc, dar practic fiecare km in plus peste 50k dupa resoftare e doar un dar de la dumnezeu..tine mai mult de stilul de mers, tipul de trafic mai degraba. Efectul e unul cumulativ, nu o sa crape in doua imediat dupa resoftare, poate esti genul care face 10k km/an in oras si e posibil sa mergi mult si bine, , dar una e sa o faci luand o decizie in cunostinta de cauza si alta e sa mergi pe principiul " stiu eu pe unul si nu are probleme "

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

producatorul, indiferent de marca masinii, cand scoate o masina pe poarta, nu o scoate la performante maxime. ci la o valoare de 60-80%, sau undeva pe aci. in acesti 60-80% masina merge optim si bine intre 2-5-10-12-15-20 ani, bineinteles ca piese vor cadea, pentru ca apare uzura normala, si ceea din situlul fiecaruia de mers. deci o resoftare, va duce inevitabil la imbatranirea prematura a oricarei piese care are legatura cu partea mecanica, poate si electronic, ce implica aceste schimbari prin resoftare.

 

poti sa faci resoftare, dar trebuie sa te astepti, sau sa fii pregatit, pentru eventuale caderi de componente de pe masina, pentru ca ele dupa resoftare imbaranesc mai repede, deoarece functioneaza la alti parametri. nu iti garanteaza nimeni ca ai sa mergi 1000km-5000-10000-50000km, fara sa schimbi sau nu ceva, depinde faoarte mult de uzura fiecarei piese in parte. deci nu sa te bazezi pe ce iti zice cineva care face resoftari ca totu e ok, si ai sa mergi multi km fara sa iti pice ceva (daca se intampla asta ai noroc, sau piesele au avut un grad de uzura mica), poate sa iti pice si dupa 1 sapt si dupa 1 an.

 

normal ca conteaza si faza de soft, ceea safe sau ceea agresiva, dar si safe duce la uzura prematura a componentelor.

Link to comment
Share on other sites

Ambreiajul este primul care are de suferit in urma resoftarii, este supus la un cuplu suplimentar. Motorul si turbina nu au de suferit la un regim de exploatare normal. Am avut resoftare pe 320d, nicio problema la motor, turbo, cutie, diferential. Singura problema care a aparut dupa 50.000km a fost placa de presiune care s-a decalit, discul se prezenta ca nou. Nu stiu ce a fost de vina, traficul din bucuresti sau resoftarea. Eu sunt pentru resoftare moderata, insa e bine sa protejati ambreiajul, evitati plecarile in forta. Un sofer slab distruge si masina stock. Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

No,nu garanteaza nimeni cat mai tine,dar softul uzeaza mai repede piesele.

 

La e46 am simtit imediat cei 70Nm in plus,in aglomeratie ambreajul se facea moale.

Eu am steptronic si chiar nu stiu cum se comporta cu resoftare.... stie cineva? Imi afecteaza cutia in vre-un fel?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Eu tocmai ce am facut o resoftare la reprezentatan pe cutie si motor si......surpriza....a explodat consumul. Nenea ala de la reprezentanta mi-a spus ca intr-adevar o sa creasca un pic consumul in primii 1000 km, dar mie mi se pare ca a explodat si cand spun asta ma refer la faptul ca inainte de resoftare aveam un consum extrem de bun, reprezentant 8,6-9 l/100km mixt, in conditiile in care pe traseul Alba Iulia-Valcea-Pitesti-Constanta autostrazile au vazut 130 km/h pe pilot(3 oameni in masina si portbagajul plin ochi), iar dupa resoftarea asta nu am scapat fara 11.4 l/100km pe acelasi traseu dar la o viteza mult mai mica (cele 2 autostrazi pe pilot la 110 km/h). Habar nu am daca e normal. Vi se pare normal, pentru ca pe mine ma oripileaza un pic gandul de a mi se fi aproape dublat consumul dintr-o tampenie de resoftare la reprezentanta.

 

P.S. Scuze de off topic dar nu vroiam sa deschid un nou topic atata timp cat este unul deja deschis pe aceasta tema.

P.S.1 Masina in cauza este un 325i E90 2006 N52B25A 2497cmc 218bhp.

Link to comment
Share on other sites

Eu tocmai ce am facut o resoftare la reprezentatan pe cutie si motor si......surpriza....a explodat consumul. Nenea ala de la reprezentanta mi-a spus ca intr-adevar o sa creasca un pic consumul in primii 1000 km, dar mie mi se pare ca a explodat si cand spun asta ma refer la faptul ca inainte de resoftare aveam un consum extrem de bun, reprezentant 8,6-9 l/100km mixt, in conditiile in care pe traseul Alba Iulia-Valcea-Pitesti-Constanta autostrazile au vazut 130 km/h pe pilot(3 oameni in masina si portbagajul plin ochi), iar dupa resoftarea asta nu am scapat fara 11.4 l/100km pe acelasi traseu dar la o viteza mult mai mica (cele 2 autostrazi pe pilot la 110 km/h). Habar nu am daca e normal. Vi se pare normal, pentru ca pe mine ma oripileaza un pic gandul de a mi se fi aproape dublat consumul dintr-o tampenie de resoftare la reprezentanta.

 

P.S. Scuze de off topic dar nu vroiam sa deschid un nou topic atata timp cat este unul deja deschis pe aceasta tema.

P.S.1 Masina in cauza este un 325i E90 2006 N52B25A 2497cmc 218bhp.

 

Ce ai facut tu se cheama update de module nu resoftare.De la 9l la 11.4l nu sa dublat consumul.Pana se" readapteaza cutia" o sa ai un consum putin marit chiar si ceva smucituri,apoi o sa-si revina.

Link to comment
Share on other sites

Ce ai facut tu se cheama update de module nu resoftare.De la 9l la 11.4l nu sa dublat consumul.Pana se" readapteaza cutia" o sa ai un consum putin marit chiar si ceva smucituri,apoi o sa-si revina.

Sper sa fie asa cum zici, pentru ca intradevar inclusiv cutia da niste socuri ciudate...Adaptare zici? Pai am mers in jur de 5000km dupa ce am facut revizia cutiei(facuta la reprezentanta) si tot "nu s-a adaptat nimic", ba dimpotriva vreau sa spun ca socurile se inrautetesc iar la stop incep sa primesc suturi in fund de la cutie in D si chiar in P, in conditiile in care cutia mergea si schimba perfect inainte de schimbarea uleiului si a filtrului. Ma rog, numai bine!

 

P.S. Daca tie ti se pare mic consumul asta in conditiile in care pe autostrada nu am depasit 100km/h pe pilot, atunci...Si nu m-ar enerva atat de tare consumu asta dar stiu ca masina putea mai mult din punctu asta de vedere.

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Sper sa fie asa cum zici, pentru ca intradevar inclusiv cutia da niste socuri ciudate...Adaptare zici? Pai am mers in jur de 5000km dupa ce am facut revizia cutiei(facuta la reprezentanta) si tot "nu s-a adaptat nimic", ba dimpotriva vreau sa spun ca socurile se inrautetesc iar la stop incep sa primesc suturi in fund de la cutie in D si chiar in P, in conditiile in care cutia mergea si schimba perfect inainte de schimbarea uleiului si a filtrului. Ma rog, numai bine!

 

P.S. Daca tie ti se pare mic consumul asta in conditiile in care pe autostrada nu am depasit 100km/h pe pilot, atunci...Si nu m-ar enerva atat de tare consumu asta dar stiu ca masina putea mai mult din punctu asta de vedere.

 

daca ai facut deja 5000 km si-ti face asta nu prea e de bine.uleiul din cutie l-ai schimbat?

Link to comment
Share on other sites

Eu tocmai ce am facut o resoftare la reprezentatan pe cutie si motor si......surpriza....a explodat consumul. Nenea ala de la reprezentanta mi-a spus ca intr-adevar o sa creasca un pic consumul in primii 1000 km, dar mie mi se pare ca a explodat si cand spun asta ma refer la faptul ca inainte de resoftare aveam un consum extrem de bun, reprezentant 8,6-9 l/100km mixt, in conditiile in care pe traseul Alba Iulia-Valcea-Pitesti-Constanta autostrazile au vazut 130 km/h pe pilot(3 oameni in masina si portbagajul plin ochi), iar dupa resoftarea asta nu am scapat fara 11.4 l/100km pe acelasi traseu dar la o viteza mult mai mica (cele 2 autostrazi pe pilot la 110 km/h). Habar nu am daca e normal. Vi se pare normal, pentru ca pe mine ma oripileaza un pic gandul de a mi se fi aproape dublat consumul dintr-o tampenie de resoftare la reprezentanta.

 

P.S. Scuze de off topic dar nu vroiam sa deschid un nou topic atata timp cat este unul deja deschis pe aceasta tema.

P.S.1 Masina in cauza este un 325i E90 2006 N52B25A 2497cmc 218bhp.

 

 

Consumul de 9% l-ai avut cumva vara si pe asta de 11% l-ai remarcat iarna? Daca da, atunci nu-i nimic in neregula, este normal! Problema este temperatura de afara, plus cauciucurile de iarna, lucruri ce-ti cresc semnificativ consumul!

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.