Jump to content

PROBLEME E34


Recommended Posts

Buna ziua!

 

Am pus un motor 2.0 vanos de pe un e36 pe un e34 intrucat cel vechi s-a stricat(era un 2.0 fara vanos).

Am facut aerisirea la sistemul de racire si am mers max 5 km cu masina , ulterior am observat ca ies aburi din bot.Cauza a fost ca nu am strans suficient surubl de aerisire de la radiator; nivelul de lichid era la 2-3 lini peste KALT iar dupa evaporare a ajuns la 3 linii sub nivelul de kalt.Am zis ca daca tot treubie sa refac aerisirea si sa completez, sa schimb si pompa de apa.Dupa ce am schimbat pompa se auzea un tiuit de undeva din fata , desi inainte nu era.Am incercat sa fac azi aerisirea ,si am observat ca :

1.nu baga deloc caldura

2.futrunul de jos adica piesa 2 era rece chiar si dupa 20 de min de functionare la ralantai

3.indicatorul de temperatura din bord nu s-a miscat mai mult de 0.5mm, desi am schimbat recent urmatori senzori : piesa 8 si piesa 6

4.se aude un tacanit in dreptul vanos-ului care inainte de faza cu aburi nu era.

 

Cine ma poate ajuta in rezolvarea problemelor? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

nu e gata termostatul?tacanitul din dreptul vanosului e de la vanos.si al meu suna putin.verifica si nivelul uleiului.daca e sub nivel am inteles ca da simptome si la vanos

 

k, o sa verific nivelul uleiului.

Nu inteleg la ce te referi cand zici de termostat..

Link to comment
Share on other sites

scuze,sunt ardelean.nu e stricat termostatul?ziceai ca nu baga caldura

 

Aa np , nu intelegeam eu.Termostatul este nou de la behr de 92 de grade.

 

Am mai vorbit cu un baiat , si a zis ca paote e pus invers si de aceea nu merge.Cum treubie pus termostatul cu V in motor sau in afara ?

Link to comment
Share on other sites

Aa np , nu intelegeam eu.Termostatul este nou de la behr de 92 de grade.

 

Am mai vorbit cu un baiat , si a zis ca paote e pus invers si de aceea nu merge.Cum treubie pus termostatul cu V in motor sau in afara ?

chestia ma depaseste. e posibil sa fie pus gresit cum zici,altceva nu prea vad mai ales ca este nou.la un e30 tin minte ca mi a pus cineva termostatul aiurea si nu baga caldura.oricum pana luni nu pot sa ti dau un raspuns concret.atunci il pot intreba pe mecanicul meu daca mai e cazul,omul e toba de bmw

Link to comment
Share on other sites

chestia ma depaseste. e posibil sa fie pus gresit cum zici,altceva nu prea vad mai ales ca este nou.la un e30 tin minte ca mi a pus cineva termostatul aiurea si nu baga caldura.oricum pana luni nu pot sa ti dau un raspuns concret.atunci il pot intreba pe mecanicul meu daca mai e cazul,omul e toba de bmw

 

Oricand o alta idee/parere este binevenita.Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

mergi cu ea putin sau tine-o accelerata putin, macar la un 2000 de ture, daca e frig afara nu se incalzeste la relanti. Si trebuie repatata aerisirea dupa orice operatie .. de aia nu iti baga caldura probabil. Si nu se incalzeste la relanti mai ales daca ai deschisa caldura, caldura e pe circuitul mic de racire.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

mergi cu ea putin sau tine-o accelerata putin, macar la un 2000 de ture, daca e frig afara nu se incalzeste la relanti. Si trebuie repatata aerisirea dupa orice operatie .. de aia nu iti baga caldura probabil. Si nu se incalzeste la relanti mai ales daca ai deschisa caldura, caldura e pe circuitul mic de racire.

 

In urma cu cateva saptamani am mers putin cu ea , dar nu s-a miscat deloc acul de temperatura.

Ieri am tinut-o accelerata la 1500 max 2000 5-10 min , tot nu arata nimic indicatorul din bord, nici caldura nu baga, furtunl care duce in jos din capacul de termostat tot rece era comparativ cu cel de sus , se incalzise pana la urma dupa ce am oprit motorul , l-am pornit din nou , dar ceasul tot mort era, si tot nu baga caldura.Desi motorul era foarte cald.

O sa scot termostatul si il probez sa vad daca functioneaza.Ce producator recomandati behr sau wahler ?

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Wahler 100%. Daca nu se ridica acul, cu toate ca se incalzeste furtunul care pleaca din termostat, inseamna ca e o problema cu sonda de temperatura. Daca nu se incalzeste inseamna ca e blocat termostatul. Eu sunt de parere ca un termostat fiert o data nu mai e de incredere.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc.

Are importanta daca V este pe verticala sau orizontala ?

Nu cred sa aibe importanta acest lucru . Am avut si eu o problema similara cu caldura si am schimbat termostatul ( cel vechi era blocat pe deschis cam 2-3 mm). Dupa ce l-am schimbat si am aerisit instalatia , temperatura a urcat normal , chiar si la ralanti si a ramas la jumatate , acolo unde trebuie. Referitor la caldura din interior , aeriseste instalatia bine si verifica daca atunci cand dai drumul la caldura se incalzeste furtunul de la electrovalve si porneste pompa de apa de sub blocul electrovalvelor , eu am avut-o blocata ( mai exact contacte oxidate in mufa ). Ai spus ca motorul se incalzeste dar nu ai indicatie pe bord si inainte de transplant era totul ok , cand ai schimbat motorul ai pus bine mufele la senzorii de pe _chiulasa_ ? Ai un link referitor la senzorii de pe _chiulasa_ poz. 6 si 8 .

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=11_1281&hg=11&fg=15

Link to comment
Share on other sites

Oricum o sa iau alt termostat , ca sa fie exact ce treubie si anume de 88 nu de 92 cum am acum, cand il schimb verific si pompa auxiliara daca face ceva si daca merg electrovalvele.

Nu am pus eu motorul , dar din ce am vazut cand am schimbat sondele ca fiecare are un ghidaj in alta pozitie, deci teoretic nu poti pune invers mufele , practic nu am incercat dar o sa verific si acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

ti-am scris pe privat cum sa verifici ceasul de temperatura, e foarte simplu. In felul asta te dumiresti cine e de vina. Poti sa tii linistit termostatuld e 92 de grade daca merge bine...

 

temperatura tolerata este mult mai mare la M50, la 92 de grade ai frictiuni mai mici, consum redus..uzura mai mica.

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am verificat azi , am facut scurt pe ambele mufe(piesa 6 si 8 din linkul de mai sus-pe pinii mufelor) si acul nu face nimic , singura miscare este de 0.5-1mm atunci cand pun contactul

 

ca observatie :)) , masina sta in soare poate de aici si miscare acului...:))

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Am incercat sa pun un ceas de 2.5 dar nu se potriveste , si nu are nici margini pt ghidaj.

 

Inainte de transplant indicatorul mergea...instaltia electrica a motorului difera de la e36 la e34? , ma gandesc ca poate nu corespund anumite fire si nu primeste semnal...

Link to comment
Share on other sites

Am inteles.Multumesc pt raspuns.

 

Am incercat sa conectez cumva direct indicatorul de temperatura ,merge dar doar pe 3 pini nu pe 4. E safe sa mearga doar in 3 , o perioada pana gasesc un bord la dezmembrari? Am incercat cu ambele indicatoare de temperatura si acelasi rezultat.

Termostatul nou de 92 de grade de la behr nu functioneaza deloc , nu se dechide sub nici o forma.

 

Are cineva vreo idee/sugestie?

Link to comment
Share on other sites

daca e nou.. la garantie cu el. CU ocazia asta poate il schimbi cu un Wahler. Nu au cum sa dea vina pe masina ca nu merge, la e34 nu e comandata deschiderea de ECU ca la alte modele, e pur mecanic.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

O sa incerc , dar e posibil sa imi ceara chitanta si constatare de la service autorizat...

 

Am incercat inca 2-3 borduri de diesel care teoretic erau bune si la unul imi dadea temp pe max imediat cum porneam motorul , si la altul nu misca deloc.

 

Are cineva alta idei cum sa fac sa mearga ceasul de temperatura? intrucat nu prea gasesc un bord de 2.0 91.

 

Eventual daca ma poate ajuta cineva cu o schema electrica ceva....

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.