Jump to content

Schimbare ceas analogic cu cel digital de pe consola(OBC)


Catalin BMW

Recommended Posts

Salut. Stiu ca sunt o gramada de topicuri si DYS-uri pe forum,insa as vrea sa mi se explice mai pe intelesul meu.

Deci am luat azi un OBC cu 8 butoane si doua display-uri si am vazut ca la mufa din spate exista 9 fire. Cand l-am demontat pe cel analogic de pe masina,am vazut ca are doar 3 fire,(maro,rosu+galben si gri+rosu);le-am legat pe acestea cu cele de pe OBC(am respectat culorile),insa imi mai raman 6 fire libere(maro+gri,mov+albastru,albastru+alb,alb+rosu,si inca vreo doua,nu mai retin ce culori au).

Spuneti-mi si mie,cum fac cu celelalte fire,unde le leg? Nu ma intereseaza momentan sa-mi arate temperatura exterioara pt ca nu am senzorul de temp,insa vreau sa-mi functioneze display-urile;din legaturile ce le-am facut eu(cele 3 fire),deocamdata mi se aprind doar luminile de pe butoane,insa display-urile nu mi se aprind,doar cel mic dar numai cand apas un singur buton si imi arata niste liniute dupa care se stinge.

Va rog mult sa ma ajutati,pt ca am desfacut pe acolo prin bord si nu vreau sa raman cu ele vraiste! Va multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Ms mult caline,insa iti spun sincer ca nu prea am priceput cine stie ce :bashwall: . Ca sa fiu mai clar,as vrea sa stiu ce fir mai iau de pe masina(si de unde) pt a lega la mufa MID-ului. Cum am mai spus,mi se aprind doar luminile de la beculete,ce trebuie sa fac sa mi se aprinda si afisajul(display)si sa-mi apara ceasul?mentionez ca deocamdata nu am senzor de temperatura,cred ca ar trebui sa functioneze MID-ul si fara el,nu?chiar daca imi arata o temp eronata,pe mine ma int sa mi se aprinda.

 

Ms mult caline,insa iti spun sincer ca nu prea am priceput cine stie ce :bashwall: . Ca sa fiu mai clar,as vrea sa stiu ce fir mai iau de pe masina(si de unde) pt a lega la mufa MID-ului. Cum am mai spus,mi se aprind doar luminile de la butoane,ce trebuie sa fac sa mi se aprinda si afisajul(display)si sa-mi apara ceasul?mentionez ca deocamdata nu am senzor de temperatura,cred ca ar trebui sa functioneze MID-ul si fara el,nu?chiar daca imi arata o temp eronata,pe mine ma int sa mi se aprinda.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit intr-un final sa-mi montez MID-ul,insa mi-au ramas 3 probleme majore si v-as ruga din suflet sa ma ajutati:

1. Firul maro/gri care face legatura cu senzorul nu stiu pe unde sa-l scot ca sa-l duc in compartimentul motor,pur si simplu n-am gasit nici-o gaura prin care sa bag firul si sa-l scot pe partea cealalta.

2. Firul alb/rosu am inteles ca trebuie legat la gong. Problema e ca nu gasesc gongul,am dat placa(capacul) aceea de sub volan,m-am uitat peste tot dar nu-l gasesc;l-am pus sa sune,insa nu-mi dau seama de unde vine sunetul. Dupa cum s-ar auzi,imi pare ca vine de undeva dintre coloana volanului si ceasuri(tabloul de bord). Aveti idee unde poate fi?

3. Nu mi se aprinde(defapt nu-mi afiseaza) display-ul cel pt temperatura,sa fie defect sau vreun bec ars?

Va rog sa-mi dati cateva sfaturi sau rezolvari in legatura cu aceste probleme. Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

1. Demontezi torpedoul. In spatele modulului comfort o sa vezi un dop de cauciuc prin care instalatia de la motor intra in habitaclu. In ea sint mai multe orificii lasate libere de catre fabricant. Tai un tzurloi din ala si bagi firul. Cealalta parte a dopului se gaseste in spatele acumulatorului. Odata tras firul in compartimentul motor il duci cum vrei de cuviinta catre locul unde e senzorul de temp.

2. Nu ai gong. Ce auzi tu acolo e buzzer-ul din bord.

3. Posibil sa fie dusi pixelii de la display. Iluminarea displayului se face cu niste beculete asemanatoare cu cele care lumineaza bordul la Dacia 1310.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

1. Demontezi torpedoul. In spatele modulului comfort o sa vezi un dop de cauciuc prin care instalatia de la motor intra in habitaclu. In ea sint mai multe orificii lasate libere de catre fabricant. Tai un tzurloi din ala si bagi firul. Cealalta parte a dopului se gaseste in spatele acumulatorului. Odata tras firul in compartimentul motor il duci cum vrei de cuviinta catre locul unde e senzorul de temp.

2. Nu ai gong. Ce auzi tu acolo e buzzer-ul din bord.

3. Posibil sa fie dusi pixelii de la display. Iluminarea displayului se face cu niste beculete asemanatoare cu cele care lumineaza bordul la Dacia 1310.

Inca odata iti multumesc Calin;partea cu display-ul am rezolvat-o(butonul pe care scrie "A-TEMP" are functia de a aprinde/intrerupe iluminatul,ceea ce habar nu aveam,eu credeam ca nu-i bun),partea cu cablul spre senzor,o rezolv maine ca oricum tre' sa-mi iau si senzor;ceea ce nu am prea inteles e faza cu gongul,in acest caz neavand gong,ce fac cu firele destinate gongului,pur si simplu le anulez?

Si inca ceva,ce rol are butonul "MEMO",am observat ca atunci cand apas pe el imi apare ceva(niste liniute)pe display-ul de la ceas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.