Jump to content

2011 Un nou sezon F1


ionatan

Recommended Posts

Noul sezon al Campionatului Mondial de Formula 1 are câteva noutãÞi la capitolul Regulament - tehnic ºi sportiv.

 

 

 

Aripi spate ajustabile

Anul trecut piloÞii puteau ajusta aripa faÞã din cockpit-ul maºinii, Însã odatã cu 2011 acest lucru nu va mai fi posibil. Acum, aripa spate este cea al cãrui unghi de incidenÞã poate fi modificat În anumite valori. Sistemul poate fi folosit În orice moment pe durata antrenamentelor libere ºi a calificãrilor, dar În cursã poate fi activat numai atunci când un pilot este la mai puÞin de o secundã În spatele unui rival ºi doar În anumite locuri ale pistei.

 

FĂŁrĂŁ dublu-difuzoare Âşi F-duct

Este interzis ĂŽn 2011 orice sistem, procedurĂŁ sau dispozitiv care foloseÂşte o miÂşcare a pilotului prin care acesta altereazĂŁ caracteristicile aerodinamice ale maÂşinii - adicĂŁ fĂŁrĂŁ aÂşa-numitul F-duct. ModificĂŁrile regulamentului se referĂŁ Âşi la dublul-difuzor.

 

KERS

Echipele au cãzut de acord ca În 2010 sã nu mai foloseascã KERS, Însã din acest sezon faimosul sistem de regenerare a energiei cinetice va reveni pe grila de start - ca ºi aripa spate ajustabilã, sistemul nu este obligatoriu. KERS preia energia pierdutã care se genereazã pe perioadele de frânare ºi o tranformã În energie suplimentarã. Aceastã este disponibilã pilotului printr-un buton, În cantitãÞi fixe pe durata unui tur de circuit. Puterea maximã a sistemului n-a fost mãritã prin regulament faÞã de 2009, Însã echipele care au folosit KERS atunci au În mod sigur un plus În raport cu cele care abia acum au acomodat dispozitivul pe maºini.

 

Greutatea

Un monopost de Formula 1 trebuie sã aibã minimum 640 kg În 2011, cu 20 de kg mai mult decât anul trecut. Anul trecut realimentãrile au fost interzise ºi KERS nu exista pe maºini; realimentãrile sunt În continuare Înterzise, rezervoarele monoposturilor la fel de mari, iar pe maºini a apãrut KERS, cu bateriile ºi generatorul sãu.

 

Funii pentru roĂži

Ca rãspuns la câteva roÞi "zburãtoare" pe parcursul lui 2010, s-a impus prin regulament ca fiecare roatã sã aibã douã funii de prindere, În loc de una, pentru un plus de siguranÞã pe circuit ºi În imediata apropiere a acestuia. Cele douã funii trebuie montate În doua braÞe diferite ale suspensiei.

 

Pneurile

Odatã cu revenirea celor de la Pirelli În Formula 1, fiecare pilot va avea mai puÞine pneuri la dispoziÞie Într-un weekend de cursã, astfel: 11 seturi de pistã uscatã - În loc de 14, doar trei seturi (douã variante prime ºi una option) disponibile În primele douã sesiuni de antrenamente libere, alte opt seturi pentru restul weekend-ului. Un set din cele primite pentru antramentele de vineri va fi inapoiat dupã fiecare sesiune, iar apoi, Înainte de calificãri piloÞii vor trebui sã mai dea Înapoi, din nou, câte un set din cele douã variante.

 

DacĂŁ ĂŽntr-o cursĂŁ pe pistĂŁ uscatĂŁ un pilot nu foloseÂşte ambele tipuri de pneuri disponibile atunci acesta va fi exclus din clasament; dacĂŁ o cursĂŁ pe pistĂŁ uscatĂŁ este opritĂŁ Âşi nu poate fi repornitĂŁ, iar un pilot n-a apucat sĂŁ foloseascĂŁ ambele compoziĂžii de pneuri, atunci acesta va primi o penalizare cu 30 de secunde la timpul final.

 

Regula 107%

Pe durata primei pĂŁrĂži a calificĂŁrilor, pilotul care nu reuÂşeste un timp care sĂŁ se ĂŽncadreze ĂŽn 107% din timpul celui mai rapid tur al Q1 nu va mai putea lua startul ĂŽn cursĂŁ; totuÂşi, ĂŽn condiĂžii excepĂžionale, comisarii de cursĂŁ ĂŽi pot acorda dreptul de a participa la cursĂŁ dacĂŁ pe durata antrenamentelor libere respectivul pilot a reuÂşit un timp care sĂŁ se ĂŽncadreze ĂŽn aceastĂŁ regulĂŁ.

 

PenalizĂŁri

Comisarii de cursĂŁ au din 2011 o gamĂŁ mai largĂŁ de penalizĂŁri pe care sĂŁ le poatĂŁ impune de-a lungul unui Grand Prix. Acum pot impune penalizĂŁri ĂŽn timp Âşi au dreptul de a exclude piloĂži din clasamentul final al curselor sau sĂŁ le suspende dreptul de a participa la Mari Premii ulterioare.

 

Ordinele de echipĂŁ

Clauza specificatã pânã acum În Regulamentul Sportiv cu privire la ordinele de echipã a fost eliminatã Începând cu acest sezon. Gata cu mascãri de genul "Fernando is faster than you", acest mesaj va fi Înlocuit cu directul "Dã-te la o parte".

Link to comment
Share on other sites

sincer am impresia ca toata tevatura cu formula 1 este in cadere libera..anii trecuti urmaream cu interes,de cand cu toate modificarile astea parca nu mai are farmecul de altadata.o s ajunga in curand la motoare in 3 cilindri..ma rog,poate sunt subiectiv,de cand s a retras bmw parca nu ma mai atrage <_<
Link to comment
Share on other sites

Daaa, parca BMW ar fi facut mare branza in F1.

Mai bine ca s-au retras, mai mult ma enervam din cauza lor.

 

Atata timp cat au globalizat F1, cat principalul obiectiv in alegerea si programarea curselor e publicitatea, cat comercialul se impune in fata sportivitatii, a spectacolului in sine, fuck F1.

F1 trebuia sa fie o competitie clasica, traditionala, e evocare a istoriei automobilismului sportiv, ceva pasional. Acum parca nu e nimic mai mult decat un joc de calculator cu interese financiare imense si alte alea.

Sa-i foot in cel mai grav mod posibil pentru raul care l-au facut. Hodorogul ala, "patronul" formulei 1 sa se duca la aer curat si verdeata si sa-i lase pe altii care inca nu sunt senili.

Link to comment
Share on other sites

nu mai e absolut nici un specatacol, nici o depasire, nici o lupta, dumnezeu stie de ce ...unii dau vina pe circuite, (desi nu cred ca multe sunt alea din anii 80-90 cand era o incantare, altii pe regulament)

Sincer nu m-am mai mai uitat la formula 1 de vreo 5 ani. Ma tot cacai sa merg odata sa vad live.. sa aud motoarele alea si atat.

L.E.

 

Pentru cei nostalgici ca mine sau cei mai tineri care nu au avut ocazia sa vada un campinat de formula 1 din anii 90 va recomand un documentar extraordinar, facut anul asta de BBC,

Senna

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Presupun ca nu te-ai uitat la sezonul trecut..A fost chiar ok, cum nu a mai fost de mult un sezon de F1..spectacol, depasiri, lupta stransa in clasament pana in ultima cursa. Referitor la documentar, tu l-ai vazut?
Link to comment
Share on other sites

da. E foarte misto, e povestea unui om cu adevarat special, si a unui sportiv extraordinar. E de vazut chiar si pentru cei care nu sunt fani F1 neaparat.

NU am urmarit campionatul de anul trecut., si ca nu s-a decis campionul cu 10 curse inainte nu inseamna nimic. Am mai vazut ceva rezumate la TV.

Lupta se da la poll position, care alimenteaza mai repede, si care are masina mai fiabila. Pe pista in schimb nu se vede nimic. Cand momentul culminant al cursei il reprezinta schimbatul gumelor sau care alimneteaza mai mult sau mai putin..si de cate ori.. ar putea sa faca campionatul mecanicilor din punctul meu de vedere..

Arunca un ochi la niste curse de pe vremea lui Senna vs Prost, Niki Lauda, chiar si mai recente, primi ani de F1 al lui Schumacher.. apoi spune-mi ce misto a fost campionatul de anul trecut..

L.E. sincer mi se par mai speculoase antrenamentele si lupta pentru poll position, la alea ma mai uit ca in De se transmit si astea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma..daca nu te-ai uitat nu stii despre ce vorbesti. De anul trecut au fost interzise alimentarile, asta ca o prima observatie. Stiu ce spui, m-am uitat la multe curse si inregistrari din anii 80/90. Cu toate astea imi mentin ideea ca sezonul trecut a fost unul foarte reusit si abia astept sa inceapa iar saptamana viitoare.

 

Stiu despre ce e vorba in documentar, dar te-am intrebat daca l-ai vazut ca as vrea si eu sa-l vad si din ce stiu in Europa nu prea s-a lansat. Ai gasit pe torrente undeva?

Link to comment
Share on other sites

da, l-am vazut luat "de pe net" :)

Dar a fost in europa difuzat de BBC.

 

 

 

Vorbeam in general..totusi lupta se da la poll position, apoi sunt foarte putine rasturnari spectaculoase de situatie, lupte individuale .. depasiri .. chestii care fac specatacolul unei curse.

Calitatea curselor e mult sub .. se vede si in numarul de spectatori si mutarea curselor in Est. In Occident numarul a scazut si pe buna dreptate, in Est a crescut ca au si ceva chinezi bani de TV color .. altfel cred ca aveau audiente demne de campionatul de curling..

E misto sa vezi unul live, sunetul e absolut inpresionant si daca ai si vedere la boxe e de dreptul interesant. Dar un astefel de bilet e 400 de euro lejer.. cam mult.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am avut norocul sa vad si live, in Turcia..Mi-am dorit f mult sa-l vad pe Schumacher in actiune inainte de retragere (nu-mi imaginam ca va mai reveni)..insa pe atunci chiar nu aveai ce vedea mare lucru, in general ordinea era cea de la start. Vezi niste statistici de anul trecut si crede-ma, chiar merita sa te uiti, ia niste curse de pe net :) Iar referitor la audiente, anul trecut din ce am inteles a fost gen record, pentru ca lumea a inteles ca are de ce sa priveasca si a fost un sezon plin cu de toate. Ma bate un gand sa incerc o Budapesta anul asta, nu cred ca e asa scump. Poate ne vedem pe-acolo :D

 

PS: vreau si eu un link de pe un torrent ceva unde as putea sa gasesc documentarul..Mersi frumos

Link to comment
Share on other sites

da ce sa zic, poate isi revin. Chair sper asta. PE mine m-au cam pierdut de musteriu. o sa incerc sa ma uit la cursale de anul asta,daca nu adorm la ele e de bine. IN anii trecuti erau cel mai bun somnifer pentru somnul de frumusete de duminica dupa-amiaza.. :)

 

 

 

 

Ungaria e cam departe de mine :) , am Nurburgring la 80 de km... Sau chiar si Hockenheim la vreo 3-400 de km. Faza e ca am fost la o cursa si am luat un bilet de kkt, .. a trebuit sa ajung acasa sa ma uit la TV sa vad cine naiba a castigat cursa... :) ./. nemernicii aia de unguri nici un panou nu aveau.. si eu aveam biletul pe o pajiste la mama dracului.. de boxe si tribuna centrala.

Dar aveam bani putini..nu se gaseau pe vremea aia de bilet cum trebuie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Asta e nasol :) La Turci a fost destul de bine, ecran mare in fata tribunei, locuri pe scaune si posibilitatea de a te plimba pe pajiste intr-un anumite sector (mai schimbai unghiul) si nu am avut un bilet f scump (nici cel mai ieftin intr-adevar) - era Bronze sau Silver nu mai tin minte.. Sa inteleg ca nu recomanzi Ungaria?
Link to comment
Share on other sites

eu am fost acum multi ani.. poate s-au mai schimbat lucrurile. Intereseazate inainte..daca au un panou, ecran ceva, ca daca ai sectiune naspa vezi doar ce e acolo, nu auzi nimic din comentariu si e in ungureste tot oricum si nici un panou nu era pus in sectiunea aia sa vezi si tu ceva ce se petrece in afara ei.

IAr cu parcarea.. drama a fost. organizat prost tare, improvizatie balcanica cap coada..am mers efectiv cativa km, mi se luase si de cursa si de tot, nu vindeau mai nimic, toate semnele alea numai in ungureste, pierdeai foarte multa vreme cu orientarea.... nasol tare din punctul asta de vedere.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

nu mai e absolut nici un specatacol, nici o depasire, nici o lupta, dumnezeu stie de ce ...unii dau vina pe circuite, (desi nu cred ca multe sunt alea din anii 80-90 cand era o incantare, altii pe regulament)

Sincer nu m-am mai mai uitat la formula 1 de vreo 5 ani. Ma tot cacai sa merg odata sa vad live.. sa aud motoarele alea si atat.

L.E.

 

Pentru cei nostalgici ca mine sau cei mai tineri care nu au avut ocazia sa vada un campinat de formula 1 din anii 90 va recomand un documentar extraordinar, facut anul asta de BBC,

Senna

erau alte vremuri.cand ma gandesc ce lupte se dadeau intre senna si proust,sau mansell,ca sa nu vorbesc de spectacol...cum le mai crapau motoarele la ferrari aproape la fiecare cursa intr o vreme..era nebunie curata

Link to comment
Share on other sites

F1 trebuia sa fie o competitie clasica, traditionala, e evocare a istoriei automobilismului sportiv, ceva pasional.

 

Formula 1 nu a avut niciodata vreo legatura cu clasicul sau cu ceva traditional.

 

Mereu tehnologia folosita in F1 a fost de domeniul SF, si masinile au fost duse la extrem.

Din tehnologia folosita in F1 au derivat foarte multe inovatii pentru masinile de strada si pentru motoarele lor, asa ca nu vad ce legatura ar putea sa aibe cu clasicul sau traditionalul.

 

Daca ai fi un fan adevarat al acestui sport si te-ai uita la curse in mod regulat ai vedea ca formula 1 emana inca multa pasiune.

Link to comment
Share on other sites

E business 100%, a avut grija tovarasul Ecclestone de asta. Il cauta moartea pe acasa .si el tot nu lasa lumea in pace si echipele sa se organize cum vor ele. Pacat de inginerii si pilotii aia talentati ...

Cam asta e omul care a facut praf formula 1, un nazist si un misogin imputit..Treburile au inceput sa se duca de rapa cam de cand a preluat el controlul total, in 95-97.

 

Contractele expira in 2012 , mai vedem ce o sa se intample atunci..

 

In 2005, when speaking about Indycar racer Danica Patrick, he remarked "You know I've got one of those wonderful ideas ... women should be dressed in white like all the other domestic appliances."[24] Ecclestone later called Patrick to apologize, but repeated his comments,[25] before apologizing a second time.[26] Earlier, in February 2000, he said that women would never excel in Formula One, stating "she would have to be a woman who was blowing away the boys. ... What I would really like to see happen is to find the right girl, perhaps a black girl with super looks, preferably Jewish or Muslim, who speaks Spanish."[24]

"

In a Times interview published on 4 July 2009, Ecclestone said "terrible to say this I suppose, but apart from the fact that Hitler got taken away and persuaded to do things that I have no idea whether he wanted to do or not, he was in the way that he could command a lot of people able to get things done." According to Ecclestone: "If you have a look at a democracy it hasn’t done a lot of good for many countries — including this one". He also said that his friend of 40 years Max Mosley, the son of British fascist leader Oswald Mosley, "would do a super job" as Prime Minister and added "I don’t think his background would be a problem."[27]

 

 

 

[edit]

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca are si parti bune omul...

Nu strica chiar totul:

 

17 - 03 - 2011

"Bernie Ecclestone has said that a decision to move to smaller, turbo engines in F1 would be detrimental to the sport and would turn off television viewers.

 

I meet people worldwide in all different walks of life - sponsors, promoters and journalists and I think there are two things that are really important for Formula One," he told AAP. "One is Ferrari and second is the noise. People love and get excited about the noise. People who have never been to a Formula One race, when they leave you ask them what (they liked) and they say 'the noise

 

It's unbelievable that even moreso the women - the ladies love the noise.

 

I'm anti, anti, anti, anti moving into this small turbo four formula,” he said. "We don't need it and if it's so important it's the sort of thing that should be in saloon car racing."

 

Sa nu uitam ca totusi, in tot ce s-a intamplat in F1 in ultimii 20 de ani Bernie a fost implicat.

Link to comment
Share on other sites

focusul lui e audienta la TV, nu are altceva in cap. Reiese asta si din declaratia citata de tine. E normal sa fii precupat, de asta, de acolo vin banii. Dar trebuie sa pui niste limite undeva, mai vorbesti si cu constructorii, cu pilotii. etc.. De bine ce conduce toti constructori fusesera la un pas sa isi faca propria competitie. .
Link to comment
Share on other sites

In privinta focusului TV nu stiu ce sa zic... Vad rau decat faptul ca au intrat in calendar cateva circuite care nu sunt tocmai spectaculoase.. (Valencia, Bahrain).

Legat de scandalul amintit, totul a plecat de la Ferrari in urma intrarii noilor echipe foarte lente, si a reducerii costurilor. Cu echipele noi care sunt foarte lente nu sunt de acord, dar fata de ce vroia Ferrari au fost un compromis mult mai bun.

 

Ferrari nu era de acord cu reducerea costurilor pentru ca ei nu mai putea sa-si faca o masina care sa fie total superioara gen era Schumacher, pentru ca nu mai puteau sa testeze cat o faceau inainte, si sa bage atatia bani in dezvoltarea ei. Lucru pe care celelalte echipe nu si le permiteau. Tot ei au propus ca echipele mari sa aibe 3 masini, ca ei sa poata spune la 2 masini in loc de una "Fernando is faster than you, do you understand the message?"

 

Legat de declaratiile cu motoarele de 1.6 turbo, sa inteleg ca tu esti de acord? Am vazut ca ai fost la curse, este pacat sa pierdem acest sunet... mai ales ca de pe circuit nu vezi cursa atat de bine, sunetul si atmosfera fac totul.

 

Nu sunt sustinatorul lui Bernie dar nu pot sa ma gandesc la o decizie dea lui care sa fi fost atat de rea si catastrofala pentru f1.

Edited by DayWalker
Link to comment
Share on other sites

Pai desi toata lumea e de acord in general ca e un declin clar al calitatii competitiei si constructorii sunt din ce in ce mai nemultumiti , Berni continua pe a lui. Tie nu iti place GP din bahrein, dar gandeste cata auditienta aduce in tarile arabe. Si culmea e ca audientele cresc, dar ele cresc pe baza atrqagerii de spectatori din Asia, care acu au si ei bani de TV. E afacere la nivel global, de asta se muta tot in asia, se face orice compromis la circuite acceptate, cata vreme aduc audienta in plus si in alte tari care nu aveau spectatori. I se rupe lui ca echipele sunt 80% cu bani din G8 sa zicem, el banii ii face acum de la producatorul de apa minerala chineazeasca care plateste reclame pe timpul difuzarii MP din India, China , Orientul Mijlociu, si alte tari cu traditie in Motorsport si cu baza larga de fani adevarati, ca acu au si la ei 10% din populatie TV, iar seicul local mai ofera si el paine, apa si circ sa nu ii i-a gatul ca in Tunis... dar acum nici asta nu mai tine se pare..

 

Iti zic eu ca daca constructorii si echipele aveau un cuvant de spus vedeai mai putine compromisuri in alegerea circuitelor si multe altele..

 

 

 

Ferrari e un caz special, are o baza de tifossi dura, majoritatea prin Europa, traieste foarte bine din vanzarile de sepci la 50 de euro bucata, alte echipe traiesc din ce sponsori aduna si ce firmituri le lasa Bernie printre degetele hraparete din drepturile de televiziune.

Chiar nu am urmarit atent campinatul de anul trecut , mi-am perdut interesul de can aproape la orice cursa, vorba aia erau duminica dupa masa erau cele mai multe, ma adormeau la modul ca sforaiam in fotoliu cu spume, nu puteam tine ochii deschisi de atat spectacol.

Asta in conditiile in care urmaream cursele de la 10 ani, si tin minte ca am pus odata ceasul sa sune pentru cursa de la Suzuka, in care Senna la pocnit pe Prost, care era la 2-3 dimineata daca tin bine minte si aprope nu l-am auzit ca l-a oprit maica-mea prea repede, desi ii dadusem instructiuni precise sa vina sa ma trezeasca. Cred ca daca pierdeam stratul ala memorabil iesea scandal mare de tot..

Un campionat reusit in 10 ani nu e cine stie ce performanta. Chiar m -ati facut curios eu am urmarit doar niste rezumate din an in pasti si mai ma uitam pe net la ceva relatari..

cat despre sound de motor aspirat , e foarte misto, dar formula 1 a avut motoare turbo multa vreme... si nu a murit nimeni, ba din contra,.

Daca asta e motiv sa refuzi asta e clara treaba si el e constient ca lumea mai vine la circuit doar sa auda motoarele si sa vada niste pasarici live, ca altceva nimic nu e de vazut.

Vorbesc de specatorii europeni si din Occident in general., ca ai de prin India sau mai situ eu de pe unde, vin oricum, macar odata de curiozitate sa vina cate 1 si au vandut biletele pe 200 de ani..

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

In mare de acord cu tine, dar F1 a pierdut din spectacolul din anii 90 in mare parte din cauza tehnologiei... si cu cateva decizii luate prost.

 

Oricum sa-l lasam pe Bernie sa doarma linistit, probabil in curand se va retrage.

 

M-a distrat foarte tare faza cu ceasul... :goodjob: Imi aduci aminte de mine, la fel procedam si eu, puneam ceasul sa sune dar nu eram sigur ca o sa ma trezesc si o rugam pe mama sa ma trezeasca. Ma uit la formula 1 de cand ma stiu, sunt oarecum obsedat :hyper: , i-am facut si pe ai mei sa se uite... :frantics:

 

Vorbind de noul sezon, se anunta foarte interesant. Mercedes pare sa fi facut un pas mare inainte si sper ca Schumi sa se lupte pentru podiumuri anul asta si poate chiar pentru o victorie... As da orice sa-i mai vad odata saritura pe podium :frantics: , ca in vremurile lui bune. Ferrari pare sa se fi apropiat foarte tare de RedBull, iar RedBull cred au in continuare un mic avantaj dar vom vedea weekendul viitor. McLaren pare sa o fi zbarcit cu masina dar... nu se stie niciodata.

 

Ma bucur ca te-am facut curios si ca o sa te uiti din nou la curse :thumbsup:

Edited by DayWalker
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.