Jump to content

Totul (sau, ..cat mai multe) despre roti


c.sainz

Recommended Posts

credeam ca se subintelege prin "roata mai mare" : R17>R15 si >8,5 J :good:

 

Am revenit! Cand te-am rugat sa DEFINESTI termenul de ...roata mai mare, banuiam ca o sa dai un raspuns ....scolaresc!! :laugh:

Deci: MAI MARE se poate referi la:

- un diametru mai mare al JANTEI

- un diametru mai mare al ROTII

- o latime mai mare a JANTEI

- o latima mai mare a ANVELOPEI

 

Tu, la care te referi?

Link to comment
Share on other sites

BRANDEX`ule ai incurcat`o daca vi cu jantele pe 19 la intalnirea anuala,sa nu te asezi la masa langa Sainz! :frantics:

Totusi sa recunoastem are si Sainz dreptatea lui in ceea ce priveste jantele sudate,de fapt sunt de acord cu el 100%!

Despre gume si`au dat cu parerea cei mai in masura,asa ca eu tac nu ma pricep atat de bine!:)

Link to comment
Share on other sites

care'i diferenta dintre :

- un diametru mai mare al JANTEI

- un diametru mai mare al ROTII

?!

:D

 

Pai, treaba sta cam asa: o ROATA cu caracteristicile 195/65/15 este la fel (vorbesc despre diametrul exterior al ROTII, pe banc) ca si 205/60/16!

deci, desi avem jante diferite (15" si 16"), diametrul ROTII este la fel!

Link to comment
Share on other sites

vorbesti prostii..

Viteza maxima mai mare e eroare de kilometraj, la dimensiunile non standard care le ai, ai deja de 5 km/h eroare in plus la viteza de 100 km/h (asta in conditiile in care anvelopa e noua, eroarea se mareste in timp, la 200 de km/h cred ca ai eroare de 10 km lejer)

Esti primul om de pe planeta asta care raporteaza consum redus cu roti mai mari.

Puteai face ceva cu cap, dar ai ales prost.

La e36 poti pune jante de 17 inch, dar ai ales sa faci o varza cu carne..

Dimensiunile la tine sunt astea

 

auĂer Compact, M37,5x17vorne225/45R17 http://www.treffseiten.de/bmw/images/reifen.gifET 4110,16

auĂer Compact, M38,5x17hinten245/40R17 http://www.treffseiten.de/bmw/images/reifen.gifET 419,92

 

Geometrie nu ai facuta ca ai alt ET si putini care fac geometria au valori pentru caderi de 5 cm..din cauza ca ai geometria varza, si impresia de stabilitate e doar o impresie. sper sa nu ajungi cumva cu ea in afara tarii ca pleci cu ea pe platforma daca te prinde careva,

Ca sa nu mai vorbesc daca faci un accident in tara, risti sa te dea in judecata RCA . sa isi scoata banii de la tine, ca nu ai masina corespunzatoare tehnic. Tu sa fii sanatos si fericit cu rotile tale superbe si tuning-ul tau de calitate, dar nu mai face spume pe aici ca nu impresionezi pe nimeni.

 

 

Poftim? PrOmit ca maine scanez fisa de la geometria rotilor astea SUPERBE.aM AVUT SI ACCIDENT, si nu m-a dat nimeni in judecata ptr rotile astea SUPERBE...Am ales sa o fac "varza cu carne". dar e "varza" mea cu carne..DECI CARE E PROBLEMA TA? Cine a pus problema de impresionat? Era doar parerea mea vizavi de jante etc...

 

Dar gata nu ma mai bag, ca am impresia ca orice iese din tipare/stock, e tiganeala, impresii si e de porc! STOCK RULES!!!

Link to comment
Share on other sites

BRANDEX`ule ai incurcat`o daca vi cu jantele pe 19 la intalnirea anuala,sa nu te asezi la masa langa Sainz! :frantics:

Totusi sa recunoastem are si Sainz dreptatea lui in ceea ce priveste jantele sudate,de fapt sunt de acord cu el 100%!

Despre gume si`au dat cu parerea cei mai in masura,asa ca eu tac nu ma pricep atat de bine!:)

Nici vorba! FIRESTE ca pot/vreau sa stau langa el si, mai ales, sa ciocnim un pahar impreuna!!!

Daca avem pareri diferite (in anumite privinte, cateodata), NU inseamna ca nu ne respectam sau nu putem fi amici/prieteni!!

(doar daca, nu se supara Brandex ca nu sunt ..."incaltat corespunzator"!!!) :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

ce e debandada asta aici bai nene?cand vine vorba de jante personal as merge pe OEM,cred ca nu exista model pe 17/19/19 care sa nu il pot alege de acolo(ma rog 19 nu cred ca exista la E46 ).

PS:cand o sa reusesc sa schimb/vand 16-urile si sa pun jante pe 17 revin si cu impresii despre stabilitate,consum ...

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Cu tot respectul, cum sa pui pe o janta cu 8,5 J cauciuc de 235-245? WTF? Paote cu talon de 35 max :hyper:

 

ON Topic

 

http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=1542

 

http://tyrestretch.com/

 

:Devil:

 

Si, @MAX, cu tot respectul, pe o janta cu latimea de 8,5" SE MONTEAZA o anvelopa cu latimea de la 225 pana la un maxim de 255. Talonul (raportul/procentul) de 35 NU are legatura cu latimea!! O janta cu latimea de 8,5" o gasesti si la Seria 3 (E90,91,92,93) si la Seria 5 (E60, F10 etc) si la Seria 7 si la X-uri! Fireste ca, la un X5-X6 o sa aiba un talon mai mare (50-55), iar la seria 3 sau chiar 1 va avea un talon mai mic(45,40,chiar si 35).

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare interesant topicul.

 

Am cateva intrebari (stiu, nu prea ma pricep la masini :) )

 

1. Cand se face geometria ? Se face periodic, doar in urma unui eveniment, cand se simte masina nesigura, etc... Cam care ar fi regula de baza aici ?

 

2. Stiu ca jantele se pot indrepta. OK, daca se indreapta fara sa fie necesara sudare/alta improvizatie/etc, janta este OK ? Se poate considera ca este la fel de sigura ca inainte de a se fi indoit ? Stiu, aici probabil depinde unde se indreapta, etc. Consideram conditii ideale.

 

3. Sa zicem ca se stramba o janta; rulezi asa cu ea, poate strica si cauciucul, corect ? Dupa ce se indreapta janta, banuiesc ca trebuie cumparat cauciuc nou si in nici un caz asumat "lasa ca se indreapta cauciucul dupa noua forma a jantei" :)

 

4. Cand cineva cumpara jante SH sa zicem, cum procedeaza ? Le duce undeva la verificat sa vada daca sunt OK, daca nu sunt strambe, etc ? Pare o mare bataie de cap.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Poate suna paradoxal pt unii,dar eu fac parte din categoria celor carora nu-i intereseaza dimensiunile si aspectul rotilor(jantelor in special). De ex,la a mea masina jantele sunt din fabrica modelul vechi(practic de cand e masina),insa nu m-a tentat niciodata sa le schimb cu unele mai mari,mai aspectuase,etc;am spus ca daca asa a venit din fabrica,asa o las si cu asta basta,la fel respect si indicatiile anvelopelor ce sunt trecute in talon.
Link to comment
Share on other sites

E masina ta , dar esti responsabil fata de ceilalti din trafic.

Poate ai mers tu la geometrie la atelier, dar ce a iesit e altceva, nu ar ecum sa iasa cand tu ai alt ET la janta si suspensia mai jos cu 5 cm.

Hai sa iti spun o intrebare de 100 de puncte.. ai pus bucse speciale excentrice pentru reglarea geometriei la caderea si ET -ul care spui ca il ai ?

 

Au fost prosti aia de la RCA, de data asta ai scapat. Iti zic sigur ca nu scapi in afara tarii.

Si repet, ai facut o tiganie. pentru ca poti pune roti de 17 inch pe e36 fara probleme, dar cu cap,si folosind dimensiuni corecte, nu adunatura de jante cu cauciucuri care o ai tu.

Eu daca eram la atelierul ala unde zici ca ai facut geometria pur si simplu te refuzam ca nu are cum sa iasa corect.

Te rog frumos cand ai vreun drum in DE sa incerci sa faci o geometrie pe undeva, sa vedem ce zic aia de la atelier :), daca pot sa faca o geometrie la tine

 

E ceva gen ce lasat tornada la tine. aia ai pus pe masina, ce ai gasit si tu prin curte dupa o furtuna. Iar cand ai pretentia sa imi spui ca masina e mai stabila e o minciuna si doar o impresia de a ta, probabil ca nu ai mers in viata ta cu o masina pusa la punct.

Gusturile nu se discuta, dar treburile tehnice da. Si ce ai tu acolo e o mizerie si pentru care sper sa platesti doar tu prin costuri marite la intretinerea masinii, uzura marita, instabilitate, tinuta de drum proasta,

Sper sa nu plateasca si altii cand o sa sari parleazu in vreo curba

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare interesant topicul.

 

Am cateva intrebari (stiu, nu prea ma pricep la masini :) )

 

1. Cand se face geometria ? Se face periodic, doar in urma unui eveniment, cand se simte masina nesigura, etc... Cam care ar fi regula de baza aici ?

 

2. Stiu ca jantele se pot indrepta. OK, daca se indreapta fara sa fie necesara sudare/alta improvizatie/etc, janta este OK ? Se poate considera ca este la fel de sigura ca inainte de a se fi indoit ? Stiu, aici probabil depinde unde se indreapta, etc. Consideram conditii ideale.

 

3. Sa zicem ca se stramba o janta; rulezi asa cu ea, poate strica si cauciucul, corect ? Dupa ce se indreapta janta, banuiesc ca trebuie cumparat cauciuc nou si in nici un caz asumat "lasa ca se indreapta cauciucul dupa noua forma a jantei" :)

 

4. Cand cineva cumpara jante SH sa zicem, cum procedeaza ? Le duce undeva la verificat sa vada daca sunt OK, daca nu sunt strambe, etc ? Pare o mare bataie de cap.

 

Multumesc.

Geometria trebuie verificata anual.(optim). Fireste ca, daca dai in vreo groapa mai serioasa, e de preferat sa o verifici!

Jantele se pot indrepta, dar se pot fisura in timpul operatiunii. Oricum, la vulcanizare iti spun lucratorii ca ti-o indrepta pe raspunderea ta!(fireste ca, mai depinde si de cat de rau ai lovit-o!!!)

Daca nu a fost lovita rau si cauciucul nu a fost afectat, NU e cazul sa cumperi altul. Il reechilibrezi (ansamblul janta-anvelopa).

La jante SH, poti avea si ...surprize! E de preferat sa le verifici la o vulcanizare mai ..."rasarita"!(cu utilaje mai noi!)

Link to comment
Share on other sites

din experienta mea, niste jante indreptate nu mai au aceasi rezistenta si o sa incepi sa repeti operatia asta destul de des.

 

 

L.E

Iar cu cauciucurile SH.. ce sa zic.

 

 

Sa nu credeti ca aia din Vest le arunca de bune si nu au ce face cu banii. DIn contra sunt foarte atenti si zgarciti in privinta asta Daca le arunca e pentru ca au ceva. Ce e drept se si merge tare, drumurile sunt bune si se simte orice imperfectiune regulamentele sunt foarte stricte.

MArja minima la cauciucuri de vara e de 2mm. Daca sunt aruncatecu mai mult de 2 mm e ceva putred in danemarca. Ca sa nu ami vorbesc ca multe marci la uzura asta devin nesigure, de fapt cu mult inainte de a se ajunge acolo . pierd foarte mutl din aderenta. Si de asta sunt schimbate si vandute de bune prin Ro. Mai ales cand cel care merge cu ele merge tare si tine la siguranta lui.

Exemplu concret, eu am avut niste Michelin primacy HP, cam la jumatatea vietii erau atat de proaste incat rupeam aderenta pe ploaie imediat iar in curbe erau dea dreptul periculoase. Si vorbescde plecat mai loc doar o idee ami tare sa ma mai strecor la o intersectie, nu liniute..Am si cutie automata.

Le-am facut vant imediat, eu nu ma joc cu viata mea pentru 200 de euro, cat costa 2 gume.

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

E masina ta , dar esti responsabil fata de ceilalti din trafic.

Poate ai mers tu la geometrie la atelier, dar ce a iesit e altceva, nu ar ecum sa iasa cand tu ai alt ET la janta si suspensia mai jos cu 5 cm.

Hai sa iti spun o intrebare de 100 de puncte.. ai pus bucse speciale excentrice pentru reglarea geometriei la caderea si ET -ul care spui ca il ai ?

 

Au fost prosti aia de la RCA, de data asta ai scapat. Iti zic sigur ca nu scapi in afara tarii.

Si repet, ai facut o tiganie. pentru ca poti pune roti de 17 inch pe e36 fara probleme, dar cu cap,si folosind dimensiuni corecte, nu adunatura de jante cu cauciucuri care o ai tu.

Eu daca eram la atelierul ala unde zici ca ai facut geometria pur si simplu te refuzam ca nu are cum sa iasa corect.

Te rog frumos cand ai vreun drum in DE sa incerci sa faci o geometrie pe undeva, sa vedem ce zic aia de la atelier :), daca pot sa faca o geometrie la tine

 

E ceva gen ce lasat tornada la tine. aia ai pus pe masina, ce ai gasit si tu prin curte dupa o furtuna. Iar cand ai pretentia sa imi spui ca masina e mai stabila e o minciuna si doar o impresia de a ta, probabil ca nu ai mers in viata ta cu o masina pusa la punct.

Gusturile nu se discuta, dar treburile tehnice da. Si ce ai tu acolo e o mizerie si pentru care sper sa platesti doar tu prin costuri marite la intretinerea masinii, uzura marita, instabilitate, tinuta de drum proasta,

Sper sa nu plateasca si altii cand o sa sari parleazu in vreo curba

 

 

:laugh: :laugh: Banuiesc ca ...furtuna asta a starnit-o @max83!!! In locul tau, MAX, as citi putin ce s-a scris pe topicul referitor la suspensii, garda la sol, centru de greutate, de rotatie etc! Si, daca citesti tot, o sa realizezi SINGUR ca ai gresit cu modificarile masinii! Citeste si apoi discutam!

Cu stima

 

 

 

Pentru @DOMI: da, ai dreptate!

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

E masina ta , dar esti responsabil fata de ceilalti din trafic.

Poate ai mers tu la geometrie la atelier, dar ce a iesit e altceva, nu ar ecum sa iasa cand tu ai alt ET la janta si suspensia mai jos cu 5 cm.

Hai sa iti spun o intrebare de 100 de puncte.. ai pus bucse speciale excentrice pentru reglarea geometriei la caderea si ET -ul care spui ca il ai ?

 

Nu conteaza ca ai alt ET, ca ai suspensia mai jos cu 5cm. Probabil tu ai ramas in cap cu geometria aia facuta cu sfoara. La atelierele profesionale de geometrie, se seteaza diametrul jantei, modelul suspensiei etc. Deci daca nu va pricepeti nu mai vorbiti aiurea, induceti lumea in eroare. Pot sa-ti garantez ca masina este mult mai sigura decat crezi, mai stabila si mai precisa pe directie si ce mai vrei tu. Nu ai nevoie de bucsi excentrice sau alte prostii. Odata ce pui suspensie sport, la unele modele se schimba si bieletele antiruliu.

Link to comment
Share on other sites

Ba, da conteaza. Crezi ca vorbesc de geometrie facuta cu sfoara ?

Baga tu dimensiunile de la el intr-un aparat dinala si vezi ce iese . Iar la asta cu ET -ul ai dat-o in bara, pentru ca ET-ul tolerat e de regula dau un exemplu, la modelul X e intre 13-20.. asta inseamna ca poti compensa din jocul geometriei ET-uri de dimensiunea respectiva.LA mai mult ajungi la flanse si alte minuni.

LA inaltime e aceasi treaba, aparatul ala iti calculeaza unghiurile, dar cum ajungi la ele e alta drama. LA e36 pe spate daca ai 5cm sau mai mult trebuie bucse excentrice, altfel fizic nu ai cum sa ajungi la unghiurile care ti le scuipa calculatorul , decat daca ai 2 chinezi mici cu o ranga care trag de bucsele alea.non-stop.

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ba, da conteaza. Crezi ca vorbesc de geometrie facuta cu sfoara ?

Baga tu dimensiunile de la el intr-un aparat dinala si vezi ce iese . Iar la asta cu ET -ul ai dat-o in bara, pentru ca ET-ul tolerat e de regula dau un exemplu, la modelul X e intre 13-20.. asta inseamna ca poti compensa din jocul geometriei ET-uri de dimensiunea respectiva.LA mai mult ajungi la flanse si alte minuni.

LA inaltime e aceasi treaba, aparatul ala iti calculeaza unghiurile, dar cum ajungi la ele e alta drama. LA e36 pe spate daca ai 5cm sau mai mult trebuie bucse excentrice, altfel fizic nu ai cum sa ajungi la unghiurile care ti le scuipa calculatorul , decat daca ai 2 chinezi mici cu o ranga care trag de bucsele alea.non-stop.

 

Ai facut tu asa ceva la masina ta sau vorbesti din povesti?

Link to comment
Share on other sites

Din cate vad, DOMI isi face reviziile in Germania! :) Si, sunt de acord cu el ca acolo, nu "treci" daca faci diverse "experimente" pe masina! In plus, stiu ca ORICE modificari se trec in cartea masinii (oare, de ce?) si trebuie, fireste, aprobate de TUV.
Link to comment
Share on other sites

Din cate vad, DOMI isi face reviziile in Germania! :) Si, sunt de acord cu el ca acolo, nu "treci" daca faci diverse "experimente" pe masina! In plus, stiu ca ORICE modificari se trec in cartea masinii (oare, de ce?) si trebuie, fireste, aprobate de TUV.

 

Mai verificati si voi site-uri din Germania ( www.bmw-syndikat.de / www.e30.net etc ) si o sa vedeti ce modificari au acei oameni la masini si nu au probleme la TUV. La ei se verifica starea tehnica, nu ET-ul, J-ul sau diametrul la janta. Poti sa-ti pui si jante pe 24" daca vrei, dar sa ai elementele de siguranta si directie OK.

Link to comment
Share on other sites

Am suspensie sport pe masina, dar caderea la mine e doar de 3 cm si nu a fost nevoie de bucse. Conteaza si ce masina ai, nu la toate modelel e posibil sau valabil. In cazul lui, la e36 e valabil ce spun eu.

De altfel multi care au facut coborari de 5 cm si mai jos la e34/ e36 in general reclama un ruliu amplificat, probabil se leaga cu pozita CR fara de CG, cum explica si colegul car set-up. Se pare ca nu intodeauna mai jos e echivalent cu mai stabil, si kiturile cu o coborare moderata, la e34/e36 dau rezultate mai bune. E o treaba a dracului de complexa. M-a interesat subiectul ca am avut extrem de multe probleme cu niste roti nepotrivite care mi-au mancat ficatii. Si dupa n-spe mii de investigatii, mecanici, echilibrari si geometrii, fratele meu, inginer auto a gasit buba imediat.

 

Cel putin pe mine ma disperau, pentru ca stiam cum trebuie sa stea un e34 pus la punct, are o tinuta de drum execptionala, un e34 stock trebuie sa stea mai bine ca un e39 stock. Si la mine nu era cazul din pacate. DIn contra. Merg mult pe sosele bune si viteze mari, simt imediat absolut orice am in neregula cu suspensia si rotile, sunt maniac in privinta asta. Sunt neglijent cu interiorul, o mai las nespalata, dar cu chestiile astea nu ma joc.

 

 

 

 

 

 

 

L.E.. da brandex, au jante de 24 de inch dar nu ET fantezist si au geometria facuta. De asta se cere omologare la TUV, sa vada ca e geometria buna.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mai verificati si voi site-uri din Germania ( www.bmw-syndikat.de / www.e30.net etc ) si o sa vedeti ce modificari au acei oameni la masini si nu au probleme la TUV. La ei se verifica starea tehnica, nu ET-ul, J-ul sau diametrul la janta. Poti sa-ti pui si jante pe 24" daca vrei, dar sa ai elementele de siguranta si directie OK.

Ba, verifica si latimea jantelor si offset-ul! Aminteste-ti ca , pe vremea cand la noi nu te intreba nimeni despre modificari (in afara de folie pe geamuri), in Germania erau trecute dimensiunile rotilor in cartea masinii! Asa ca ...

Fireste ca orice modificare este atent verificata si, APOI, omologata si inscrisa in carte. Teoretic, asta se cere si la noi! Dar, in Romania,, se trece cu o spaga se revizii! Un singur exemplu (cred eu, elocvent!): toate taximetrele care sunt pe strada au ITP valabil! Dar tu stii care e starea lor REALA? As putea sa-ti spun multe despre asta, dar nu e obiectul topicului! Si, NU vorbesc din auzite!!!

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca eu sau Caius nu facem cu cap ceea ce facem? Sau crezi ca le aruncam la misto pe masina. Ca mai sunt si altii "las-o ba ca merge asa" asta este partea a 2-a. Nu e usor sa faci un setup corect cu Hella Flush/suspensie sport/jante mai mari, ET mai mare sau mai mic/J mai mare etc.
Link to comment
Share on other sites

Crezi ca eu sau Caius nu facem cu cap ceea ce facem? Sau crezi ca le aruncam la misto pe masina. Ca mai sunt si altii "las-o ba ca merge asa" asta este partea a 2-a. Nu e usor sa faci un setup corect cu Hella Flush/suspensie sport/jante mai mari, ET mai mare sau mai mic/J mai mare etc.

 

...dar, nu fii asa inversunat!! :laugh: :laugh: Nu te-a acuzat nimeni de nimic!! Discutia era in GENERAL: pro si contra!! Cine a spus ca tu nu faci cu cap? Este o discutie generala despre roti si fiecare isi trage singur concluziile! Si, impreuna cu topicul despre suspensii si altele, iti poti face o idee despre ce, cum si cat poti modifica fara sa apara probleme. De acord? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.