Jump to content

Totul (sau, ..cat mai multe) despre roti


c.sainz

Recommended Posts

 

Din plictiseala mai deschid uneori diverse topicuri din faimosul forum al pepinierei de tuning din Romania si ma minunez cand frumos inseamna roti late, distantiere sau folie de carbon, tuning inseamna fibra de sticla, negru mat si alb perlat, xenon de 8000k si curse inseamna drift si liniute si altele de genu.

 

 

 

 

Cred ca s ar organiza si la noi curse adevarate daca ar fi unde.

 

pana atunci, ne multumim cu ce avem,liniute,drifturi vtm.

 

nu suntem in germania si nici macar in ungaria.sa nu fim ipocriti.

 

fiecare intelege ce vrea din tuning si actioneaza in consecinta si in functie de gusturi.ca sa nu mai vorbim de portofel.

 

nu trebuie sa i punem pe toti la zid sau in aceeasi oala.se fac destule lucruri bune si la noi,avand in vedere posibilitatile.

Link to comment
Share on other sites

As vrea sa clarific cateva chestii legate de talonul mic la cauciuc.

De exemplu eu am 225/40/18 pe fata si 255/35/18 pe spate. Masina e un 320 SI si asa a venit din fabrica. Banuiesc ca stiu ei nemtii de ce.

Daca folosesti masina doar ca sa mergi sa-ti iei pensia de la posta atunci nu trebuie sa ai talon mai mic de 55 dar daca iti place sa te mai dai la ea, in special in curba sau drift atunci e bine sa stii ca un talon mic e prietenul tau.

Explicatie: in momentul in care intri in viraj talonul fiind mic nu se deformeaza si atunci asigura aderenta pe toata suprafata de rulare a anvelopei, sau daca iti place sa intri "de-a latu'" atunci te vei bucura sa afli ca nu risti sa "descalti" anvelopa de pe janta.

Asa ca uneori talonul mic si jantele late cresc siguranta.(aici nu includ rotile cu cauciucuri late de 215 pe o janta cu J-ul de 10, prostie curata)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pentru ca am avut astazi o discutie ...constructiva cu cativa membri simpatici, tin sa fac o precizare referitoare la "J"-ul inscris pe jante!

Dupa cum a scris si @D-RIVE pe un alt topic, "J"-ul NU este o dimensiune, ci o FORMA!!!! http://www.bmwclub.ro/forums/topic/97417-jante-cu-j-uri-diferite/

 

In concluzie, el (J-ul) NU poate fi masurat!!

"J"-ul care este prezent pe multe jante(majoritatea, mai exact!) JJ, K, JK, B, P sau D sunt litere care apar laolalta cu cifra care arata latimea interioara a jantei, (cum ar fi 7J). Literele arata ce fel de profil are janta, mai exact, pe ce suprafata se aseaza anvelopa. Majoritatea masinilor din ziua de azi au "J", un profil al jantei des intalnit si universal. Masinile 4x4 au de multe ori jante cu profil "JJ", in timp ce, de exemplu, masinile Jaguar mai vechi au profil "K". Putem spune ca profilul se alege in functie de producator dar si de scopul masinii.

 

Asadar, intrebarea: "ce J are janta asta?" este complet .... atehnica!!! Corect: "ce LATIME are janta?"(J-ul fiind un profil si NU o dimensiune).

 

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum a scris si @D-RIVE pe un alt topic, "J"-ul NU este o dimensiune, ci o FORMA!!!! http://www.bmwclub.ro/forums/topic/97417-jante-cu-j-uri-diferite/

 

:notworthy: :hi: :thankyou:

 

Jos palaria si ma bucur ca sunt oameni (precum c.sainz si altii de pe aici) care fac un efort sa-i faca si pe altii sa foloseasca in mod corect terminologia din domeniul auto. Foarte fain ca ati vorbit la intalnire si de subiectul asta care la prima vedere pare nu prea important dar daca ne uitam atent, folosirea corecta a termenilor e foarte importanta si de multe ori, lamuritoare fara alte discutii inutile.

 

Deseori imi pare rau ca userii care erau inainte si care stiau ce vorbesc, nu prea mai activeaza pe aici pe topicurile tehnice.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.