Jump to content

Cutie automata vs. Cutie manuala consum?


Recommended Posts

Salut.

 

Am vazut ca sunt multe pareri pro si contra cutiilor automate. Se zice ca ar consuma mai mult decat manualele.

Sunt posesor 320dA din dec 2004. Intr-adevar consumul e marisor in oras, nu stiu exact, dar pana la urma e bmw si nu te astepti la un consum de 1% :).

La drum lung se comporta exceptional, consumul mi se pare foarte mic pt motorul de 2k.

Am un prieten cu 320d manual tot 2004 si am facut de multe ori comparatie la consum urban/extraurban. Am stabilit impreuna sa mergem normal adica el sa schimbe tot timpul intre 2300-2600 ture maxim pt 2-3 zile. Sincer de fiecare data manuala a consumat mai mult. Mentionez ca nu e sofer de 1 an si e chiar unul ft responsabil si care intotdeauna merge la consum.

 

Acestea le spun pt ca si la Bavaria ,discutand cu seful de service, care mi-e prieten la fel mi-a spus. Cutia automata este facuta de producator in asa fel incat daca se merge fara "talpa" sa schimbe exact cand trebuie pt consum si fiabilitate maxima. Acum stiu ca fiecare e normal sa-si laude masina , sa spuna chiar si neadevaruri de multe ori si nu vreau sa dau cu pietre in nimeni. Vreau doar pareri sincere fara contraziceri mari pt 1 litru-2 in plus la 100km.

Multzam tuturor bmw-istilor care vor discuta aici :)

Link to comment
Share on other sites

la astea noi cu clutch lock-up si ultimele smecherii, decuplarea convertizorului la stop, .. diferenta e minima la consum. E chiar neglijabila, gen 0.5l sua mia putin. Iar cele mai noi in 8 trepte, probabil ca sunt chiar mai eficiente ca cele manuale. Oricum, asta e valabil pe motoare de la 2L in sus.

Chiar si la cele vechi nu e asa mare drama. In oras sunt intradevar ceva mai gurmande, dar afara sunt diferente de 1l...Nu mai sunt cutiile alea din anii 70 in 3-4 trepte, au mai evoluat lucrurile..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La cutiile automate din generaĂžia E46, E39. E38 Âşi X5, diferenĂža de consum ĂŽn plus pentru cutiile automate e de 1-1.5 litri, ĂŽn funcĂžie de stilul de conducere.

Ăn comparaĂžie cu confortul, mai ales ĂŽn regim urban, pe care-l aduce cutia automatĂŁ, diferenĂža la consum e neglijabilĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Tot de aceeasi parere sunt si eu... chiar daca ia cu 1 litru mai mult tot nu-mi pare rau ca se recompenseaza prin confortul pe care ti-l ofera. Dar sincer sa fiu are un consum destul de mic, nu stiu daca la manuala ia mai putin dar pe mine ma multumeste din toate punctele de vedere (mai ales ca prin oras merg foarte putin, stau in afara orasului si merg mult pe autostrazi). Consumul pe care il am acum, ca s-a mai incalzit un pic e de 6,5 mixt si 5-5,5 autostrada ---> la pompa, pe bord arata mai putin. Eu zic ca e destul de bine, in oras o singura data am facut consumul, cu un plin prin oras, vara, cu AC pornit tot timpul si calcata destul am facut 700 de km adica 9/%km, rezonabil zic eu. Am cutia in 5 trepte.
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar nu stiu cat ar consuma a mea daca ar fi manuala.

Am un 330cd Steptronic din 2004 FL si consumul este in felul urmator:

- iarna cu termostatul de la EGR "fluier" - 12% - condus 100% Bucuresti - aglomerat dimineata, aglomerat seara, si condus noaptea;

- iarna cu termostatul de la EGR nou - 11% - condus 100% Bucuresti - aglomerat dimineata, aglomerat seara, si condus noaptea;

- acum, ultimul plin (ultimele 2 saptamani) - 9.4-9.6% - condus 100% Bucuresti - aglomerat dimineata, aglomerat seara, si condus noaptea.

 

Nu conduc la consum, o conduc mixt dar incerc sa am grija de masina:

- nu dau talpa maxim cand e in a 4-a la 1100 de ture (e automata.....);

- in general accelerez gradat, destul de rar dau kickdown (nu prea ai unde in Bucuresti sincer sa fiu....eu nu prea merg pe 100 in oras pt ca depind de carnet);

- nu conduc stilul "smuls" -> talpa, frana, talpa, frana..... incerc sa merg cat de cat cursiv (daca vad ca aia din fata la 100 de metrii au franat, nu mai accelerez ci o las sa "curga").

 

Confirm consumul OBC/pompa; am comparat la cateva plinuri deja si, daca sunt diferente, sunt prea mici sa imi iasa din calcul (0.1-0.2%).

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Am vazut ca sunt multe pareri pro si contra cutiilor automate. Se zice ca ar consuma mai mult decat manualele.

Sunt posesor 320dA din dec 2004. Intr-adevar consumul e marisor in oras, nu stiu exact, dar pana la urma e bmw si nu te astepti la un consum de 1% :).

La drum lung se comporta exceptional, consumul mi se pare foarte mic pt motorul de 2k.

Am un prieten cu 320d manual tot 2004 si am facut de multe ori comparatie la consum urban/extraurban. Am stabilit impreuna sa mergem normal adica el sa schimbe tot timpul intre 2300-2600 ture maxim pt 2-3 zile. Sincer de fiecare data manuala a consumat mai mult. Mentionez ca nu e sofer de 1 an si e chiar unul ft responsabil si care intotdeauna merge la consum.

 

Acestea le spun pt ca si la Bavaria ,discutand cu seful de service, care mi-e prieten la fel mi-a spus. Cutia automata este facuta de producator in asa fel incat daca se merge fara "talpa" sa schimbe exact cand trebuie pt consum si fiabilitate maxima. Acum stiu ca fiecare e normal sa-si laude masina , sa spuna chiar si neadevaruri de multe ori si nu vreau sa dau cu pietre in nimeni. Vreau doar pareri sincere fara contraziceri mari pt 1 litru-2 in plus la 100km.

Multzam tuturor bmw-istilor care vor discuta aici :)

 

 

salut....spre curiozitatea mea la cate ture schimba vitezele cutia ta atat in regim de mers normal,adica drive cat si sport!?

Link to comment
Share on other sites

Daca este cutie veche probabil consuma mai mult,cu 1L-1.5L

Daca este cutie de ultima generatie consuma mai putin,se adapteaza singura in functie de stilul soferului.

 

Mie imi schimba in D intre 16-1800rpm,la mers normal,daca ii dau talpa ajunge pana la rosu.In S nu coboara sub 17-1800rpm

 

Cutie cu 8 tr,3.0d 306cp.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

la cat schimba cutia depinde si de ce motor ai, e evidenta treaba..mai ales ca in anumit ani de productie aceasi cutie era pusa si pe benzina si diesel..de la 2la 3L, toate motoarele aproape aveau aceasi cutie. .

Si diferenta de consum e in general proportionala si cu consumul motorului in sine.. `

Dar intradevar cam pe acolo e.. la o cutie veche cum am eu e cam 1l. 1.5l.. maxim diferenta, si asta daca merg mult prin oras, altfel afara, mers cuminte, constant (rar se intampla :) ) e de mai putin de 1l.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

de ce doar cutiile vechi consuma cu 1.5 l mai mult? eu am steptronic pe un 320d din 2005,nu o consider cutie veche,iar consumul dat de contructor pt oras este 9.1l,in vreme ce manuala are 7.8l Iar eu sincer m-am saturat sa aud consumuri de 9 l la motoare de 3.0d automate ,mers 100% in Bucuresti in maxima aglomeratie...laso dracu...
Link to comment
Share on other sites

ok merci....nu ma asteptam ca pe modul sport sa schimbe peste 3200...:shock: ...ma gandeam ca schimba pe la 3000.

Schimba la turatii diferite, in functie de acceleratie! In D, poate schimba si la 2000rpm, dar - daca simte ca accelezi in continuare - ramane in treapta pana pe la 3000rpm. In DS, schimba la peste 2500 rpm , dar, la fe, se duce in 4200 daca esti in plina acceleratie! Nu prea am avut ocazia sa vad ce "poate" in modurile automate (D si DS), pentru ca afara din oras merg INTOTDEAUNA pe M (manual). La mers intins , afara, pe Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Sibiu si retur prin Rm. Valcea-Pitesti-Bucuresti a scos media de 6l/100km. SI nu am mers econnomic!

Masina: 320dA

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

ok am inteles.

 

A mea e manuala dar nu am reusit sa scot niciodata consum de 6%...am avut minim 6.4% asta in afara orasului...nici eu nu merg la consum,merg normal dar am obiceiul sa mai verific bc-ul din cand in cand.Singurul lucru pe care nu l-am facut e sa resetez consumul inainte de a pleca la drum in afara orasului,uit mereu :) si probabil abia atunci as vedea consumul real....

 

De ce mergi in modul manual in afara orasului?nu e mai incomod? :huh: ...iar pe sport mergi in oras ca sa nu mergi subturat sau mergi pe drive?

Link to comment
Share on other sites

Uite un filmlte. Cutia, in modul D, schimba la peste 4,000 rpm pentru ca "vede" ca accelerezi!

Pai schimba si la 4500 in D, nu asta e problema.... doar e "sprint" (scrie clar). Dar la mers normal schimba in jur de 2000, pe a 5-a sau a 6-a o schimba chiar si mai devreme 1700-1800 daca esti prin oras si mergi in limite ;) In modul Sport schimba tot timpul de la 2500 (minim) in sus, si pe M (manual) daca uiti sa schiomi viteza o schimba ea singura cand ajunge in rosu :D deaia nu-l inteleg pe @c.sainz de ce merge pe manual in afara :wacko:

Edited by JaMb0
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca schimb cand vreau EU (in sus sau in jos) si nu o las pe ea sa schimbe cand vrea! Apoi, pe manual, nu mai are deloc acea intarziere, mica, specifica oricarei automate.

Modul automat este DOAR pentru Bucuresti. Nici in orasele prin care trec, nu o scot din Manual. In plus, mi se pare ca in manual, reusesc si un consum mai bun. E doar o parere a mea!

Link to comment
Share on other sites

Pe mine a inceput sa ma irite un pic cutia asta automata la mersul in Bucuresti, fiindca a inceput sa schimbe extrem de jos (uneori la 1500rpm schimba urmatoarea treapta) si tine motorul doar la 1200-1300 rpm la un mers constant, in coloana.

 

In principiu nu m-ar deranja asa tare, insa nu stiu care vor fi repercusiunile in timp asupra motorului, turbinei etc., asa ca am inceput sa mai merg in DS, dar asa mi se pare ca schimba prea sus, pt un mers babesc, de aglomeratie. A mai ramas modul M, dar nu ma prea incanta, mai ales in oras.

 

La voi cum se comporta in oras?

Link to comment
Share on other sites

Depinde mult de trafic, modul manual poate fi mai eficient. Cum se merge prin ro in coloana de cele mia multe ori .. ai 100-110km/h, cu variatii mici , sau 70-80.. de multe ori se intampla ca pe modul automat sa tot schimbe non-stop. Eu in astfel de cazuri, cand vad ca tot cauta o viteza adecvata, o bag in a 4-a si sanatate. merg cu ea asa. Chestia asta mi se apare eficienta cand nu poti pastrra o viteza cat de cat constanta.. De altfel situatia asta e descrisa si in manualul masinii, si asta recomanda..cel putin la mine.

 

 

 

L.E. Equant, nu e nici o problema, mersul subturat dauneaza daca incerci sa accelerezi din el mai tare, dar nu e cazul la automata care va schimba in treapta inferioara.

 

 

LA cutia ta ai vreo 4 adaptari, care le verifica la fiecare 15 min parca. Probail ca la tarait in coloana intra in XE (extreme economic) . Incearca sa te joci cu pedala de acceleratie din cand in cad, sa ramana in varianta mai blanda E...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.