Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Probleme/discutii 320i e46 nfl


ebenize

Recommended Posts

Salut. Am deschis acest topic pentru a ma ajuta sa identific problemele mele dar totodata poate sunt folositoare si pentru alti propietari de acest model bmw. De curand am achizitionat un bmw 320i e46 nfl 150cp an 2000 nu tocmai intretinut (s-au bagat filtre ulei benzina si atat) si acum incet incet, incerc sa il aduc intr-o stare cat se poate de buna .. ca doar ca noua nu poate fi adusa dupa atatia ani. Pe langa problema articulatiilor pe fata, flansa cardan si bazait servo mai am si aceste probleme:

 

1. Am pus-o pe tester si mi-au dat niste erori si anume toate cele 3 sonde Lambda imi apar a fi in avarie. Am verificat catalizatorul si evacuarea la service specializat si totul e in regula. Ce poate fi?

2. Cand o turez treptat dupa 2000rpm se aude un pasait sau fluierat, totodata daca am capota ridicata si opresc motorul se mai aude un pasait scurt timp de cateva secunde. O trage aer fals? valva pcv?

3. Cand o accelerez pe loc, acul de turatii scade cam usor iar cand ajunge pe la 1000 rpm se opreste 1ms apoi continua sa coboare pana pe la 550rpm si urca inapoi la 620rpm gen exemplul acesta

si asta

4. Probabil nu sunt eu obisnuit corespunzator cu ambreiajul dar cand schimb treptele de viteza se balanseaza un pic masina fata-spate (nu tot timpul), poate fi o problema de tampoane mortor, flansa cardan sau trebuie sa imi "reglez" piciorul :))?

 

Astept pareri/sfaturi din partea celor care cunosc sau au avut de a face cu aceste probleme. Daca va ganditi sa spuneti la rautate "mergi la mecanic", nu o spuneti deoarece am fost la mai multi si fiecare isi da cu parerea numai de dragul de a ciupi banii omului stand cu mainile in san sau creandu-si front de lucru inutil, stim cum sta treaba cu mecanici.

 

PS: Nu stiu daca are vreun efect problemelor de mai sus dar necesita schimb de ulei si filtre.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am deschis acest topic pentru a ma ajuta sa identific problemele mele dar totodata poate sunt folositoare si pentru alti propietari de acest model bmw. De curand am achizitionat un bmw 320i e46 nfl 150cp an 2000 nu tocmai intretinut (s-au bagat filtre ulei benzina si atat) si acum incet incet, incerc sa il aduc intr-o stare cat se poate de buna .. ca doar ca noua nu poate fi adusa dupa atatia ani. Pe langa problema articulatiilor pe fata, flansa cardan si bazait servo mai am si aceste probleme:

 

1. Am pus-o pe tester si mi-au dat niste erori si anume toate cele 3 sonde Lambda imi apar a fi in avarie. Am verificat catalizatorul si evacuarea la service specializat si totul e in regula. Ce poate fi?

2. Cand o turez treptat dupa 2000rpm se aude un pasait sau fluierat, totodata daca am capota ridicata si opresc motorul se mai aude un pasait scurt timp de cateva secunde. O trage aer fals? valva pcv?

3. Cand o accelerez pe loc, acul de turatii scade cam usor iar cand ajunge pe la 1000 rpm se opreste 1ms apoi continua sa coboare pana pe la 550rpm si urca inapoi la 620rpm gen exemplul acesta

si asta

4. Probabil nu sunt eu obisnuit corespunzator cu ambreiajul dar cand schimb treptele de viteza se balanseaza un pic masina fata-spate (nu tot

timpul), poate fi o problema de tampoane mortor, flansa cardan sau trebuie sa imi "reglez" piciorul :))?

 

Astept pareri/sfaturi din partea celor care cunosc sau au avut de a face cu aceste probleme. Daca va ganditi sa spuneti la rautate "mergi la mecanic", nu o spuneti deoarece am fost la mai multi si fiecare isi da cu parerea numai de dragul de a ciupi banii omului stand cu mainile in san sau creandu-si front de lucru inutil, stim cum sta treaba cu mecanici.

 

PS: Nu stiu daca are vreun efect problemelor de mai sus dar necesita schimb de ulei si filtre.

 

Multumesc!

 

1.Sondele Lambda se cam duc uneori dupa un anumit nr.de km,pot fi considerate consumabile,dar pot fi testate de un electrician auto mai priceput cu un multi-metru,gaseste-ti valorile din fabrica la care trebuie sa lucreze sondele,le gasesti si vezi daca lucreaza in valorile specificate.

2.A doua problema este oarecum relativa..as zice valva PCV dar asta e ceva ce poate determina numai cineva care asculta efectiv zgomotul respectiv.

3.Problema in general specifica tuturor benzinarelor de la E46,fie ele 4in linie/6 in linie(relanti neregulat)simptom caracteristic debitmetrului/camshaft sensor-ului(senzorul de la ax-ul cu came),pe un test ar trebui sa vezi mai exact.

4.Cred ca nu esti obisnuit cu el,ambreiajul la E46 este un pic mai diferit,daca nu ai mai avut E46 ti se poate parea ca e ceva in neregula,dar asa este el construit...bineinteles atata timp cat nu ai probleme pe ansamblul kitt-ului de ambreiaj(disc,placa,rulment),care oricum are o anumita uzura in functie de nr.de km

 

Sper ca am fost cat de putin util,in rest felicitari pentru achizitie,ai un "6" in linie,un motor respectat si apreciat de oricine,intretine-l si vei simti " placerea de-a conduce" ;)

Link to comment
Share on other sites

Ms de raspuns! Am pus-o pe test . La inceptu mi-a dat eroare si debitmetru insa dupa ce am sters toate erorile, mi-au aparut doar sondele in avarie. De consuma nu consuma mai mult de 12 in oras si mi s-a recomandat sa bag benzina efix 95 ...cu care mi se pare ca merge mai ciudat, cine stie ce o fi. Totoodata am intrebat un mecanic de acel pasait si mi s-a zis ca ar fi clima ..Eu ma gandeam ca poate de la valva pcv oscileaza un pic turatiile sau de la sonde
Link to comment
Share on other sites

Eu cand fac un test la o masina citesc toate erorile,le sterg si apoi pun omul sa mearga putin cu masina si sa se reintoarca inapoi,si apoi recitesc erorile,doar asa mi se pare relevant,pentru ca sunt unele erori care apar sporadic din motive neconcludente. testul de debitmetru il poti face si tu,e relativ dar are o anumita concludenta,cu mufa scoasa mergi cu masina si vezi cum trage,dar pe urma dupa ce bagi mufa inapoi trebuie sa stergi eroarea respectiva pentru ca altfel ECU-ul masinii ramane pe regim de avarie.
Link to comment
Share on other sites

mda.. din pacate nu am tester personal . si ar inseamna sa dau 25-30 ron la fiecare operatie...si tot nu i-as da de cap. totusi nush ce ar putea cauza anomalia sondelor.. ca de picat nu cred ca au picat chiar toate de o data si cred ca ar consuma cel putin 14-15..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.