Jump to content

Uzura placute frana egala fata/spate


r0n1n

Recommended Posts

Salut.

Cu ocazia schimbarii rotilor de iarna cu cele de vara am constatat ca uzura placutelor de frana fata spate e aproape egala, cu o diferenta f mica.

Din cate am inteles palcutele de pe fata ar trebuie sa se uzeze de 2 ori mai repede decat cele de pe spate.

Nu stiu dc conteaza dar placutele sunt toate ate, iar discurile pe fata brembo, iar spate OE.

Oare am o problema la masina?

Link to comment
Share on other sites

la cele automate fata se uzeaza mult mai repede.In rest,uzura este in functie de multi factori,stilul de mers,etc.De exemplu la una din masinile noastre inca nu s-a aprins senzorul de uzura placute,am luat-o pe la 80 de mii si are 171 mii acum....
Link to comment
Share on other sites

In cazul placutelorOEM,in functie de perioada achizitiei,sunt diverse marci in pachetul OEM,in functie de agreement intre BMw si diversi fabricanti.E ca la noi,un fel de -Fabricantul de ulei x da spaga casei auto y ca sa-i comercializeze exclusiv produsele...
Link to comment
Share on other sites

Si la mine este la fel egale fata cu spate.eu am 25000 cu placutele (fata-spate) si mai am de mers cu ele.problema la masina ta ca nu sunt uzate nu vad de ce sa ai,probabil nu esti ca si mine adeptul franelor bruste :thumbsup: Edited by pasica8
Link to comment
Share on other sites

Dimpotriva, nu ma feresc sa franez blana cand trebuie.

Pe oricine intrebi placutele fata tre sa se uzeze mai repede decat cele spate.

La mine uzura e cam egala si sunt curios dc asta e o problema sau e consecinta stilului meu de condus.

Link to comment
Share on other sites

conteaza si ce discuri, ai.ventilate sau nu. uzura creste cu temperatura, discurile spate sunt neventilate, si desi e forta de franare mai mica acolo, uzura e la fel sau mai mare cu fata tocmai din cauza asta.

si la mine alea pe spate s-au dus primele, pe spate am discuri simple, ne-ventilate.

Link to comment
Share on other sites

au alte dimensiuni oricum, marimea discului la asta ajuta, la racire, Si intradevar nu toate modele de bmw au discuri ventilate pe spate.

Oricum nu e vreo drama asta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

i-a uite aici,.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY11&mospid=47623&btnr=34_1014&hg=34&fg=12

disc simplu, nu te uita la imagine.. vezi ce scrie.. la cele ventilate scrie clar ventilated disc.

 

 

si mai uite si aici.. la part no application search..

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=%0934211165457%09

inclusiv 328i au avut discuri neventilate. pe spate cred ca puteau fi ambele variante la orice model..

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ma rog, nu asta e important, ca e ventilat, neventilat sunt mai mici oricum..si tot la caldura ajungem.

MAi poate fi si uzura pistonaselor..etrierilor.. si de aici mici diferente in uzura placutelor..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

nu neaparat , conteaza si pe unde si cum mergi. daca mergi mult prin oras ai un tip de uzura, stiluri diferite de condus etc.. dar pentru linistea si curiozitatea ta mergi la un RAR si iti masoara aia imediat.fortele de franare pe fata si spate si vezi daca mai sunt in parametri.. nu cred ca costa foarte mult.

Nu stiu cum se numeste treaba asta la posesorii de masini. dar daca ai fi pacient as zice ca esti un pic ipohondru.. :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@domi

Mãrimea discului e direct proporÞionalã cu eficienÞa frânelor. La asta ajutã, nu la rãcire..

Conductele de aer, partea metalicã de pe spatele plãcuÞelor, forma jantelor, ventilarea / perforarea discurilor, astea ajutã la rãcirea frânelor, nu discul În sine...

Link to comment
Share on other sites

pot fi f multe motive si explicatii atat pentru uzura uniforma cat si diferentiata. oricum, e normal sa se uzeze cam la fel sau mai greu cele de pe spate. aici conteaza si greutatea masinii pe spate, cati pasageri, bagaje, si modul de franare, sistemul de franare, anvelope, jante, etc. foarte foarte multi factori pot influenta. ce e problematic cu adevarat daca uzeaza foarte mult spatele comparativ cu fata sau daca pe aceeasi axa uzurile sunt diferite simtitor, la acceasi calitate a placutelor, discurilor, anvelopelor. spre exemplu cand eram la inceput si nu puneam accent pe calitate foloseam placute frana ferodo. cam la 5000 km cand ajungeau la jumatate se fisurau si erau numai bune de aruncat. a urmat apoi ate si am facut foarte multi km fara probleme. sper ca pe viitor sa pun si discurile ate, momentan am puse brembo si nu cred ca sunt cele mai grozave. Edited by florentincristea
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce intelegi prin eficienta.. dar marimea discurilor influnenteaza capacitatea lor de a disipa caldura. Forta de franare vine din etrieri..

Daca pui discuri mai mari sa zicem, fara alta modificare,.. vei avea brake fadding mai tarziu, dar forta de franare masurata va fi fix identica la stand daca nu schimbi si etrieri, pistonase, pompa etc..

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce intelegi prin eficienta.. dar marimea discurilor influnenteaza capacitatea lor de a disipa caldura. Forta de franare vine din etrieri..

Daca pui discuri mai mari sa zicem, fara alta modificare,.. vei avea brake fadding mai tarziu, dar forta de franare masurata va fi fix identica la stand daca nu schimbi si etrieri, pistonase, pompa etc..

 

 

in mintea mea e urmatoarea imagine

disc mai mare, acelasi etrier, aceleasi placute...

nu cred ca va putea fi montat suportul de etrier daca pui discul mai mare. va freca discul in suport. deci modificarea trebuie facuta integral sau deloc, nu crezi? si cand spun integral ma refer la ansamblul de franare de la roata, nu iau in calcul pompa de frana, abs/dsc, etc, care bineinteles cum spui si tu fara ele nu faci decat sa aduci un aspect mai sportiv masinii, insa nu si eficienta la franare, un raspuns mai rapid si o distanta de franare redusa simtitor.

Link to comment
Share on other sites

Frânarea este obÞinutã prin frecare.

Discuri mai mari = plãcuÞe mai mari = suprafaÞã de contact mai mare = frecare mai mare = eficienÞã mai mare.

Dacã iei 2 sisteme de frânare diferite, la care forÞa aplicatã asupra plãcuÞelor e egalã, mai eficient va fi sistemul la care suprafaÞa de frecare e mai mare va fi mai eficient.

Tu ai zis cã rolul discurilor e de a disipa cãldura. Nu, rolul discurilor, ca parte integrantã a unui sistem de frânare, e acela de a opri maºina.

ĂntradevĂŁr, cu cât discurile sunt mai mari, cĂŁndura generatĂŁ prin frecare e mai mare Âşi aici intervin modalitĂŁĂžile de rĂŁcire a acestora.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.