Jump to content

suspensie sport ta-technix


Recommended Posts

mai omule hai sa iti spun ce se intampla si de ce e periculoasa.

 

 

Asta se intampla in special pe spate, pur si simplu la denivelari mici chiar, pneul pierde contactul complet cu asfaltul. In curba la 60 de km/h la ce mai mica denivelare, spate iti derapeaza. il pierzi. Nu vorbesc de campionat de drifturi,viraj luat la 0.8G lateral sua mai stiu eu ce nebunii.

E cu atat mai periculoasa in ROmania, ca denivelari si asfalt prost e garla, e peste tot..

 

Sa nu imi spuneti de partea reglabila ca nici nu stiti cu ce se mananca.... ca eu sunt 100% sigur ca odata pusa asa moare, ca atunci cand umbli la ea ( obligatoriu in service), refaci si geometria, si daca nu ai bani de alte componente, nu imi spune ca reglezi la ea la ea si faci refaci geometria non-stop, ca nu face nimeni asta, nu numai de bani ci si de timp.

 

 

Cadere la BMW mai mare de 4 cm pe spate nu exista omologata de gen mers pe strada. Pur si simplu nu e posibil tehnic sa ii faci ceva sa iti iasa geometria. Stiu ca vi se rupe de IPT, RAR, Politie , ca doar e vorba de aspect aici, dar astea au niste consecinte, oricum te ard la buzunar.. uzura in penuri si bucsi in primul rand, care e clar ca nu vi le permiteti, din moment ce optati pentru solutia asta la 240 de euro.

 

Daca vrei aspect, si sa mergi cu ea pe strada, nu la showroom pe platforma asta e maxim, 4 cm spate. In afara de TA nici un fabricant nu ofera mai mult decat la suspensiile de track day, care nu pot fi omologate pe strada.

 

 

In al treilea rand, la caderi de pana in 3 cm poti pastra amortizoare stock. Asta inseman ca dac vrei doar aspect, le vei putea inlocui cand isi dau duhul. Sunt mai fortate. o sa crape mai repde dar se poate merge.

 

cine nu crede, ca astea sunt preturile insemna ca nu a cautat, ci doar a intrebat la primul tepar sau a auzit povesti prin carciumi cu suspensii de mii de euro.

 

Uite aici un exemplu.

am luat pretul la o masina foarte populara in romania, bmw e46 320D.

http://www.ebay.de/i...1#ht_4212wt_934

 

Deci odata ai 140 de euro + maxim 2 amortizoare pe fata , ca alea spate pot ramane. Si aici treaba e clara, varainta sport a unuei versiuni stock e doar marginal mai scumpa.

Ca sa dau un exemplu, bilstein B4 costa sa zicem 90 de euro fata, cel B8 sport, e poate 105 euro. Daca un amortizor sachs e nu stiu, dau un exmplu 180 de ROn fata, cel sport o fi poate 210.., oricum nu e dublu, triplu sau mai stiu eu ce se vehiculeaza pe aici..

Bineinteles ca poti merge pe amortizoare monroe, sau alta firma, sunt zeci, mai ieftine , paote ami scumpe, mai proaste, poate mai durabile dar sunt variante garla, ce iti trece prin cap. si ce buget ai.

 

 

 

 

Ca sa incheiem si mitul asta ca trebuie sa coste 1000 de euro orice si ca ma dau eu mare ca am nu stiu ce bani... si nu stiu ce rahat pe masina.

In plus ca daug ca nu am fost distribuitor de TA si mi-am luat teapa, nu am avut asa ceva pe masina, nu cunosc pe nimeni care vinde asa ceva, nu am nici un fel de interese ascunse.

Tot ce incerc e sa va invat de bine sa sa stiti ca exista alternative si pentru bani mai putini...

Imi spuneti acum ca 140 de euro + 2 amortizoare ce folositi voi de obicei e mult ? si alte 2 amortizoare cand mai ai un ban sau cand crapa ?

Eu zic ca e comparabil si ca obtii ceva de o calitate indiscutabil mai buna.

Dar ma rog. ficare face ce il taie capul

Dar va rog sa nu sustineti ca kitul asta e decent, ca nu e, e o porcarie criminala, dea dreptul periculos pentru voi si cei din jur.. si am mers suficient cu asa ceva pus pe diferite masini, si rezultatul era identic, indiferent de marca, ca era ford, opel, bmw..

Cine zice ca asta e bun nu a mers cu o masina in mintile ei in viata lui.. si nu vorbim aici de comfort..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

o masina de track day nu poate fi comparata cu una de strada. IAr in State poti merge si cu 3 roti din 4, ca nu exista control tehnic.

 

 

IAr legislatia din Romania si europa in general nu o permite.

 

Aia in state fac ce vor ei, din pacate nu suntem in State. Daca nu iti place poti oricand sa emigrezi si sa mergi cu o astfel de mizerie pe strada, cum era in filmuletul ala.

 

 

Ca sa intelegi cu ce se mananca suspensiile reglabile si ce sens au ca vad ca nu intelegi iti explic.

Suspensiile reglabile de felul asta nu sunt ca la S-klasse, apesi un buton, se modfica un pic garda, se mai intaresc sau devin mai confortabile.

 

O suspensie reglabila se pune pe masina de track day are sens in felul urmator:

Merg cu masina pe roti la Nurburgring, acolo cand ajung pun pneurile de track, care sunt ilegale pe sosea, fac un reglaj special la suspensie o mai cobor, o mai invart, etc, mai umblu la geometria si reglaje specifice cursei si pistei ( de asemenea in afara limitei fabricatului) , ma dau 3 zile, urc masina iar pe elvator, o reglez de strada, in limite legale, pun pneurile legale, si in 2h maxim am plecat acasa.

Asta insemna ca ma scuteste de nevoia unui remorcute, inca o masina si alte cheltuieli aditionale.

 

De aceea au devenit populare primele kituri de coil-over si reglabile acum 10-15 ani in lumea amatorilor de curse, repet, amatori cu ceva bani, ca le permitea sa aibe ceva perfomant si in limite legale pentru cea mai mare parte a anului.

 

 

O sa faci doamne fereste un accident si o sa se faca o expertiza, o sa dai de un nebun cu avocat. Poate ca nu ai nici o vina, dar o sa platesti toate oalele sparte. UN accident se poate intampla oricui.

Dar lasand aspectul asta la o parte de care voua vi se rupe, oricum iti faci praf gumele si bucsaria, iti rupi cocoasa, iar masina e mai nesigura.

 

L.E|.

SaX din pacate nu intelegi nimic, ti-am demostrat mai sus ca 140 de euro +2 amortizoare, sa zicem inca 140 de euro, la un total de 280 de euro sa zicem, deci o diferenta de 40 de euro fata de mizeriile astea, poti avea si aspect si ceva mult mult superior din orice punct de vedere.

Daca ai luat teapa si nu stii sa te orientezi e doar problema ta..

Macar fii barbat si recunoaste.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

mai omule hai sa iti spun ce se intampla si de ce e periculoasa.

 

 

In curba la 60 de km/h la ce mai mica denivelare, spate iti derapeaza. il pierzi.

E cu atat mai periculoasa in ROmania, ca denivelari si asfalt prost e garla, e peste tot..

 

Sa nu imi spuneti de partea reglabila ca nici nu stiti cu ce se mananca....

 

 

Cadere la BMW mai mare de 4 cm pe spate nu exista omologata de gen mers pe strada.

 

Daca vrei aspect, si sa mergi cu ea pe strada, nu la showroom pe platforma asta e maxim, 4 cm spate.

 

 

 

Dar va rog sa nu sustineti ca kitul asta e decent, ca nu e, e o porcarie criminala, dea dreptul periculos pentru voi si cei din jur..

 

 

NOT!

 

FAIL FAIL FAIL!

 

fiecare cu conceptia sa...

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

pana la urma poti merge si cu 2 bete in loc de amortizoare :))

fiecare cu "goanga" lui.

 

@Domi sincer, as fi avut totusi ceva mai multe pretentii cand vine vorba de a explica si de a da sfaturi. Vad totusi ca esti un "veteran"pe aici dar din pacate nu ai invatat nimic.

e pacat ca la un moment dar spui niste aberatii mari gen: la 60 in curba cu o mica denivelare ti se desprinde roata spate de asfalt. poi ce greutate are masina pe spate si cum arata denivelarea aia in conceptia ta de masina sare de pe drum ? eu cred totusi ca tu realizezi cate tampenii spui pe aici dar ai luat sarba inainte si iti e greu acum sa mai recunosti ceva anume.

 

Eu am ajuns totusi la niste concluzii: ori tu nu ai habar de ce vb noi aici, ori ai ceva personal cu firma asta dintr-un motiv anume.

Link to comment
Share on other sites

pana la urma poti merge si cu 2 bete in loc de amortizoare :))

fiecare cu "goanga" lui.

 

@Domi sincer, as fi avut totusi ceva mai multe pretentii cand vine vorba de a explica si de a da sfaturi. Vad totusi ca esti un "veteran"pe aici dar din pacate nu ai invatat nimic.

e pacat ca la un moment dar spui niste aberatii mari gen: la 60 in curba cu o mica denivelare ti se desprinde roata spate de asfalt. poi ce greutate are masina pe spate si cum arata denivelarea aia in conceptia ta de masina sare de pe drum ? eu cred totusi ca tu realizezi cate tampenii spui pe aici dar ai luat sarba inainte si iti e greu acum sa mai recunosti ceva anume.

 

Eu am ajuns totusi la niste concluzii: ori tu nu ai habar de ce vb noi aici, ori ai ceva personal cu firma asta dintr-un motiv anume.

 

habar nu are:))

Link to comment
Share on other sites

 

L.E|.

SaX din pacate nu intelegi nimic, ti-am demostrat mai sus ca 140 de euro +2 amortizoare, sa zicem inca 140 de euro, la un total de 280 de euro sa zicem, deci o diferenta de 40 de euro fata de mizeriile astea, poti avea si aspect si ceva mult mult superior din orice punct de vedere.

Daca ai luat teapa si nu stii sa te orientezi e doar problema ta..

Macar fii barbat si recunoaste.. :)

 

 

Exact asta vroiam sa-ti zic si eu ...

 

Fii barbat si recunoaste ca habar n-ai despre ce vorbesti :laugh:

 

 

Eu am Raceland si a fost ceva mai scumpa dar tot in grupa low coste intra !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pana la urma poti merge si cu 2 bete in loc de amortizoare :))

fiecare cu "goanga" lui.

 

@Domi sincer, as fi avut totusi ceva mai multe pretentii cand vine vorba de a explica si de a da sfaturi. Vad totusi ca esti un "veteran"pe aici dar din pacate nu ai invatat nimic.

e pacat ca la un moment dar spui niste aberatii mari gen: la 60 in curba cu o mica denivelare ti se desprinde roata spate de asfalt. poi ce greutate are masina pe spate si cum arata denivelarea aia in conceptia ta de masina sare de pe drum ? eu cred totusi ca tu realizezi cate tampenii spui pe aici dar ai luat sarba inainte si iti e greu acum sa mai recunosti ceva anume.

 

Eu am ajuns totusi la niste concluzii: ori tu nu ai habar de ce vb noi aici, ori ai ceva personal cu firma asta dintr-un motiv anume.

 

din faptul ca aduci in discutie greutatea masinii de pe spate imi dau seama ca nu ai nici cea mai vaga idee de cum functioneaza o suspensie. NU are nici o legatura cu greutatea nici la bmw nici la alte masini, cu atat mai mult la bmw unde distributia greutatii e 50-50. Are legatura cu faptul ca pe spate ai un ansamblu mult mai rudimentar semi - independent+planetare.

Scopul suspensiei la orice masina e sa tina cauciucul in contact permanent cu asfaltul.

Practic ani intregi de dezvoltare, performanta in domeniul auto acolo se concentreaza.

 

O masina de putere apropiata din anii 90 nici nu se compara la timp de circuit cu una moderna, datorita suspensiei in primul rand. Toata ingineria asta bmw cu motoare, turbo, tri-turbo, cutii secventiale etc.. se concentraza intr-un singur punct, pata de contact a cauciucului. Si daca acolo ai fail, ai fail pe toata linia, nu se mai intampla nimic.

 

 

 

Ai ansamblu asta arc si amortizor. Arcul, ca orice arc are tendinta sa oscileze, ca un pendul, daca vrei, odata ce tragi de el sau il intanzi, (poti experimenta acasa cu un cantar de bucatarie), odata ce il intinzi si ii dai drumul el mai face cateva oscilatii.

Amortizorul are rolul de a elimna oscilatiile astea. Au un rol mult mai important decat arcurile la tinuta de drum a masinii. Arcurile in sine sunt niste chestii extrem de simple si fara rol major totusi, cu o singura exceptie, arcul progresiv, sunt la fel din 1920 incoace.

sax, raceland aia ce ai tu e mai ok tocmai din cauza ca amortizoarele din kit sunt mai bune.

 

Si aici e drama la TA, amortizoarele sunt extrem de proaste. Daca tie la o denivelare cauciucul are tendinta sa sara si arcul il impinge inapoi pe asflat dar oscileaza din cauza de amortizoare varza pierzi contactul.

A doua faza e ca arcurile TA nu sunt progresive. Un arc modern daca te uiti la el, are niste spire mai mici in partea de jos si mai mari mai sus, e progresiv. Asta insemana ca e mult mai bland la denivelari mici si pe masura ce il compresezi rezistenta lui creste(gen hopuri mari). Chestia asta tot la amortizoare ajunge, ca unui amortizor ii e mult mai usor sa opreasca oscilatiile mici, reactioneaza usor si rapid, din cauza ca arcul se opune mai putin desi suspensia e destul de dura, nu se lasa in curbe saul la franari decat foarte putin, denivelarile pana la un anumit punct se simt foarte ok.

 

Si repet, am mers cu supensii dinastea TA pe multe masini.

 

Din punctul meu de vedere, pe piata ceva mai prost nu exista, iar cu cu un cost marginal mai mare poti lua ceva ok.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

darrr nu e reglabila oha low oha stance :)

acum serios vorbind daca stii ca mergi tare pe viraje probabil ca nu e recomandat fix TA,pe de alta parte colegii spun ca ei oricum nu merg foarte tare,so pana acum toata lumea e fericita :).Pana la urma am inteles ca au 2 ani garantie asa ca macar din punctul asta de vedere sunt ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.