Jump to content

Problema Motor 325i e92


Recommended Posts

Buna tuturor...

 

Un amic bun si a achizitionat recent un E92 325i. din 2007

 

masina are 70 mii km reali. A fost la Reprezentanta la Buc inainte de cumparare pt o verificare generala a starii masinii sa fie sigur ca e totul ok si i-au spus ca e bine tot cu toate ca el a sesizat un tacanit la motor dar intreband despre acest tacanit a fost asigurat ca e normal si ca e poate o USOARA TRANSPIRATIE DE ULEI ??? Regret ca nu am fost si eu acolo !!! eram curios sa l rog sa aprofundeze. ma rog... Amicul meu a solicitat un schimb de ulei..si acesta s a facut imediat cu toate ca avea in istoric revizia facuta la 59 mii km. Masina a ramas la mine pt diverse reparatii minore si am constatat ca acel tacanit vine 100% de la tacheti . se aude chiar jenant de tare si prost. de functionat ,motorul functioneaza bine exceptand acel tacanit. Am gasit in portbagaj filtrul de ulei de la schimbul facut la reprezentanta si am ramas socat si total marcat. Este colmatat complet sunt niste depuneri incredibile in faldurile filtrului..as zice ca ulei ars dar nu sunt 100% oricum este ceva un fel de calamina..PLIN !!!

 

As dori sa stiu daca alti posesori de E90 sau E92 cu motoare similare au intampinat asa ceva..si ce sfaturi imi dati. !!! Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Motorul acesta (325i - N52) are probleme de ungere si se supraincinge. Masina unui prieten - 325xi E92 fabr 2007 cu 74000 km la bord, o are de noua, am gasit acelasi lucru in ea. Depuneri de ulei, mal efectiv, iar tot sistemul valvetronic era plin de impuritati.

Asta se intampla in momntul in care se ajunge la temperaturi prea mari in chiulasa si nu numai, coroborat cu intervalul extins de service (schimburi de ulei la peste 20000km) si utilizarea uleiului BMW LL04 5W30, care dupa parerea mea NU are ce cauta in aceste masini.

Eu am pus o solutie de spalat motorul inainte de a-i schimba uleiul, i-am pus in masina 0W40, iar dupa 3000 km am facut din nou acelasi lucru.

In prezent motorul este curat, curat.

Dspre tacanitul de culbutori aici este o treaba mai delicata. Masinile astea mai capata uzura in palierul axei cu came de admisie si de aici apar tot felul de probleme. Presiune de ulei insuficienta, probleme cu sist vanos etc.

Incearca in primul rand sa faci 2 schimburi de ulei la intervale de 2-3 mii de km si pune si un aditiv de spalare motor inainte de a da uleiul "vechi" jos.

Sper sa mearga dupa toate astea iar dc nu ne mai auzim.....

Oricum, eu la masina prietenului meu am fost nevoit sa schimb m multe: variatoarele de pe axe, solenoizii, si toate astea din cauza uleiului schimbat de reprezentanta la intervale prea mari.

 

Succes!

 

 

 

 

 

 

Buna tuturor...

 

Un amic bun si a achizitionat recent un E92 325i. din 2007

 

masina are 70 mii km reali. A fost la Reprezentanta la Buc inainte de cumparare pt o verificare generala a starii masinii sa fie sigur ca e totul ok si i-au spus ca e bine tot cu toate ca el a sesizat un tacanit la motor dar intreband despre acest tacanit a fost asigurat ca e normal si ca e poate o USOARA TRANSPIRATIE DE ULEI ??? Regret ca nu am fost si eu acolo !!! eram curios sa l rog sa aprofundeze. ma rog... Amicul meu a solicitat un schimb de ulei..si acesta s a facut imediat cu toate ca avea in istoric revizia facuta la 59 mii km. Masina a ramas la mine pt diverse reparatii minore si am constatat ca acel tacanit vine 100% de la tacheti . se aude chiar jenant de tare si prost. de functionat ,motorul functioneaza bine exceptand acel tacanit. Am gasit in portbagaj filtrul de ulei de la schimbul facut la reprezentanta si am ramas socat si total marcat. Este colmatat complet sunt niste depuneri incredibile in faldurile filtrului..as zice ca ulei ars dar nu sunt 100% oricum este ceva un fel de calamina..PLIN !!!

 

As dori sa stiu daca alti posesori de E90 sau E92 cu motoare similare au intampinat asa ceva..si ce sfaturi imi dati. !!! Multumesc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Asta se intampla in momntul in care se ajunge la temperaturi prea mari in chiulasa si nu numai, coroborat cu intervalul extins de service (schimburi de ulei la peste 20000km) si utilizarea uleiului BMW LL04 5W30, care dupa parerea mea NU are ce cauta in aceste masini.

 

 

Succes!

 

Salut ce te face sa afirmi ca uleiul 5W30 nu e potrivit. Am si eu aceeasi masina si ma bate gandul sa fac un schimb de ulei intermediar si nu stiu ce sa aleg. Ce marca de 0W40 recomanzi(cumva Motul)?

 

Despre tacanit e un topic urias chiar si cu poze de arbori cu came demontati. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13504

Link to comment
Share on other sites

@fabio29--""As dori sa stiu daca alti posesori de E90 sau E92 cu motoare similare au intampinat asa ceva..si ce sfaturi imi dati. !!! Multumesc ""

 

Sunetul provine de la ungerea incompleta a valvetronicului si in general cand motorul este rece la ralanti(nu ca se incinge cum a scris cineva mai sus),acest sunet apare atunci cand nivelul uleiului este scazut(deci incearca sa tii nivelul uleiului la maxim) sau dupa ce cu o zi inainte s-au facut drumuri scurte ori s-a mers incet la turatii mici.Dupa ce se incalzeste motorul,acest ticait trebuie sa dispara.

Am sa atasez un buletin service despre problema aceasta:

post-5474-0-74844200-1301873649_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze ca nu va raspund la toti individual. Va multumesc mult pt idei si sfaturi...si cred ca voi recurge la 2 schimburi de ulei 0w40 cu aditiv de spalare si sa vedem ce va fi dupa..... si o sa fac si operatiunea cu turatiile. Va tin la curent. zi buna tuturor.
Link to comment
Share on other sites

Ce fel de solutie?

 

este vorba de un flush pt motor SONAX. Face treaba destul de buna. Personal nu sunt un mare adept al acestor solutii dar in unele situatii este necesar.

Il poi gasi in magazinle de specialitate. Il importa Autonet.

Link to comment
Share on other sites

Salut ce te face sa afirmi ca uleiul 5W30 nu e potrivit. Am si eu aceeasi masina si ma bate gandul sa fac un schimb de ulei intermediar si nu stiu ce sa aleg. Ce marca de 0W40 recomanzi(cumva Motul)?

 

Despre tacanit e un topic urias chiar si cu poze de arbori cu came demontati. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13504

 

 

Uleiul 5w30, la temperaturile de lucru al acestui motor care ajung lejer la 100 grdC, devine prea subtire si eista riscul de a nu mai unge corect supafetele in contact. 0w40 la aceeasi temperatura este mai vascos si face treaba mai buna. In plus in manualul de utilizae al masinii tale spune ca pt benzina, 0w40 este "choice no.1).

Cat despre brand, Castrol Edge 0W40 este un ulei f bun. Foloseste-l cu incredere si nu il tine in motor mai mult de 10.000 km,daca mergi moderat si mai mult in oras sau 15.000 km daca mergi mai mult.

 

Motul 0W40 nu am folosit pana acum. Crad ca este un uei foarte bun mai ales ca din cate stiu se face exclusiv in Franta.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am facut un Flush cu solutie 2+2 care s a dovedit f buna .( am folosit de multe ori ani la rand) ehhh nici o schimbare. Uleiul scos care practic are doar 1000 km pus la reprezentanta ,era praffff negru si plin de impuritati. la fel si filtrul. am bagat din nou ulei 5w30 BMW LL04. In privinta tacanitului ..nimic nou e la fel. Saptamana viitoare o sa desfac motorul si inlocuiesc toti culbutorii...plus curatat tot (motor dat jos...spalat tot inclusiv baie ulei ,ciulasa)

 

nu cred ca scap altfel.e plin de depuneri in motor nu vad cum as putea curata altfel..si probabil cativa culbutori nu au ungere fiind infundate canalele.

 

Daca mai are cineva vreo idee....

Link to comment
Share on other sites

Ai incercat sa mergi mai sportiv cu masina?Adica schimbat pe la 6000rpm si mers constant cativa km cu acul peste 4000rpm. Eu zic sa renunti la 5W30...

 

Ai incercat si "bleeding procedure"?

 

exact asta am facut dupa schimb.. am mers pe manual si am tinutturatia peste 5 mii in speranta ...ca....dar nimic.

sunt extrem de multe depuneri in chiulasa pe peretii acesteia pe axe pe tot.. se vad pe la buson daca privesti indeaproape cu o lanterna. este strat gros pe peretii chiulasei. incerc sa imi imaginez ce o fi in baia de ulei.

 

e frustrant acel tacanit. dar in rest merge extra bine. mama masii.... eu conduc de o viata BMW...nu as fi crezut vreodata ca se poate intampla asa ceva la un e92. stiu e30 uri care vad drift toata ziua si ture maxime si scot uleiul curat la 10 mii. trist trist.....daca nu era un forum BMW nu as fi scris asa ceva dar sunt tare dezamagit.

 

exact asta am facut dupa schimb.. am mers pe manual si am tinutturatia peste 5 mii in speranta ...ca....dar nimic.

sunt extrem de multe depuneri in chiulasa pe peretii acesteia pe axe pe tot.. se vad pe la buson daca privesti indeaproape cu o lanterna. este strat gros pe peretii chiulasei. incerc sa imi imaginez ce o fi in baia de ulei.

 

e frustrant acel tacanit. dar in rest merge extra bine. mama masii.... eu conduc de o viata BMW...nu as fi crezut vreodata ca se poate intampla asa ceva la un e92. stiu e30 uri care vad drift toata ziua si ture maxime si scot uleiul curat la 10 mii. trist trist.....daca nu era un forum BMW nu as fi scris asa ceva dar sunt tare dezamagit.

 

nu am incercat inca Bleeding dar o sa o fac cu toate ca mie greu sa cred la ce mal e acolo.

Link to comment
Share on other sites

Am spalat mai demult un motor tot asa cu mari depuneri pe pereti. Eu am facut in felul urmator:

-dat jos capacul de la culbutori si baia de ulei. Spalat cu pensula cu benzina tot ce se putea (peretii baii, culbutori, came, manetoane, biele etc)

-montat tot inapoi

-scos bujiile afara

-amestecat benzina cu ulei (ceva ieftin)50/50 si bagat in motor cam cu 2l peste limita maxima de pe joja. Am dat la automat de mai multe ori ca sa plimbe amestecul peste tot.

-am bagat de vreo 4 ori acelasi amestec pana cand pe busonul baii a curs solutia curata.

-desfacut din nou capacul culbutori si baia si spalat inca odata cu pensula dupa care uscat bine cu jet de aer de la compresor. Am pus garnituri noi la baie si capac si am pus ulei curat.

Dupa 5000km l-am schimbat (si filtru) si asa am scapat de sludge-ul din motor.

Ce-i drept la acel motor inca nu bateau tachetii dar avea problema cu presiunea uleiului, sorbul pompei era total infundat. Motorul in cauza era un 1.7 Isuzu de pe o Astra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

0w40 , nu inteleg de ce te ambitionezi sa folosesti alt ulei .

 

nu am bagat 0w40 deoarece 5w30 urma sa fie un schimb intermediar dupa flush ...maimergeam 500km bagam iar un flush si apoi 0w40 dar degeaba o sa fac asta la ce am vazut ca e acolo. trebuie desfacut si curatat cu manuta si cred ca in baie am 5 mm de mal.

Link to comment
Share on other sites

mal cum zici tu poate fi de la ulei contrafacut , neschimbat la timp , stiu ca undeva la 50k km devine pamant de flori . solutiile astea flush nu fac bine decat daca au fost folosite la fiecare schimb de ulei de la 0km , nu cred ca e cazul asa ca te sfatuiesc sa renunti , daca ai ceva depuneri le va disloca si se plimba aiurea prin motor , poti sa desfaci baia si sa vezi ce e in ea , daca exista cumva depuneri majore . Nu te lua dupa ce vesi pe deasupra . Apoi dupa ce verifici baia, cu ocazia asta speli si pompa ulei pune 0w40, Eu in stadiul asta nu as umbla la culbutori . Sunetul se aude in masina, in timp ce mergi ? Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

se aude in masina doar la relanti cand stau cu geamul deschis ..constant daca accelerez un pic se aude dar parca la ture mai mari nu-l aud

 

oricum merita sa faci si procedura din manual ca nu ai ce pierde decat ceva timp

Link to comment
Share on other sites

Procedura de bleeding nu se mai face, se schimba chiulasa cu totul. Noua chiulasa are o valva care impiedica scurgerea uleiului din ea in timpul stationarii masinii. Problema e de la tachetii (HVA) hidraulici din care se scurge uleiul cand motorul e oprit. Poza ---- http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=483955&stc=1&d=1297284951

 

Poate faci si niste poze sa vedem si noi cum arata depunerile si restul ce mai desfaci.

Edited by ktod_16
Link to comment
Share on other sites

Am incercat bleeding. doar de 3 ori dar nu am simtit ceva schimbari si am renuntat. Practic la ce e acolo mai mult ca sigur ca sunt infundati cativa culbutori si nu au ungere;chiar daca nu ar mai face scandal tot trebuie desfacut si curatat ca nu vad cum se poate curata fara interventie directa. Din cate stiu cred ca va trebui sa dau motorul jos ca sa pot scoate baia de ulei. Daaca nu e asa cine stie sigur sa posteze dar parca asa tin minte ca nu e loc pt scos baia.

Zi placuta tuturor :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.