Jump to content

Problema Motor 325i e92


Recommended Posts

Am incercat bleeding. doar de 3 ori dar nu am simtit ceva schimbari si am renuntat. Practic la ce e acolo mai mult ca sigur ca sunt infundati cativa culbutori si nu au ungere;chiar daca nu ar mai face scandal tot trebuie desfacut si curatat ca nu vad cum se poate curata fara interventie directa. Din cate stiu cred ca va trebui sa dau motorul jos ca sa pot scoate baia de ulei. Daaca nu e asa cine stie sigur sa posteze dar parca asa tin minte ca nu e loc pt scos baia.

Zi placuta tuturor :)

 

Ceva vesti? Sunt curios sa vad ce-ai mai facut,poate faci si niste poze sa vad si eu cum arata depunerile alea.Bafta

Link to comment
Share on other sites

Am incercat bleeding. doar de 3 ori dar nu am simtit ceva schimbari si am renuntat. Practic la ce e acolo mai mult ca sigur ca sunt infundati cativa culbutori si nu au ungere;chiar daca nu ar mai face scandal tot trebuie desfacut si curatat ca nu vad cum se poate curata fara interventie directa. Din cate stiu cred ca va trebui sa dau motorul jos ca sa pot scoate baia de ulei. Daaca nu e asa cine stie sigur sa posteze dar parca asa tin minte ca nu e loc pt scos baia.

Zi placuta tuturor :)

 

 

Salutare tuturor,

 

Eu zic ca tot ce ai facut pana acum e mai mult decat ok. Daca nu a dat rezultate, asa cum a spus cineva mai devreme, nu ai presiune suficienta sus in chiulasa si se descarca vreun compensator (sau m multi). Mai mult, daca in sarcina nu dispare tacanitul atunci e clar ca e vorba de o problema de presiune de ulei. Personal nu cred ca pompa de ulei are probleme ci ai uzura prematura in palierul axei cu came de admisie sau evacuare sau in ambele. Palierul celei de evacure se poate schimba, este vorba de codul 11127531224, insa daca e problema si pe admisie atunci trebuie alta chiulasa.

Ca ultima incercare eu as pune in masina un ulei mai gros, de ex 5W50 de la Mobil 1, poate ai noroc si reuseste sa creasca un pic presiunea in chiulasa cat sa amorseze ompensatorii.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru compasiune. :) nu mai incerc momentan nimic...am privit atent cu o lanterna ce e prin chiulasa si m am ingrozit si asta dupa 2 schimburi de ulei scurte si flush. cred ca nu mai conteaza acum daca tace sau nu..trebuie curatat. de luni maxim marti ma apuc de desfacut. O sa postez aici tot progresul inclusiv poze.Sper sa nu fie de schimbat vreo axa si sa scap doar cu culbutori noi. Ahh ca idee mi a dat pe diagnoza o eroare gen Vanos mechanically jamed. deci... trebuie curat.

 

As aprecia daca careva imi poate spune daca se poate demonta baia de ulei fara a scoate motorul afara.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru compasiune. :) nu mai incerc momentan nimic...am privit atent cu o lanterna ce e prin chiulasa si m am ingrozit si asta dupa 2 schimburi de ulei scurte si flush. cred ca nu mai conteaza acum daca tace sau nu..trebuie curatat. de luni maxim marti ma apuc de desfacut. O sa postez aici tot progresul inclusiv poze.Sper sa nu fie de schimbat vreo axa si sa scap doar cu culbutori noi. Ahh ca idee mi a dat pe diagnoza o eroare gen Vanos mechanically jamed. deci... trebuie curat.

 

As aprecia daca careva imi poate spune daca se poate demonta baia de ulei fara a scoate motorul afara.

 

 

Inainte de a desface fa rost neaparat de cale pt distributie. Fara ele NU te descurci. Daca ai decalaj de 1-2 grade masina nu va merge corect iar rotile fonice de pe variatoare, cele pe care citesc senzorii axelor nu le poti alinia decat cu SDV special care se regaseste in setul de cale.

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare. Tocmai am descoperit meniurile ascunse ale masinii si am vrut sa vad ce temperatura are lichidul de racire. Am avut surpriza sa vad ca temperatura nu coboara sub 95 grade. Maximul atingandul pe autostrada intr-un blocaj cand a sarit pe la 109 grade.

E normal asa mult la voi cat de tare se incalzeste ?

 

Motorul e tot N52.

Link to comment
Share on other sites

da, e normal, termostatul nu e mecanic ci unul comandat electronic de ECU, deschide cand vrea muschiul lui.

Fabio imi pare rau sa aud asta, N52 asta a fost cel mai bubos motor scos de BMW , singurul ca intrat si sub Lemon LAw in state ... si legat exact de problema ta.

Ai incerca ceva al reprezentanta ?, normal ai garantie extinsa 10 ani si 190k km.. la problema cu tacanitul..

Problema ta nu e direct le gata de sludge, sludge e mai degraba un simptom, partial legat de intervalul lung de service si de design-ul chiulasei.

Stiu ca ultimul upgrade si varianta de chiulasa a iesit in 2010, au scos cate o varainta diferita in aproape fiecare an de cand a aparut motorul asta. .. poate pui mana pe una pana la urma..

De ultima varianta nu stiu nimic, e cam prea recenta sa se stie daca a rezolvat problema definitiv, dar poti incerca.

NU cred ca o simpla curatare iti rezolva problema, ungerea tot defectuasa ramane, deci temperaturi crescute in zona aia>sludge> si in ceva zeci de k km ajungi fix tot acolo..

Aveam pe undeva notat noul part. no, o sa incerc sa dau de el.

Link to comment
Share on other sites

@Domi-- Sub incidenta "Lemon Law" au intrat mai multe motoare bmw in US. Motorul N52 este considerat de altii foarte fiabil,cu exceptia "engine ticking-ului" care este o problema la toate motoarele cu Valvetronic.Daca dai un simplu search pe google "bmw engine ticking" ai sa ramai uimit cate discutii si filmulete gasesti cu absolut toate tipurile de motoare bmw.De exemplu la N54 e o mare problema cu pompa de injectie pe langa tacanitul valvelor.Intr-un test al celor de la autobild bmw 130i cu motor N52 a iesit cel mai fiabil.Fiecare motor in parte are cate-o problema comuna.

La N52 inafara de problema cu tacanitul nu prea am auzit de altele iar daca ai grija sa ii pui ulei bun,sa ii mentii nivelul uleiului la maxim si sa il schimbi la 10-15 mii,nu la 25 de mii cum spune fabricantul scapi si de problema asta.

 

P.S.--Fabio hai odata cu pozele :)

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu niste mici probleme la e90 318i . pierdea ulei din cutie si pe la motor [manuala] pe la niste garnituri.mi am schimbat acele garnituri , pus ulei in cutie . ei mi au recomandat sa schimb si uleiu [desi l am schimbat acum 7000km]. Si tot ei mi au spus ca acest motor , si in general pe benzina aspirat " fac depuneri de pamant" . la mhs am facut modificarea.
Link to comment
Share on other sites

De maine vor tot urma poze. astazi am desfacut capacul si am dat un ochi dar nu aveam aparatul la mine. maine se va desface tot ce e in chiulasa. este murdar. nu spectaculos dar destul de colmatat. nu cred ca problema este de la temperatura...ia ganditiva cam ce temperatura sa fie ca sa se poata arde uleiul??? 300 grade ? poate mai mult. nu se arde in fundul pistonului unde poate este cel mai fierbinte. alta trebuie sa fie cauza. Mecanicul care ma ajuta si cu mine ne gandim serios la o cauza reala. sa vedem ce putem face sa eliminam problema. din cate am auzit ..nu stiu cat de real este ,noua chiulasa are un soi de valva care nu permite scurgerea completa a uleiului de din partea de sus. acum ...cat de exact o fi inca nu stiu.

ahhh uitasem..curge serios ulei din cutie. pe la garnitura din cate am observat. Va trebui sa schimb si uleiul in cutie si baia de ulei a cutiei ca vine cu filtru inglobat si fireste si garniturile.

Link to comment
Share on other sites

@Domi-- Sub incidenta "Lemon Law" au intrat mai multe motoare bmw in US. Motorul N52 este considerat de altii foarte fiabil,cu exceptia "engine ticking-ului" care este o problema la toate motoarele cu Valvetronic.Daca dai un simplu search pe google "bmw engine ticking" ai sa ramai uimit cate discutii si filmulete gasesti cu absolut toate tipurile de motoare bmw.De exemplu la N54 e o mare problema cu pompa de injectie pe langa tacanitul valvelor.Intr-un test al celor de la autobild bmw 130i cu motor N52 a iesit cel mai fiabil.Fiecare motor in parte are cate-o problema comuna.

La N52 inafara de problema cu tacanitul nu prea am auzit de altele iar daca ai grija sa ii pui ulei bun,sa ii mentii nivelul uleiului la maxim si sa il schimbi la 10-15 mii,nu la 25 de mii cum spune fabricantul scapi si de problema asta.

 

P.S.--Fabio hai odata cu pozele :)

sa fim seriosi ca sunt minore probleme la celalte si rezolvarea e relativ simpla.

Treaba sta cam asa.. asta e un motor relativ nou, unii pur si simplu il ignora complet, tacanitul ala, majoritatea nu ajung sa fac macar 100k km ca primi proprietari cu ea si o dau mai departe si sanatate. Chiar si in state unde lumea face multi km in general, un seria 3 nou nu e chiar masina de working class si nu o folosesc sa faca naveta 100 mile/zi

LA celalte motoare de care zici tu mai pica catre o pompa de benzina, se mai rezolva pe garantie cu ceva tacheti modificati, la toate motarele BMW de la m50TU incoace se duc niste garnituri amarate la VANOS, dar, N52 are o problema majora de design.

De altfel e deja inlocuit, a cam disparut si cand apare noua serie 3 care o sa primeasca noile moatorase turbo, o sa dispara complet. Cred ca va fi motorul cu cea mai scurta viata de la BMW..

In europa a fost deja inlocuit complet de N53, care a renuntat la valvetronic pe 6L

Zi tu ce motor de la BMW a avut viata de 3 ani .

N52 momentan se mai vinde doar in state din cauza ca N53 nu rezista la benzina cu sulf de acolo, altfel era disparut complet.

Am dat intamplator peste chestia asta, si m-a fascinat subiectul, am citi despre el zeci de pagini, inclusiv expertize tehnice serioase..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

sa fim seriosi ca sunt minore probleme la celalte si rezolvarea e relativ simpla.

Treaba sta cam asa.. asta e un motor relativ nou, unii pur si simplu il ignora complet, tacanitul ala, majoritatea nu ajung sa fac macar 100k km ca primi proprietari cu ea si o dau mai departe si sanatate. Chiar si in state unde lumea face multi km in general, un seria 3 nou nu e chiar masina de working class si nu o folosesc sa faca naveta 100 mile/zi

LA celalte motoare de care zici tu mai pica catre o pompa de benzina, se mai rezolva pe garantie cu ceva tacheti modificati, la toate motarele BMW de la m50TU incoace se duc niste garnituri amarate la VANOS, dar, N52 are o problema majora de design.

De altfel e deja inlocuit, a cam disparut si cand apare noua serie 3 care o sa primeasca noile moatorase turbo, o sa dispara complet. Cred ca va fi motorul cu cea mai scurta viata de la BMW..

In europa a fost deja inlocuit complet de N53, care a renuntat la valvetronic pe 6L

Zi tu ce motor de la BMW a avut viata de 3 ani .

N52 momentan se mai vinde doar in state din cauza ca N53 nu rezista la benzina cu sulf de acolo, altfel era disparut complet.

Am dat intamplator peste chestia asta, si m-a fascinat subiectul, am citi despre el zeci de pagini, inclusiv expertize tehnice serioase..

 

 

Nu e chiar asa, motorul a iesit din productie nu din cauza ca era prost ci din cauza reglementarilor in privinta noxelor si consumului, a aparut N53 mai economic cu aceleasi performante. Valvetronicul daca era prost nu il mai bagau acum pe N55.

Durata scurta de productie se datoreaza si faptului ca tehnica avanseaza foarte repede comparativ cu deceniul trecut. BMW a vandut aproximativ simultan 3 "tipuri" de motoare: N52 (aspirat valvetronic), N53(Injectie directa) si N54(Turbo) toate cu o durata de viata nu tocmai lunga. Eu tind sa cred ca acestea 3 au fost doar o etapa intermediara pentru ce urma sa vina. Ei au testat tehnologiile individual si la sfarsit a iesit N55 care le are pe toate 3 la un loc.

 

Acum ca au iesit motoarele de 2L Turbo si N53 va fi tras pe dreapta. Si probabil ca in curand si mult laudatul N54. Asta nu inseamna ca au fost proaste doar ca "si-au trait traiul si-au mancat malaiul". Pentru optiunea 6L va ramane doar N55 (THE "ONE") :)

 

Si eu am N52 si imi place la nebunie cum merge, deocamdata fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca va fi motorul cu cea mai scurta viata de la BMW..

In europa a fost deja inlocuit complet de N53, care a renuntat la valvetronic pe 6L

Zi tu ce motor de la BMW a avut viata de 3 ani .

 

In Europa N52 a intrat in productie in 2004 pe seria 6 si s-a pus pe diferite modele pana in 2009(Z4). Deci 5 ani in total nu 3! iar de US nici nu mai pomenesc.La fel ca mai toate motoarele de la bmw,o data la 5 ani apar noi tehnologii.

Link to comment
Share on other sites

pe cele cateva mii de seria 6 vandute anual ?, din care doar o fractiune sunt 6L ?

 

 

In europa a iesit in 3 ani din productie, si singurul motiv pentru care se mai vinde in state e din cauza ca n53 nu duce sulful din benzina de acolo.

Ciculul de viata la motoare a fost intodeauna in jur de 8 ani, (vorbesc de serii mari, nu simple modificari, cate un TU.

 

N53 e cu totul alt motor.

Problema cea mai mare e ca l-au facut prea compact sa ramana usor, iar valvetronic-ul e un mecansim complicat rau, si l-au inghesuit acolo, creand probleme cu traseele pentru fluide.

Au vrut sa faca ceva misto, si aproape ca le-a iesit, dar motorul asta are probleme de design majore la chiulasa, supape si tacheti.

Au scos cred ca cate un set de supape si chiulasa updatata pe an, de bun ce e..E fara precedent.

Oricene o mai da in bara cateodata, chiar si BMW, nici macar nu ar fi prima data.

N62 de exemplu a avut si el ceva probleme la inceput, dar le-au rezolvat rapid, au scos imediat niste piese upgrade care au intrat in productie rapid, si la versiunea facelift au disparut complet. Si oricum, se mainifesta la peste 150k km.. adica macar mergea o leaca.. :) . pana la urma la un e65 la vreamea aia, care batea la un 80k nou, la un 160k km merita si el o reparatie de 4-5000 de euro, nu era sa mare drama..

Cu n52 baietii veneau, si tot veneau si tot veneau si tot mai vin si in ziua de azi, vesnic cu aceasi problema. IAr dac faceai drumuri scurte, veneau si la 30k km, apoi veneau din nou si iar si din nou.. pana se apucau si o vindeau la cineva cre nu baga de seama treaba sta, si care mergea cu ea asa pana isi dadea duhul..

 

 

Imi plac motorele pe benzina, 6L, ce au incercat sa faca arata ca inca mai au un potential enorm de dezvoltare, .99% din ce a scos BMW 6L benzina aspirat din anii 70 incoace sunt un model de fiabilitate si cu adevarat frumoase si elegante ca solutii tehnice, dar..de data asta un mare FAIL.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu mai lauda atat N53 ca si ala are probleme cu injectoarele.

 

N52 nu e in nici un caz un mare FAIL, e chiar un motor reusit numai ca trebuie exploatat ca atare, adica tinut la turatiii mai ridicate decat alte motoare. Motorul pur si simplu are alte conditii de exploatare. E ca si cum ai spune ca toate TDI-urile sunt naspa ca daca mergi subturat se fac depuneri pe turbina si se duce.

In concluzie, in ziua de azi lucrurile sunt impinse atat de mult catre extrem incat e foarte greu sa anticipezi toate variabilele ecuatiei. De aceea e foarte usor sa apara probleme neprevazute.

 

 

On topic: Poze ceva?

Link to comment
Share on other sites

nu compara niste injectoare, timpul lor de manopera si inlocuite foarte usor cu unele care nu mai pica cu o problema majora de design.

Inca aveti noroc ca sunteti in ROmanai unde manopera e 2 lei, ca o treaba dinasta afara costa un 7-800 de euro manopera minim. Numai sa se uite si sa vada ce e acolo. De aia e o problema foarte grava si costisitoare si urla toti ca din gura de sarpe..

 

 

 

 

Poti sa tii motorul ala cat de turat vrei tu, va crapa mai tarziu dar o sa crape.

NU exista regim subturat la un motor pe benzina si cu cutie automata. de exemplu. NU ai cum sa faci asta, oricat te-ai chinui. NU re nici o legatura cu ce se petrece intr-un motor TDI cu unul pe benzina aspirat, chiar si la unul manual, subturat cat cuprinde.

Eu stiu ca toti care au un model de masina care e suscetibila la anumite defecte se ataca toti de parca le dai in cap cu ceva, si o iau un nume personal, parca ii acuzi de ceva, comentezi pe seamna nevestei..sau mai stiu eu ce nebunii... pentru o vina si o neimtire a producatorului, care daca avea bun simt facea recall.

NU e cazul aici, cauta, documenteaza-te,

 

 

iar daca nu beneficiezi de garantia extinsa din varii motive, numai chiulasa noua, upgradata, care rezolva problema, partial e 1300 de euro scurt. Dar ea vine impreuna cu alte supape si tacheti cu design diferit, nu stiu cat naiba or mai fi si aia.. la un m50 costa vreo 20 de mil, nu stiu la motorul asta cat naiba ori fi..

Cam asta e treaba..

BIneinteles ca poti ignora problema si mergi cu ea asa inca un an 2, daca nu faci nici multi km nu e drama, faci o curatare cum incearca colegul, schimbi uleiul cat mai des.. .. o vinzi dupa un an doi si sanatate..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ideea e urmatoarea...o sa caut culbutori..ii schimb pe toti...curat maxim tot si cam atat.

As dori sa stiu ce anume se intampla mai exact aici si cum se poate preantampina sa se repete povestea.,

As aprecia daca careva stie exact ce anume se petrece de apar depunerile.

 

lobii la axe cum sunt ? au urme de uzura?

nu se vede uzura la came...banuiesc ca de came e vb

Edited by fabio29
Link to comment
Share on other sites

Poti sa tii motorul ala cat de turat vrei tu, va crapa mai tarziu dar o sa crape.

 

Domi,sincer n-am auzit de vreun motor N52 care sa crape si am tot citit despre el...

Totusi sansele sa ramai in drum cu un N52 sunt mult mai mici decat cu un N53 care are probleme cu pornirea,injectoarele piezo,pompa de benzina......barem asta tacane dar nu te lasa in drum :smile:

 

Pana la urma asta e,om vedea ce-om face,pana acum la al meu i-am schimbat uleiul la 10-15mii maxim,nivelul uleiului la maxim si vad ca nu ticaie(a ticait intr-o iarna dar apoi am vazut ca nivelul uleiului era la jumate iar dupa ce am completat s-a facut liniste totala,de-atunci tace) iar acum am trecut si eu pe LL04 0W40.

 

@fabio--""As aprecia daca careva stie exact ce anume se petrece de apar depunerile.""

 

Pai motivul principal este intervalul prea lung de service recomandat de bmw.Schimba-i uleiul la 10 mii si n-o sa mai ai probleme+ulei bun.

 

Din ce am reusit asa sa ma benoclez inauntru vad ca e foarte curat motorul,nu are depuneri:

post-5474-0-51906400-1302892348_thumb.jpg

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

da, de axele cu came vorbeam.

 

 

http://www.1addicts....127#post6149127

uite aici noile part. no.

vezi ca explica acolo, foarte bine, cand motezi la loc trebuie si garnitura si suruburi noi si la motorasul de la valvetronic.

 

 

Cati km avea masina, normal puteai incerca la bmw, daca insisti putin de multe ori accepta sa acopere macar costul pieselor, daca te refuzau in Romania, scriai la BMW DE.

Inlocuiesti tachetii sau o cureti si sanatate?

 

 

THX, problema la motor de genul asta, si atat de costisitoare.. ma rog..

 

L.E.Am explicat mai sus, cum zice si THX, partial e datorata nebuniei asteia cu interval de service de 25k km si in particular la tine datorita ungerii defectuase in zona aia,

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.