Jump to content

Economicitate la BMW seria 5 - 520d E60 177CP


nene

Recommended Posts

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chiar sunt curios ce stil de condus ai - e strict o curiozitate, nu cred ca o sa fiu tentat sa 'replic' performanta :)

 

4% fix, nu am avut nici eu. Un drum Timisoara-severin (cam 250km) si inapoi, fara prea multe depasiri (cu copil mic in masina) ia cam 4.5-5. Mers la mare in muntenegru cu limita de 80km/h -> 4.5%.

 

4.2 am scos minim, mers la consum de plictiseala pe 150km.

 

Oricum, ca e 4%, ca e 5% nu conteaza. Insa trebuie recunoscut ca e un consum extrem de mic vs. masa si dimensiunile unui E60.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu aceeasi motorizare pe seria 3. Merg destul de des la Brasov si consumul e undeva intre 5.5 - 5.7% (si am observat ca nu variaza prea mult in functie de cati oameni sunt in masina). 4% n-am avut niciodata consum - pe de alta parte nici nu am mers vreodata la consum si incerc sa tin tot timpul turometrul peste 2000rpm.

 

Chiar sunt curios ce stil de condus ai - e strict o curiozitate, nu cred ca o sa fiu tentat sa 'replic' performanta :)

 

Privitor la schimbatul vitezelor:

 

Inainte am avut un BMW 525d automat de 177 CP. Acesta schimba viteza intr-o treapta superioara, intr-un mers normal cu acceleraĂžie moderata imediat cind treceai de 2000 - 2100 RPM, in scadere schimba in jos cind intra turatia motorului cam sub 1600 RPM. Daca accelerai puternic, sau erai in panta schimba la o turatie mai mare.

BMW-ul pe care il am acum 520d de 177 CP este manual si indica pe bord cind sa schimbi viteza in functie de stilul de mers. Pot sa spun ca indica cam aceleasi turatii pe care le indica si cel automat. Calculatorul masinii primeste indicatii despre solicitari si iti spune cind sa schimbi vitezele bineinteles, manual. Deci nu se pune problema ca merg cu motorul subturat. Programul schimbarii vitezelor este dat de fabricant, el este introdus in calculator si nu este o mare teorie ci este intuitiv. Daca mergi in oras cu 55-60Km/h si mentin viteza atit masina automata cit si cea manuala mergeau foarte bine in viteza a 4-a din cele sase cu motorul cam pe la 1600 RPM.

 

Daca te intereseaza consumul mic de combustibil o solutie este sa faci cumva sa accelerezi repejor pina la viteza de croaziera pe care apoi sa o mentii. Acceleratia nu trebuie sa fie prea lenta ca motorul are randament scazut la putere mica.

Interesant a fost serialul Top Gear cind Jeremy Clarkson a parcurs distanta Londra - Edinbourgh si retur cu un A8 diesel (total cam 1600Km) cu un rezervor de combustibil. (cautati pe internet). Imi aduc aminte ca pentru economie mentinea o viteza constanta de 82Km/h, nu folosea aerul conditionat, nu folosea cruise controlul ca la deal accelera in panta (se accelereaza inainte de panta), in loc de CD asculta la radio ca consuma mai putin (!), mergea cu ventilatia la minim etc... etc... Eu n-am aplicat asa ceva singura regula pe care o aplic este ca ma port cu masina ca si cum ar avea frinele stabe si deci frinez cit mai putin, iar viteza pe Buc. Brasov si retur este cea data in principiu de coloana de masini unde se poate merge mai tare nu am depasit 110 - 115 Km/h. Rezistenta la inaintare a oricarui corp deplasat prin aer creste cu viteza la puterea a 3-a.

BMW-ul 525d 6 cilindri, automat de 177CP pe care l-am avut avea viteza economica, testata de mine in decursul lungilor drumuri pe autostrazi prin Europa de 113 Km/h atunci am obtinut un optim de aprox 6,5%. Daca ai un vint cu o componenta de spate de 20Km/h poti merge pina spre 135Km/h pentru viteza economica, invers daca ai vint de fata trebuie sa o lasi mai incet.

 

Nu am avut ocazia sa testez BMW-ul 520d de 177CP, manual dar fiind vorba de aceeasi caroserie, viteza optima pentru cel mai mic consum cred ca este cam in aceeasi zona de viteze poate putin mai scazuta spre 110 Km/h.

 

Daca intentionezi sa afli care este viteza economica a unei masini, cea mai buna tehnica, este sa urmaresti "range-ul" distanta pe care poti sa o parcurgi cu combustibilul pe care il ai in rezervor combinat cu indicatorul de consum instantaneu. Vei primi indicatii imediat despre ce trebuie sa faci. Ca linii generale nu se accelereaza in panta ci inainte de panta, nu se ia brusc piciorul de pe acceleratie ci lent, frina de motor cea care taie comustibilul de tot nu este cea mai buna solutie pentru economie, vei obtine un parcurs mai lung daca reduci cite putin viteza etc... Eu folosesc des cruise-ul controlul si viteza masinii o corectez din maneta lui, daca vine o panta folosesc preventiv pedala de acceleratie care trece peste comanda din cruise control ca masina sa acumuleze energie cinetica inainte de panta.

 

Tehnici sunt multe si trebuie sa fii atent la ele sa nu deranjezi pe altii, sau sa nu scada nivelul de siguranta cind le aplici, asta daca daca nu te grabesti.

 

Inca n-am facut un "raliu" al economiei de combustibil dar pot sa va spun ca nu este usor si necesita destula tehnica. Starea masinii trebuie sa fie buna si mai ales sa nu se piarda energie prin anvelope neumflate sau roti nealiniate. Nu neaparat mersul cu viteza mica sau subturat inseamna si economie de combustibil asa cum cred multi dar nici viteza sau turatie mare. Pentru fiecare masina exista o viteza optima.

 

In fiecare calatorie este un parametru care dicteza mersul masinii si stilul in functie de ce doresti: timp, distanta de parcurs, oboseala, economie, depasit tot, mers in coloana, siguranta maxima, incercari, mers normal, mers fara sa obosesti etc...

 

am scos si eu 4% dar pe autostrada in italia cu un 520d e39 ... Buc- Brasov 4,8 cel mai mic consum :D

 

Este o performanta a ta care arata in plus si ca masina merge foarte bine!

Link to comment
Share on other sites

Am inteles - m-am intrebat mereu ce rezultate se pot obtine daca schimbi atunci cand iti semnaleaza indicatorul de bord :) (eu am tot manuala). Insa indicatiile respective sunt pentru mersul economic, iar mie imi place sa merg in zona de cuplu, asa ca l-am ignorat cu succes. De exemplu in oras eu schimb destul de rar a 4-a, si dezactivez mereu functia de start-stop. Dar e bine de stiut ca functioneaza mersul 'la consum' - cine stie cand apare o nevoie si prima benzinarie e prea departe..
Link to comment
Share on other sites

4% fix, nu am avut nici eu. Un drum Timisoara-severin (cam 250km) si inapoi, fara prea multe depasiri (cu copil mic in masina) ia cam 4.5-5. Mers la mare in muntenegru cu limita de 80km/h -> 4.5%.

 

4.2 am scos minim, mers la consum de plictiseala pe 150km.

 

Oricum, ca e 4%, ca e 5% nu conteaza. Insa trebuie recunoscut ca e un consum extrem de mic vs. masa si dimensiunile unui E60.

 

 

Asa este, masina mare, foarte confortabila si extrem de economica. Si daca tragi de ea face suta in 8 sec si trece usor de 230 Km/h, daca te uiti pe internet la filmulete verifici imediat.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles - m-am intrebat mereu ce rezultate se pot obtine daca schimbi atunci cand iti semnaleaza indicatorul de bord :) (eu am tot manuala). Insa indicatiile respective sunt pentru mersul economic, iar mie imi place sa merg in zona de cuplu, asa ca l-am ignorat cu succes. De exemplu in oras eu schimb destul de rar a 4-a, si dezactivez mereu functia de start-stop. Dar e bine de stiut ca functioneaza mersul 'la consum' - cine stie cand apare o nevoie si prima benzinarie e prea departe..

 

Asta are cuplu maxim, deci forta de rotire la roata, incepind de la 2000 RPM.

 

M-a ajutat mersul economic cind era sa ramân fara motorina, culmea tocmai in Germania acum citiva ani. N-am alimentat cind trebuia si apoi chiar a trebuit sa merg economic astfel incit sa-mi maximizez "range-ul" astfel riscam sa ramân pe autostrada cu toate consecintele ($$$).

Link to comment
Share on other sites

Da, si atunci schimbul 'in sus' trebuie sa fie pe la 2500rpm, iar cel 'in jos' pe la 1900rpm, deci destul de diferit de indicatiile de pe bord.

Oricum, dupa cum spuneam, foarte interesant ca ai putut sa confirmi ca se poate merge si asa si mai ales ca sunt rezultate.

Link to comment
Share on other sites

Pana la 160km/h merge ok, dupa, pana pe la 200mk/h urca greut insa dupa 200km/h urca greu de tot. Pe bord ajungi la 240km/h dar cum am zis, greu.

 

Asta testat pe autostrada in Germania, deci legal :p

 

 

Este ea economica dar "destul de stoarsa", asta cind o compar cu fostul 525d automat care la aceeasi putere accelera oricind ca un "bivol" mare si greu dar destul de sprinten.

Link to comment
Share on other sites

Hi. Si eu am E61 (break) 520dA LCI din 11.2007 de 177cp. Am deja 170.000 km si il am de la 150.000km Nici o problema si referitor la consum doresc sa confirm ca este intradevar economic si as spune destul de sprinten. Nu pot sa spun ca m-a lasat cind am avut nevoie de toti cei 177 de caltui putere... Masina este spatioasa, stabila si consumul pe Autobahn este aprox: 6% ptr. 130km/h si cam 7-8 ptr. viteze intre 170-200 km/h viteze constante. In oras am ceva in jurul lui 7%... Sunt f. multumit da masina pina acum...
Link to comment
Share on other sites

Ce roti folosesti 16" sau 17" si latimea caucicurilor cat este ? Am vazut diferenta intre 205 toate 4 si cele de vara 225 fata si 255 spate cam 0,5 l / 100 km.

 

 

Anvelope 225/50 R17 94Y atit fata cit si spate, rotile originale cu anvelope de dimensiuni originale pentru 520d.

 

Am avut BMW-uri si cu cauciucuri mai late si intr-adevar cele late dau stabilitate la viteze mari dar latimea implica si rezistenta mai mare la inaintare si momente de inertie mai mari la accelerare si frinare. Cele late acumuleaza mai multa energie de rotatie.

Link to comment
Share on other sites

:)

energie de rotatie nu exista :)

consumul putin mai mare vine din cauza greutatii anvelopelor + suprafata de ''frecare'' :) cu asfaltul e mai mare. atat.

cu cat suprafata de ''frecare''e mai mare (aderenta corect spus) cu atat e mai stabila masina.

Cu cat rotile (jante+ cauciucuri) sunt mai grele normal sa creasca consumul.

E o diferenta intre a pune greutate pe roti si a avea aceeasi greutate in masina.

Edited by bm3rmy
Link to comment
Share on other sites

mergi tu mai mult subturat, si o sa faci topic si sa te plangi ca ti-a cazut turbina la xxx km.

Da, da. Sa vezi cum schimba F10 530d cu cutia cu 8 rapoarte. Ti-o tine numai in 1000 de ture. Mers mai subturat ca asta nu am vazut in viata mea.

Efectiv se lupta cu tine sa o tina intr-o treapta superioara. O ajuta mult si cuplul motorului de 560Nm.

 

Ii dau eu talpa din cand in cand dar o dau in alta problema, imediat sar de 100km/h, fie si in oras.

La mine consumul e undeva la 6-6,5% in afara si pana in 10% in oras. Sunt multumit de consum, de fapt de autonomie. Si nu merg batraneste.

Link to comment
Share on other sites

Asta ma interbam si eu intr-o zi ...de ce automatele forteaza motoarele sa mearga extrem de subturat 1000-1400 ture (zona de croaziera) - am avut un E-klasse e270cdi si am avut probleme din aceasta cauza...chiar daca in depasiri ii dadeam pedala la podea, problema subturarii tot si-a pus amprenta asupra motorului. Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

mers "subturat" e cand accelerezi de la 1200 de ture sa zicem, fara sa schimbi viteza, nu cand mergi constant. Problema asta nu apare la o cutie automata, ca schimba automat in treapta inferioara daca apesi un pic mai tare pedala.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da, da. Sa vezi cum schimba F10 530d cu cutia cu 8 rapoarte. Ti-o tine numai in 1000 de ture. Mers mai subturat ca asta nu am vazut in viata mea.

Efectiv se lupta cu tine sa o tina intr-o treapta superioara. O ajuta mult si cuplul motorului de 560Nm.

 

 

Pai tine-o si tu in 'sport' :D

Link to comment
Share on other sites

Da, da. Sa vezi cum schimba F10 530d cu cutia cu 8 rapoarte. Ti-o tine numai in 1000 de ture. Mers mai subturat ca asta nu am vazut in viata mea.

Efectiv se lupta cu tine sa o tina intr-o treapta superioara. O ajuta mult si cuplul motorului de 560Nm.

 

Ii dau eu talpa din cand in cand dar o dau in alta problema, imediat sar de 100km/h, fie si in oras.

La mine consumul e undeva la 6-6,5% in afara si pana in 10% in oras. Sunt multumit de consum, de fapt de autonomie. Si nu merg batraneste.

 

Perfect de acord, turatiile mici aduc economie de combustibil! (de la cea mai mare economie, cind motorul sta, adica e oprit! :thumbsup: pina la consumul maxim cind motorul e la putere maxima; datorita arderii aproape perfecte la turatii mici, consumul de combustibila tinde sa creasca aproape direct proportional cu turatia).

 

Cred ca la ultimele motoare diesel fabricate de BMW s-a ajuns la o ardere extrem de buna a combustibilului in camera de ardere prin procedee ca:

1) presiune foarte mare de injectie spre 2000 bar cu injectoare piezoelectrice: rezulta astfel picaturi extrem de mici de motorina,

2) crearea de turbulente foarte mari ale aerului comprimat in camera de ardere astfel incit acesta sa se amestece perfect cu picaturile de motorina,

(clapetele pe care multi le demonteaza creaza turbulenta, in vechime multe s-au rupt si au stricat motoarele, acum sunt imbunatatite si fiabile dar obiceiul de a le demonta a ramas si multi le demonteaza in veselie chiar cei de pe acest forum)

3) imbunatatirea sistemului EGR (veti vedea ca nu se mai murdareste chiar asa de repede zona EGR-ului)

rezultatul este ce a constatat colegul nostru: F10 cu cutia in 8 trepte schimba la turatii mici. Mai mult ca sigur ca turbina rezista cu mult mai bine ca in trecut, mai ales ca noile turbine au actionare electrica a aparatului de dirijare.

 

Lucrul deja stiut de multa vreme: un motor aflat in turatie mare consuma prin frecare mai multa energie (combustibil) decit acelasi motor la o turatie mai mica.

Totul ar fi perfect daca s-ar mentine curatenia sistemului de evacuare a gazelor. Printr-o ardere perfecta "curatenia" gazelor evacuate din cilindri incepe sa fie asigurata detul de bine astfel ca poti mentine vreme indelungata turatii mai mici deci economie de combustibil. Arderea perfecta este cheia succesului, aici se pare ca BMW a adus prin cercetari marea imbunatatire.

 

mers "subturat" e cand accelerezi de la 1200 de ture sa zicem, fara sa schimbi viteza, nu cand mergi constant. Problema asta nu apare la o cutie automata, ca schimba automat in treapta inferioara daca apesi un pic mai tare pedala.

 

Nota 10+ !!!

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

De curind am un 520d de 177 CP manual fabricat in martie 2009 care pur si simplu m-a uimit ce economic poate fi.

Postez 2 poze facute dupa 1 drum Bucuresti - Brasov si retur cind era campania importiva companiilor petroliere, sa cumparam cit mai putin combustibil.

Consumul mediu a fost de 4% :w00t: !!! si dupa ce am alimentat la statia de benzina mi-a aparut "range-ul" de 1813Km :w00t: :w00t: !!! , viteza medie a fost 67 Km/h. Pe care pe drumul Buc. - Brasov e o medie buna, nu m-am tiriit pe sosea.

salut.sunt impresionat de ce vad acolo la tn. nu prea as crede. eu am un 520d din 2007 de 163 cp cutie manuala. intradevar consuma putin la cata balena de masina este, dar mai putin de 6 la suta nu am putut scoate..asta pe drum circulat moderat.de la bucuresti la alexandria.nush cum ai faqt..ai mers cu motorul subturat?

 

Intr-adevar, trebuie avut in vedere ca sistemul de evacuare trebuie sa fie curat. El se curata la turatii si regimuri mari cind se indeparteaza toate reziduurile din evacuare. La regimuri mici folosite multa vreme sigur se infunda filtrul de particule, curatarea lui se face doar cind se indeplinesc conditiile de autocuratare (temperatura, turatie, regim, atunci sistemul inchide pentru citava vreme EGR-ul ca sa creasca temperatura gazelor evacuate si sa se curete filtrul de particule practic prin arderea acumularilor de carbon. Aprinderea acestor acumulari se face doar la regimuri mai care sunt mentinute citava vreme).

 

Consumurile pe care le-am postat au fost niste teste, sa stiu si eu ce masina am cumparat, daca motorul merge OK si trenul de rulare este aliniat etc... viteza medie a fost totusi de 67 Km/h ceea ce pe Buc. Bv. este destul de bine pentru drumul Melcului.

 

Ideea de baza este ca noul 520d de 177CP are la 1Km parcurs doar 136 grame CO2 ceea ce este excelent. De remarcat ca acest motor echipeaza si seria 3 si seria 1 iar varianta imbunatatita are 181 CP cu 129 grame CO2 pe 1 Km parcurs.

 

Concluzia este: motoarele diesel actuale au consumuri extrem de mici, cele de BMW fiind in printre cele mai performante.

 

Au aparut insa si noile motoare BMW cu benzina in 4 cilindri care la 1995cmc au 146 grame CO2 ceea ce este absolut remarcabil pentru motoare fara turbina de supraalimentare. Nu mai discut de ultimele motoare pe benzina cu 6 cilindri la 2996 cmc si 268 CP cu 173 grame CO2. In plus motorul cu benzina este mult mai usor de intretinut nu are vibratiile celui diesel, este mai ieftin si mult mai usor.

adevarat. dar mersul la consum implica o turatie mica a motorului si din cauza asta ti se pOate duce turbosuflanta sau mai rau se pot infunda injectoarele si astea fac mai mult decat toata motorina economisita..eu spre exemplu skimb la 2500-3000 rpm si nu merg niciodata sub 2000 rpm si prin asta se explica consumul meu de peste 7...cat ai dat pe 5'ar?

Link to comment
Share on other sites

giurgus 22000E, acum are 2 ani si 87000Km.

 

Cand o sa pice turbina, cred ca v-ati fi dorit sa nu fi mers la economie :D

 

Cum iti explici ca F10 530d schimba pe automat la un mers normal la turatii asa de mici (vezi ce scrie d-rive putin mai sus), oare cei de la BMW nu cunosc toate problemele care pot aparea la un motor diesel?

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

mie la e39 530da touring am scos cel mai putin 5.1 afara dar nu pe pilot, banuiesc ca fiind automata nu te lasa cutia sa distrugi turbina, nu ?

Fosta mea masina 525D, E39, cutie manuala cu 4 adulti si un copil...

Prima poza la vale, a doua pe plat(amble pe autostrada in Germania).

 

Acum detin varianta Touring E39, cutie automata - nu la fel de economica...

post-1967-0-43424600-1301582058_thumb.jpg

post-1967-0-66975100-1301582164_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.