Jump to content

Economicitate la BMW seria 5 - 520d E60 177CP


nene

Recommended Posts

PS: Daca te duci sa faci un Dyno din 177 CP o sa vezi ca ai doar 150-155 CP maxim. (la 320D nou)

 

E clar ca vorbesti legende. O masina noua consuma mai mult decat una rodata. Si trage mai greu.

 

E 60-ul meu in primii 12k km consuma mai mult cam cu un litru si tragea mai greu. Dupa 12k km, a inceput sa traga mai bine si a scazut consumul. Scaderea de consum si plusul de putere au venit cam in catvea sute de km de drum lung.

 

Acum pe la 55k km, a ramas cu acelasi consum. Cel putin nu vad diferente fata de atunci.

 

Rezultatul depinde foarte mult de setarile dyno-ului respectiv si de tipul aparatului (cel putin eu asta am auzit).Chestia asta cu rezultatul eronat e valabil si la alte marci auto?

 

Da pentru ca se pierde putere pe transmisie. Puterea data de producator e la motor pe cand dyno-ul masoara la roata.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ignori rezistenta la rulare, care la cauciucuri ceva mai late cu talon mic e mai mica, din cauza ca se deformeza mai putin..

 

Daca nu mergi in extreme, si pastrezi niste dimensiuni decente, iei jante de calitate usoare, ramai in ce e trecut in cartea tehnica masinii, nu ai un motor foarte slab, treburile astea se compenseaza oarecum..

 

 

Corect! rezistenta la rulare la cauciucurile late este mai mica, deformarea lor este mult mai mica, deci aceasta duce la scaderea consumului la cauciucurile late.

 

Dupa cum spunea si Domi, calculul respectiv e valabil doar la nivel teoretic, pentru ca se bazeaza pe niste presupuneri initiale care nu se regasesc in viata de zi cu zi:

- ca toate cauciucurile se deformeaza egal

- ca toate au aceeasi rezistenta la inaintare

 

 

Dupa parerea mea diferenta de consum intre roti de dimensiuni apropiate (ex. 16" cu 17") e absolut neglijabila in mod real.

 

 

mgi ai dreptate diferentele sunt mici, cred ca ordinul de marime este de 0,1 - 0,3 litri/100Km.

 

Eu am avut acum citiva ani un Seria 5 M paket care avea in fata anvelope 18" cu latime 240 si in spate erau si mai late cred ca 255. Jantele erau de M5. Niste cauciucuri care imi puneau probleme datorita dimensiunilor. Masina nu consuma exagerat din cauza asta.

Link to comment
Share on other sites

nene opreste-te cu teoria, cu totii stim de google. Energia cinetica poti sa o intorci pe ce parte vrei ca tot cinetica ramane.

motanul - nu cred ca un motor BMW de 177CP are pe dyno maxim 150CP. Sun cateva tipuri de dyno, majoritatea masoara puterea la roata si apoi se calculeaza puterea motorului. puterea la roata e diferita de puterea motorului clar.

consum de 4.5 e fain dar irealist pt seria 5. daca asa se merge cu un bmw sa scot consum de 4l atunci ce naiba mai dau bani pe el? sa vada lumea ca am bmw si il conduc ca pe un smart, incet incet sa nu consum :). am consum la 320-163CP mediua de 7 si ceva, nu ma deranjeaza e chiar mic, dar ma bucur de masina.

Link to comment
Share on other sites

motanul - nu cred ca un motor BMW de 177CP are pe dyno maxim 150CP.

 

Pai sa vorbeasca cineva care a facut dyno. Ca ce cred eu sau ce crezi tu e mai putin relevant.

 

Au facut la top gear - daca nu gresesc - teste pe cam toti producatorii. Cum era de asteptat marcile coreene "mint" cel mai mult la capitolul CP motor.

Marcile germane mint mai rezervat. BMW-ul contrar asteptarilor, mintea mai mult comparativ cu Mercedes si Audi. Si au dat exemplu motorul de 320D 177 care pe mai multe masini si cu km diferiti avea doar 150-155 CP in loc de 177 CP.La alte motoare erau mai apropiati de real.

 

E clar ca vorbesti legende. O masina noua consuma mai mult decat una rodata. Si trage mai greu.

 

E 60-ul meu in primii 12k km consuma mai mult cam cu un litru si tragea mai greu. Dupa 12k km, a inceput sa traga mai bine si a scazut consumul. Scaderea de consum si plusul de putere au venit cam in catvea sute de km de drum lung.

 

Acum pe la 55k km, a ramas cu acelasi consum. Cel putin nu vad diferente fata de atunci.

 

 

De ce te incurci in atatea detalii si nu raspunzi la o intrebare esentiala: Faci sau nu 1800 km cu un plin in afara? Respectiv 1000 cand mergi exclusiv in oras. Sau pe aproape...

Link to comment
Share on other sites

@ motanul - cred ca te inseli, am vazut toate emisiunile top gear de 2-3 ori chiar mai mult, nu au facut un asemenea test niciodata.

Sunt ferm convins ca maotrul de 177 de la BMW nu are 150, asta e o poveste scoasa dupa masuratorile unor masini care din anumite motive au mai putini CP decat ce ar trebui sa aibe. Aici e absolut normal, depinde de uzura (si la uzura intra inclusiv un filtru de aer imbaxit).

Link to comment
Share on other sites

minutul 3,37

A facut fix 500 mile cu un plin (adica 800 km) adica mai putin decat fac eu cu 320D-ul meu in regim de autostrada. :rolleyes:

Un consum calculat de 6%. (Madrid-Bordeaux - pe google map sunt doar 700 - dar il credem pe cuvant ca sunt 800).

E foarte adevarat ca daca trag de masina sare si peste 7%.

La al doilea plin nu a mai apucat sa faca nici macar 800 km. (a trebuit sa alimenteze inainte)

Este exact raspunsul pe care evitati sa il dati de cand s-a deschis acest topic.

Case close!

 

PS: Voi lucrati la un dealer BMW sau ma insel eu? :thumbsup: Sau stati rau cu regula de 3 simpla?

Sau preluati orice reclama ca atare?

 

@bm3rmy

Nu pot sa bag mana in foc ca e top gear sau 5 gear sau altceva.

Dar la repezeala am gasit ceva similar. Testul e focusat pe altceva (calitatea carburantilor) - dar scoate in evidenta acelasi lucru. O masina care ar fi trebuit sa aiba 200 CP (Golf GTI) are in realitate cu cel mai bun carburant 177 CP la roata(minutul 3.54)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Pentru Motanul, rezervorul la seria 5 este de 70 litri cred ca merge 1000Km prin oras cu un plin. Viteza medie de 28,9 Km/h este data de mersul prin Bucuresti. Nu i-am mai facut plinul cam de o luna ca altfel postam o poza si cu "range-ul".

 

Masina asta are implementat sistemul BMW efficient dynamics, la accelerare alternatorul este taiat, incepe sa cupleze la mers stabilizat, la frinare o parte din energia cinetica a masinii este transformata in curent electric prin intermediul alternatorului care este fortat sa dea ceva mai mult curent decit normal, energie care se inmagazineaza in baterie. Deci la mersul in oras se pierde mai putina energie prin frinare. Este una din sursele principale de economisire a energiei. De aceea este bine sa se pastreze bateria originala care permite asemenea solicitari.

Eu nu fac reclama la BMW, pot spune ca ultimele modele sunt ceva mai slabe ca fiabilitate cele construite cu 6 - 7 ani in urma. Daca doriti puteti sa vedeti mai indepaproape ce inseamna efficient dinamics la BMW.

Unele raspunsuri ma fac sa ma uit din ce in ce mai rar pe BMW Club, pacat.

post-3516-0-58664000-1301853416_thumb.jpg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Mi-e foarte greu sa cred ca poti scoate cu masina asta consum de 6.5 % in Bucuresti...poate doar dc mergi seara,in weekend cand e liber ori locuiesti in afara orasului si mergi intins pe portiuni libere si eviti aglomeratia de la orele de varf.
Link to comment
Share on other sites

consum de 4.5 e fain dar irealist pt seria 5. daca asa se merge cu un bmw sa scot consum de 4l atunci ce naiba mai dau bani pe el? sa vada lumea ca am bmw si il conduc ca pe un smart, incet incet sa nu consum :). am consum la 320-163CP mediua de 7 si ceva, nu ma deranjeaza e chiar mic, dar ma bucur de masina.

 

Da ba, am dat 53 de mii de auro pe un seria 5 nou. dar nu am bani de motorina. Numai casco e cateva mii de euro pe an. Genial ce sa zic...

 

De ce te incurci in atatea detalii si nu raspunzi la o intrebare esentiala: Faci sau nu 1800 km cu un plin in afara? Respectiv 1000 cand mergi exclusiv in oras. Sau pe aproape...

 

Nu. Dar pe aproape.

Link to comment
Share on other sites

320D touring are 1580 kg si un rezervor de 67 l.

520D touring are 1790 kg si un rezervor de 70 l.

 

Deci nu e mare castigul din aia 3l pentru ca are si mai mult de carat (ma refer la greutate proprie a masinii)

In tot bordul ala hy tech nu gasesti si tu un buton sa resetezi la zero nr. de km cand faci plinul?

Iti spun cinstit ca m-ai facut curios. Nu sunt Gica-contra. Si eu fac plinul 1 data pe luna pentru ca merg rar cu BMW-ul. E un argument prea subiectiv. De 4 zile e nemiscat in parcare.

Link to comment
Share on other sites

Toata chestia e viteza medie - 29km/h e o viteza care se poate obtine in Bucuresti doar duminica sau mers jumate ziua, jumate noaptea. S-ar putea ca ala sa fie consumul la viteza aia, daca mergi subturat (in acceptiunea mea asta insemnand ca schimbi sub 2000 rpm in sus).

Ca termen de comparatie, eu am acum 22km/h viteza medie si 9.2% consumul, 100% in bucuresti.

 

LE: subturat si fara consumatori (AC, faruri, etc) :)

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Pentru Motanul, rezervorul la seria 5 este de 70 litri cred ca merge 1000Km prin oras cu un plin. Viteza medie de 28,9

Eu nu fac reclama la BMW, pot spune ca ultimele modele sunt ceva mai slabe ca fiabilitate cele construite cu 6 - 7 ani in urma. Daca doriti puteti sa vedeti mai indepaproape ce inseamna efficient dinamics la BMW.

 

 

Experienta m-a facut sa ma feresc de tehnologiile/modelele nou-aparute pentru un constructor. Vezi seria A de la mercedes care se rasturna si multe altele (inclusiv motorul pompe duse de la VW-Audi intra aici). E nevoie de cel putin un ciclu de viata (5 ani) pentru a dezvolta tehnologia la adevaratul potential si a fi in acelasi timp si fiabila. Probabil la urmatoarea serie 5 lucrurile o sa fie si fiabile in acelasi timp.

 

Nedumerirea multora a aparut firesc - din moment ce producatorul sustine ca aceasta masina consuma 6.2 in afara si 4.5 in oras e putin probabil ca masina sa consume mai putin. Probabil diferentle sunt eroare de BC. (masina in realitate consuma 4,5-5 in afara si 6,2-7 in oras. Valori de consum extrem de bune.

 

 

Fuel consumption

Urban in l/100 km

6.2 [6.5]

Extra-urban in l/100 km

4.5 [4.6]

Combined in l/100 km

5.1 [5.3]

 

CO2 emissions in g/km

135 [139]

Tank capacity, approx. in l

70

Performance

Top speed in km/h

222 [220]

Acceleration 0–100 km/h in s

8.3

Acceleration 80–120 km/h in 4th/5th gear in s

 

 

Nu. Dar pe aproape.

 

Atunci ne-am conciliat. :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce considerati ca doar BC-ul are eroare. Eu am fost de fata cand a fost incercata o pompa de benzina in fata unui reclamant. Eu eram urmatorul la pompa.

 

La 20 de l, atat avea canistra gradata erau aproape 19l si pompa a iesit bine ca cica asta e eroartea ei de +/-%. Deci un 5% eroare din pompa. Si cred ca sunt si alte pompa care fura si mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt 100% de acord ca se fura la pompa. Eu am rezervorul de max 67 l si la o anumita benzinarie am bagat de 71 l :wacko:

Dar in 30.000 km iti faci su tu o idee cat consuma real masina. Ca nu am intrebat la sutime sau miime.

 

Cand pleci in austria sau grecia; cand "prinzi" 600-700 km doar in oras; etc. Eu in cazul cel mai rau (mers doar in oras) fac in jur de 700.

Link to comment
Share on other sites

@MOTANUL,

datele prezentate de tine sunt pentru motorul de 160CP,

 

pentru 520d de 177CP datele le gasiti la http://www.parkers.co.uk/cars/specs/Detail.aspx?deriv=38278

 

parkers.co.uk este un site unde gasiti foarte multe informatii despre tot ce se vinde in UK.

 

de ex. acceletatia 0 - 100 Km/h este de 8.0 sec

greutatea este 1510 Kg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am facut un test: traseu prin centru (Foisor->Romana), aglomeratie moderata, conditii asemanatoare cu cele din standardul de test al UE (20 grade afara, AC oprit), schimbat viteza cand indica in bord.

Viteza medie 16km/h, consum 7.8l/100. Deci banuiesc ca daca mergi similar si ai o medie de 29km/h, consumul o sa fie si mai mic. Insa parerea mea e ca daca iti iei o masina s-o conduci asa, poti sa-ti iei linistit cel mai mic motor disponibil si e tot ce-ti trebuie..

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

pai la seria 5 cam este cel mai mic motor disponibil..

Si in oras chiar nu are rost talpa, fix cat e traficul iese media oricat ai calca-o..

 

Corrrrect!

Bucurestiul nu este Munchen (unde se mai fac teste de consum) sau alt oras european cu circulatie gindita, reglementata unde poti sa- dai talpa ca are un rost. Daca dai talpa sigur mergi cel mult 500m si incingi frinele la stop sau dai peste "denivelarie artificiale" de care este plin orasul pe toate stradutele. Cu denivelarile astea de care s-a facut abuz unii au facut bani frumosi de pe urma noastra, au umplut toate stradulele prin cartiere si ne strica si suspensiile la masini. In nici un oras din lume nu am vazut atitea obstacole artificiale, nu mai vorbesc ca orasul e plin de gropi si capace de canale denivelate.

 

La Efficient Dinamics Am uitat sa amintesc o "sursa de economie" - pompa de directie electrica! Cita vreme nu este nevoie de a roti volanul, motorul nu mai invirte pompa servo si in zona puterilor mici aceasta economie se simte.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Eu nu vad nimic iesit din comun,consumul pe care l-ai scos tu este unul de mers economic la extrem.Si eu cu masina mea 2.5 benzina dc merg in tr a-6-a la 80km/h cu cruise control activat afara scot consum de 5-5,4% insa astfel consumuri sunt irelevante intrucat nu reflecta un consum de mers normal.

eu la 330i nu scot mai putin de 8,9 nici in marsalier :))

Link to comment
Share on other sites

Corrrrect!

Bucurestiul nu este Munchen (unde se mai fac teste de consum) sau alt oras european cu circulatie gindita, reglementata unde poti sa- dai talpa ca are un rost. Daca dai talpa sigur mergi cel mult 500m si incingi frinele la stop sau dai peste "denivelarie artificiale" de care este plin orasul pe toate stradutele. Cu denivelarile astea de care s-a facut abuz unii au facut bani frumosi de pe urma noastra, au umplut toate stradulele prin cartiere si ne strica si suspensiile la masini. In nici un oras din lume nu am vazut atitea obstacole artificiale, nu mai vorbesc ca orasul e plin de gropi si capace de canale denivelate.

 

La Efficient Dinamics Am uitat sa amintesc o "sursa de economie" - pompa de directie electrica! Cita vreme nu este nevoie de a roti volanul, motorul nu mai invirte pompa servo si in zona puterilor mici aceasta economie se simte.

 

Testele de consum se fac in laborator mai nou, e mai usor asa.

Anyway, ce voiam eu sa spun e ca stilul respectiv de mers nu se potriveste cu persoana mea, mi se pare prea 'anesteziat'. Iar gropile ocazionale nu sunt un motiv sa mergi prea incet, ca de-aia ai frane la masina :)

Link to comment
Share on other sites

@MOTANUL

 

Nu mai compara motorul tau,generatie 2001, cu motorul de pe E60 LCI cu Efficient Dynamics,alta cutie de viteze,generatie 2008,etc

 

Eu am sustinut ca fiecare proprietar de masina ar trebui sa aiba o idee cat consuma masina real in oras si in afara. Din acest motiv am dat niste repere.

Ne apropiem de 100 de posturi si nu am primit raspuns cat consuma real masinile respective in oras si in afara. (@Bala este exceptia desi nu a precizat foarte exact nici el)

 

Exista piloti "specializati" in obtinerea unor consumuri cat mai bune. Un astfel de pilot scoate cu dinozaurul meu un consum mai bun decat scoate un sofer obisnuit cu un 520D 2008 efficient dynamics.

Parte din lucrurile implementate pe masina asta, le-ar face manual.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Testele de consum se fac in laborator mai nou, e mai usor asa.

Anyway, ce voiam eu sa spun e ca stilul respectiv de mers nu se potriveste cu persoana mea, mi se pare prea 'anesteziat'. Iar gropile ocazionale nu sunt un motiv sa mergi prea incet, ca de-aia ai frane la masina :)

 

mgi - ideea cu laboratorul este moderna si aduce a nou, calculatoare simulari pare a un test pe un banc cu frina dinamica etc... pare ca asa e. Decit un laborator scump pentru determinarea consumului mai ieftin, exact si simplu este sa respecti cerintele din standardul de mers in oras (atita viteza, atita accelerare, frinare + rezistenta aerodinamica etc...) real pe o pista - laboratorul este o pista de incercari.

 

Pe banc sigur se teseaza motoarele, masina cu totul nu, se poate roda, verifica o perioada etc.. Testele tip dyno sunt bune spun multe dar nu spun totul si nu sunt foarte exacte.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca vor fi comentarii (câtiva colegi de club s-au saturat de consumurile mici postate), dar asta este consumul aratat de masina mea 520d Efficient Dynamics dupa 471 km facuti prin Bucuresti, cu o viteza medie de 30,9 km/h. Nu este o viteza medie mica pentru Bucuresti. Stilul meu de mers prin oras este in principiu un demaraj destul de voi (consumul instantaneu de 20 - 30%) pina obtin cam 60 - 65 km/h cind incep mentinerea vitezei in viteza a 4-a daca este posibil moment in care consumul instantaneu scade la 2 - 3 - max 4% iar motorul are cam 1500RPM cu aceasta viteza. Clar va spun ca vizitez mult mai rar benzinariile decit cind aveam 525d-ul automat care avea un consum mediu in oras de 10,8 - 11,0 %.

 

Eu am BMW diesel de multa vreme si n-am avut nici o masina care sa aibe probleme cu turbina. Totul este ca din cind in cind sa o cureti prin turatii mai mari care sa miste aparatul director al gazelor arse chiar si la mersul in oras. Pentru oras un maxim de 3000 RPM intr-o a 2-ua prelungita dat din cind in cind este suficient.

post-3516-0-26699800-1302171201_thumb.jpg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.