Jump to content

Problema electroventilator - a pornit din senin si nu se mai opreste


Recommended Posts

Salut.

Dupa un drum normal cu masina prin oras m-am intors la birou si am stat vreo 2 ore inainte de a pleca iar, de data asta spre casa. Cand am ajuns langa masina am auzit electroventilatorul in functiune. Stupoare :( Am deschis masina, am bagat cheia in contact, indicatorul de apa era undeva intre rece (markerul albastru) si prima linie. Totusi electroventilatorul functiona in continuare. Am pornit masina, am plecat spre casa si pe tot drumul dintre Dorobanti si Titan, electroventilatorul nu s-a oprit deloc. Intre timp apa a atins temperatura optima (indicatorul apei a ramas la jumatate). Dupa o functionare de sa zicem 30 minute, am ajuns la un service unde am dat de un baiat care in prima instanta a decuplat mufa de la electroventilator de undeva din fata grilelor in lateralul radiatorului, cum te uiti din fata in partea stanga. Doar asa a tacut! Dupa care am plecat spre casa cu ochii pe indicatorul de temperatura pt apa (care nu a crescut mai mult de jumate). Am ajuns acasa, am cuplat la loc mufa dar nu a mai inceput sa functioneze. Mecanicul mi-a zis ca e defect electroventilatorul. Voi ati mai auzit asa ceva, a mai patit cineva ceva de genu', care e rezolvarea sau ce pasi trebuie urmati? Acum mi-e si frica sa nu ies afara si sa aud din nou electroventilatorul pornit :( Orice sfat e binevenit.

Link to comment
Share on other sites

Sa stricat comanda electrica care este "lipita" pe electoventilator, trebuie sa o schimbi sau sa o repari daca gasesti pe cineva care le poate repara.

 

Pana rezolvi problema scoate mufa patrata de la electroventilator sa nu iti consume toata bateria ;)

 

Asa a facut baiatul de la service, a scos mufa. Am venit pana acasa fara electroventilator dar am fost cu ochii pe indicatorul de temperatura apa, n-a trecut nici 1mm peste jumate. Am ajuns acasa si am mufat la loc electroventilatorul si vad ca nu a mai pornit... deocamdata. O sa vad maine, poate incepe iar...

Ramane de vazut de la ce e buba.

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Astazi, dupa 1 luna de la evenimentul descris mai sus, ma suna un prieten vecin din bloc sa ma anunte ca-mi functioneaza electroventilatorul de la masina... Masina era parcata de vreo 3 ore si stiu sigur ca atunci cand am ajuns acasa si am oprit masina, electroventilatorul nu functiona si nici motorul nu era incins.

Din cate am inteles de la cineva, la motorul meu (M47N) exista vasco-cuplaj iar electroventilatorul porneste doar cand e solicitat sistemul de aer conditionat (clima). In catalogul realoem e dat la capitolul: HEATER AND AIR CONDITIONING / CONDENSER AIR CONDITIONING / PUSHER FAN. Ma gandesc sa nu cumva sa fie problema legata cumva de piesa cu tzepi (final stage unit), piesa care stiu sigur ca e defecta, pt ca are momente cand ventilatia merge "in valuri". Sincer sa fiu am observat cum clima inca mai are momente in care merge chiar dupa ce am scos cheia din contact se mai aude cateodata cum ventilatia tinde inca sa functioneze. De aici, ma gandesc, poate ca si electroventilatorul sa primeasca cumva informatii eronate de la piesa cu tzepi si deci sa porneasca asa din senin.

Deocamdata am rezolvat problema scotand iar mufa electroventilatorului. Am pus-o la loc imediat si nu a mai pornit.

Are cineva idee care ar putea fi problema? Teoria mea de mai sus cu clima are logica, poate fi sustinuta sau este o tampenie? Daca nu folosesc clima pana nu schimb piesa cu tzepi si merg cu mufa scoasa de la electroventilator pot avea probleme?

Link to comment
Share on other sites

Vreun sfat unde sau ce ar trebui sa verific?

Azi am mers cu mufa electroventilatorului scoasa cand m-am dus spre munca. Apa nu a trecut de jumatate pe ceas, bine ca azi a fost si o zi racoroasa si cu ploaie. Cand am plecat de la munca am cuplat mufa dar nu a pornit pana acasa. Ma dispera treba asta ca nu stiu de unde s-o apuc...

Link to comment
Share on other sites

Dar tu esti chiar culmea. Ti-a explicat Robert mai jos defectul. Ori gasesti partea electronica la un ventilator rupt, ori un ventilator sh intreg sau unul nou. Defectul este de la ventilator. Punct.

Sa stricat comanda electrica care este "lipita" pe electoventilator, trebuie sa o schimbi sau sa o repari daca gasesti pe cineva care le poate repara.

 

Pana rezolvi problema scoate mufa patrata de la electroventilator sa nu iti consume toata bateria ;)

 

Din cate am inteles de la cineva, la motorul meu (M47N) exista vasco-cuplaj iar electroventilatorul porneste doar cand e solicitat sistemul de aer conditionat (clima).

Asta numai daca ai doua ventilatoare. Unul cu vascocuplaj pe racire si un electroventilator mai mic pentru cand pornesti clima. Ai doua?

Link to comment
Share on other sites

vezi ca ai niste sonde de comanda :)

 

verificale p-alea si scapi mai ieftin :)

 

uite aici la colegul :)

 

postul 18

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/78446-urgent-caut-modul-ventilator-e46-nfl-m43tu/page__view__findpost__p__1108970

Da, dar la colegul cand oprea motorul se oprea si ventilatorul. Era problema ca mergea mereu la turatie maxima dar cu motorul pornit indiferent de temperatura lichidului de racire.

 

Pe cand aici porneste singur cu masina oprita cand nu te astepti. Alta mancare de peste.

Edited by Ice_man
Link to comment
Share on other sites

Dar tu esti chiar culmea. Ti-a explicat Robert mai jos defectul. Ori gasesti partea electronica la un ventilator rupt, ori un ventilator sh intreg sau unul nou. Defectul este de la ventilator. Punct.

Asta numai daca ai doua ventilatoare. Unul cu vascocuplaj pe racire si un electroventilator mai mic pentru cand pornesti clima. Ai doua?

 

Electroventilatorul foloseste la racirea radiatorului de clima cand se merge bara la bara si cateodata ajuta si la racirea motorului cand vasco nu mai face fata. Comenzile de pornire in ambele cazuri vin din ECU.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca electroventilatorul incepe sa functioneze "dintr-o data" si de obicei atunci cand masina este oprita. Prima oara l-am auzit sa functioneze aiurea la vreo 2 ore dupa ce oprisem masina (nu stiu de cat timp incepuse propriu-zis dar stiu sigur ca atunci cand am scos cheile din contact si m-am dat jos din masina nu era in functiune). A doua oara mi s-a intamplat sa ma sune vecinu' si sa-mi spuna ca-mi functioneaza electroventilatorul in parcare, asta dupa vreo 3 ore dupa ce ajunsesem acasa si din nou stiu sigur ca atunci cand am oprit motorul electroventilatorul nu era in functiune si nici motorul nu era incins.

Repet, in ambele cazuri, dupa ce am scos mufa si apoi am bagat-o la loc nu a mai continuat sa functioneze.

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Inca o data. Ai defectul si rezolvarea explicate mai jos.

Sa stricat comanda electrica care este "lipita" pe electoventilator, trebuie sa o schimbi sau sa o repari daca gasesti pe cineva care le poate repara.

 

Pana rezolvi problema scoate mufa patrata de la electroventilator sa nu iti consume toata bateria ;)

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca @sarpe cauta o varianta mai ieftina, o siguranta, o pana de contact, nu-i vine sa creada ca e defect modulul de comanda a ventilatorului :) .

 

Oare nu i-a recomandat inca nimeni sa scoata un pic borna de la baterie, sau sa miste sigurantele ? :)

Link to comment
Share on other sites

ai incercat cumva sa folosesti AC-ul in ultima vreme? :scratchchin:

 

eu as incepe totusi , prin eliminare, cu:

 

- bateria deconectata cateva minute,

 

- sondele de temperatura (intai cea de pe returul circuitului de racire, apoi cu sonda de pe butelia de freon),

 

- daca nici asa nu tine, trebuie deja sa te gandesti la schimbatul modulului ventilatorului... e un releu in interior care, daca iti ramane cuplat, ventilatorul iti merge continuuu, de zici ca ai V8 pe masina...

Link to comment
Share on other sites

nu o mai intinde atat. MODULUL ELECTRONIC de comanda al ventilator, pt radiator, este defect. nu se poate repara! se inlocuieste. Acelasi defect am avut eu. Gaeste alt modul , taie firele si inlocuieste-l. vezi ca sunt 2 modele de modul.Posibil sa ai Boch. pui tot bosch! succesuri!

In modul intra 3 fire, unul masa, unul plus-permanent alimentate si inca un fir care conduce impulsul de comanda de la Ecu. ies din modul 2 fire ce alimenteaza ventilatorul.Tu tai decat firele dintre modul si ventilator. Se potrivesc module si de la NFL, indiferent daca NFL are 2 ventilatoare.

Edited by sorynvl
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

ce categorici sunteti in diagnostice...

 

si ce faci daca dupa schimbarea modulului face la fel ? ii platesti tu modulul nou ?

 

cauzele trebuiesc luate prin eliminare, cum spuneam si mai sus (acum vreun an)

 

citti cu atentie topicurile de mai jos:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/78446-urgent-caut-modul-ventilator-e46-nfl-m43tu/page__p__1108970#entry1108970

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/60342-ventilator-radiator-e46-m43/page__hl__ventilator+radiator

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Buna, am si eu o mica problema la un seria 3, 2.0 D, 2006....nu imi mai porneste electroventilatorul. Verificat si curent vine la el, lam pus pe direct si nu mai functiona. Toate bune...cumpar electroventialtor nou, montat sus si tot nu functioneaza. Care credeti ca ar fi problema ? Sa fie din soft sau vreo sonda care sa il influenteze ? ca am citit pe forum mii de chestii, iar daca sa mai lovit cineva de problema asta as fi recunoscator daca ma puteti ajuta cu un sfat. O zi buna
Link to comment
Share on other sites

punel si pe cel nou pe direct si vezi daca porneste... daca nu porneste poate e stricat si cel nou.... nu ar fii prima oara cand vine piesa noua defecta
Link to comment
Share on other sites

punel si pe cel nou pe direct si vezi daca porneste... daca nu porneste poate e stricat si cel nou.... nu ar fii prima oara cand vine piesa noua defecta

O sa il duc luni la electrician sa il puna, ca imi este frica sa nu imi bag eu degetele sa il stric cumva, ca nu stiu pe care pin trebuie pus, sa speram sa fie asa ca altfel nu stiu ce sa ii fac

Link to comment
Share on other sites

si daca porneste fa urmatoarea chestia.... porneste masina , dupa porneste ac ul. Dupa vezi cu un aparat de masura daca vine curent la electroventilator cand e ac pornit. Daca nu vine curent inseamna ca problema da e in modulul de comanda sau vreun circuit intrerupt
Link to comment
Share on other sites

si daca porneste fa urmatoarea chestia.... porneste masina , dupa porneste ac ul. Dupa vezi cu un aparat de masura daca vine curent la electroventilator cand e ac pornit. Daca nu vine curent inseamna ca problema da e in modulul de comanda sau vreun circuit intrerupt

Curent vine in mufa care intra in electroventilator, ca am fost la un electrician si a verificat ala, si el a zis sa cumpar alt electroventilator, dar lam pus sus si nu a pornit, si eu nu stiu cum sa il pun pe direct ca mi frica sa nu il ard, asa ca astept pana maine sa il duc la electrician sa il probeze. Exista posibilitatea sa il fi ars cumva pe cel de dinainte cand la pus pe direct ?

Link to comment
Share on other sites

Curent vine in mufa care intra in electroventilator, ca am fost la un electrician si a verificat ala, si el a zis sa cumpar alt electroventilator, dar lam pus sus si nu a pornit, si eu nu stiu cum sa il pun pe direct ca mi frica sa nu il ard, asa ca astept pana maine sa il duc la electrician sa il probeze. Exista posibilitatea sa il fi ars cumva pe cel de dinainte cand la pus pe direct ?

in principiu nu ce sa arda la el masina are aceasi tensiune si amperaj in mufe. Doar sa fie ceva in neregula la alternator dar atunci ar fii mai multe probleme. Dute la electrician si vezi maine

Link to comment
Share on other sites

si eu am acceasi problema ca tine numai ca mie mi a pornit cu motorul oprit azi noapte pana mi a omorat bateria

 

http://www.bmwclub.r...-racire-pornit/

 

Deci pana la urma ce e de facut? valva aia de inchis grilele vad ca nu mai functioneaza cand opresti motorul...

 

Se pot reface lipiturile pe circuitul ventilatorului sau se inlocuieste tot electroventilatorul, banuiesc ca e vorba de un releu...

Edited by serban78
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.