Jump to content

Cine are asa ceva? Bara ramforsare amortizoare.


Hila

Recommended Posts

Am posibilitatea unde lucrez sa construiesc o bara de ramforsare pentru amortizoare, am vazut pe net cateva ,ma intereseaza utilitatea, apoi materialul din care este facut, precum si masurile .

As vrea sa fac una reglabila cu filet pe mijloc nu fixa.

 

Astept sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca are rost sa ti bati capu...gasesti cu 190 ron, noua pt masina ta...

 

 

Nu e vb de bani,doar chestia ca o pot face si vreau asta , din inox, sau aluminiu !

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea e ce sa reglezi ? ca distanta dintre turnurile amortizoarelor e aceeasi ? Daca pui filet si o reglezi , am eu vaga impresie ca mai mult decat sa desfaci sudurile de la oale/turnuri nu realizezi.
Link to comment
Share on other sites

Reglabila , asa am vazut in cateva poze, pot sa o fac si fixa dar imi trebuie masura exacta cu tot cu acele curburi , e doar o nebunie a mea, sincer nu cred ca schimba mare lucru !
Link to comment
Share on other sites

ma repet. Cele reglabile sunt pentru masini de track day care au si amortizoare reglabile pe inaltime si duritate. Si cu combinatia asta, modificand inaltimea amortizoarelor in functie de circuit/setari, au nevoie si ca bara aia sa fie reglabila, ca daca modifici garda la sol si unghiul in care stau amortizoarele se modifica. De asta au nevoie de bara reglabila.

 

La tine nu e cazul.

 

Link to comment
Share on other sites

ma repet. Cele reglabile sunt pentru masini de track day care au si amortizoare reglabile pe inaltime si duritate. Si cu combinatia asta, modificand inaltimea amortizoarelor in functie de circuit/setari, au nevoie si ca bara aia sa fie reglabila, ca daca modifici garda la sol si unghiul in care stau amortizoarele se modifica. De asta au nevoie de bara reglabila.

 

La tine nu e cazul.

 

 

Cred ca face o confuzie cand zice "reglabila" . Se refera la surubul ala cu care sunt prevazute cele din aluminiu (Jom parca) de e plin net-ul de ele. Chestia este ca ala nu e de reglaj ci de ajustare a pozitiei strut bar-ului la montaj asa incat sa potrivesti usor talerele laterale pe suruburile flanselor amortizoarelor. Dupa ce le-ai potrivit, strangi surubul

Link to comment
Share on other sites

Nu vei simti absolut nici o diferenta. Oricat de agresiv si sportiv vei merge, nu vei depasi specificatiile caroseriei. Nu ai Matiz, si oamenii de la BMW ti-au construit masina cu cap.

 

Cauta pe net si vei gasi o gramada de articole in care oameni cu mult mai multa experienta decat noi spun ca diferenta intre strut bar/no strut bar la BMW este sesizabila numai daca esti un "track day animal" si obisnuiesti frecvent sa faci manevre care lasa masina cu o roata in aer. Evident, un asemenea stil de condus deja te impinge spre inlocuirea a mult mai multe componente de suspensie, cu unele high performance.

 

Unul din dezavantajele strut bar-ului la conducerea de zi cu zi in oras, este faptul ca in caz de doamne fereste un accident lateral fata (chiar minor), ai toate sansele sa dai dauna totala. O lovitura in roata/aripa/contraaripa transmite socul spre cealalta oala, si iti strambi toata cutia.

 

Cauta si asta pe net, ai sa vezi cate cazuri exista.

 

Daca totusi vrei sa ridici capota si sa se vada bara aia frumoasa (banuiesc ca o faci aratoasa) - fa-o fixa. Nu reglabila, nu ai nevoie sa iti torsionezi cu buna stiinta aiurea caroseria.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

si la masini mai vechi ajuta totusi, sasiul nu mai e ca in prima zi de fabricatie, mai apare efectul de imbatrinire a metalului..

la o masina de 15 ani..il mai rigidizeaza un pic ..

Alegerea e a ta..

 

Link to comment
Share on other sites

Asa este. Am avut un ford scorpio care avea un bug stiut din fabricatie, si anume in cazul motoarelor v6 se adunau oalele si se cracana masina pe puntea fata - suspensia fiind evident McPherson (la double wishbone nu se intampla, pentru ca socurile si greutatea nu stau exclusiv pe oale).

 

La BMW nu e cazul, au ele alte belele dar in nici un caz deformarea oalelor.

Link to comment
Share on other sites

Nu vei simti absolut nici o diferenta. Oricat de agresiv si sportiv vei merge, nu vei depasi specificatiile caroseriei. Nu ai Matiz, si oamenii de la BMW ti-au construit masina cu cap.

 

Cauta pe net si vei gasi o gramada de articole in care oameni cu mult mai multa experienta decat noi spun ca diferenta intre strut bar/no strut bar la BMW este sesizabila numai daca esti un "track day animal" si obisnuiesti frecvent sa faci manevre care lasa masina cu o roata in aer. Evident, un asemenea stil de condus deja te impinge spre inlocuirea a mult mai multe componente de suspensie, cu unele high performance.

 

Unul din dezavantajele strut bar-ului la conducerea de zi cu zi in oras, este faptul ca in caz de doamne fereste un accident lateral fata (chiar minor), ai toate sansele sa dai dauna totala. O lovitura in roata/aripa/contraaripa transmite socul spre cealalta oala, si iti strambi toata cutia.

 

Cauta si asta pe net, ai sa vezi cate cazuri exista.

 

Daca totusi vrei sa ridici capota si sa se vada bara aia frumoasa (banuiesc ca o faci aratoasa) - fa-o fixa. Nu reglabila, nu ai nevoie sa iti torsionezi cu buna stiinta aiurea caroseria.

 

un mare +1 cu aprecieri pentru acest reply ! toata stima kruger :)

 

p.s. acuma am inteles si eu cum sta treaba datorita postului tau ! imi puneam intrebari si eu ... oricum chestia cu accidentul frontal nici nu mi-a trecut prin cap dar ai mare dreptate in ce spui !

Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

Unul din dezavantajele strut bar-ului la conducerea de zi cu zi in oras, este faptul ca in caz de doamne fereste un accident lateral fata (chiar minor), ai toate sansele sa dai dauna totala. O lovitura in roata/aripa/contraaripa transmite socul spre cealalta oala, si iti strambi toata cutia.

 

Chiar daca nu se ajunge la dauna totala, asigurarea va refuza sa plateasca reparatia in partea cealalta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ok , am inteles era mai mult faza sa fac ceva eu pentru masina , daca vedeai despre ce masina e vorba realizai ca nu sunt un maniac al manevrelor :)) dar am pus jantele pe 18 acum si vroiam ceva sa fiu sigur ca nu apar modificari in timp la directie ,eu merg mult pe autostrada ,nu solicit mult elementele de directie .
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Redeschid discutia, dupa ce am tot cautat pe net, fara sa gasesc prea multe info. Asadar, stie cineva care este distanta standard intre oalele amortizoarelor, pt E46? - am inteles ca ar fi 1040 mm, dar nu sunt sigur.

Din cate stiam eu, ar exista totusi tendinta de apropiere a oalelor si la BMW, cel putin la E46. Cel mai simplu sa verific ar fi sa masor, dar nu stiu la ce sa ma raportez.

Multam!

Edited by idx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.