Jump to content

amortizoare duse


xjust

Recommended Posts

am fost azi la service-ul bosch pe iuliu maniu sa fac o proba la amortizoare

20% si 26% pe fata .. 45-46% pe spate

concluzia. tre schimbate-)

 

masina are dinamic drive ( e 'ceva' diferenta la amortizoare daca are )

 

ce-mi recomandati sa pun ?

la bmw costa 6300 ron cu tot cu manopera cele 4 amortizoare. exista alternative cu piese tot bmw ?

Link to comment
Share on other sites

am fost azi la service-ul bosch pe iuliu maniu sa fac o proba la amortizoare

20% si 26% pe fata .. 45-46% pe spate

concluzia. tre schimbate-)

 

masina are dinamic drive ( e 'ceva' diferenta la amortizoare daca are )

 

ce-mi recomandati sa pun ?

la bmw costa 6300 ron cu tot cu manopera cele 4 amortizoare. exista alternative cu piese tot bmw ?

 

mai cauta si alt tester.

dupa valorile scrise de tine ar trebui sa le schimbi doar pe cele din fata.

Link to comment
Share on other sites

mai cauta si alt tester.

dupa valorile scrise de tine ar trebui sa le schimbi doar pe cele din fata.

Eu, la e39, aveam pe faÞã valorile un pic peste 40% ºi le-am schimbat preventiv.

E adevãrat, bmw recomandã schimbarea când eficienÞa scade sub 40%.

Link to comment
Share on other sites

sa revenim la topic.

 

unde le schimb ? recomandati la bmw ?

 

20-26% eficienta pe fata sunt duse

vroiam sa le schimb si pe spate sa nu mai fac geometria din nou peste x km cand pica si alea.

 

ce eficienta are un amortizor nou montat pe masina?

 

cam 75-80% mi-au spus cei de la bosch

Link to comment
Share on other sites

poti cauta niste amortizoare aftermarket, sunt mai ieftine decat OEM cu siguranta. Bilstein, Sachs.. sunt firme bune.

oricum le comanzi dupa part no si VIn, desi sunt la fel cele de Dynamic Drive in mod normal, depinde si ce alte optiuni mia ai pe masina. Dynamic drive actioneaza asupra barilor stabilizatoare, nu a amortizoarelor.

Unele bilstein fata sunt ~ 185 de euro/bucata. (asta e pret recomandat de ei.). Poate gasesti mai scumpe sau mai ieftine.. dar pe acolo ar trebui sa fie ca pret. De exemplu in De sunt sigurii care dau 100k km garantie, asta spune cate ceva de calitatea lor., la Sachs sau alte firme ai numai 50k.

 

 

 

La schimbarea lor nu ar fi rau sa iti refaci si geometria, eu as schimba si flansele. daca tot desfaci pe acolo.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

poti cauta niste amortizoare aftermarket, sunt mai ieftine decat OEM cu siguranta. Bilstein, Sachs.. sunt firme bune.

oricum le comanzi dupa part no si VIn, desi sunt la fel cele de Dynamic Drive in mod normal, depinde si ce alte optiuni mia ai pe masina. Dynamic drive actioneaza asupra barilor stabilizatoare, nu a amortizoarelor.

Unele bilstein fata sunt ~ 185 de euro/bucata. (asta e pret recomandat de ei.). Poate gasesti mai scumpe sau mai ieftine.. dar pe acolo ar trebui sa fie ca pret. De exemplu in De sunt sigurii care dau 100k km garantie, asta spune cate ceva de calitatea lor., la Sachs sau alte firme ai numai 50k.

 

 

 

La schimbarea lor nu ar fi rau sa iti refaci si geometria, eu as schimba si flansele. daca tot desfaci pe acolo.

 

multumesc frumos. exact asta este genu de raspuns pe care il asteptam

 

eu vroiam initial sa ma duc sa fac fix geometria rotilor dar am zis ca nu strica un test la amortizoare inainte.

 

cei de la bmw imi cer 1200 pe un amortizoar fata. pe oemparts este clar diferenta de cod la amortizoare cu sau fara dynamic drive.

habar nu am de garantie cat dau la cele originale. am sa-i intreb.

daca aftermarket sunt 'doar' cu 20%' mai ieftine nu prea e cine stie ce afacere. ma gandeam ca se apropie spre jumatate de pret :p

afacerea s-ar putea sa fie la garantia de 100 mii de km. sunt mai mult ca sigur ca or sa pice inainte.

 

legat de costul testului de amortizoare a fost fix 56 de lei la bosch pe iuliu maniu. foarte seriosi si au aparatura calumea.

mi-au testat si franele in banii astia.

astept oferta de la ei sa vad cat ma costa montate toate amortizoarele si ce marca-mi recomanda ei sa pun.

 

eu zic ca e 'normal' sa pice amortizoarele la ce drumuri avem prin .ro . majoritatea km i-am facut in tara.

 

mai sunt si alti E60-isti cu dynamic drive care si-au montat amortizoare aftermarket ?

Link to comment
Share on other sites

este diferenta de cod pe real oem, dar.. daca o sa te uiti pe un site de piese auto, o sa sa vezi ca la bilstein de exemplu e unul singur si care e echivalent la vreo 4 coduri OEM prezente pe realoem, si pentru Dynamic Drive si fara, printre altele. . Daca ai avea suspensie de M-tehnick ar fi diferit de exemplu, ca difera si suportul de amortizor.

BIlstein sunt mai putin cunoscuti in ROimania, nustiu de ce, la anumite modele de BMW sunt chiar producatorii OEM, dar pe afara daca te interesezi, Bilstein rules...

In ROmania nu stiu daca da Bilstein garantie 100k.. in DE dau sigur ca am luat eu dinastea, in vreme ce la Sachs era doar 50k (tot in DE), deci chiar daca in RO nu dau garantia asta mare, totusi spune ceva despre calitatea lor.

Daca masina nu a iesit din garantie... la reprezentata obtii daor garantia minima la manopera ceruta de legislatia romaneasca plus garantia pe amortizor efectiv, cat o fi ea ...daca or da ceva.

SIncer nu cred ca se merita, e diferenta de pret mult prea mare.

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

mai bun decat OEM adica ? pun din alea daca sunt si mai ieftine si mai 'bune' :)

 

geometrie oricum trebuie sa ii fac ca am pus pe spate niste jante mai late 275 in loc de 245 si cam 'papa' din cauciuc pe interior mai rau decat cred ca e cazu.

 

Cat costa verificarea asta a amortizoarelor? Eu am schimbat amortizoarele prin septembrie si deja mi s-a spus la service ca trebuie schimbate <_< ..

 

salut

ti-am raspuns mai sus legat de costul verificarii.

acum te intreb si eu.. tu ce amortizoare ai pus de nu au tinut ?

Link to comment
Share on other sites

nu zic ca sunt mai bune ca OEM, la mine alea OEM au tinut 170k km.. :) .. dar avand in vedere ca sunt cam la jumate de pret.. Sa vad la astea, am ca 40k cu ele am abia.. :) , totul e in regula.. dar eu am si alta masina.

 

Plus ca lumea nu tine cont ca diversi producatori au setari diferite la valve.. sunt niste diferente subtile, si din experienta mea cele BIlstein sunt cele mai apropiate de senzatia data de cele OEM..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Cat costa verificarea asta a amortizoarelor? Eu am schimbat amortizoarele prin septembrie si deja mi s-a spus la service ca trebuie schimbate <_< ..

 

Da, cat costa ?

 

Si doi...wtf...cum sa schimbi amortizoarele dupa doar cateva luni ?:) Ca presupun ca n-ai facut multi km. Iar tu...initiatorul topicului, cati km ai cu masina?

Dar tu, RAZVAN ?

 

Eu cred ca n-aveti ce face cu banii...parerea mea...adica fosta mea masina a avut 200 000 km (170 000 in DE, 30 000 in RO) si n-am schimbat niciun amortizor.

Cu actuala am 180 000 si nu vad de ce le-as schimba. Cum iti dai seama ca-s duse? (altfel decat pe tester bosch, sau ce ziceati :) ).

 

Bun, tre` sa schimb flansele telescop, ca bat, se aud, alea o sa le schimb, desi nu-i urgenta. Iti bate un cap de bara, o bieleta, sau ce bate, bun, le schimbi.

 

Dar cum si cat de repede se duce un amortizor ca sa-l schimbi ? Si cu ce te afecteaza ? Nu mai sta masina la fel de bine pe curbe la 180 cum zicea cineva pe aici ?:) Sau ?

Link to comment
Share on other sites

ai balans mare. Poti verifica si la mana daca sunt cu adevarat duse. Apesi pe un colt al masinii tare si vezi cat de repede isi revine si daca topie. daca sunt bune trebuie sa ai o singura oscilatie, nu sa faca ca un mutunache cu arc..

Afecteaza tinuta de drum, distanta de franare, masina devine nesigura in curbe.. .. pe langa troncanit si altele..

Daca ai troncanit la flanse sigur si amortizoare sunt pe duca.. poate mai tin si 10-20k dar nu scapi..

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ai balans mare. Poti verifica si la mana daca sunt cu adevarat duse. Apesi pe un colt al masinii tare si vezi cat de repede isi revine si daca topie. daca sunt bune trebuie sa ai o singura oscilatie, nu sa faca ca un mutunache cu arc..

Afecteaza tinuta de drum, distanta de franare, masina devine nesigura in curbe.. .. pe langa troncanit si altele..

Daca ai troncanit la flanse sigur si amortizoare sunt pe duca.. poate mai tin si 10-20k dar nu scapi..

 

Exact chestia asta cu verificatul cu mana mi-a facut-o un prieten. Se pot verifica foarte bine asa.

 

Sigur ca masina devine nesigura in curbe, ca are balans eventual, etc...dar trebuie sa fie duse rau ca sa se intample asta. Si nu m-ar mira sa fie duse la mine daca e, ca am 180 000 km, dar colegul care spune ca numai ce le-a schimbat acum cateva luni...etc...

 

Daca si cand o sa fie cazul, o sa le schimb, sigur...dar nici sa le schimb fara rost...

 

Pentru ca, dupa cum ziceam...tre` sa fie duse rau ca sa simti si/sau sa te "afecteze" asa de tare...adica eu la 150...160...stau bine pe curbe :) Bine, altii la 180 ...200 (nu stiu in ce curbe intra ei asa, am inteles ca eu probleme si cu amortizoarele standard bune :) ) ...

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

cand fac depasiri pe drumul targoviste-bucuresti (care mai are si denivelari din cauza tirurilor) imi e greu sa tin masina in linie dreapta cand ma mut de pe o banda pe alta. e o senzatie ciudata. am zis ca e unghiul de fuga dus. dar inainte de asta am verificat amortizoarele. 20% eficienta nu inseamna ca sunt duse de tot ca sa topaie masina ca una de acu 100 de ani.zgomot nu am deloc la ele. dar e suficient cat sa nu mai fie 'ca la inceput' ;] am luat bmw pt cum merge nu sa ma dau 'jmeker' :p tin minte ca ma jucam cu masina spre 200 fara sa faca vreo figura de genu asta.. acu pe la 130-150 deja devine periculoasa la depasiri. spre sa fie amortizoarele si unghiul de fuga ca altceva nu prea stiu ce sa ii fac :) gumele sunt noi.
Link to comment
Share on other sites

hornetb, e relativ greu de sesizat doar cand sunt duse de tot ai probleme mari sa tii masina pe dum , efectul e cumulativ, si nu prea iti dai seama decat daca te urci intr-o masina identica pusa la punct.

Eu am mers aproape 5000 de km cu un arc rupt pe fata, nici macar zgomot sau bataie nu aveam, masina nu era lasata, abia la 180 mi se parea ca am balans ceva mai mare cand schimbam banda mai brusc sau o curba mai dificil de abordat.. era nesigura masina.. ma gamdeam ca s-au cam dus amortizoarele, desi le verificasem ceva mai devreme si erau undeva la 40%.. .. dar cand colo la mine era dezastru..arc rupt.. :)

A dracului nici nu se vedea, era o spira de sus dusa..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

hornetb, e relativ greu de sesizat doar cand sunt duse de tot ai probleme mari sa tii masina pe dum , efectul e cumulativ, si nu prea iti dai seama decat daca te urci intr-o masina identica pusa la punct.

Eu am mers aproape 5000 de km cu un arc rupt pe fata, nici macar zgomot sau bataie nu aveam, masina nu era lasata, abia la 180 mi se parea ca am balans ceva mai mare cand schimbam banda mai brusc sau o curba mai dificil de abordat.. era nesigura masina.. ma gamdeam ca s-au cam dus amortizoarele, desi le verificasem ceva mai devreme si erau undeva la 40%.. .. dar cand colo la mine era dezastru..arc rupt.. :)

A dracului nici nu se vedea, era o spira de sus dusa..

 

Mda, probabil o sa fac si eu un test din asta. Oricum pe la 200 000 as vrea sa schimb toate aceste elemente de suspensie si/sau cum le-o zice :) Asta daca nu-s probleme pana atunci, ca daca apar, le schimb inainte, bineinteles. Sa vad.

Link to comment
Share on other sites

mai bun decat OEM adica ? pun din alea daca sunt si mai ieftine si mai 'bune' :)

 

geometrie oricum trebuie sa ii fac ca am pus pe spate niste jante mai late 275 in loc de 245 si cam 'papa' din cauciuc pe interior mai rau decat cred ca e cazu.

 

 

 

salut

ti-am raspuns mai sus legat de costul verificarii.

acum te intreb si eu.. tu ce amortizoare ai pus de nu au tinut ?

 

Am pus amortizoare sachs acum vreo 3500km. Am fost astazi la un service si 3 mecanici de acolo au tinut mortis sa imi arate ca amortizoarele fata sunt cam pe duca..imi tot aratau ca are joc, ca nu stiu ce..De felul meu sunt mai perfectionist, iar cand vine vorba de masina nu suport sa stiu ca are vreo problema. O sa fac o vizita la cei de la bosch, merita 56 Ron pt linistea mea :rolleyes: . Pe langa asta, amortizoarele au garantie 1an parca, ele fiind montate in septembrie anul trecut sunt inca in garantie si se inlocuiesc daca au vreo problema. Multumesc pt initierea topicului! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

@B-490-RZV - "Am pus amortizoare sachs acum vreo 3500km. Am fost astazi la un service si 3 mecanici de acolo au tinut mortis sa imi arate ca amortizoarele fata sunt cam pe duca..imi tot aratau ca are joc, ca nu stiu ce..De felul meu sunt mai perfectionist, iar cand vine vorba de masina nu suport sa stiu ca are vreo problema. O sa fac o vizita la cei de la bosch, merita 56 Ron pt linistea mea . Pe langa asta, amortizoarele au garantie 1an parca, ele fiind montate in septembrie anul trecut sunt inca in garantie si se inlocuiesc daca au vreo problema. Multumesc pt initierea topicului"

 

Cum frate sa te lase dupa 3500 km, ai innebunit ?:) Ce dracu, n-am auzit nimic care sa se strice dupa 3500 km ? Sau ai vrut sa zici 35 000 km ? Desi si-asa, n-ar fi trebuit, prea devreme...

 

56 RON ziceti c-ar costa verificarea lor la BOSCH...

Link to comment
Share on other sites

pai daca au joc cand tragi cu mana de ele sunt flansele duse, daca erau mecanici ok te safatuiau sa le inlocuiesti cand ai schimbat i amortizoarele.. , costa 2 lei flansele pe langa cat costa amortizoarele si acum mai platesti o manopera. de aiurea.

E bine sa refaci si geometria in general cand shimbi amortizoare, si mai ales daca ai trecut la cauciucuri si jante complet diferite.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pai daca au joc cand tragi cu mana de ele sunt flansele duse, daca erau mecanici ok te safatuiau sa le inlocuiesti cand ai schimbat i amortizoarele.. , costa 2 lei flansele pe langa cat costa amortizoarele si acum mai platesti o manopera. de aiurea.

E bine sa refaci si geometria in general cand shimbi amortizoare, si mai ales daca ai trecu la cauciucuri si jante complet diferite.

 

exact multa lume nu schimba flansele odata cu amortizoarele

Link to comment
Share on other sites

exact multa lume nu schimba flansele odata cu amortizoarele

 

Mi se pare o prostie sa nu le schimbi. BUN, eu n-as schimba amortizoarele atunci cand o sa schimb flansele, dar daca ar fi sa schimb amortizoarele, sigur as schimba si flansele. Vorba lui @DOMI, sunt foarte ieftine comparativ cu amortizoarele :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.