Jump to content

MY BMW


c.sainz

Recommended Posts

Unde anume in Austria este acest loc?

 

 

Legat de volan, e ff misto dar cred ca e cam scump pt ceea ce face in plus.

 

In Austria, la Solden. Se numeste Aqua Dome. (cred ca-l gasesti pe net).

Da, volanul e scump si e doar pentru .... "fun"! E drept ca, pe un circuit, e mai simplu sa vezi cu coada ochiului momentul pentru schimbarea treptei de viteza. Te ajuta si temp apei, ulei etc. Mai sunt cateva functii, dar nu am citit , inca, manualul!

Daca reusesc sa gasesc si un diferential ....(LSD):rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Toate imbunatatile aduse masinii sunt de calitate si cu bun-gust. Dar nu ar fi fost mai bine sa incepi de la o masina mai puternica? Un 330d de exemplu.. :rolleyes:

 

Multumesc; esti amabil. Sincer, daca fac un raport intre taxe, impozite, costuri, performante, acest 320 este ok. Cred ca m-ar fi "aranjat" un 335d, dar sunt alte costuri. Deci....

Cred, insa, ca urmatoarea va fi o ...benzina! Abia astept sa incerc noul 2L benzina, de 258 CP. Cred ca este o bomboana de motor!

 

Poiuyt, nu e asa simplu sa gasesti, sa cumperi si sa montezi un LSD! Dar, caut..

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Da? Multumesc. Dar puteai sa te opresti sa stam la o tacla, 5 min!:) Volanul ..."vechi" il pastrez. Nu-l dau degeaba!

Dar, ca sa fie o ..armonie in interior, ar trebui sa-i inlocuiesc si maneta schimbatorul de viteze!!

Si, ca sa fie si mai ...armonioasa, ar trebui sa-i schimb placutele de frana pe spate! Le-am comandat azi.

Link to comment
Share on other sites

sper sa n-am dreptate , dar cred ca pielea aia intorsa se va face naspa foarte rapid , era mai misto daca avea ceva combinatie cu piele perforata pe laterale :D dar , il poti reimbraca cand doresti !

 

Nu ai sa vezi piele intoarsa in industria auto.

 

Materialul se numeste ALCANTARA si este fully synthetic. Pielea intoarsa daca o uzi, se face aspra. Alcantara se usuca si revine la textura initiala.

Link to comment
Share on other sites

eu aveam volan sport si la 90.000km am pus volan din piele perforata luat de la Gabi.

 

acum masina are 110.000km si volanul arata ca in prima zi. nu are nici cea mai mica urma de uzura. [l-am cumparat in ianuarie 2011]

 

alcantara are un amic pe ML si pe la 170.000km/4ani a inceput sa se scamoseze. a barbierit-o cu un mach 3 si arata ca noua :)) fara gluma.

Edited by kristal_madness
Link to comment
Share on other sites

Daca s-a scamosat la 170,000 km, nu e grav! (nu cred sa mai am masina la 170 000 km!!:laugh:)

Si, pentru si alti colegi care au Alcantara pe scaune, bancheta, plafon etc, postez un articol despre acest material, ALCANTARA.

 

 

Ce este de fapt Alcantara?

Alcantara este numele de marca inregistrata al unui material compozit, care se foloseste in acoperirea suprafetelor si a profilelor, intr-o larga gama de aplicatii. In primul rand, Alcantara nu este un tip de piele si nici nu are vreun fel de legatura cu orice piele tabacita. De aici, o categorie intreaga de confuzii, greseli si probleme.

 

Acest material a fost dezvoltat la inceputul anilor 1970 de japonezul Miyoshi Okamato, un cercetator angajat al companiei de produse chimice Toray Industries. In 1972, au fost puse bazele unui joint venture intre o companie italiana: ENI si Toray cu numele de Alcantara SpA, special pentru a produce si distribui acest material revolutionar.

 

 

Avand posibilitati de exprimare remarcabile, Alcantara se foloseste astazi intr-o multime de industrii, de la mobile la imbracaminte si accesorii, de la bijuterii la obiecte casnice de lux, si desigur in industria automobilelor.

 

 

 

 

Alcantara de diferite culori

Alcantara este compus din 68% polyester si 32% polyuretan. Aceasta este mixtura de materiale care confera Alcantarei durabilitatea si rezistenta la patare cunoscute. O mare parte a neintelegerilor privind Alcantara provin din faptul ca nu este singurul material sintetic de acest gen - dupa inventia lui, au aparut, normal, sumedenie de replici - iar o alta parte a neintelegerilor vine din aspectul foarte asemanator cu al pielii naturale, cu care este cel mai des confundata. De multe ori Alcantara se confunda cu pielea intoarsa sau pielea de caprioara - cum se spune la noi - dar cunoscatorii pot spune ca este mult, mult mai fina si mai subtire decat pielea naturala. Mai departe, vom indica o metoda de a le diferentia.

 

Mai greu este de deosebit Alcantara de alte materiale asemanatoare cum ar fi Ultrasuede, Ecsaine, Microsuede si care au performante mai slabe.

 

 

Existenta replicilor pe piata si identificarea lor, voita sau intamplatoare, cu Alcantara face sa circule zvonuri despre aceasta caum ca n-ar fi atat de rezistenta la uzura - se scamoseaza mai usor - si ca nici nu ar face fata patarii. In realitate, daca este scumpa, daca are insemnele marcii originale, atunci are performante extraordinare. Iata marturia unui client: "Alcantara este in mod categoric un material sintetic de top mai fin la atingere ca pielea naturala - dar de departe mai durabila si mai usor de curatat. Copiii nosti au sarit si s-au jucat de sofaua noastra TOGO din Alcantara de culoare teracota/portocaliu (creatia Ligue Roset) de 7 ani, care s-au implinit acum cateva luni, in timp ce ea arata ca noua inca. Mancare Indiana, vin rosu si lapte, toate s-au curatat dupa o frecare usoara cu un burete, fara nici un fel de decolorare. Asa ca pentru tapiteria masinii eu estimez ca abia dupa ani buni ar putea aparea usoare urme de folosire sub forma scamosarii. Personal, recomand din toata inima acest material!"

 

 

 

 

 

Acum, iata marturia unui automobilist: "Alcantara este creata pentru a fi folosita la interioare deoarece este mult mai durabila, rezista mai bine la uzura si la actiunea razelor UV din lumina solara. Este scumpa, dar merita!"

Alcantara originala, cum este folosita de Ferrari,Porsche, BMW si Lamborghini, nu se matuieste si nu se decoloreaza ca Ultrasuede, spre exemplu. Apropo, de fapt Ultrasuede este doar o imitiatie ieftina. Pentru parasolare, plafon si alte suprafete care se ating mai rar se foloseste Novasuede, un alt inlocuitor. Poti fi sigur ca nu vei gasi Alcantara originala pe masinile care nu sunt chiar scumpe. De cele mai multe ori, fabricantii utlizeaza ultrasuede sau alt material cu structura de microfibre, datorita costului. Alcantara este mai scumpa decat pielea .

Ca sa putem deosebi materialele sintetice de pielea naturala trebuie sa fim atenti la structura ei, la textura. Materialele sintetice de mai sus au o textura mai fina la pipait decat pielea, sunt mai usoare si, cel mai important, au o structura tipica microfibrelor. Un test practic este urmatorul: se smulge cu o penseta un smoc de fibre dintr-un loc putin vizibil si i se da foc. Daca fumul miroase a par sau piele arse, materialul este unul natural; daca miroase a plastic sau cauciuc ars, a material sintetic, atunci este Alcantara sau o imitatie a ei.

 

Cum se ingrijeste?

 

 

Desigur ca toate deosebireile de mai sus poate ca nu ar fi atat de importante daca modul in care se curata si se ingrijeste pielea nu ar fi atat de diferit de cel in care trebuie intretinuta Alcantara. Si daca aceasta din urma, altfel atat de rezistenta, nu ar fi ruinata aproape instantaneu cand se curata ca pielea naturala. In esenta, trebuie retinut ca alcantara este la baza o microfibra si ca daca ajunge sa traga multa apa, sa se imbibe, ea se va compromite.

 

 

Se va folosi curatarea cu umezeala controlata. Pur si simplu se foloseste un burete sau o laveta umezite (dar nu prea ude) si se freaca usor. Apoi se sterge imediat cu un prosop sau o laveta uscate. Se poate folosi doar apa plata sau un curatitor foarte diluat. Este atat de simplu! Desigur, daca umezeala buretelui va fi incalzita, eficienta va creste. Pornind de la aceasta regula simpla a umezelii controlate se pot deduce toate procedurile corecte pentru curatarea finisajelor din alcantara, cat si toate variantele contraindicate.

 

 

 

 

Instructiuni de curatare generala

 

Se identifica in prealabil reperele acoperite cu Alcantara sau imitatii ale ei (volan, cotiera, parasolare, tetiere, diferite insertii, panourile usilor, tapiteria, etc.) tinandu-se seama ca aceste materiale sunt foarte moi la atingere (se zgarie sau se razuie cu unghia, lasand o urma specifica), ca picatura de apa va inchide la culoare si va pata, capacitatea de absortie este foarte ridicata. Pentru a identifica aceste caracteristici si pentru a se testa curatitorul care va fi folosit (sa nu se decolorize sau sa afecetze integritatea materialului) se va testa o zona ascunsa sau putin vizibila. Aceasta regula este valabila si valoroasa in cazul oricarui material, intotdeauna.

De asemenea vor fi excluse extractoarele sau aspiratoarele cu injectie-extractie, samponarea uda si limpezirea. Utilizarea masinilor cu aburi este intezisa, desi este recomandata curatarea cu vapori uscati (=> doar 5% apa in vapori, sub o presiune de 10 atm si la o temperatura de 180 degC => nu necesita solutii de curatat).

 

O alta recomandare generala este aceea de a nu freca viguros niciodata.

 

 

 

 

 

 

 

 

Curatarea zilnica

 

Este suficient sa se "mature" alcantara folosind o perie moale, o perie de haine si/sau un aspirator.

 

 

 

 

 

Curatarea saptamanala

 

Dupa operatia descrisa mai sus, se sterge usor cu o laveta umezita. Evita folosirea lavetelor/prosoapelor de hartie tiparite pentru ca pot elibera vopseaua din imprimeu.

 

 

 

Curatarea anuala

 

Tapiteria se va curata cu produsele listate pe siteul www.alcantara.com . Daca astfel de produse nu sunt disponibile, se vor respecta instructiunile de mai sus: "maturarea" si aspirarea cu grija a materialului, stergerea usoara cu un burete sau laveta umezite in apa curata, stergerea imediata cu un prosop uscat. Se limpezeste buretele (laveta) cat mai des si se stoarce bine inainte de folosire. Se repeta operatia de ori cate ori este necesar. Se lasa sa se usuce bine (eventual, peste noapte). Dupa ce s-a uscat, pentru refacerea texturii, se perie delicat cu o perie moale din plastic.

 

 

 

Instructiuni pentru cazuri extreme

 

Ne vom ocupa aici de doua categorii de cazuri extreme: patarea si scamosarea.

 

 

 

In caz de patare

 

- se actioneaza imediat (in 30 de minute) si se incepe tratarea petei dinspre exterior catre centru, pentru a se evita intinderea/manjirea petei;

 

 

- niciodata nu se toarna solutie de curatat pe Alcantara;

 

 

- inainte de a proceda la curatarea petei, se indeparteaza resturile mari ale substantei cazute pe suprafata (daca este consistent - iaurt, gem, etc. - folosete o lingurita, o spatula din plastic/lemn; daca este lichida, foloseste hartie absorbanta neimprimata sau burete);

- evita sa freci tare, ca pata sa nu intre mai adanc in material;

- foloseste o laveta alba (microfibra sau bumbac) ori un burete - stoarse bine - pentru indepartarea petei;

- limpezeste-le des si stoarce-le inainte de o noua folosire.

 

Cateva tipuri de pete mai des intalnite si solutiile recomandate

 

- suc de fructe, gem, jeleu, sirop, ketchup: foloseste apa calduta, limpezeste prin tamponare cu apa curata.

- sange, ou, excremente, urina: foloseste apa rece (evita apa calda ca sa nu se produca coagularea acestor substante), limpezeste prin tamponare cu apa curata.

- lichior, vin, bere, cola si ceai: foloseste apa calda; daca pata persista, foloseste zeama de lamaie si limpezeste bine (cu "umezeala controlata"!)

- creioane permanente, cacao, ciocolata, prajituri cu crema, inghetata, mustar: foloseste apa calduta, limpezeste tamponand cu apa curata.

- ruj de buze, fond de ten, rimel, parfum, crema de pantofi, uleiuri si grasimi in general, pete de iarba si creioane de tip carioca: freaca cu alcool etilic, apoi cu apa si limpezeste. Pentru petele de iarba (verdeata) si markere trebuie intervenit rapid, altfel vor deveni prea "uscate".

- guma de mestecat si ceara: pune o punga cu cuburi de gheata pe pata; dupa ce se intareste, indeparteaza substanta cu o spatula si apoi trateaza cu alcool etilic.

 

 

 

In caz de scamosare

 

- Perie/piaptana suprafata cu o perie din plastic pentru a ridica si orienta fibrele. In urma acestei operatii, de asemenea, se indeparteaza fibrele rupte si alte resturi.

- Scamosarea, ghemotoacele de fibre, acele "mingii" de fibre incolacite care se pot forma la suprafata materialului, se indeparteaza la fel ca cele formate pe suprafata puloverelor, a unei tesaturi sau a unui tricot.

 

 

 

Dupa posibilitati, foloseste un lama de barbierit de unica folosinta, o masina electrica de barbierit sau una speciala pentru materialele textile (cauta pe internet "Clothes Shaver" sau "Lint Remover", care ar trebui sa coste 6 - 10 $).

 

 

 

 

Aticolul apartine d-lui Cristian Pop (Expert Detailing)

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

"Dupa posibilitati, foloseste un lama de barbierit de unica folosinta, o masina electrica de barbierit sau una speciala pentru materialele textile (cauta pe internet "Clothes Shaver" sau "Lint Remover", care ar trebui sa coste 6 - 10 $)."

 

 

v-am spus ca asa a rezolvat-o el, cu un aparat gillette mach 3. arata ca noua.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.