Jump to content

aeroterma ?! piesa cu tepi ?!


Recommended Posts

problema e ca a inceput sa vajaie ceva pe la aeroterma si mai nou un fassssssaiitt...

 

chestia e ca desi setez la o treapa de ventilatie clima aceasta se tureaza cu motorul...iar in momentul decelerarii coboara in turatii si incepe fasaitul pana in momentul in care ma opresc de tot sau accelerez din nou..

 

fasaitul se aude din cand in cand , dar vajaiala (ca un al doilea motor) se aude mai mereu..

 

sa fie ore piesa cu tepi ? sau aeroterma..

 

sau amble ?!

 

sau panoul de la clima defect ?!

 

piesa 3 sau piesa 1 ..

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/y/f/217.png

 

iarna facea ca la dacie aproape , cand porneai ventilatorul si caraia acolo ceva :) deci e de la aeroterma ?! s-or fi descentrat paleti aia

 

a mai patit careva problema asta..

 

eu tind sa cred ca s-a dus electroventilatorul pt ca e folosit non stop , masina are 170 de mii de km si ea (aeroterma) cred ca are 200 de mii .. :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pai cam asa ma gandeam si eu..

 

sa incerc cu piesa cu tepi intai, dar stiu ca e mai greu de schimbat, dai naibi jos bordu ?! sau cum..

 

 

 

 

cum sa dai man jos bordul ca sa schimbi piesa cu tepi? :shifty:

e topic cu schimbarea ei aici pe forum

sa pui HELLA ;)

 

Piesa respectiva se schimba in momentul in care clima incepe sa faca figuri de genul ventilatorul merge in valuri, merge doar pe maxim, sau doar pe minim indiferent de ce arata afisajul, sau pur si simplu ventilatorul se tureaza cum vrea el.

 

Unelte necesare:

-surubelnita in cruce

-torx de 20 cu tija lunga

-grija si atentie

 

Pasi necesari:

-se demonteaza torpedoul desfacand cele 6 suruburi asezate unul dedesubt, doua pe laterale si 3 in rama de sus, sub capac. aveti grija sa nu desfaceti cele 4 suruburi care tin fata in loc de sub torpedou. pentru a scoate torpedoul din locas trebuie tras putin inspre scaun pentru ca are niste cleme in partea de sus

-se scoate bucata de plastic din spatele torpedoului cea pe care e lumina pentru picioare pe partea dreapta. pentru a o scoate trebuie impinsa partea ei stanga cumva in spate pentru a se desface clema metalica aflata pe partea aceea.

-cautati pozitia FSU-ului. el se afla exact in spatele terminatiei conductei de aer pentru picioare, conducta destul de flexibila sa puteti lucra in jurul ei. piesa este partial acoperita de ceva actuator prins cu 2 suruburi torx, sus si jos

-desfaceti suruburile torx, slabiti piesa care acopera FSU dar NU o scoateti de tot din locasul ei pentru ca are o tija metalica care o prinde de o alta componenta. veti avea loc destul

-scoateti vechiul FSU. ar trebui sa fie prins cu cleme, in cazul meu una singura, scoateti mufa, si scoateti FSU-ul vechi. mufa are cleme pe 2 parti si e posbil sa fie destul de intepenita.

-asamblati totul la loc dar faceti o proba inainte sa montati torpedoul

succes

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Mie la un E36 din cauza piesei cu tepi nu mergea aeroterma neam .....cred ca aeroterma are ceva , ia de la cineva piesa cu tepi si incerca-o se schimba foarte repede si atunci vezi ce se intampla, bafta.

 

Ca sa schimbi piesa umbli pe jos pe acolo pe la pedalier scoti capacu ala din dreapta si este pe sub bord o gasesti repede , parca e prinsa in 2 surubele mici ....

Edited by Catalin.KHL
Link to comment
Share on other sites

si aeroterma cred ca se scoate pe la motor ?! :)

 

 

ca parca am vazut ceva acolo cand dai suportul de la filtrul polen si panoul ala jos , se vede ceva acolo ,gen aeroterma

 

 

 

man eu la e36 am reusit sa o scot pe la motor dupa ce am demontat si ansamblul de stergatoare

la e46 nu stiu daca tine vrajeala

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

 

 

1.Piesa respectiva se schimba in momentul in care clima incepe sa faca figuri de genul ventilatorul merge in valuri, merge doar pe maxim, sau doar pe minim indiferent de ce arata afisajul, sau pur si simplu ventilatorul se tureaza cum vrea el.

 

2.Unelte necesare:

-surubelnita in cruce

-torx de 20 cu tija lunga

-grija si atentie

 

Pasi necesari:

-se demonteaza torpedoul desfacand cele 6 suruburi asezate unul dedesubt, doua pe laterale si 3 in rama de sus, sub capac. aveti grija sa nu desfaceti cele 4 suruburi care tin fata in loc de sub torpedou. pentru a scoate torpedoul din locas trebuie tras putin inspre scaun pentru ca are niste cleme in partea de sus

-se scoate bucata de plastic din spatele torpedoului cea pe care e lumina pentru picioare pe partea dreapta. pentru a o scoate trebuie impinsa partea ei stanga cumva in spate pentru a se desface clema metalica aflata pe partea aceea.

-cautati pozitia FSU-ului. el se afla exact in spatele terminatiei conductei de aer pentru picioare, conducta destul de flexibila sa puteti lucra in jurul ei. piesa este partial acoperita de ceva actuator prins cu 2 suruburi torx, sus si jos

-desfaceti suruburile torx, slabiti piesa care acopera FSU dar NU o scoateti de tot din locasul ei pentru ca are o tija metalica care o prinde de o alta componenta. veti avea loc destul

-scoateti vechiul FSU. ar trebui sa fie prins cu cleme, in cazul meu una singura, scoateti mufa, si scoateti FSU-ul vechi. mufa are cleme pe 2 parti si e posbil sa fie destul de intepenita.

-asamblati totul la loc dar faceti o proba inainte sa montati torpedoul

succes

 

 

1.mie imi merg treptele ,adica pot seta si la minim si la maxim si la jumate si cum vreau ventilatia , dar uruie mai tare atunci cand accelerez motorul si plec dupa loc..

 

2.e valabil la e46 ?! sau la e36 :D

 

 

 

Ca sa schimbi piesa umbli pe jos pe acolo pe la pedalier scoti capacu ala din dreapta si este pe sub bord o gasesti repede , parca e prinsa in 2 surubele mici ....

 

 

esti sigur ?! :)

 

eu am e46

Link to comment
Share on other sites

1.mie imi merg treptele ,adica pot seta si la minim si la maxim si la jumate si cum vreau ventilatia , dar uruie mai tare atunci cand accelerez motorul si plec dupa loc..

 

2.e valabil la e46 ?! sau la e36 :D

 

 

ce ti-am pus acolo este pentru e46 :D

la e36 este pe la pedalier

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Motorul aerotermei se scoate pe la motor. Se demonteaza suportul filtrului de polen si tabla care acopera timoneria stergatoarelor.

 

exact la asta ma gandeam si eu !

 

mersi ! :D

 

 

cred ca in asta vine nu !? adica trebuie scoasa si piesa 2

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/n/q/56.png

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

ceva gen asta cred :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=tlNRB-DmuI0

 

man asta am zis si eu

ca la pisicul meu am reusit pe acolo

 

 

 

se pare ca din '88 si pana in 2004 au pastrat acelasi sistem..

 

http://www.howstuffi...ower_motor.html

 

Gasesti aici diy cum sa dai ventilatorul de la clima jos, nu este greu, numa rabdare si sculele necesare. :)

 

 

merci !

 

foarte clar acum!

 

"Kinda stupid that BMW uses the same fan for the last 21 years (as back as the E30) and I've seen cases of it failing all the time."

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

rain : thumbsup.png sa fim !

m-am lamurit ca e din aeroterma..

se pare ca daca ar fi piesa cu tepi n-ar mai functiona treptele si cand as opri masina ar merge aeroterma desi cheia este scoasa din contact...

 

iar 1000ron , nu e prea ieftin ermm.png dar ,d-aia am bmw-u

 

eh, daca astia din ani 80 si pana in 2005 au folosit aceeasi aeroterma, desi asta se pare ca tot pica pe afara (la noi nu prea ca romanul nu stie ce e ala AC nici cand sunt 40 de grade afara , deci la noi nu se strica fiind nefolosita, dar isi ia masina cu ac neaparat , altfel nu cumpara.. probabil pt consum nu o folosesc, ca sa faca economie , dar asta e alta poveste )

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

rain : thumbsup.png sa fim !

m-am lamurit ca e din aeroterma..

se pare ca daca ar fi piesa cu tepi n-ar mai functiona treptele si cand as opri masina ar merge aeroterma desi cheia este scoasa din contact...

 

iar 1000ron , nu e prea ieftin ermm.png dar ,d-aia am bmw-u

 

eh, daca astia din ani 80 si pana in 2005 au folosit aceeasi aeroterma, desi asta se pare ca tot pica pe afara (la noi nu prea ca romanul nu stie ce e ala AC nici cand sunt 40 de grade afara , deci la noi nu se strica fiind nefolosita, dar isi ia masina cu ac neaparat , altfel nu cumpara.. probabil pt consum nu o folosesc, ca sa faca economie , dar asta e alta poveste )

 

si la tine cum nu este cazul, de aceea a si cedat :download:

Link to comment
Share on other sites

la mine merge tot timpul , atata timp cat este motorul pornit :) daca opresc ventilatia simt ca ma sufoc, ca miroase a plastic incins

 

adica din 02.01.2005 ,merge in fiecare zi

 

mi se parea normal ca din cauza problemelor aparute in timp , sa schimbe piesa cu una mai buna :) dar , de, bmw-u e bmw-u , ce mai conteaza clientii si ingineria/tehnologia de moment vinde o aeroterma 20+ de ani cu bune , cu rele..

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.