Jump to content

Resoftare


The88shadow

Recommended Posts

Ce parere aveti despre o resoftare prin ECU? Dauneaza cu ceva motorului...turbinei...ambreiajului...injectoarelor...etc? Am un seria 320d facelift 150cp (kit ambreiaj nou),masina merge de mananca pamantul,dar m-am gandit sa-l "cipuiesc" putin. Ce sfaturi imi dati? cati cai putere sa-i mai dau? daca sa-i dau sau sa-l las asa? E adevarat ca scade consumul? Exista totusi o resoftare safe care sa nu imi faca probleme. Ce riscuri si avantaje exista? Astept pareri!! Multumesc foarte mult!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

eu am un E38, 740d, 99, 245 CP in stock ... dupa resofatre am 288 C.P. si 620 Nm (imi pare rau ca nu am ridicata la 310 CP :super: )

 

Diferenta cer si pamint! Consumul scade (cel putin la mine a scazut) in orash cu 0.7-0.8 l/100 km, in afara cu 1-1.3 litri!

Link to comment
Share on other sites

eu am un E38, 740d, 99, 245 CP in stock ... dupa resofatre am 288 C.P. si 620 Nm (imi pare rau ca nu am ridicata la 310 CP :super: )

 

Diferenta cer si pamint! Consumul scade (cel putin la mine a scazut) in orash cu 0.7-0.8 l/100 km, in afara cu 1-1.3 litri!

 

M-as mira sa fie asa, dar ...fie cum spui tu!

Link to comment
Share on other sites

M-as mira sa fie asa, dar ...fie cum spui tu!

 

e si normal, nu de asta suntem oameni? sa ne miram , sa ne contram...si mai ales ca suntem pe un forum ...

Sa fiu sincer, nici eu nu cred in consumul care il scrie producatorul in cartea tehnica a masinii cind ese din fabrica :)

Link to comment
Share on other sites

Fireste ca, producatorul SCRIE un consum pe care nu-l obtine nimeni, niciodata! Si e limpede si DE CE: normele/felul in care producatorii calculeaza consumul de carburant, nu are nimic de-a face cu traficul propriu zis! E ceva stiut de toti.

Dar, daca ne explici si CUM scazi consumul cand "impingi" turbina si cresti debitul de motorina/benzina, ne-ar fi de mare folos! Merci

Link to comment
Share on other sites

probabil ca in sensul in care la acelasi stil de mers si aceeasi turatie a motorului avand putere si cuplu mai mare acesta merge mai relaxat dupa resoftare

 

de scazut mi se pare destul de greu,eu zic ca e multumitor sa pastrezi macar consumul anterior in conditiile in care ai castigat niste caluti

Link to comment
Share on other sites

Consumul POATE scadea la viteze/sarcina mica, unde - plusul de cuplu la turatie mica - impinge mai usor masina. Dar, odata cu cresterea sarcinii motorului, consumul CRESTE (si e firesc!!!).

O putere si un cuplu mai mari, se obtin prin cresterea presiunii in turbina (deci, un volum mai mare de aer trimis in cilindri) si un debit marit al injectoarelor (si, fireste, un avans corespunzator la injectia de carburant). Deci, cand toate cresc, cum scade consumul?

Link to comment
Share on other sites

probabil ca in sensul in care la acelasi stil de mers si aceeasi turatie a motorului avand putere si cuplu mai mare acesta merge mai relaxat dupa resoftare

 

de scazut mi se pare destul de greu,eu zic ca e multumitor sa pastrezi macar consumul anterior in conditiile in care ai castigat niste caluti

 

aici ai dreptate ... daca pina la resoftare "fugareai" la maximum mashina si iti consuma 14.4L, acum o fugaresti la fel, dar la turatii mai mici, si avind respectiv o marja de putere, respectiv scade consumul ... cam asha.... sorry nu am studii tehnice si nici la exprimarea corecta a datelor tehnice nu sunt prea bun ... :)

 

apropo, am auzit ca la mashinile pe benzina, consumul creste...cit despre mashinile pe motorina, la toti cu care am vorbit si discut pe forumurile rusesti, al toti consumul a scazut ..obiectiv!

 

cred ca exista o lamurire matematica ptr asta

Link to comment
Share on other sites

Consumul POATE scadea la viteze/sarcina mica, unde - plusul de cuplu la turatie mica - impinge mai usor masina. Dar, odata cu cresterea sarcinii motorului, consumul CRESTE (si e firesc!!!).

O putere si un cuplu mai mari, se obtin prin cresterea presiunii in turbina (deci, un volum mai mare de aer trimis in cilindri) si un debit marit al injectoarelor (si, fireste, un avans corespunzator la injectia de carburant). Deci, cand toate cresc, cum scade consumul?

 

Oare merita sa te obosesti ? :)

Link to comment
Share on other sites

 

cred ca exista o lamurire matematica ptr asta

 

explicatia este mai degraba una fizica si anume ca cu cat creste mai mult cuplul motric,cu atat mai mult scade acceleratia gravitationala,deci implicit scade consumul...asta daca proportia amestecului aer-combustibil ramane costanta...

Link to comment
Share on other sites

Eu faceam o gluma referitor la consum si anume ca nu are cum sa scada consumul,atata vreme cat aerul introdus de turbina creste, deci implicit ecu trebuie sa bage mai mult combustibil pt.a echilibra proportia amestecului aer-combustibil....consumul nu scade doar daca este reglat din ecu o alta proportie aer-combustibil....ajungandu-se pana la ideala proportie de amestec adica aer-aer...:)).Consumul mai poate scadea doar daca acceleratia gravitationala scade,(adica daca masina este teleportata pe luna,dar din pacate acolo nu este aer :),sau dupa cum ai spus si tu in gluma scade frecarea prin resoftare :))... :good:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
dupa resoftare creste consumul.e normal sa fie asa nu credeti ? cel putin in distante mici si turatii mari consumul creste cu cel putin 1L...daca vorbim de mers la drum lung cu o viteza constanta se scoate un consum mai mic..cum sa ai mai multi cp si sa consume si mai putin ?:)) ei cu ce se hranesc ?
Link to comment
Share on other sites

Dar de ce la o viteza mare(mai mare de 100kmh de obicei) , un motor mai mare , mai puternic consuma mai putin ca unul mai mic?Extrapoland , acelasi motor dar mai puternic ( dupa resoftare ) consuma mai putin la aceeasi viteza constanta decat motorul nesoftat , consuma mai mult doar ca sa ajunga la o viteza data . Suna bine :shifty: ? Edited by bitz
Link to comment
Share on other sites

Singura cale de a scadea consumul, mentinand sau chiar crescand puterea, este sa cresti randamentul motorului. Ceea ce nu face nicio resoftare din lume.

 

pai nu cam asta ar fi , adica ca cresti randamentul dupa resoftare ?!pardon.gif

 

"Raportul adimensional dintre lucrul mecanic util și lucrul mecanic consumat se numește randament"

" Prin randament se înțelege, în fizică și inginerie, un raport subunitar a două mărimi fizice scalare conservative (putere, energie, masă, sarcină electrică) care măsoară cât dintr-o anumită mărime a fost folosită util.[1] "

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

POIUYT: Nu inteleg exact sensul postului. Ai vrut sa spui cumva ca prin resoftare creste randamentul motorului?

 

bitz: Tunerii zic multe dar stiu putine :) .

Cum creste cuplul ala, apare asa din neant, din nimic??? Cine produce de fapt cuplul motor?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.