Jump to content

Resoftare


The88shadow

Recommended Posts

Nu te mai invarti in jurul cozii :)

Intrebarea era pe seama cui creste puterea motorului!

Si cum se produce cuplul motor.

 

Ca doar cu aer, fie el si din turbo, banuiesc ca si tu esti constient ca nu se poate creste puterea. Ca daca se putea s-ar fi facut deja masinile care merg doar cu aer.

Link to comment
Share on other sites

Un lucru te asigur...puterea creste , si aste se simte si in pedala si se vede si pe Dynotest si in teste de acceleratie , clar nu e placebo.

Si cu aer se creste puterea , asta e clar ca asta face turbo , sufla aer pt putere.

Inteleg unde bati tu , ca puterea creste pe baza consumului de combustibil :laugh:

Edited by bitz
Link to comment
Share on other sites

Sufla aer nu pentru putere, ci sufla mai mult aer DOAR ca sa se poata injecta MAI MULT combustibil. Aer poti injecta pana nu mai poti, puterea nu va creste :).

 

Injectand mai mult combustibil, ce se intampa oare cu consumul? :unsure: Stiu, un tuner ar zice ca scade consumul...

Link to comment
Share on other sites

Sufla aer nu pentru putere, ci sufla mai mult aer DOAR ca sa se poata injecta MAI MULT combustibil. Aer poti injecta pana nu mai poti, puterea nu va creste :).

 

Injectand mai mult combustibil, ce se intampa oare cu consumul? :unsure: Stiu, un tuner ar zice ca scade consumul...

Putere mai mare inseamna atingerea vitezei de croaziera in timp mai scurt si de aici consum mai mic.La viteza constanta consumul este acelasi

Link to comment
Share on other sites

E posibil sa scazi consumul, prin resoftare, dar in anumite conditii : se OPTIMIZEAZA, doar, pe motor, timpii de injectie si amestecul aer-combustibil. Adica, FARA sa "umbli" la turbina!!

Aceasta optimizare custom, pe fiecare motor, nu poate fi facuta de o fabrica care scoate zeci de motoare pe zi! Motorul functioneaza intre anumiti parametri standard, dar ei pot fi "adusi cat mai aproape de adevar"!

Reversul este ca puterea si cuplu cresc foarte putin , deci nimeni nu va fi multumit doar cu o optimizare! Asa ca, fiecare cere sa creasca presiunea din turbina! Care va aduce, pe langa putere si cuplu si un consum CRESCUT de carburant (care se supune legilor fizicii!!)

Link to comment
Share on other sites

Tu poti dupa resoftare sa folosesti aceeasi putere folosind mai putina acceleratie ca inainte de softare

 

Cred ca Newton s-ar invarti in mormant daca te-ar auzi :)), ce sa mai vorbim de Einstein.

 

 

L=F*D=m*a*d ; cum poti tu folosi aceiasi putere avand o acceleratie mai mica??? daca acceleratia scade,scade si lucrul mecanic,cu conditia ca masa(masinii) si distanta parcursa sa ramana constanta...Poti intr-un ingur caz sa faci ce zici tu:daca dupa resoftare reusesti sa reduci acceleratia gravitationala,(pana la valoarea apropiata de zero)si sa dilati spatiul,dar in acest caz nu mai vorbim de masini ci de OZN-uri cu sau fara elice :))

Edited by severus_phantom
Link to comment
Share on other sites

adica cei 0,10 bari dupa resoftare, ti se par tie mare umblare la turbina ?! unsure.png

 

Daca cresti presiunea in turbina, NU mai discutam de o OPTIMIZARE! Poti s-o numesti "resoftare", "chip-urire" sau cum vrei. Eu am spus ca exista o metoda de CRESTERE a puterii care sa scada consumul. Daca modifici presiunea in turbo (o cresti, fireste!!) nu mai discutam despre acelasi lucru.

Link to comment
Share on other sites

E posibil sa scazi consumul, prin resoftare, dar in anumite conditii : se OPTIMIZEAZA, doar, pe motor, timpii de injectie si amestecul aer-combustibil. Adica, FARA sa "umbli" la turbina!!

 

 

Cum se optimizeaza amestecul aer-combustibil fara sa umbli la turbina?Doar intr-un singur caz se poate face asta:sa injectezi mai mult combustibil,iar asta nu inseamna optimizare,nicidecum reducere de consum :)...ma rog si parerile subiective isi au rostul si rolul lor...

Link to comment
Share on other sites

Resoftarea creste puterea prin marirea debitului de aer si a celui de combustibil. => Cresterea consumului.

Insa discutia e mai complicata de atat. Se poate observa o crestere a consumului in cazul unei exploatari a masinii la maximum (pe circuit spre exemplu). Insa in conditii reale, pe sosea... se poate intampla exact inversul. Datorita modificarii curbei de cuplu ca sa fie cat mai plata, astfel incat sa ai cuplu si de la turatii mai mici, motorul e mai "relaxat", nu trebuie sa-l tii in sarcina prea mare sau prea mult timp pentru a ajunge la aceleasi viteze ca inainte de resoftare. De asemenea, datorita faptului ca ai mai multa putere la o turatie mai mica, la mersul constant masina merge la o turatie mai mica. Se stie ca n-ai nevoie de multi cai putere pentru a mentine o viteza constanta de 60 sau chiar 100 Km/h. Ai nevoie de pana in 20 cai pentru a mentine viteza de 100 Km/h. Iar acesti 20 cai (sau chiar mai multi) ii obtii si la 1500 ture si la 2000 ture si la 2500.

Astfel, pentru a obtine un consum cat mai scazut e indicat sa mentinem o turatie cat mai mica (de aceea se urca in treapta superioara). Daca dupa resoftare pentru a mentine aceeasi viteza se merge la 1800 ture in loc de 2000 se poate obtine si o economie de combustibil.

 

Desigur nu se poate extrapola ca sa sustii ca un Veyron la 1000 cai consuma mai putin decat un 1.2 deoarece e mai relaxat. Un motor mare oricum consuma mult chiar si la turatii mici, dar in conditii extreme, ca de exemplu un V8 de 4 litri care merge in treapta a 8-a la 180 la ora poate consuma mai putin decat un 1.4 in limitare. Vezi testul Top Gear cu Prius care merge la maxim pe circuit si un M3 care mentine pasul.... iar M3-ul consuma mai putin.

 

Din aceasta cauza exista fenomenul de masina submotorizata. Un 520i poate consuma la fel sau chiar mai mult decat un 525i in aceleasi conditii la fel cum un logan 1.2 poate consuma mai mult decat un 1.4 sau 1.6. Daca motorul e chinuit si sta mult in sarcina va consuma mai mult decat unul mai relaxat.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Cred ca Newton s-ar invarti in mormant daca te-ar auzi :)), ce sa mai vorbim de Einstein.

 

 

L=F*D=m*a*d ; cum poti tu folosi aceiasi putere avand o acceleratie mai mica??? daca acceleratia scade,scade si lucrul mecanic,cu conditia ca masa(masinii) si distanta parcursa sa ramana constanta...Poti intr-un ingur caz sa faci ce zici tu:daca dupa resoftare reusesti sa reduci acceleratia gravitationala,(pana la valoarea apropiata de zero)si sa dilati spatiul,dar in acest caz nu mai vorbim de masini ci de OZN-uri cu sau fara elice :))

 

Bine mai Einstein Newton , eu ma refeream la acceleratie ca si apasare a pedalei de acceleratie , puterea fiind mai mare la aceeasi turatie ca inainte de softare.

Link to comment
Share on other sites

Pai zi asa atuncea:la aceiasi turatie a motorului vei avea o putere mai mare si implicit o acceleratie mai mare dupa resoftare,nicidecum cum ai zis tu:da-mi voie sa te citez:

 

Tu poti dupa resoftare sa folosesti aceeasi putere folosind mai putina acceleratie ca inainte de softare .

 

Cred ca aicea confunzi turatia motorului cu acceleratia masinii.Daca inlocuiesti in citatul tau acceleratie cu turatie,atuncea ai perfecta dreptate :)

Link to comment
Share on other sites

Eu ma aflu la a treia masina resoftata (E270cdi, 318d, 320d) si pot afirma ca sunt adevarate marea majoritate a "povestilor" ce le promoveaza tunerii.

Ca si principiu personal... toate masinile pe care le voi mai avea, clar vor fi resoftate -> pur si simplu e mai reusit softul decat cel oferit de fabricant.

Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.