Jump to content

Bala

Moderators
  • Posts

    8700
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

41491 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. La hyundai imi placea designul dar cumva, dupa un an sau pe acolo, deja mi se pare banal. Iar ioniq ala copiat dupa porsche e chiar scarbos de copiat. In rest e fain ca e pe 800V arhitectura
  2. Nu se comporta confortul si materialele. Da, bateria & motoarele sunt superioare la Tesla fata de i4 35 dar restul nu se compara. Acum sigur, depinde ce doresti
  3. Da. Sau apare neue Klasse la BMW si poate vor avea si modele mai eficiente. Dar dureaza
  4. Mi s-a stricat in weekend incarcatorul de acasa. Au trecut cateva zile in care au trebuit incarcate ambele masini si le-am incarcat cat de cat la 220v. Este absolut criminal. Mai si e umezeala si frig de mori afara. Sa tragi cabluri, zi de zi sau sa fug la statii de incarcare, e NO GO pt EV. Deci clar cine nu sta la casa si sa poata incarca decent, nu are ce sa caute cu EV. E sport extrem. P.S. Am gasit care e problema la incarcator si am comandat azi piesa. O voi inlocui pe placa cand ajunge si asta e. Cost, vreo 40ron cu transport cu tot. Dar efectul e crunt
  5. Ooo da, bateria cat mai mare e un must. Cu cat e mai mare, cu atat e mai putin afectata iarna/vara si mentii range-ul mai aproape de normal. Si neaparat pompa de caldura La motoare as mai face rabat desi un EV azi cu sub 250cp nu are sens. Sau ma rog, e ceva normal.
  6. Sau dau range de baterie mare si motor mic Si putere de motor mare cu baterie mica Iar pretul de cheliciune Ca sa nu corespunda chiar nimic cu realitatea
  7. Ai rezolvat cu cablul? Apropos, daca da, ce faci cu cablul vechi? Eu o sa am astazi o sesiune de debug pt ca mi s-a stricat statia de incarcare in weekend. Unul din suspecti este cablul. Masina se conecteaza, statia intra in incarcare dar nu livreaza nimic. Am masurat releele si par ok. Am verificat contactele si sunt curate. Mai ramane comunicatia cu masina sau cablul sa aiba intrerupta o faza. Faza I pt ca nici leaf-ul nu incarca si ala e monofazat.
  8. O incarci eventual pana la 100% cand pleci de acasa. La urmatoarea incarcare o incarci pana la un 80-85% dar nu mai mult pt ca dureaza mult. De asta si dau multi durata de incarcare 10-90, nu 0 -100 dar oricum pe la 80%pleci. Unele statii de pe afara, te si taxeaza pe minut dupa ce treci de 80%. Sau vin pop-up-uri ca ai ajuns la 80% si sa pleci.
  9. Nu poti fizic sub un anumit punct sa mai scazi. De ex daca mergi incet iarna, trece mai mult timp pt incalzire si ajugi sa consumi mult. Idem vara cu clima. Sa mergi fara nimic, de multe ori, nu se poate. Iar un drum lung fara stress e un drum unde ajungi la fastcharger cu 20%, nu cu 10%. La drum lung cu ajuns 10% in mai multe serii (sa zicem drum de 1200km) nu se poate. Faci cu nervii. Deci oricum am da-o, realist nu se poate. Sigur ai consum minim de un 16-18kWh/100km. Iar mers cu 40km/h nu se pune.
  10. NU are cum. Si oricum nimeni nu merge din 100% in 0%. Daca mai adaugi si o rezerva, este imposibil.
  11. Am vazut acel G Class electric. E tot din plastic pe exterior. Era expus si am inceput sa ciocanesc sa vad unde si ce e de plastic. A venit un nene si m-a trimis la plimbare de acolo
  12. Dupa intamplarea cu invertorul de pe OLX, sunt aproape convins ca varianta optima pentru stocare e construirea/configurarea ei in regim propriu. Am gasit deja BMS-uri opensource capabile sa comunice cu invertoarele. Bine, cu cele deschise, nu cu huawei Nu e un proiect prioritar in perioada asta dar i-as da o sansa. Au cei de SMA invertoare sunny boy storage monofazate. Trebuie sa ma invart de unu sa mi-l instalez la birou si sa mesteresc la el si la baterie Poate ma invart de vreun incendiu
  13. De ce ? Am fost saptamana trecuta intr-un NIO ET7. Absolut superb la interior (inafara de tableta cretina). Dimensiuni, confort al scaunului. Daca mai pui pretul si o configurezi cu bateria mare, de ce nu? UIte cum a iesit: https://www.euroncap.com/en/results/nio/et7/47752 Iar la fiabilitate, eu as trece de la VAG la astia. Nu are cum sa fie masina mai rea. E imposibil...
  14. Exista server de OCPP free si poti pune pe un comp sau raspberry pi. Ajuta la debug pt ca ocpp este point to point. Era free serverul dar era pt ocpp 1.6. Dar cred ca exista si pt 2.0. La 2.0 e suport pt plug&charge iar in rest e cam la fel cu 1.6. L.E. Ai multe panouri? Ca pe type 2 ai minim curent 6A / faza iar pasii sunt din amper in amper. Daca nu produci des peste 6A/faza, nu are sens automatizarea. Poti la unele masini sa amani incarcarea dar e f utila dupa parerea mea.
  15. Cablul de US e diferit. In US e type 1. In EU e type 2 Oricat ai fi de puternic, nu vei reusi sa pui un type 1 in type 2. Si si daca reusesti, OBC va da eroare pt ca in EU e alta frecventa a retelei. In rest, sunt la fel
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.