Jump to content

neo_andersson

Contributors
  • Posts

    1759
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    80

neo_andersson last won the day on November 15

neo_andersson had the most liked content!

About neo_andersson

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucharest

Contact Methods

  • Yahoo
    neo_andersson@ymail.com

Previous Fields

  • Masina
    BMW F13 / F36

Recent Profile Visitors

39130 profile views

neo_andersson's Achievements

Proficient

Proficient (10/15)

  • Great Content Rare
  • Contributor 2025+ Rare
  • Helpful Rare
  • Contributor 2024 Rare
  • Well Followed Rare

Recent Badges

1.8k

Reputation

  1. Sa o stapanesti sanatos, nu stii cat ma bucur ca a ajuns la un pasionat. In Romania nu prea ai ce sa vezi pe TV. Statiile SNR emit digital DVB-T2 doar canalele TVR (1,2,3, Info, si cele regionale). Problema majora in Romania este ca transmisia DVBT2 foloseste vechile sisteme radiante care au polarizare orizontala in timp ce standardul DVBT2 in Europa foloseste polarizare verticala. Antenele de TV de pe masina sunt verticale si inglobate in luneta. Din aceasta cauza receptia este slaba mai ales in oras printre blocuri inalte.
  2. Am 8kw monofazat si lunar dau in grid in medie 300kw care practic sunt pierduti la ce legi pt prosumatori sunt acum in Romania. Bateria masinii are 24kw. Vreau sa folosesc maxim din surplusul produs de panouri pt masina si sa dau in grid spre zero.
  3. Am mai avansat putin. Smart Meterul Fronius are iesire Modbus care este suportata de wallbox conform manualului, trebuie sa instalez 2 fire intre ele (Data + si Data -) si apoi sa vad din aplicatia Wallboxului unde se configureaza datele de la Smart Meter daca pot selecta adresa 6018-Reverse Active Energy ca valoare maximala pentru incarcare pentru ca practic doar de asta am nevoie. Acum nu e accesibil meniul de configurare din aplicatia wallboxului pt ca nu e conectat nimic in portul de smartmeter. Am treaba weekendul asta ca Smart Meterul e la vreo 15 metri distanta de wallbox Varianta 2 ar fi sa folosesc API de la Fronius pentru ca datele de la SmartMeterul meu ajung in aplicatia lor SolarWeb si de acolo sa extrag valoarea pentru Total Reverse Active Energy si sa o trimit cumva la Wallbox folosind protocolul OCPP direct la adresa lui web. AIci apare prima problema ca URLul vad ca e fix si setat de BMW spre serverul care gestioneaza solutia lor de integrare cu EON. Deci ori instalez 2 fire vreo 15 metri prin curte ori hackeresc URLul din wallbox
  4. Statia are intrare de smart meter doar ca accepta modelele de mai sus. Am luat legatura cu Fronius si firma care a instalat la mine sa gasim o solutie de interconectare.
  5. Acum am alt proiect pentru statia asta. Am panouri montate pe casa, sunt prosumator din 2022 (fara baterii) si vreau sa conectez smart meterul Fronius la statie pentru a beneficia de managementul incarcarii solare, adica tot surplusul din panouri sa merga spre masina daca e conectata si nu pe retea. Are cineva experienta cu asa ceva? BMW are un serviciu BMW Home Charging dar din ce citesc pe net functioneaza in parteneriat cu EON. Eu vreau sa fac acest management local folosind OCCP2.0.1 de pe statie si API de la Smart Meterul Fronius. LE: Walboxul BMW e comaptibil doar cu aceste smartmetere, conform manualului: The following meters can be used for local load management: ■ Inepro Pro 380-MOD for three phase connections ■ Inepro Pro2-MOD for single phase connections ■ Janitza B23 312-10J ■ Janitza B21 312-10J for single phase connections ■ Schneider Electric A9MEM3150 ■ Siemens 7KT1665 BMW_Connected_Charging.pdf
  6. Este BMW Wallbox Plus Gen 4 de 22kw, deja e montata doar sa ii conectez cablul de incarcare.
  7. il comand pe cel de la evonestop de 10m si o sa ii tai mufa de pe capat. O sa revin cu poze dupa ce il modific si instalez. Merci!
  8. daca puteam lua din US il luam singur ca ajung acolo la fiecare 4-5 luni, mai rar prin Texas cei drept in 2019 am fost ultima data acolo. Oricum cablul original nu e vreo mare inginerie, orice electrician cu un cleste de sertizare ii poate face capatul de la statie, ma gandesc ca in ultima instanta pot lua un cablu Type2 la Type2 de 10m si calitate foarte buna, ii tai o mufa la un capat, sertizez papuci de 10mm si aia e.
  9. De azi sunt coduri lifetime si pentru US. Mai explic o data ca vad ca lumea nu a prea inteles. Urmatoarele tipuri de navigatii au update-uri gratuite lifetime oferite de BMW: Premium, Next, Route, Move, Motion, Way, EVO, Live si Joy. Pentru Premium, Next, Route, Move si Motion FSC-ul este un cod de 27 de caractere care se introduce manual din iDrive la update. Pentru Way, EVO, Live si Joy, FSC-ul este un fisier de 319bytes care se regaseste in kitul de reparatie al masinii pe serverele BMW. Acest FSC se poate importa in masina cu Esys/ISTA sau se poate pune pe stick-ul cu harta intr-un folder cu numele /FSC si este importat automat la update. Pentru moment aceste FSC-uri lifetime NU se regasesc in aplicatia Conencted Drive sau BMW Download Manager. BMW lucreaza la asta dar nu exista inca un termen. Pana atunci, pentru a beneficia de FSC-ul lifetime trebuie sa cereti unui dealer kitul de reparatie din ENCS pentru VIN ul vostru. In foto atasat este un kit de reparatie de la o masina cu iDrive7 (Live), FSC-ul marcat cu o sageata rosie este pentru harta Europa valabil pana in 12/2099. Aveti nevoie de acel fisier care se copiaza pe acelasi USB drive cu harta in folderul FSC si se importa automat in masina cand incepe copierea hartii.
  10. Merci mult, intre timp a ajuns wallboxul si ai perfecta dreptate, cablul se inlocuieste foarte usor. Nu am de gand sa confectionez cablul, gasisem pe Amazon cabluri Type2 la "open-end" gata facute mai sap in seara asta sa gasesc ceva de calitate ca nu sunt adeptul chinezariilor. Asta de ex e 11kW trifazat : https://www.amazon.de/-/en/dp/B0DB5XNSQ7/?coliid=I30NICE4CN8UMV&colid=2OEKPINVYZYQY&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it&th=1
  11. Nu am avut timp sa studiez performantele altor statii de incarcare asa ca am mers pe BMW mai ales si pt faptul ca am un discount mare (40%). BMW vindea cablu ca si piesa de schimb doar ca nici asta nu mai disponibil la comanda nicaieri in UE, bine, tot de 5 metri. O sa o comand pe cea cu cablu si cand ajunge o desfac sa vad ce si cum, poate fac un DIY aici pe forum pentru altii cu aceasi problema ca mine.
  12. Vreau sa instalez o statie de incarcare BMW Wallbox acasa si am urmatoarea problema: Statia 61 90 5 A1E 1B1 vine cu 5 metri de cablu. In pozitia unde pot instala statia in curte astfel incat sa am o conexiune corecta la tabloul principal, acest cablu de 5 metri nu ajunge la masina, am nevoie de minim 8 metri. O alta pozitie mai aproape nu exista intrucat ar necesita sa sparg trotuarele in curte sa ingrop cablul de alimentare principal altfel trec cu masina peste el la fiecare intrare-iesire. Exista o statie de incarcare cu codul 1B4 care nu vine cu cablu ci are pe ea priza Type2 doar ca BMW nu o vinde in Romania si nu am primit nici o explicatie de ce. (cea din dreapta in foto atasat). Nici BMW Romania nici BMW Germania nu vinde statia asta desi au in stoc mai mult de 10 bucati. Intrebare pentru cei care au astfel de statie, se poate inlocui cablul de incarcare de pe statia BMW Wallbox? Intentia mea este sa comand un cablu "Type2-open end" de 10metri si sa il conectez la wallbox. A facut cineva asa ceva?
  13. Da, suportul de update de harti inceteaza la 10 ani de la scoaterea din productie a respectivului model de navigatie. CIC a fost inlocuit de NBT in 2014, asa cum si NBT a fost inlocuit de EVO in 2016. Si pentru hartile NEXT si EVO update-urile se termina in 2025 respectiv 2026.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.